Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 -09

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    A4 B8 -09

    Tuossa kuva tuosta keskisuuttimesta. Molemmilla sivuilla kaksi tuollaista metallista klipsua jotka varmaankin pitäisi saada löysättyä sieltä sivusta raosta.
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1449697740.092816.jpg
Views:	1
Size:	55,5 Kt
ID:	1629409Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1449697748.238448.jpg
Views:	1
Size:	81,7 Kt
ID:	1629410

    Comment


    • #62
      Kuskinpuolen sivusuutin lähtee kojelaudan harmaan verhoilumuovin mukana
      Repsikan puolen sivusuuttimen saa painettua ulos kun ottaa kojelaudan päässä olevan muovin ja / tai hanskalokeron irti.
      Keskimmäisen suuttimen molemmissa reunoissa on reiät, joista vetämällä sopivalla koukulla suuttimen saa irti, kuten Pertti mainitsi.

      Comment


      • #63
        Kiitoksia. Eiköhän ne lähde ehjänä pois (ja mene takaisin).

        Kytkimen ilmeisesti vaihtaa asentajakaveri iltahommina. Nyt pitäisi enää tietää onko tuolla luk vai sachs vauhtipyörä, niin saa sitten hankkia sopivan kytkimen. Se ei ole kuitenkaan ole oma murhe..

        Ei nyt huvita maksaa 60tkm sitten uusitusta vauhtipyörästä satasia lisää eli pelkkä kytkin vaihdetaan.

        Comment


        • #64
          Johdonpätkistä vielä lisää kuvia kun Speedin tilaus tuli eilen!
          Kahteen autoon tein hanskalokeron johtosarjat nyt. Paketissa oli myös tuo uusi nappi takaluukkuun.


          Oman auton valmis sarja:


          Kaverin autoon pistettiin eka sarja ja teipattiin samalla tuo keskikonsolin kehys. Aika näppärä teipata kahdestaan, kaveri käytti kuumailmapuhallinta ja itse silottelin teippiä. Ja johtosarjan arvioidut (hieman mittaillut) pituudet osui hyvin kohdalleen.


          Koska en osaa muokata kuvia tai piirtää, tein paintilla suunnitelman takaluukkuun. Eli valaistu logo keskellä noin 30 astetta kallistettuna ja sen päällä venttiiliblokki. Kaksi kompuraa kovilla linjoilla jotka kulkevat tankin yli.

          Comment


          • #65
            Hyvännäköistä touhuamista! OEM+:ssaa parhaimmillaan.

            Comment


            • #66
              Kiitti Zoml. Joko kaikki ilmajousikamppeet tulossa?

              Tänään alkoi joululoma ja (p)askartelin sen kunniaksi tuossa illalla vielä takaluukkua.
              Hyvä tehdä vanerista kaikenlaista kun löytyy 6, 9 ja 12mm erikokoisia kappaleita. Pöytäsirkkeli on tosin aivan susi mutta kyllä sillä tälläiset sahaa..

              Ensin tein korokkeen koko setupille. Asennuslevyhän oli välttämätön, mutta piti myös korottaa koska vedenerottimet olisivat muuten ottaneet kiinni kontin lattiaan. Ne tulee suoraan säiliöön kiinni liitosten määrän vähentämiseksi joten tämä oli ainut vaihtoehto. Lisäksi erottimet pysyy suoraan säiliössä hyvin kiinni.

              Koroke on 12mm vaneria. Ja etulevy kallistettu 20 astetta. Mitat 100x30cm eli koko kontin levyinen.


              Sitten alkoi valmistua jalka venttiiliblokille. Säiliön ja kompuran tempaisin vielä autosta pois sovittelua varten.


              Autoon soviteltuna... 15cm taaemmas asettuu kuin kuvassa eli hyvin on tilaa tavaroille vielä.


              Huomasin, ettei tuo venttiiliblokin jalka tule toimimaan sellaisenaan joten tein siitä 5cm syvemmän. Lisäsin vielä tuon keltaisen taustavanerin, jota tulee kiertämään ledinauha. Ja eteen tulee valkoinen pleksi Airliftin logolla. Nyt kompressorien virtapiuhatkin voi vetää tuon jalan kyljestä läpi piiloon, niinkuin kuvastakin näkyy jo.


