Huutaa cupra-lippaa ja ehkä pikkulätyllä vanteet vois tuoda enemmän kaarelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
time attack unlimited - projekti, R8 1:1
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Hatunnosto! Sairaan hieno projekti. Toivottavasti pääsen joskus bongaamaan livenä tositoimissa :)
Comment
-
Kiitos kehuista.
Mä taidan skipata sen cupralipan, ja pitää tuon LMS Ultran Evo2 - splitterin. Hymiö tähän.
Samaten nuo spacerijutut, tämä on kilpa-auto, eikä tällä haeta tyylipisteitä, joten renkaat istuu sitten siinä asennossa ja leveydessä kuin ne istuu, kunhan alusta on säädelty jonkunlaiseen rataiskuun. Joskus tulee komeasti kaarelle, joskus ei.
Mielellään olisi laitettu moottori paikalleen, mutta nyt ei oikeasti keretty. Viimeiset korisarjan osat tulivat siis keskiviikkona, ja torstaiaamuyöllä vielä sorvattiin centerlock-osia, joten loppui vain aika kesken.
Itse asiassa oli ajatus, että moottori olisi ollut pukissa siinä vieressä, mutta se kiellettiin.
Ensi viikolla sitten tekniikkaa paikalleen. Kuituhommiakin on vielä aika paljon tiedossa, ja aikaa siis kuukausi.
Comment
-
En tiedä, tällainen viesti tuli.
Samalla siinä mietittiin, että kuinkahan täynnä kaikkea tupakantumppia ja karkkipaperia ja klemmareita yms se olisi ollut, että asiaan ei sen kummemmin palattu.
Comment
-
-
Replicaovissa oli sitten ikkunat tehty suorasta muovista, joten karmi oli taipunut niin, että eihän se ovi sopinut ollenkaan paikalleen.
Alkuperänen lasi on joka suuntaan kupera.
Ei kai siinä, wikipedia auki, ja siitä tarkistettiin polykarbonaatin muokkausaiheinen artikkeli.
Ekaksi puristeltiin pleksi kiinni orkkis ikkunaan.
Sitten tempastiin koirankopista katto irti ja pujotettiin koko systeemi sinne alle.
Ja paistettiin hallilämppärillä 165 asteessa kaksi tuntia.
Nyt ovet istuu ku ois Helsingissä tehty.Viimeksi muokannut Repo/promo; 7.4.2016, 01:40.
Comment
-
Kilpurin rakentaminen alkaa lähennellä taidetta, pitää ottaa kohta lakki pois päästä kun näitä lukee.
Tommoisessa joka suuntaan kaarevassa tulee lämmön kanssa riittävästi venymää, ettei oikene enää takaisin.
Älkää tuhotko tuota "muottia", polykarbonaatti tuppaa naarmuuntumaan melko herkästi, joten saatatte joutua paistamaan noita joskus lisää.
Comment
-
Cad-mallit muuttuivat todellisuudeksi tuossa vähän ennen pääsiäistä. Nyt toivotaan, että pallot pysyy kiinni noilla.
Comment
-
Nikkaroin tänään tollasen ruman pumppujen ja pickuppien pidikkeen tankkiin sisälle.
Tankki tulee tähän bensatankin asennuslaatikoiden Johanna Tukiaiseen, apparin kuskin paikalle. Tankki kaikkine laitteineen pitää olla eristettynä ohjaamosta, joten paketille tulee oma huohotus, ja muuten loota on vesitiivis. Vai pitäskö sanoa viinatiivis.
Alunperin tankit on konetilassa istuinten takana, joka on typerä paikka, ja lisäksi tarvitsemme niiden tilan turboille, välijäähdyttimille ja ilmansuodattimille.
Ai miksi typerä? Mun mielestä noin metrin liian lähellä pakosarjoja.
Tankkaus tehdään WRC-liittimillä -12an letkuja pitkin. Ei enää suppiloita ja jerrykannuja, kiitos.
Comment
-
Luotimme tässä kohtaa ammattilaiseen, ja annoimme Karpiolan veljesten suorittaa lopullinen materiaalivalinta sen jälkeen, kun meillä oli maksimikuormat femitelty.
Ja joo, tosiaan. CNC on tässä kohtaa härmäläisen koneistajan ranteissa. Napapulttiosissa ei ole yhtään CNC kalikkaa, kaikki on tehty manuaalikoneilla. Ja sopivat muuten paikalleen justiinsa. Ylipäätään ihastuttava paja asioida, kun asenne on sellainen, että pistetään onnistumaan, eikä sellainen niinkuin turkulaiskoneistamoissa(TM) joissa kaikki menee vitulleen ja syy laitetaan asiakkaalle, tai sitten muissa peruskoneistamoissa, missä osat saa a) myöhässä b) väärin ja c) kalliimmalla kun oli sovittu ja d) vittuilut päälle.
