Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uutta/vanhaa volkkariprojektia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uutta/vanhaa volkkariprojektia

    Historia lyhykäisyydessään:
    - ursyncro siirtyy Kuroselta meikäläisen omistukseen maaliskuun alkupuolella 2006
    - moottorivaihtoehtoja pähkäillään 10VT <> 20VT
    - Ramin kanssa syntyvät kaupat KG:stä ja muista tarpeellisista kilkkeistä

    Herroja Kuronen ja John kiitän tässä vaiheessa erittäin asiallisesta, miellyttävästä ja joustavasta kaupanteosta!

    Passatin tekniikanvaihdos ja muutoskatsastus olisi tarkoitus toteuttaa kesäkuussa, ratapäiville Motoparkkiin se joka tapauksessa ilmestynee. Toivotaan ainakin parasta.

    Tässä vaiheessa hakusessa olisi Urkin oikeanpuoleinen raidetanko, mahdollisimman paljon alkuperäistä GT-rattia vastaava nahkaruori ja 15" BBS RM käyvät ulkokehät. Jarrupäivitystäkin tehdään, joten eteen sopivaa päivitysosaa voi myös tarjota.

    Peltiremppaa/yleiskunnostusta tehdään pidemmällä aikajänteellä. Ulkoasu tulee olemaan "käyttöautolook", ajettavuus/menohalut pidetään etusijalla, vaikkakin laite palvelee myös perheen kuljetusfunktiota.

    Kuvia ja projektin vaiheita päivitän, kunhan päivitettävää löytyy. Ja tästä siis lähdetään liikkeelle:



  • #2
    Hallelujaa!!

    Mahtava että saadaan vanhat passatitkin kulkemaan... Mulla on hieman vanhempaa koppaa, '74 typ32 jemmassa odottelemassa tallipaikkaa. Siihen ei tosin femmaa saa vaikka kone onkin pitkittäin, mutta tuommonen 32B on siinä mielessä loistava aihio ;)

    Comment


    • #3
      Hyvä että ursyncro-konsepti saa itselleen kannatusta. :)

      Ehdotukset käytännöllisestä akkukotelon sijoituksesta, ilman että alkuperäistä sisustaa tarvitsee puukottaa, otetaan vastaan.

      Comment


      • #4
        HIenoa että tuokin yksilö pääsi rakentaviin käsiin.

        Itse olisin kyllä jättnyt 10v:n hankkimatta ja hypännyt suoraan venttiilien tuplamäärään. Vaikkakin kymppivenan ääni sopii tuohon koriin selkeästi paremmin.

        Comment


        • #5
          Kymppi laulaa kauniisti, ei ole semmoista suhinaa, pauketta ja ulinaa kuin suksilla varustettu siivetön Mig21:nen. :)

          Comment


          • #6
            Odottelinkin jo, kuka heittää ensin 20V-spekulaation ;-)

            20V ja 10V välillä tuli konetta mietiskeltyä, mutta hinta/laatu/tehosuhde kallistui voimakkaasti tuon KG:n puoleen. Varsinkin kun kone on jo Ramin jäljiltä sellaisessa kunnossa, että sen voi heittää keulille noine hyvineen. Omilla kriteereillä mitaten tuostakin saadaan tarpeellinen määrä kilowatteja, joilla Pasuuna tulee aiheuttamaan niskan punoitusta kanssa-autoilijoiden keskuudessa.

            Comment


              #7
              Hyvä että ursyncro-konsepti saa itselleen kannatusta.
              Täysin samaa mieltä Ramin kanssa. Itsekin tuli alkuviikolla haettua tuollainen ´86 ursyncro, kunnoltaan nimenomaan projektitasoa. Kotona autoa odottelemassa oli jo valmiina 10VT KG -moottori, joten saapi nähdä vaihtuuko se keulalle vai jatketaanko alkuperäisellä koneella. No, joka tapauksessa auto puretaan nyt osiin, kori laitetaan pukkiin pyörimään ja käydään pohjasta kattoon saakka läpi, jos vaikka sillä tavoin saataisiin tämäkin yksilö säilymään hengissä. Ja jotta pysytään tässä ketjussa alkuperäisessä aiheessa, niin jatkan tästä mahdollisesti myöhemmin uudessa topicissa kun kerrottavaa/näytettävää ilmenee.

              Ei muuta kuin tsemppiä Jarille projektinsa kanssa!


              Nämä ovat saattaneet olla jo jossain vaiheessa esillä, mutta siinä muutama ko. malliin liittyvä linkki:

              http://32bsyncro.com
              http://www.passat32.de
              http://www.passat-32b.de
              http://www.quantum-online.net
              http://new.syncro-community.de
              http://www.passat-kartei.de/index2.html
              http://www.duvekot.com/QSW/index.html

              Comment


              • #8
                Sitten on tuo Damianin syncro-projekti rapakon takaa joka on kestänyt n vuotta. Kuvat vaan ovat taas hävinneet netistä.

                Comment


                • #9
                  Hintaa kysyäkseni tiedustelin tänään Laakkoselta Urkin raidetankoa. Normaalien "mikä quattro se oikein on" -kysymysten perään tarjottiin sitten eioota, ei ole enää myynnissä.

                  Tarvitsisin nyt ETKA-apua, viitisisikös joku vilkaista tuon oikeanpuoleisen raidetangon numeron? (Joo, ETKA kyllä löytyy, mutta työkoneelta jonka näen vasta pääsiäisen jälkeen...)

                  Comment


                  • #10
                    857 419 802 A

                    LEMFÖRDER 16627
                    PEX 12.05.287
                    OPTIMAL G0-505

                    Comment


                    • #11
                      Ja p***le, piti kymmenen minuuttia odottaa! :-D

                      Kiitokset, Porkkis.

