Iltaa! Pitkästä aikaa tuli hankittua tuollainen vanha Audi. Vaikka pikku laittoa onkin vailla niin onpa TODELLA hauska auto! Monenlaisista eurovaunuista on kokemusta mutta tässä on kyllä aivan erityinen luonne. Tykkään!
Tämä on Saksantuonti vuosisadan vaihteesta, käyttöönotettu 01/93. Kolme tai neljä omistajaa, 265 tkm huoltokirjalla. 2.6 ABC kone, CFY sähköohjattu(?) laatikko sport-kytkimellä. Varsin hyvät varusteet, melkein kaikki toimii :) Hieno vihermetalliväri, koukku, alkuperäisalut, kaukolukko, ilmastointi jne.
Viime vuodet pyörinyt nurkka-ajossa lastenvaunuina - potentiaalia on kyllä vähän kovempaakin menoon. Hain tämän Mikkelistä parin sadan kilsan päästä. Matka tuntui nyt paljon lyhyemmältä kuin viimeksi siellä käydessä:)
Voimalinja toimii kuin ajatus, kulku on herkkää, vakaata ja jämäkkää. Auto on kompaktin kokoinen, näkyvyys on hyvä ja hallinta naurettavan helppoa ja vaivatonta - 22 vuotta vanha laitos kuitenkin kyseessä!
Laitan tämän asialliseen käyttökuntoon ja annan isälleni (82v.) - hänen lötkösatasensa (5000S) alkaa olla hieman vanha ympärivuotiseen käyttöön.
Sitten niitä ongelmia/haasteita joissa mielelläni ottaisin neuvoja viisaimmilta vastaan:
Koneessa on pieni öljyvuoto tai oikeastaan useita. Auto on ollut ihan mitättömällä ajolla (5tkm/vuosi) ja öljynvaihdosta on jo aikaa. Olisiko vain niin että huohottimet tukkoiset ja öljy ohentunutta? Mikä oljy olisi hyvää ABC:lle? Onko Valvolinen maxilife 10w40 liian paksua tököttiä?
Laatikko töksäyttää joskus 3-4-välillä, ei pahasti mutta kuitenkin. ATF Dexron on ohjekirjan mukaan oikea liemi tähän mutta kuinka paljon? Entä suodin, pääseekö siihen helposti käsiksi tässä CFY-laatikossa? Onko tämä ZF? En ole käynyt auton alla vielä ollenkaan. Jos lootassa älyä/sähköä niin mitkä liittimet hapettuvat ekaksi?
Kori on hyvä, lähes ruosteeton. Etupyörien takana on hieman ruskeaa näkyvissä, ei paha. Kuskin ovi roikkuu vähän, saranassa on klappia. Tappiako ei pysty vaihtamaan? Siis koko sarana uusiksi vai? Takaluukku on kiinni puskurissa, natisee kuopissa ja molemmista on lähtenyt vähän maalia. Olisko puskuri noussut vähän? Niin ja takalasinpyyhin jämähtänyt keskelle lasia. Rele naksuu, siinä kaikki. Onko tavallista näissä että luukun johtosarja väsyy taitekohdasta?
Niin ja sitten se haastavin eli keskuslukon alipainepumppu. Mykkä, osa kortin juotoksista irti. Yritän tinata mutta vaurion aiheuttaja lienee muualla. Kuskin oven läpivienti? Se olisi helppo korjata jos sarana pitää vaihtaa niin menisi samalla...
Ai niin kuskin puoleinen ajovaloumpio on halki. Kelpasi kuitenkin katsastuksessa? Ehjää saa tarjota ja alipainepumppua myös. Niin ja musta apparinpenkki (jos verhouksen voi siirtää kuskin penkkiin) olisi kiva, tässä selkänojan nurkka puhkeamassa.
Vinkkiä ja kommenttia kiitos! B4 rules!
Tämä on Saksantuonti vuosisadan vaihteesta, käyttöönotettu 01/93. Kolme tai neljä omistajaa, 265 tkm huoltokirjalla. 2.6 ABC kone, CFY sähköohjattu(?) laatikko sport-kytkimellä. Varsin hyvät varusteet, melkein kaikki toimii :) Hieno vihermetalliväri, koukku, alkuperäisalut, kaukolukko, ilmastointi jne.
Viime vuodet pyörinyt nurkka-ajossa lastenvaunuina - potentiaalia on kyllä vähän kovempaakin menoon. Hain tämän Mikkelistä parin sadan kilsan päästä. Matka tuntui nyt paljon lyhyemmältä kuin viimeksi siellä käydessä:)
Voimalinja toimii kuin ajatus, kulku on herkkää, vakaata ja jämäkkää. Auto on kompaktin kokoinen, näkyvyys on hyvä ja hallinta naurettavan helppoa ja vaivatonta - 22 vuotta vanha laitos kuitenkin kyseessä!
Laitan tämän asialliseen käyttökuntoon ja annan isälleni (82v.) - hänen lötkösatasensa (5000S) alkaa olla hieman vanha ympärivuotiseen käyttöön.
Sitten niitä ongelmia/haasteita joissa mielelläni ottaisin neuvoja viisaimmilta vastaan:
Koneessa on pieni öljyvuoto tai oikeastaan useita. Auto on ollut ihan mitättömällä ajolla (5tkm/vuosi) ja öljynvaihdosta on jo aikaa. Olisiko vain niin että huohottimet tukkoiset ja öljy ohentunutta? Mikä oljy olisi hyvää ABC:lle? Onko Valvolinen maxilife 10w40 liian paksua tököttiä?
Laatikko töksäyttää joskus 3-4-välillä, ei pahasti mutta kuitenkin. ATF Dexron on ohjekirjan mukaan oikea liemi tähän mutta kuinka paljon? Entä suodin, pääseekö siihen helposti käsiksi tässä CFY-laatikossa? Onko tämä ZF? En ole käynyt auton alla vielä ollenkaan. Jos lootassa älyä/sähköä niin mitkä liittimet hapettuvat ekaksi?
Kori on hyvä, lähes ruosteeton. Etupyörien takana on hieman ruskeaa näkyvissä, ei paha. Kuskin ovi roikkuu vähän, saranassa on klappia. Tappiako ei pysty vaihtamaan? Siis koko sarana uusiksi vai? Takaluukku on kiinni puskurissa, natisee kuopissa ja molemmista on lähtenyt vähän maalia. Olisko puskuri noussut vähän? Niin ja takalasinpyyhin jämähtänyt keskelle lasia. Rele naksuu, siinä kaikki. Onko tavallista näissä että luukun johtosarja väsyy taitekohdasta?
Niin ja sitten se haastavin eli keskuslukon alipainepumppu. Mykkä, osa kortin juotoksista irti. Yritän tinata mutta vaurion aiheuttaja lienee muualla. Kuskin oven läpivienti? Se olisi helppo korjata jos sarana pitää vaihtaa niin menisi samalla...
Ai niin kuskin puoleinen ajovaloumpio on halki. Kelpasi kuitenkin katsastuksessa? Ehjää saa tarjota ja alipainepumppua myös. Niin ja musta apparinpenkki (jos verhouksen voi siirtää kuskin penkkiin) olisi kiva, tässä selkänojan nurkka puhkeamassa.
Vinkkiä ja kommenttia kiitos! B4 rules!
Comment