Siitä on nytten suunnilleen vuodenpäivät kulunut kun tämä yksilö on talouteen tullut ja sitä on tässä vuoden aikana tullut ehostettua oman maun mukaiseksi.
Kyseessä on -09 vuoden b8 A4, moottorina 3.0tdi ja manuaalilootalla
Ensimmäisenä täytyi saada jäähdytinjärjestelmä tiiviiksi kun oli ostaessa jo tiedossa että hävittää nesteitä. Ulkopuolisia vuotoja ei löytynyt niin täytyi seuraavaksi vaihdella egr jäähdytin, koska velipojalla oli sieltä hävinny nesteitä omassa ja niinhän tässäkin oli, joten sen vaihdolla alkoi nesteet säilymään.
Talvi teki tuloaan ja täytyi saada auto lämpimäksi joten siihen asennettiin eberi laakkosella.
Seuraavaksi täytyikin jo saada vähän tehoja ja ääntä lisää, joten marteliukselta tilailin vapaammin virtaavan putkiston ja sitten findieseli hoiti ohjelmoinnin.
Siinä sitten alkutalvi ajeltiin ilman mitään erikoisempia muutoksia, mutta alkoi lopputalvesta jo hirvittää ajokorkeus joten siihen sitten helpotuksen sai kun tilaili ja asenteli bilsteinin b16 korkeus- ja jäykkyyssäädettävän alustan, jota voin kyllä suositella, ei ole tähän päivään mennessä mitään pahaa sanottavaa keksiny.
Siinä alustan asennuksen ohella tuli vaihdettua hunajakennomaski keulille ja sumuvalonritilät rakentelin verkosta leikkaamalla ja liimaamalla ja samalla tuli tuommoinen lippa keulille.
Sitten piti kesävanteita alkaa suunnittelemaan ja pitkän harkinnan päätteeksi vanteiksi valikoituivat vossenin cvt:eet koossa 10x20 et45 ja kumeiksi päälle hankook ventus s1evo 245/30, alle kun sai niin et45 jäi vähän liian sisälle joten väliin tuli 5mm spacerit joka nurkkaan.
Kyseessä on -09 vuoden b8 A4, moottorina 3.0tdi ja manuaalilootalla
Ensimmäisenä täytyi saada jäähdytinjärjestelmä tiiviiksi kun oli ostaessa jo tiedossa että hävittää nesteitä. Ulkopuolisia vuotoja ei löytynyt niin täytyi seuraavaksi vaihdella egr jäähdytin, koska velipojalla oli sieltä hävinny nesteitä omassa ja niinhän tässäkin oli, joten sen vaihdolla alkoi nesteet säilymään.
Talvi teki tuloaan ja täytyi saada auto lämpimäksi joten siihen asennettiin eberi laakkosella.
Seuraavaksi täytyikin jo saada vähän tehoja ja ääntä lisää, joten marteliukselta tilailin vapaammin virtaavan putkiston ja sitten findieseli hoiti ohjelmoinnin.
Siinä sitten alkutalvi ajeltiin ilman mitään erikoisempia muutoksia, mutta alkoi lopputalvesta jo hirvittää ajokorkeus joten siihen sitten helpotuksen sai kun tilaili ja asenteli bilsteinin b16 korkeus- ja jäykkyyssäädettävän alustan, jota voin kyllä suositella, ei ole tähän päivään mennessä mitään pahaa sanottavaa keksiny.
Siinä alustan asennuksen ohella tuli vaihdettua hunajakennomaski keulille ja sumuvalonritilät rakentelin verkosta leikkaamalla ja liimaamalla ja samalla tuli tuommoinen lippa keulille.
Sitten piti kesävanteita alkaa suunnittelemaan ja pitkän harkinnan päätteeksi vanteiksi valikoituivat vossenin cvt:eet koossa 10x20 et45 ja kumeiksi päälle hankook ventus s1evo 245/30, alle kun sai niin et45 jäi vähän liian sisälle joten väliin tuli 5mm spacerit joka nurkkaan.
Comment