No niin nyt on markkina ajelut ajeltu ja leimalla käyty niin nyt näin 2kk auton hankkimisen jälkeen voi aloittaa projektikertomuksen siitä mihin tähän mennessä on tultu. Pohjustan tätä hieman eli noin vapun aikoihin hain sastamalasta tämän laatikko vikaisen v8:sin mikä on jo monelle clubilaiselle varmasti ennestään tuttu. Olin jo jostain hetken mielijohteesta katsellut halpoja veekaseja pidemmän aikaa ja kävin jo virossa ja avk:lla kyttäilemässä paria noin tonnin vehjettä, kuitenkaan kumpikaan ei jäänyt käteen ja tämä sitten ilmestyi nettiautoon ja kaupat tuli lähes heti sen enempää miettimättä, hieman kyselin auton taustoja etukäteen ja paljon sainkin selville joten tiesin autosta ostovaiheessa varmaan enemmän kuin itse myyjä, kiitos vain kaikille asianomaisille. Tässä muutama kuva mitä koitan liittää tähän auton tämänhetkisestä tilanteesta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
vlötkö
Collapse
X
-
Laatikon irrotusta yms
Aiemmin ennenkuin tämä auto oli liikkeellä vika oli siis että vaihdelaatikko luisti aika tavalla. Ajattelin ettei tuon ikäinen automaatti voi olla mikään mahdoton korjata ja sain auton mukana varaosavaihdelaatikonkin, joka oli kylläkin jo osin purettu ja oli ollut vielä enemmän rikki mitä tuo mikä autossa oli kiinni.
Tuon laatikon irrottavinen ei ollut kyllä tosiaankaan helppoa. Painaa kuin synti ja oikeastaan paljoakaan dokumentteja missä suoraan kerrotaan kuinka tuo tuolta tiputetaan ei pahemmin löytynyt. Kuintenkin sen sieltä irti sai ja työalustalle. tässä pari kuvaa siitä laatikon punnaamisesta.
Pari kuvaa sain myös rattijumpasta, itseasiassa koko v8 osto juttu lähti varmaan tuosta ratista jonka ostin ennen kuin tuon auton, kun oli ratti niin oli pakko saada joku auto mihin laittaa se.. vaihdoin tuon entisen kullitetun sporttisemman ratin tilalle tuollaisen toisenlaisen puuratin.
Nyt hypätään taas kertomaan tuosta vaihdelaatikosta, siis saimme sen kaverin kanssa alas kun ensin nostettiin auto nosturille ja tiputettiin se laatikko sitten kylmästi noille trukkilavoille jotka oli koottu pinoon auton alle, hommassa meni noin pari iltaa kun ensin koitettiin jos se lähtisi tuon limpun kanssa mutta eihän se lähtenyt, piti ottaa starttikin irti ja irrottaa limpun pultit sieltä startin reiäistä. Kun laatikko oli vihdoin tasamaalla niin sitten alkoi pesutoimenpiteet, liuotin siis laatikkoa polttoöljyllä 5 kertaa niin kauan että polttoöljy alko oleen jo omansa väristä kun tuli laatikosta pihalle. Kun laatikko oli oletettavasti sisältä puhdas niin alkoi pakkojen vaihto, pakat olin tilannut tsekeistä jostain kaupasta mikä myi ilmeisesti vain automaattilaatikoiden osia.
Oikeastaan en olisi osia vällämättä edes tarvinnut koska toisessa varaosalaatikossa pakat olivat vielä käyttökuntoiset, mutta ompahan nyt uudet. Laatikon purkuun ei sinänsä mennyt kauaa aikaa kun oli ensi harjoitellut tuolla varaosalaatikolla, pakat oli vaihdettu yhdessä ehtoossa ja ainut hankaluus oli tuon laatikon kasaaminen mikä oli aika tarkkaa puuhaa.. Lisäksi laatikon takaisin laitto autoon oli aika työmaa, mutta loppujen lopuksi siihen meni vähemmän aikaa kuin tuon itse auton saamiseen takaisin nosturille ilman laatikkoa ja jarrut jokanurkasta jumissa. Noin 5 henkeä ja valmetti niin laatikko nousi paikallee kohtuu mukavasti ja sitten vaan koitti muistella mistä oli minkäkin pultin ottanut irti kuukausi sitten... Lopuiksi ei jäänyt edes kuin yksi johdon klipsi ilman paikkaa ja sekin vielä voi löytää kotinsa kun tuota rassailee lisää.