Karpiolalle laitettiin kuvat, ja osat valmistuivat just eikä melkein sinä päivänä kuin piti.
Bensaletkusykkyrä alkaa saada lopullista muotoaan.
Comment
-
Pitääkin nostaa hattua aikalailla kun on kerta manuaali koneilla tuollaisiin osiin taivuttu nykyään. Nuo kommenttisi koneistamoista ikävä kyllä pitävät nykyään liian hyvinkin paikkansa. Ymmärtäähän sen jos tehdään tuhansien kappaleiden eriä ja sitten välissä pitäis tehdä kerta luontoinen työ josta ei rahaakaan oikein heru.
Comment
-
Sehän on siis WRC - tyyppinen systeemi.
Apparin sivuikkunan paikall on kaksi tuollaista Stäublin pikaliitintä, toinen on huohotusputki, ja toinen on täyttöputki. Sitten vain liittimet kiinni, ja käsipumppu imee pöntöstä kiisut suoraan letkua pitkin tankkiin. Huohotin vaihtaa ilmatilat, polttoaine ei juuri edes haise tankatessa.
Comment
-
Niin se sit potkas eka kerran kunnolla vastaan. Kävin vaihtamaan venttiilinjousia, ja vasemman kannen imunokka oli pielessä. Niinpä kaikki imuvenat vuotaa.
Kävisköhän tuohon 4.2fsi:n imuventtiilit. Sellasia ois hyllyssä. Halkasija täsmää ainakin.
edit: itse itselleni vastaten, 4.2 koneen imuventtiilit on samat.
Kävinpäs tutkimassa asiaa vähän lisää, ja imunokan säätörulla oli jäänyt lukittumatta, ja siksi nokka oli vinossa irrottaessa. Kutos- ja kymppipyttyjen venttiilit on tiiviit, joten venttiilit ei ole vääntyneet, vaan seetit hapettuneet. Nyt ei muuta kuin läpätään seetit ja pistetään lätsä takas paikalleen.
Viimeksi muokannut Repo/promo; 15.4.2016, 04:01.
Comment
-
Kansi on koneistamossa. Varastoinnissa päässyt muutama seeti hapettumaan, ja selvitään läppäämällä.
Yllätyksenä tuli, että kannentiiviste ei marmoritiskiltä ollutkaan sitten juuri Volkkarin tiivistettä kalliimpi, hieman reilun satasen. Samoin kannenpultit ja imusarjan tiivisteet maksoivat muutaman euron kappale.
Eiköhän tuo puristella takaisin kokoon heti alkuviikosta.
Comment
-
Se johtunee siitä, että asioit Suomessa. Mä asioin Virossa. Alvin verran oli pultit halvempia kuin sun bitukan pultit.
En nopealla googletuksella löytänyt Lambon osien myyjää Suomesta, joten otin yhteyttä Tallinnaan.
Comment
-
Auto on melkein valmiina Hot Rod & Rock Showhun. Tällä kertaa moottori on myös paikoillaan. Samoin ohjaamossa hallintalaitteet ja keulassa syyläri, absit ja vaihteiston kompura.
Kansirempasta selvittiin läppäämällä, joten kone meni kasaan heti kun saimme kansitiivisteen ja -pultit Italiasta Tallinnan kautta. Tilaus lähti perjantaina iltapäivällä, osat oli mulla kädessä yhdeltätoista keskiviikkona.
Samalla tuikkasin paikalleen 1500cc Ev14:t. Eiköhän noilla kiisu piisaa, niitä on kuitenkin kymmenen. Laitoin varmuuden vuoksi 4 bar säätimet, joten tuotto taitaa olla likemmäs 1700cc.
Suuttimet on syystä noin suuret. Kirjoittelen niiden valinnasta joskus pitemmästi, varmaankin Getariin kesäkuussa.
Nikkaroin myös tollaset vähän napakammat askin kannakkeet.
Comment
-
-
Tarkoitin tulpasuuttimia, parilla pienemmällä suuttimella per pytty, kun tämä projekti kerran on melko perusteellinen ;)
Lähinnä mielessä oli, jos nuo on modatut ev suuttimet, eikä useilla purkausaukoilla varustettuja malleja. Niitä kun ei taida saada noin isoina ja ainakin modatuissa isoissa ev sarjalaisissa varsinkin viinalla partikkelikoko on kuulemma kasvanut ja höyrystymisongelmia.
Ev sarjaa oli 7-reikäisenä ja muitakin malleja mutta vissiin vaan 1000 cc luokassa max.
Comment
Comment