Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S5 Supercharged
Collapse
X
-
Eka kerta mailillla ja virallinen tulos 261km/h.
www.youtube.com/watch?v=UPBR4siShRU
Valokuva: http://coronet.kuvat.fiViimeksi muokannut Qekko; 24.4.2020, 12:43.
Comment
-
Vihdoin löyty jouset, jotka auttaa levyjen kälätykseen. Nyt ehkä kehtaapi ajella jopa mukulakivellä :D
http://www.ebay.co.uk/itm/Floating-d...-/251838666800
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qekko Näytä viestiEka kerta mailillla ja virallinen tulos 261km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=UPBR4...ature=youtu.be
Comment
-
Ensilumi satoikin ja tuli räpsittyä pari kuvaakin ennen siirtoa talvisäilöön.
Seuraavat 5 kuukautta fiilistelläänkin passatin ratissa :)
www.youtube.com/watch?v=4p7Z4_2XqqU
www.youtube.com/watch?v=uAA-4ZtyMQ0Viimeksi muokannut Qekko; 24.4.2020, 12:47.
Comment
-
Kytkimen valintaa
Kevät lähestyy ja olisi suunniteilla päivittää kytkin kestävempään. Vakio on pitänyt tähän asti, mutta en ole yhtään nopeaa lähtöä uskaltanut edes kokeilla.
Mutta mikä kytkin ja ikuisuus kysymys kiinteä limppu vai kaksoismassa? Ameriikoissahan valikoimaa löytyy molemista kytkimistä ja kiinteistä vauhtipyöristä (jhm/southbend dxd/eurocode/ecs tuning) Taas tullit+rahdit+alvit nostavat hinnat pilviin, mutta en kuitenkaa pois sulje näitä vaihtoehtoja.
Mistä kannataisi kysyä kytkin+paineastelmaa? sachs performance vastasi jo että ei löydy heidän valikoimasta sopivaa vaan ehdottivat järeämpää kakslevykytkintä. Tarkoitus kuitenkin olisi pitää ajettavana kadulla jossain määrin.
Clutch masters:lla löytyy valmiita kytkinpaketteja onko näistä kokemuksia?
Jos kiinteään vauhtipyörään päätyisin niin vanhasta kaksoismassasta mitat ja tulisi varmaan teetettyä suomessa jollain koneistamolla.
Kokemuksia ja mietteitä otan vastaan mielellään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viestiVertasin vaan siihen, että 462 hv dynolla luovuttanut t89 meni 266 km/h. Että mistä se ero tulee.
Comment
-
Käynyt mielessä.. mitoituksen puolesta kyllä pitäisi käydä muuten paitsi pitää vaihtaa myös vauhtipyörä. 3.0tdi kytkin 228mm kun taas S5 on 240mm. Dieselin kytkimellä pitoja on mitattu yli 800nm verran, mutta dieselin kaksoismassa tuskin käy bensavehkeeseen vai käykö? joten siitä pitäisi mitoittaa kiinteä limppu.
Comment
-
Comment
-
On joo sama paketti.
Alkuperäinen kirjoittaja diffasJos sachsilta löytyy tuohon kakslevysetti, niin miksei sellaista.
Alkuperäinen kirjoittaja alpiDieselin vauhtipyörä on varmasti raskaampi, kuin V8 bensan, joten sellaista tuskin kannattaa harkita.Viimeksi muokannut Qekko; 7.2.2017, 21:05.
Comment
-
-
Juu on kyllä etsitty vaihtoehtoja ja ihmeen vähän euroopan suunnilla siihen nähden, että on tuo b8 kori jo kummiskin 10 vuotta vanha malli.
Varmasti tuo sachs paketti kestää, mutta en taas haluisi päätyä tilanteeseen jossa parin varttimaili vedon jälkeen kytkin onkin morjens. Varmaan siinä on myös syy miksi sachs ei suositellut tuota tässä tapauksessa.
Saan varmaankin ensi viikolla käsiini s5 käytetyn kaksoismassan+kytkimen niin pääsee ihmettelee hieman lähempää.
Alkoi tosisaan kiinnostaa tuo dieselin kytkin, kun olisi paljon etuja +kytkintuntuma vakio +halpa +väännönkesto. Siihen kuitenkin täytyisi väkertää kiinteä vauhtipyörä, joten jos jollain pyörii nurkissa ylimääräisenä käytetty dieselin kaksoismassa/kytkin niin voi ottaa yhteyttä yv.
Tässä vielä koontia ameriikan tarjonnasta.
Clutchmasters vauhtipyörä+kytkin fx400 = 2830€
Jhm vauhtipyörä+kytkin 5r = 3260€
Southbend vauhtipyörä+kytkin stg3 endurance = 3910€
Comment
-
Pikaisella kuvahaulla osui tuollainen silmiin:
http://racingcustomparts.com/2015/08...disc-flywheel/
Tuolta voisi ehkä saada sopivan sinullekin?
Comment
-
Takavalojen päivitys Ledvaloihin
Tuli päivitettyä takavalojen halogeenit orggis Prefacelift mallin ledvaloihin. Leditakavalot tarttui klubitoverilta edullisesti mukaan ja liittimet tilailin ebaysta.
Halogeenin johtosarjan liittimet eivät käy ledivaloihin vaan tarvitsee vaihtaa liittimet tai tehdä adapterijohdot. Vedin johdot poikki pinnien juuresta ja laitoin uudet pinnit+liittimet ilman mitään väli adaptereja. Myös ulompien ja kontin luukun valojen välille täytyy viedä yksi kytkentäjohto. Johdot pujottelin kontin luukun johtosarjan mukana ja kietaisin kangasteippiin.
Liitteenä kuva mihin kokosin kaikki oleelliset osat, kytkennät ja koodaukset yhteen.
Comment
Comment