              Että sellaista.. Parannusehdotuksia saa antaa. Itse yritän tasapainoitella ulkonäön, käytännöllisyyden ja kohtuullisen työmäärän välillä. :D

              Päällystän vanerit lopuksi alcantaralla, jotta sisustan linja jatkuu kontissa. Mistä sitä kannattaisi hankkia? Huomenna yritän käydä paikallisessa kangaskaupassa, mutta luulen että menee nettitilauksena...

              Ja taas en ymmärrä mikä autossa vikana! Huomasin, että takaluukun avausnappi toimii, kun luukku on auki. Jos laitan luukun kiinni niin sitä ei saa auki kilven yläpuolelta. Ihmeellinen vaiva taas.
              Viimeksi muokannut Volver; 18.12.2015, 00:09.

              Comment


              • #67
                Tässä yksi ehdotus kuvan kera. Ehdottomasti hienoin kompura asennus jonka olen koskaan nähny.

                Tämä löytyy A6 C7 kontista.

                Comment


                • #68
                  Tuo on todella siisti. Pystytty hyödyntämään varapyöräkotelo kokonaan vaikka akku on keskellä.

                  Edit: Kävin katsomassa kankaita paikallisella verhoilijalla. Kankaaksi valikoitui vasemmanpuolimmainen musta kopioalcantara. Sitä saa joskus tammikuussa, mutta ei tässä mikään kiire ole.


                  Tilasin kiinasta mallikohtaisen led-sarjan. Olen kyllä tyytyväinen näihin: Ei sinerrä, toimii kuten kuuluu ja ovivaloille oli sellaiset polttimot, joissa kaikki ledit alaspäin.


                  Myös takaluukkua jatkoin sillä seurauksella että suunnitelmat muuttuu vähän. Tästä lisää myöhemmin..
                  Viimeksi muokannut Volver; 18.12.2015, 22:22.

                  Comment


                  • #69
                    No eipä takaluukun suunnitelmien muutokset jääneet sittenkään niin pieniksi...

                    Kovia linjoja kun pääsin vääntelemään niin näinhän se lopulta meni.
                    Sommittelin vähän ja päätin että laitan kompurat vinoon jotta saa vähän näköä lisää:


                    Sitten vääntelin linjat. Toisen kompuran tilasin jo. Tuli putkista jopa symmetriset kun piti järjen mukana..


                    No kun pääsin vauhtiin niin ajattelin että laitetaan kompuran ilmanottoonkin kovaa linjaa. Ja kyllä kulkee vinossa linja kompuran päällä, koska vääsin minuutissa tuon linjan vaan testiksi. Eli tuota nousua kompuran päädyssä täytyy pidentää niin linja kulkee suoraan.


                    Oikeastaan mikään ei ole mitenkään vielä kiinni, mutta sain tuettua putket jotenkuten.


                    Huomenna teen pohjan koko systeemille, tai käytännössä muokkaan vanhaa.

                    Comment


                    • #70
                      Hommat jatkuu..

                      Vedin takaiskun ja messinkiset 10mm-1/4 liittimet punaisella. Kompurassa on molemmat liitännät 1/4 eikä ainakaan vielä ole tullut kromisia vastaan. Kaikkialla muualla on sen sijaan 3/8 liitokset joihin löytyy kromiliittimiä mistä vaan.


                      Koska ilmanottoputket piti saada kiinni jotenkin, tein 20mm huonekaluputkeen reiät putkille ja hitsasin mutterit kylkeen.


                      Myös lähtöputket sai tuet varmuuden vuoksi. Venttiiliblokin vedenerottimelle ja kompressorien ilmansuodattimille ei löytynyt paikallisista liikkeistä mitään järkevää adapteria niin niistä tuli tuollaiset pötköt sitten. Vaihdan nuo joskus jos sopivat adapterit tulee vastaan.


                      Säiliön kiillotin myös ja tässä mennään nyt. Toivottavasti Tomi (lowtoys) ei lomaile pitkään niin saa tavarat sieltä ja paketin takaisin autoon.

                      Comment


                      • #71
                        Taas on autoa korjailtu.

                        Eli kytkin vaihdettu uuteen oem kytkimeen.
                        Tähän mennessä vaihdettu siis vauhtipyörä oem + painelaakeri + laatikon akselin neulalaakeri 115tkm ja nyt kytkin uusiksi + painelaakeri taas.

