On kyllä käsittämätöntä, että noin hyvässä hitsaus- ja kuvauspaikassa täytyy korjata.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
time attack unlimited - projekti, R8 1:1
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tämä kohta oli siis katon keskellä, ja jotta siihen pääsi hitsaamaan noin, piti katto laikata pois.
Comment
-
Onko tuolla ajettu jossain kilpaa? On katsastusmiehellä ollut huonot lasit päässä. Kyllä kemiallinen metalli kaarissa pitäisi aina herättää epäilyksiä ja aiheuttaa kaarien tarkemman syynin.
Comment
-
Ei sallita ei. Tässä lainaus hitsausta käsittelevä kohta Liite J:stä (Autojen tekniset määräykset ja kuljettajien ajovarusteet)
8.3.4 Hitsausohjeita
Saumojen hitsausten tulee ylettyä koko putken ympä-
rysmitan ympäri. Kaikkien hitsaussaumojen tulee olla
parasta mahdollista laatua ja tunkeuma saumassa tulee
olla täydellinen (suositellaan suojakaasuhitsausta).
Vaikkakaan hyvännäköinen hitsaus ei välttämättä takaa
sen laatua, huononnäköiset hitsaukset eivät koskaan
ole merkki hyvästä työstä. Käytettäessä lämpökäsiteltyä
terästä tulee valmistajan ohjeita seurata (erikoispuikot,
suojakaasuvaatimukset, yms).
Comment
-
Komposiittijuttuja tässä yritetty touhuta, ja tänään tuli ekat melko onnistuneet nikaleet ulos muotista.
Kyllä tollasiinkin kun käyttää pari päivää muotin tekemiseen, sitten pari päivää sen viimeistelemiseen, ja sitten yhden illan laminoi ja vielä yhden illan viimeistelee tuollaista osaa, niin alkaa ymmärtää, miksi noi maksaa.
Comment
-
Nyt on lisätty putkia ja kiinnityspisteitä. Entisen kuuden kiinnityksen sijaan putkikehikko on kiinnitetty 18 kohdasta yhteensä 46 pultilla. Liekkö koppa jämäkämpi näin.
Comment
-
Tekee järkeä ottaa kehikko hyötykäyttöön jäykisteenä, kerta sen painon joutuu mukana roudaamaan kuitenkin.
Täällä oli hyviä vinkkejä noihin hiilarihommiin, jos vinkkejä kaipaa:
http://www.easycomposites.co.uk/#!/composites-tutorials
Comment
-
-
Ei ole koteloita, on vain laipat, ja pultti lattian läpi, mutterit ja isot prikata alla. Lattia on vahvistettu niistä kohdista, missä kehikko seisoon.
Kaarikehikon viimeiset osat tulivat eilen valmiiksi. Nyt alumiinirungon sisällä on periaatteessa putkirunko, samoin kuin ultrassa, muutaman asian teimme vähän eri tavalla, sillä ultrassa takaristikko ei tue iskunvaimentimen yläpäätäl, vaan putkien risteyskohta on "väärin".
Comment
-
Pitäsköhän venyttää jollakin pizzaleikkureilla stanset ni sais pettereiltä oossomia.
Laittas vaikka jotku 275:t ni tulis kunnon poketus. 320 levee nakki ei päästä huulta oikeuksiinsa.
Tosin tarpeeksi matalaksi mä en tätä taida saada, joten silleen jää rispektit ansaitsematta...
Comment
-
Onneksi tämän projektin perimmäinen tarkoitus ei tainnut olla jani-petterien rispekt ja sik-oossom. Luulisi toki katsojankin ottavan auton vakavasti, kun ollaan kuitenkin keskimutterikiinnityksellä liikenteessä. Ei ole joka jonnella, ainakaan vielä. Toimitte siis trend-setterinä.
Aina voi tietysti hiljentää kriitisen yleisön ja ladata keskusteluun vannekiepin hinnan. Loppunee huutelu siitä stancestakin. Vai oliko se sitä, ettei rahalla saa tyylitajua..
Comment
-
Joo ei saa, eikä varsinkaan käytöstapoja. :P
Vanteet on pöyristyttävän kalliita, luokkaa neljä tonnia kappale, jos niitä lähtee tilaamaan Grand Amilta uutena.
Onneksi löytyi toiminnan lopettavan tiimin jäämistöistä lavallinen käytettyjä alle yhden vannesarjan hinnalla. Vanteethan on siis tuosta autosta.
http://image.motortrend.ca/f/3638101...di-R8-Oryx.jpg
Kuten muutenkin, vaikka monestakin näyttää siltä, että tässä ollaan hassaamassa miljoonia tähän projektiin, niin unlimited-projektiksi tämä on vielä keskihintainen. Siitä uskaltanen ottaa sulan omaan hattuun, kun on kavereilta ja tutuilta löytynyt käytettynä ja replicana merkittävä kasa osia, joiden hankintahinta Audi Sportilta olisi reilusti kuusinumeroinen, ja nyt saatu murto-osalla niiden listahinnoista.
Comment
-
takavanteet on 11kg, en ole päässyt punnitsemaan muita 13x18 vanteita, joten en tiedä, onko se sitten erityisen kevyt kokoisekseen.
Kalliiksi nuo tekee luokitus, ilman parempaa tietoa arvaan, että systeemi toimii niin kuin kaikki muutkin luokitushommat, eli BBS on maksanut kaksi miljoonaa Grand Amille, että tiimien on pakko käyttää BBS vanteita. Sitten BBS jyvittää miljoonat niihin vannesarjoihin, joita tiimit ostaa, eli jos vanteita on vaikka 32 kappaletta per tiimi ja tiimejä 30, niin se pari tonna pitää laittaa hintaan lisää läskiä per vanne, että BBS jää voitolle.
Bayermannilta vastaava vannesarja ilman GT3-luokitusta maksaa alkaen 1600 euroa kappaleelta. Sitä en tiedä, onko silloin billettikeskiö, niin kuin näissä.
Comment
-
On ne varmaan sitäkin, lisäksi ykspulttikiinnitteiset ja mitä, 12" leveät? Tollaset speksit kun laittaa vannehakuun niin luulen että kaikki vaihtoehdot mitä löytyy on aika hinnakkaita. :)
E: hidas.
Comment
-
-
-
-
Puhdasta kuitua, joissakin kohdissa on palkkeja tehty ohkasesta vaahtolevystä. Pitää käyttää vaakassa.Viimeksi muokannut Repo/promo; 21.2.2016, 13:07.
Comment
-
-
Saattaa tulla tyhmä kysymys: Onko R8 ihan alkuperäisesti noin 'ruman näköinen' tuolta takapanelien alta? Neliöputkea ristiin rastiin, vai onko tämä modattu alkuperäisestä?
Eihän ne tietenkään mihinkään näy kun kori on päällä, mutta on aika rouhean näköinen kun paljastuu...
Comment
Comment