                      Comment


                      • #12
                        Ehdotukset käytännöllisestä akkukotelon sijoituksesta, ilman että alkuperäistä sisustaa tarvitsee puukottaa, otetaan vastaan.
                        Kysäisin Norjan äijiltä, millaisia ratkaisuja ovat tehneet omissa projekteissaan:
                        1) tavaratilaan, joko hitsataan akkukotelo vararenkaan paikalle tai
                        2) tavaratilan oikeaan reunaan (tämä kävi itselläkin mielessä)
                        3) takapenkin alle (epäilen että ahdasta tulee)
                        4) tuulilasin pyyhkijän moottorin vierelle, oikealle puolelle

                        Tarttee vähän suunnitella, mikä noista olisi käytännössä paras vaihtoehto. Vararenkaanhan voisi periaatteessa korvata "paikkauspullolla", eikä akku veisi paljoakaan tilaa tavaratilasta.

                        Comment


                        • #13
                          Tässä yksi vaihtoehto akun sijoitukseen:

                          Comment


                          • #14
                            Väliaikatietoja:

                            Töiden ja perhe-elämän asettamien paineiden alla tekniikanvaihdos on antanut odottaa itseään. Roippeet ja rensselit alkaisivatkin olla jo kasassa, joten eiköhän tuohon muutokseen päästäne elokuun aikana käsiksi.

                            Pohjaa on paikkailtu ja varsin kovaksi todettu. Ovia ja luukkuja vaihtelen ehjiin heinäkuun aikana lomailun ohessa ja korin fiksailua yritän myös saada tehdyksi.

                            Tänään Passat tuli leimattua, ajovalot näyttivät liian ylös ja toinen rekisterikilven valo oli palanut. Ennakko-odotuksiin nähden ällistyttävän positiivista! Nyt ei tartte hätäillä muutoskatsastuksen kanssa, kun on vuosi ajoaikaa ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Etenee, prkl! Takaovet ja -luukku maalattu, kiinnittelyä viikonlopun aikana. Korin ruosteet suurinpiirtein otettu kiinni ja suojattu. Vielä tästä värkki tulee, kunhan aikaa saa...

                              Comment


                              • #16
                                Mikään ei voita sitä kun auringonlaskiessa rykii 32B korisen passatin pohjaa ja toteaa että voi prkl, onko tämäkin pehmeä...

                                http://koti.mbnet.fi/ketale/ruostepommi/DSCF0135.JPG

                                Comment


                                • #17
                                  Jos tarvista miulta löytyy 32B:hen uudet helmat, takakaaret, takanurkat ja koko takahelman ulkopinta.

                                  Ihan vinkkinä, kaiva sieltä tuulilasin alapuolella olevasta vesikaukalosta niiden poistoaukkojen ympäryksiä näkyviin. Tee sama kojelaudan alapuolelta, siellä on saumamassaa jonkin verran mutta jos ajokki on tuohon kuntoon päässyt, niin sieltä löytyy hitsaamista. Ei näy päälle, mutta siinä vaiheessa kun sen muuten huomaa on työmaa paisunut suurehkoksi. Ongelma juontaa jonkun insinöörin laskelmien pettämisestä, 80/90 audi on siitä kohtaa toisella tavalla kasattu - passatit lahoaa niiltä nurkin, audit ei.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei oikee tarvetta, ne ollaan jo vaihdettu vaihteleval menestyksel.. ja kuskinpuolen helma on ihmeen kaupal säilyny hengis. En viitti koko takahelmaa alkaa vaihtaa jos nurkat on hiukka pehmeit.. Kaiken muun hyvän lisäks toi on sedani niin farkun/coupen(?) pellit ei välttämät sovi iha suoraan..
                                    Ja lisää kuvia löytyy ton em. linkin ruostepommi kansiosta.

                                    ps. ostetaan ehjät sedan mallin takaovet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tais viimonen pari takaovia mennä Kanervalle. Ellei sitten yksi ehjä pelkääjän ovi ole vielä ulkohuusissa, kuskin ovesta löytyy varmaan aihio. Sedanissa on sama ovi kuin variantissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jahas, kuvien linkityksessä jotain outoa, joten... tuolla joitakin kuvia: http://public.fotki.com/JiiK/pasuuna/

                                        Rami, onkos se kuskin ovi millaisessa kuosissa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Miulla on ehkä 2 ovea aihioksi. Tuu kattomaan joku päivä, helpompi irtonaista ovea, vaikka olisikin vähän huonona, on korjata kuin se että sitä autoa koko ajan ajossa tarvitsisi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Rami, niin sä tarkotit sitä korikittisaumaa joka kiertää sen vesikaukalon vesikaukalon koko pirssin leveydeltä..?En ole kojelautaa purkanut pois että siinä mielessä hieman hankalampi tarkastaa tuo sisältäpäin...

                                            Tuo projekti on jossain mielessä aika ihmeellinen.. Pelkäänpuoli on huolella hapettunut helmoista jne mutta kuskin puoli on aika hyvin säilynyt, oikeasti :D En tiedä onko se jossain elämänsä vaiheessa kyntänyt jossain suossa tms..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siitä kohtaa vesikaukaloa jossa on se pyöreähkö viemäriaukko josta vesikaukaloon päässyt vesi valuu pyöräkotelon kautta maahan. Pelti on yleensä varsin ruskeaa tuon aukon ympäriltä. Tuppaa yleensä ruoste tuosta kohtaa leviämään pitkin saumaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jees, täytyykin perehtyä, ainakin korikitti tuntus olevan tiukasti kiinni mutta se ei todista mitään näissä piireissä :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ketale, tuolla -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63640 taitaisi olla -87 PAssatin ehjät takaovet.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X