                        Eberin pumppu siirretty auton pohjasta vähän ylemmäs pohjamuovin taakse piiloon. Typerästi laitettu pumppu alun perin, aivan varmasti olisi hajonnut ensi kesänä kun ei toi ajokorkeus ole mistään korkeimmasta päästä.. Ja tulipa laitettua kellon tilalle Easystart R+! Aika mukava laittaa aamulla ennen lähtöä kaukosäätimestä pöhisemään, kun alkaa koulu melkein joka päivä eri aikaan niin ei tarvi kelloa näppäillä tai käydä ulkona käynnistämässä.

                        Puhaltimen moottorin sirinä kävi sietämättömäksi, niin irrotin moottorin ja pistin laakeriin tipan wd40 + katsoin osanumeron. Sirinä häipyi mutta kyllä se sielä tulee takaisin kun rasvan vaikutus loppuu, eli tilasin uuden oem puhaltimen (110€). Vanha oli 8K1 820 021 ja uusi on C-loppuinen eli parempi versio. Jos on tarvis niin vaihto-ohjeen voin tehdä, oli muillakin sirinää googletuksen perusteella..



                        No kaiken korjailun ohella laittelin etupuskuriin pienen detailin. Sain kaverilta ylimääräisen oem S4 alasplitterin ja totesin että sehän menee orkkispuskuriin pienellä modailulla, eli dremelillä. Mielipiteitä?

                        Viimeksi muokannut Volver; 24.1.2016, 15:53.

                        Comment


                        • #72
                          Jape Tiitisen ottamia ajokuvia. Keskimmäinen ehdottomasti oma suosikki!



                          GTI lehdestä löytyy myös artikkeli.

                          Comment


                          • #73
                            Piirsin cadillä kuvan tarvittavasta kehyksestä takaluukkuun. Kokeilin koulun cnc-plasmakonetta ekaa kertaa kun leikkasin tuon. Sisemmän reunan leikkaamisesta aiheutuva lämpövääntely haittas alkuun, mutta levensin kehystä 7mm niin alkoi onnistua. Ihan kätevä laite, tulee varmasti myöhemminkin käytettyä.


                            Verhoilin levyn alcantaralla ja tein kiinnitysreiät kehykseen. Kuvan jälkeen välihioin ja maalasin sen vielä uusiksi.
                            Valkoiselle pleksille on liimattu tarra ja siinä päällä on vielä kirkas pleksi tasaisen kiillon aikaansaamiseksi.


                            Idea tässä "rakenteessa" on se että tuon voi heittää joskus seuraavankin auton luukkuun suoraan. Lisäksi järjestelmä on _todella_ nopea poistaa autosta. Yksi ilmalinja sekä kompuroiden + valon piuhat pois. Venttiiliblokki pitää paineet jousissa vaikka säiliö tyhjenisi, eli ajamaankin pystyy. Nytkin audi on ajossa vaikkei pytty luukussa olekaan.

                            Ja pari kuvaa valmiista.
                            Ottaa päähän kun säiliön pinnalla on jotain öljyä/vahaa. Pitää kokeilla fast glass tai vastaavalla sitä puhdistaa..


                            Kiillotin kaverin vanteen lippoja myös. Pitää vielä pulttikehältä ja ihan ulkoreunalta vetää niin tulee hyvä.
                            Viimeksi muokannut Volver; 16.2.2016, 18:39.

                            Comment


                            • #74
                              Perhanan upeeta jälkeä teet!!

                              Comment


                              • #75
                                Helvetin hienoa jälkeä! Täytyis itsekkin kehitellä jokin pleksisysteemi tuohon omaan konttiin.

                                Comment


                                • #76
                                  9,5x19 et17.. Eli 15mm lätyt väliin tälle kesälle.



                                  Etunen sukeltaa vielä enemmän mutta on pohja lumihangessa tossa kuvassa niin jäi sentin korkealle. Takaa napsahti vanne kiinni kaareen.

                                  Sit vielä maalatut lokarit paikalleen ja myllytys niin alkaa olemaan kunnossa.

