Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peorin eka A6 1.8t -98

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eikös C5 korissa ole taka-apurungossa kummallakin puolella "kuoppa" putkea varten... antaa lisää tilaa haaroitukselle. Vai onko tuo vain quattromallien hommia?

    Comment


    • #32
      Ei ole etuvetoisissa apurunkoa vaan peräkärrynakseli pultataan suoraan koriin:
      http://www.partsbase.org/audi/audi-a...achment-parts/

      Comment


      • #33
        joo tuossa ei tosiaan taida olla muuta vaihtoehtoa kun sen akselinylityksen jälkeen laittaa tosiaan y-haara ja sillä jakaa. 2" putki riittänee kun niitä 2kpl tulee toisaalta vaimentimet on 2.5" sisäänmenoilla että mikähän olis paras putkikombinaatio nyt sit? ehkä pienemmällä putkella äänet kestäis hiljaisempana?
        Vaimentimet tulee fixukselta pyöreät rst vaimentimet
        http://www.fixusnet.fi/fin/mufflex_s...p-64718-51528/
        mittailin et mahtuu passelisti siihen oikeaan kulmaan :-)

        Sitten tarkoitus vielä ottaa downpipe putki irti ja vaihtaa vakio katin tilalle 2.5" magnaflow metalli kenno katti ja tehdä siihen ensimmäiseen laippaan asti se 2.5" putkesta, käyttäen alkuperäisiä laippoja, dp alkupäähän jäisi se 5cm pitkä pätkä alkuperäistä missä myös lambda on, mittailin että se olisi jotain 63mm ulkomitaltaan siihen vaan kattia sovittamaan. Onko monet tehneet noin täällä?
        Viimeksi muokannut Peor; 2.1.2016, 13:08.

        Comment


        • #34
          tänään oli "audi service" päivä

          jäähd.nestettä näkyi vuotavan pikkuisen vaihdelaatikon päälle niin vaihdoin tuon muovi kappaleen sinne kannen päähän.

          ulkolämpötila mittari kun näytti ihan omiaan niin tuon anturin vaihtelin samalla.

          jäähd. neste lämpötila-anturin olin varannyt uuden mutta liitin olikin vääränlainen vaikka oli rekkarin perusteella tilattu :P

          ja lambdaa on vikakoodilla herjannut niin vaihdoin uuden boschin lambdan..

          testiajo suoritettu ja että kaikki pelaa, ihmetyttää vaan että näyttäisi että ahdot ei nouse nyt yli 0.3 aiemmin otti jonkun 0.4-0.5?

          ei kyllä tunnu yhtään että olis tehot laskenet, oisko tullut vikaa tuohon ahtomittarin letkuun sit vaan vai mistä voisi johtua?

          ennen hommaan ryhtymistä otin kyllä akunkengän irti

          Comment


          • #35
            putkisto päivitystä tuli tehtyä. vakio vaimentimen korvaaminen läpivirtaavalla muflexin rst vaimentimella ja toinen samanlainen toiseen kulmaan quattro tyyliin vaikkei sillä mitään virkaa ole niin ulkonäkö koheni omasta mielestä reippaasti :)

            pakoäänet muuttui ihan hivenen matalammaksi

            Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.2.2016, 17:53. Perustelu: Lueppas tämä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showpost.php?p=732230&postcount=7

            Comment


            • #36
              Hieno ja komea putkisto. :) Paljonko uusi putkisto kustansi?

              Comment


              • #37
                eihän tolle tullu hintaa kun 150-200 kun akselin ylityksen etupuolelle ei ole puututtu. ulkonäkö syistä muutettu lähinnä. se dp ja kisakatti varmaan tulee vielä mutta muten luulisi pärjäävän nykyisellä putkistolla

                Comment


                • #38
                  kevään jossain vaiheessa hiipiessä
                  olis kiva saada hieman pihinää esille tuosta autosta, noi bypass/dumppi yhdistelmät ei oikein houkuta ja mielellään en kartiosuodatintakaan haluaisi laittaa.

                  onko tuohon vakiosuodatinkotelolle jotain järkevää (hyväksi todettua) modaus kikkaa millä sais mahdollisesti imuääniä esille ja ehkä hieman lisää ilmaakin suodattimelle?

                  Comment


                  • #39
                    vm.2002 2.5tdi etujarrusatuloiden kiinnikkeet tuli hommattua mutta kappas eivät ne käykkään. muuten vaikuttaisi että olis passelit mutta kiinnityspisteet napaan ovat aivan liian kaukana toisistaan,
                    minulla tuossa se väli on noin 10cm niin noissa tdi kiinnikkeissä about 15cm..

                    mistä mallista nuo kiinnikkeet sit olis hankittava että sattuisi mun autan napoihin ja et sais ne 312 levyt vai eikö saa ollenkaan:O

                    Comment


                    • #40
                      Itellä on -04 2.4 170hp ja siinä on 312mm etulevyt. Tuo etunapa voi olla hieman erilainen pre. fl ja fl. malleissa kun itte en saa 8" leveää et35 ja 225/50 enkä /40 pyörimään ongelmitta fl kun taas vanhassa pyörii nätisti. Mistä oot tuon kontin lipan hommannu? Näyttää istuvan hyvin tuohon koppaan.

                      Comment


                      • #41
                        Ebay löytyi

                        Comment


                        • #42
                          kelien lämmetessä tuli askarreltua sivulaseihin 20 % kalvot ja takavaloista muutamasta kohtaa repsottava kalvo alkoi hatuttamaan niin otin ne pois ja korvasin sävylakalla
                          kuva kesäpyörien kanssa. tällä setupilla varmaan ajetaan ensimmäinen kesä.