-
Leimaus ja tulevaisuuden suunnitelmat
Tänään käyty vielä leimalla ja hylky tuli mutta ei tarvitse kuin etupalat ja taka jarruletkut vaihtaa leimaan. Hylky olikin kyllä odotettavissa koska palatki rohisi jo siihen malliin että aikalailla mentiin metalli metallia vasten. Nyt pitää enää koittaa selvittää että mitkä nuo jarruosat tuolla autossa on ja mistä niihin saa osia niin taas saa vuoden ajella.
Lisäksi nuo bolerot mitkä näkyy ensimmäisen threadin kuvissa pitäisi kai hävittää ja etsiä oikeat tilalle, nuo siis 7" leveät et45 joten on pitänyt laittaa 12mm spacerit että mahtuvat pyörimään. Tuosta renkaan profiilivalinnasta olen aika ylpeä, alla siis 225/50r17 pyörät ja mun mielestä täyttää kaaren kivasti ja näyttää oikein hyvältä. Alkuperäisesti autossa oli nuo orkkis 16" bbs ja ne saakin jäädä talvivanteiksi, ovat hyvän näköiset kyllä.
Konepellissä on pientä lakkavikaa ja saranat rikki jonka johdosta myös pientä pellin vääntymistä tuulilasinpuoleisesta nurkasta. etulokasuojien ruosteet pitää korjata tai vaihtaa uusiin ruosteettomiin ja ei varmaan olisi pahitteeksi ylimaalata koko auto. Alustan ja kaarien ruosteita pitää myös käsitellä jonkin verran. Sisusta on kohtuu siisti, ainoastaan kattoluukun verhoilua pitää vähän fiksailla. Kuskinpuolen sähkölasit pitää korjata ja ilmastointi/puhallin pitää fiksata. Ensin puhallin puhalsi täysiä koko ajan ja ilmastoinnin kylmäaineet oli vähän jumissa, nyt kylmäaineet mitä siellä onkaan jäljellä on lähtenyt kiertämään koska aavistuksen kylmää tuo puhaltaa mutta puhallin ei puhalla lähes ollenkaan ja välillä ei puhalla tosiaan ollenkaan.
Tulevaisuudessa kun auton saa ensin ulkoisesti hiottua timantiksi niin sitten voi alkaa miettiä kuinka tuosta saisi voimaa ulos, katsastuksessa sanottiin että päästöt on niin uskomattoman pienet että käy varmaan aika laihalla mutta kai ne saa korjattua lisää ruokaa antamalla ja jos oikein innostuu niin jotain ahtamistakin aina voi haaveilla. Tässäpä ne tärkeimmät. Mielipiteitä otetaan vastaan.
Comment
-
Huh huh, tätä mää pelkäsin, että liian iso operaatio itelle, joten sen takia meni myyntiin, ja muutamien välikäsien kautta sitten sulle. :)
Jarrut on hp2, eli palat löytyy helposti.
Autohan on jo kertaalleen ylimaalattu vuosia sitten, mutta huonot pohjat paikkapaikoin ja jälki sen mukaista.
Mielenkiinnolla jään seuraamaan, josko se nyt tulisi se suomen ensimmäinen ahdettu vanhankoulukunnan v8!? ;)
Comment
-
Tämän auton jo kertaalleen "pelastaneena" toivon todella, että kiertolaisuus ei enää jatkuisi ja pysyvä koti ois löytynyt :)
Jarrut tosiaan on D2 A8:sta 323mm levyillä.
Comment
-
Tuo onki mukava kuulla.. entä taka-akselilla? onko kans ihan perus d2 4.2 quattro jarrut? luulin jo että tuli remppa kalliiksi kun kattelin jotain jarrupaloja mitkä makso 150€... tosiaan vois tarkentaa noita katsurin kehumia päästöjä, tasan 14 co2, kaverin 1.6 nissanissa olis enemmän..
Comment
-
Arkiston löytöjä
Kaverin vanhasta aittasta löytyi tälläinen typ44 spoileri by hella. On kyllä todella retro mutta taitaa olla hieman liikaa tähän autoon. Alkuperäinen dtm spoileri olisi mieleen mutta eipä taida saada alle oikein järkevällä rahalla mistään. Jos joku tietää esim. votexin tms "tuning" osia tälläiseen autoon niin infoa ja kuvaa otan mielelläni vastaan, mahdollisimman alkuperäistä mutta hieman jotain pientä särmää tarttisi. Ja tuo etupää enemmän huutaisi jotain pikku alalippaa tuonne mielestäni. Jotku pienet sievät kuralätkät pitää myös hommata jos löytyy jostain. Tässä taas hieman kuvia tuosta spoilerista, btw. ei muuten sovi tämän nuo alkuperäiset bbs:ät b6 alle sitten alkuunkaan, tai ainakaan ei silmä oikein vielä totu. pitää vielä koittaa typ43 alle jos olis paremman näköset siinä.
Comment
Comment