                                  Vanteet on siis ensin tärykiillotettu peiliksi ja päälle vedetty candypunainen lakka.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Hyvän väriset on vanteet :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Nyt on hyvä! Ei mulla muuta :D

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kiitoksia, harkitsin aika kauan tuota väriä mutta vakuutuin siitä lopulta kun rimfixillä soviteltiin samanväristä vannetta autoon..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ilmankos siellä piti oikeen käydä, normaalit ihmiset taitaa lähetellä vanteita sinne ;)

                                          Comment


                                          • #81
                                            Niin siis rimfix on puolen tunnin matkan päässä, oon käyny varmaan 10 kertaa jo siellä :D

                                            Comment


                                            • #82
                                              Pöh, en pidä minään tollasta :D Paljonkos makso maalaus ;) Pitäs varmaan alkaa 2017 vuoden kesäluukkia suunnitella :D

                                              Comment


                                              • #83
                                                Voihan perkale että näyttää upeelta. VAU! :o

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kiitos.. Ulkonäköön vaikuttaa kummasti vanteiden värin lisäksi toi istuvuus joka on noin 100x parempi kuin viime syksynä.

                                                  Keskiöiden hinta on ollut vähän tapauskohtanen... Nehän on tärytetty 2 ja lakattu 3 kertaa, ovh tärytykselle on 400e ja lakan hintaa en edes tiedä. Mut sanotaan nyt vaikka niin että ei kirpase liikaa :D
                                                  Edit: Niin ja tapauskohtanen ei tarkota tässä kuititonta hommaa vaan vittuilevia keskiöitä..

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ostin välikeli/katsastusvanteiksi jo pitkään himoitsemani oem speedlinet. Tämä malli on aina miellyttänyt silmää ja nyt ne tuli lopultakin hankittua.
                                                    No oikeasti piti ostaa 20", mutta lähinnä käytännön syistä nämä onkin vain 19".

                                                    Tuli sitten heti ostopäivänä iskettyä alle ne:


                                                    Mietin tässä että vetäisikö noi keskimerkkien pohjat punaisiksi vai antaako olla noin. 15mm spacerit pistän vielä ainakin.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Auto tuli nyt myllytettyä kunnolla. Kiillotuksen hoiti kaveri jolla on vuosien kokemus detailing-hommista. Harrastuksena tekee näitä viikonloppuisin.

                                                      Eli ensin auto pestiin pitkän kaavan mukaan:
                                                      - Liuotinpesu
                                                      - Kinnastus
                                                      - Pienpoisto
                                                      - Liuotinpesu
                                                      - Savestus
                                                      - Huuhtelu.

                                                      Autosta vesihiottiin kaikki jälkeenpäin maalatut pinnat (eli kaikki etuovista eteenpäin) aplarin, roskien yms virheiden takia. Pokkaukset teipattiin vesihionnan ajaksi ettei lakka kulu puhki pokkauksen kohdalta.
                                                      Olin täyttänyt kiveniskut Mipa 2k mustalla maalilla viikkoa aikaisemmin, jotka vesihiottiin tasaiseksi. Kiveniskuja oli konepellin lisäksi myös yksi kuskin ovessa ja toinen oik. takakaaressa.

                                                      Lopputulos





                                                      Mulla on nyt edelleen mielessä ikkunoiden kevyt sävytys, ja se varmaan tehdäänkin leiman jälkeen. Myös lisävarustelu voisi olla jees, kaukovaloassistentin ja bluetoothin voisi jälkiasentaa.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Nätisti kiiltää! Laita ehdottomasti bluetoothin jälkiasennuksesta vähän tarinaa, jos sen päätät asennella. Olen itse myös harkinnut sitä, mutta toistaiseksi on vähän turhan epäselvää mitä se maksaa ja paljonko siinä saa repiä itse hiuksia päästä asennuksen yhteydessä.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Nättiä! BT:n asennus jälkikäteen ei ole mikään mahdoton projekti, koska jotakuinkin kaiken saa valmiina. Kannattaa sitten panostaa alkuperäiseen B8:n mikkiin. Itse säästin ja laitoin 3BG Passating mikrofonin ja se kuului vastapuolelle selkeästi huonommin kuin B8:n uudempi, joka nykyisessä on jo tehtaalta.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Jep. Koitan selvittää bt hommaa tässä itse ensin, ethän juho pahastu jos kysyn neuvoa :D

                                                            Noi on tollasia suhteellisen halpoja ja ajamista helpottavia lisävarusteita jotka kyllä mielellään laittaisi.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Sen fisconin bt setin asennuksessa meni itellä ehkä puoli tuntia- tunti. Helppo se on asentaa, koodauksien kanssa meni enemmän melkein aikaa kun pitää aika moneen paikkaa kertoa sen olemassaolo. Fisconin mukana tulevat ohjeet on todella hyvät. Kannattaa tosiaan valkata se setti missä tulee oem paikalle mikki.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X