                          hifipuoli on pikkuhiljaa hahmottumassa, nyt on hattuhyllyllä 3kpl 8",hattuhylly vaimennettu ja uusi soitin tilattuna briteistä. etuovet olisi tarkoitus vielä vaimentaa ja bassoille joku 500-600w

                          Comment


                          • #43
                            pientä fiksausta tänään kulkineelle:



                            ovien alalaidoista listat irti ja ruosteiden poisto. pohjien teko,listat ja helmat nyt pohjamaalissa. vialliset mukitelineet vaihdettu toimiviin :)
                            seuraavaksi puskurit pohjiin kans..

                            Comment


                            • #44
                              Hyvältä näyttää! Itselläni on myös etuovien ja etukaarien ruosteiden korjaus suunnitelmissa. Mistä hommasit uudet muki telineet?

                              Comment


                              • #45
                                Ihan nettivaraosan kautta :-)

                                Comment


                                • #46
                                  nyt olis ruostekorjaukset tehty pois ja helmat maalattu listoja myöten korinväriin, samoten puskureita,cupra lippa paikalleen ja pikkaisen "carbon" teippiä takapuskuriin putkien välille... enään puuttuisi et saisi takalasin kalvotettua niin kori alkaisi miellyttämään omaa silmää siinä vaiheessa.
                                  katsastus hoidetaan lokakuuhun mennessä ja ennen sitä vaihtuu kaikki jarrulevyt (312mm etulaikat) vielä..
                                  iskunvaimennin testistä on nyt sitten kiinni että tuleeko alustaa päivitettyä jo nyt kesällä vai vasta ensikesällä,jos menee läpi niin näillä päivityksillä mennään ensikesään asti. katsellaan sitten mahdollisesti -30mm alustaa, mahdollisesti isompaa vannetta ja ehkä pientä tehonlisäystä:)






                                  Comment


                                  • #47
                                    Korjasitko ruostevauriot myös ovien sisäpuolelta alalistojen kohdalta? Jos et, niin nyt tekemäsi korjaus ei ole kovin pitkäikäinen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Listat otin irti kyllä mutta en ovia purkanut jos sitä meinasit? Näytti olevan vaan pintaruoateessa niin ne sain pois..

                                      Comment


                                      • #49
                                        Se ruostuminen alkaa salakavalasti alalistojen kiinnitysrei'istä ja leviää myös oven sisäpuolelle. Sitä ei välttämättä huomaa ulkopuolelta kun listan irrottaa, mutta kun irrottaa oven verhoilun, niin sieltä näkee sitten loput ruostevauriot. Ruostevaurioiden korjaamisessa on yksi hyvin tärkeä asia, mikäli aikomus on saada ruoste pysymään poissa; kaikki ruoste on saatava pois. Jos ruostetta jää edes vähän johonkin huokoseen, niin sieltä se sitten jatkaa taas leviämistään. Aina ei pelkkä mekaaninen poisto riitä, vaan pitää ottaa ruosteenpoistokemikaalit käyttöön. Vasta sitten kun varmasti kaikki ruoste on saatu pois, tulee happomaalit, kittaukset sun muut pintakäsittelyt ja on edes vähän toivoa ettei korjatut kohdat ala vuoden päästä uudelleen kukkimaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jos niin käy niin tehdäön sitten vuodenpäästä uudestaan,maalit kun maksaa sen noin 40 ja itse tekee kaiken niin onpahan harrastamista:-) mutta hyvä tietää jatkoa ajatellen :-)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Oikea asenne :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jarruprojekti tuli tehtyä taakse uudet levyt ja palat,eteen 2.5tdi kiinnikkeet ja 312 levyt uusilla paloilla,hyvin kävi paikalleen ja jarru teho on ihan mielettömästi parempi vanhoihin pieniin ja viallisiin verrattuna :-)
                                              Auto käytetty konttorilla ja läpi meni. Tuulilasi vaihdettava ehjänä niin se haettava huomenns Kouvolasta 123tuulilasilta.
                                              Seuraavaksi pari 16" hakka7 ja sit vuorossa alkuperäisten tehojen palautus ja toivottavasti vähän enemmänkin eli uutta ahdinta ja pakoputken alkupään muutos 3" ja siihen istutettaisiin kisakatti.

                                              Comment


                                              • #53
                                                16 " talvitassut tuli tänään laitettua alle samalla pesu ja autoglymin punaista päälle,auton kuivessa laitoin jo yhden ahtoputken uusiksi ja vedin ovikotelot väriin





                                                Comment


                                                • #54
                                                  tuli askarreltua nyt etupää valmiiksi,alkaa jo musiikki vähän kuulumaan..
                                                  ovipahvit ja ulkopellit vaimennettu spt kamalla.



                                                  viallinen turbo tuli vaihdettua uuteen pykälää isompaan 04 malliin 3" katin ja alkupään kanssa,samalla tuo toinen iso ahtoletku silikoniseen ja hivenen suorempaan malliin. samalla öljynvaihtohuolto.











                                                  nyt auto pelaa niinkuin pitää,ei kuulu ylimääräistä kilinää ja ahtaa ainakin sen mitä pitäisikin. softapäivitys houkuttaisi mutta ei taida kannattaa olettaen että vakiokytkin

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    päivitystä tänne,
                                                    kesäksi löytyi alle merssun 8.5x18" merssun vanteet 245/40 rengastuksella




                                                    musiikkipuoli päivittyi myös kun 3x8" ei enää riittäneet.. ihan toimiva ratkaisu loppupelissä,penkit mahtuu kääntymään ylös jos joku takana istuu


                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X