Uuden moottorin kasausta on pikkuhiljaa harrasteltu, vähän perse edeltä puuhun meiningillä. Porattu lohkohan oli jo valmiina odottamassa hallin nurkassa, mutta olin epähuomiossa aikoinaan tilannut vääränkokoiset runkolaakerit. Olin ollut siinä uskossa että kampi-akseli olisi hiottu alikokoon, mutta sille olikin riittänyt pelkkä kaulojen kiilloitus. Tähän löytyi apu Lemillä sijaitsevasta softafirmasta, jolta löytyi suoraan hyllystä oikeat laakerit. Kiitoksia vielä näin julkisesti, palvelu oli loistavaa! Kiitokset myös MikaSS:lle uusista runkopukkien pulteista.
Kun tarvittavat laakerit ja pultit oli hyppysissä, aloitettiin veivien ja mäntien asentaminen joka loppui heti toisen sylinterin kohdalla. Lohkossa on 2. sylinterin kohdalla joku valuvahvistus joka otti veiviin kiinni. Ei muuta kuin vingulla sopivasti tavaraa lohkosta pois ja uusi yritys. Kaikki ok, nyt mahtuu pyörimään. Siinä vaiheessa sitten muistui että minua oltiin varoiteltu myös mahdollisesta ongelmasta apu-akselin ja veivin suhteen. Veivi mäntineen 4. sylinteriin ja toteamus että taas ollaan jumissa. Apu-akselin öljypumppua käyttävästä rattaasta on sorvattava n. puolet pois että mahtuu pyörimään. Vein akselin tänään koneistamolle ja huomenna saa noutaa.
Vauhtipyörä ja kytkin päivittyy nyt sitten samalla PO-metallin ja SRE:n tekeleisiin. Aika hurja painoero kaksoismassalla ja kiinteällä, 14,4 kg vs 5,5 kg. Huomenna pitää hakea sopivat vauhtipyöränpultit Motonetistä, tottakai olin tilannut orkkikset jotka olivat aivan liian pitkät...
Pari vuotta koneistamon nurkassa lojuneen kannen kävin tänään hakemassa, sinne tuli uudet ohjurit, kumit ja seetejä on muokattu jonkin verran. Spareto toimitti tänään uudet nostajat, nokkaketjun ja kiristimen, neulalaakerin ja tiivistesarjat ylä- sekä alapäähän.
Kun tarvittavat laakerit ja pultit oli hyppysissä, aloitettiin veivien ja mäntien asentaminen joka loppui heti toisen sylinterin kohdalla. Lohkossa on 2. sylinterin kohdalla joku valuvahvistus joka otti veiviin kiinni. Ei muuta kuin vingulla sopivasti tavaraa lohkosta pois ja uusi yritys. Kaikki ok, nyt mahtuu pyörimään. Siinä vaiheessa sitten muistui että minua oltiin varoiteltu myös mahdollisesta ongelmasta apu-akselin ja veivin suhteen. Veivi mäntineen 4. sylinteriin ja toteamus että taas ollaan jumissa. Apu-akselin öljypumppua käyttävästä rattaasta on sorvattava n. puolet pois että mahtuu pyörimään. Vein akselin tänään koneistamolle ja huomenna saa noutaa.
Vauhtipyörä ja kytkin päivittyy nyt sitten samalla PO-metallin ja SRE:n tekeleisiin. Aika hurja painoero kaksoismassalla ja kiinteällä, 14,4 kg vs 5,5 kg. Huomenna pitää hakea sopivat vauhtipyöränpultit Motonetistä, tottakai olin tilannut orkkikset jotka olivat aivan liian pitkät...
Pari vuotta koneistamon nurkassa lojuneen kannen kävin tänään hakemassa, sinne tuli uudet ohjurit, kumit ja seetejä on muokattu jonkin verran. Spareto toimitti tänään uudet nostajat, nokkaketjun ja kiristimen, neulalaakerin ja tiivistesarjat ylä- sekä alapäähän.
Comment