Sen verran teki tuo toinen lapa lisää forssia, että tuli pientä damagea.
Mun piti ennen Botnian testiä puuhastella noiden hanhenkaulojen väliin tuki, mutta se jäi tekemättä kun kello nakutti aamuyön tunteja ja olin puuhastelemassa jotakin muka vielä olennaisempaa.
Testin jälkeen huomasin, että siiven kannakkeet olivat vääntyneet ihan jojolle.
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/14222371_1080345345367339_1046067544488063304_n.jpg/_img1280.jpg)
Uskoisin, että siiven downforce riitti kaatamaan hanhenkaulat sivulle, jolloin kannakkeet vääntyivät.
Alumiini on siitä kiusallista matskua, että jos se myötää, ja sitten sitä vääntää takaisin, niin se usein murtuu. Mitä topakampaa seosta, sitä helpommin. Niinpä en uskaltanut vain vääntää korvia suoraksi ja julistaa valmiiksi, vaan leikkelin alumiinkorvat pois, ja veistin tilalle uudet nuorrutusteräslevystä. (samsungin kamera on edelleen onneton, pahoittelut siitä)
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/14269723_1084708791597661_1690347860_n.jpg/_smaller.jpg)
Vanhojen kannakkeiden alumiininen pohjalappu jäi kiinni siipeen, koska se on liimattu epoksiliimalla, jonka irrottaminen olisi vaatinut melkoista väkivaltaa. Sainpahan samalla tuohon roikottimeen kaksitoista niittiä lisää.
Ne saattaa tulla tarpeeseen, jos pikainen mallinnus kolmannen lavan kanssa tehdystä downforcesta edes hipaisee todellisuutt. Sen mukaan isoissa nopeuksissa kolmella lavalla tuo siipi tekee yli tonnin downforcea.
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/settikuva1.png/_smaller.jpg)
Tämä mallinnus vähän yli satasessa, jolloin downforcea reilu 100kg.
Kuitenkin sitten teräksisten kannakkeiden lisäksi rakensin hanhenkaulojen väliin tuollaiset harukset. Ei tullu hienot, mutta sivuttaisvelttous hävisi.
Mun piti ennen Botnian testiä puuhastella noiden hanhenkaulojen väliin tuki, mutta se jäi tekemättä kun kello nakutti aamuyön tunteja ja olin puuhastelemassa jotakin muka vielä olennaisempaa.
Testin jälkeen huomasin, että siiven kannakkeet olivat vääntyneet ihan jojolle.
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/14222371_1080345345367339_1046067544488063304_n.jpg/_img1280.jpg)
Uskoisin, että siiven downforce riitti kaatamaan hanhenkaulat sivulle, jolloin kannakkeet vääntyivät.
Alumiini on siitä kiusallista matskua, että jos se myötää, ja sitten sitä vääntää takaisin, niin se usein murtuu. Mitä topakampaa seosta, sitä helpommin. Niinpä en uskaltanut vain vääntää korvia suoraksi ja julistaa valmiiksi, vaan leikkelin alumiinkorvat pois, ja veistin tilalle uudet nuorrutusteräslevystä. (samsungin kamera on edelleen onneton, pahoittelut siitä)
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/14269723_1084708791597661_1690347860_n.jpg/_smaller.jpg)
Vanhojen kannakkeiden alumiininen pohjalappu jäi kiinni siipeen, koska se on liimattu epoksiliimalla, jonka irrottaminen olisi vaatinut melkoista väkivaltaa. Sainpahan samalla tuohon roikottimeen kaksitoista niittiä lisää.
Ne saattaa tulla tarpeeseen, jos pikainen mallinnus kolmannen lavan kanssa tehdystä downforcesta edes hipaisee todellisuutt. Sen mukaan isoissa nopeuksissa kolmella lavalla tuo siipi tekee yli tonnin downforcea.
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/settikuva1.png/_smaller.jpg)
Tämä mallinnus vähän yli satasessa, jolloin downforcea reilu 100kg.
Kuitenkin sitten teräksisten kannakkeiden lisäksi rakensin hanhenkaulojen väliin tuollaiset harukset. Ei tullu hienot, mutta sivuttaisvelttous hävisi.
![](http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/R8/14256693_1084706638264543_648561945_n.jpg/_img1280.jpg)
Comment