Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No joo, lohkon heitin porattavaks, 8-9 satkua suositteli koneistajakin. siihen tekee.

    Venttiilitkin on nyt vähä siistimmässä kuosissa :)
    En nää kyllä järkevänä noita super techin venttiileitä, paitsi jos 2mm ylikokosena niin ne on valmiit muokkaamatta. mutta kun tuli nyt rahat siihen laitettua niin täyty ne noista tehä. onhan ne ohennetulla varrella ja ei siitä vakiosta ihan niin hyvää ehkä kuitenkaan sais, kuten kuvasta näkee. hyvin muotoiltuna ero on kuitenkin käytännössä olematon.
    vas. +2mm keskellä +0.5 hiottu ja oik. kevyesti muokattu vakio venttiili.
    Viimeksi muokannut jesse47; 3.11.2017, 13:56.

    Comment


      Mäntien materiaalihan pitkälti määrää sylinterivälyksen. Oletan et kyseessä on 4032 laatuinen seos, jolloin toi välys on ok.

      Comment


        Mulla on Je:n mukit 2618 materiaalilla ja tiukalla 9 satkun välyksillä, ei ongelmia.
        Attached Files

        Comment


          Pakoventtiilinlautasesta sorvaa pois sen verran, että jää reuna just yli seetipinnan. Ite aina sorvannut pakokset pienemmiksi.

          Comment


          • Kansisepän kehotuksesta sorvasin pakoventiileitä 0,5mm pienemmäks.
            Samalla tuli tehtyä pyöristys lautasen alareunaan.

            Comment


              Nyt ois sähköt selvitetty, ei löytyny kaaviota niin otin ja tutkin nuo. Muuten on selvillä ja irtikkin kaikki mutta vinkkejä kaipais että onko noista joku kierroslukumittarille...? Ja jos tiiätte mitä nuo muut on niin saa sanoa. Elintärkeät on kuitenkin selville mutta näille en löytäny elämän tarkoitusta.
              Valkoinen?
              Vih/sin?
              Keltainen?
              Must/kelt.?
              Valk/sin.?
              Must/valk.?
              Must/har.?
              Eli nämä menee auton johtosarjasta moottorinohjaukselle.

              Comment


                Nakataas nyt vähä kuviakin välillä.
                Siinä uus pakosarja ja puhallin, ja pyöivällä järjestyksellä mennään pakosarjassa edelleen.
                Kanteen pitää vielä seetit ajaa niin vois olla siltä osin käypä tähn kokoonpanoon.


                Comment


                  Meinasiks touhuta mitään leikkauksia taikka porauksia kannen pään laippaan ettei tuu mitään lämpölaajenemiseen liittyviä ongelmia?

                  Comment


                    On ollu tuollanen laippa tähän asti, eikä oo ongelmaa olla tuossa laipassa, kymmenellä pultilla ollut. Pitää nyt tehä ainaki ne puuttuvat reiät ja pinnapultit kanteen, vois kai sitä harkita jotain kevennyksiä tuohon mutta enpä tiiä onko todellinen ongelma. Ollu monessa vehkeessä yhtenäinen 12mm laippa eikä ikää mitää ongelmaa. Turbon laippa tuossa edellisessä tahto löyhtyä mutta nyt on t4 laippa ja läpipultit, aiemmassa oli pinnapulteilla. Kumma päin meinaat että lämpölaajeneminen menis?

                    Comment


                    • Se on aika teoreettisen tason ongelma. En ottais kauhean vakavasti.

                      Comment


                        Joo, ei mullakaa oo enkä varmaan teekkään. Joissain sarjoissa näkyy että on tehty.

                        Comment


                          No niin tänään tuli nakattua www.protoparts.fi valmis ms3+msx johtosarja autoon paikalle ja muut kytkennät ois valmiit, ainut mitä puuttuu on tietenki moottori mihin kytkeä ja sitten kierroslukumittarin johto pitäis löytää autosta.
                          Atureiden piuhat vein omassa nipussa ja molempien hallien piuhat omasta.
                          Puolien ja suuttimien virtapiuhat onkin suoraa pääreleeltä konehuoneessa, tulee siis tfsi puolilla, näiden kytkennät oli myös valmiiksi tehty. Ja maadotukset vedin lohkoon ja akkuun, niiden välille vielä paksu maajohto joka tulee saman putin alle. Minimoidaan mahdollisten häiriöiden mahdollisuus :)
                          Vaikka mulla ms1 ooppelissa pelas kyllä häiriöittä vaikka kaikki oli yhessä nipussa!
                          Viimeksi muokannut jesse47; 8.11.2017, 17:29.

                          Comment


                            Maatto kanteen kanssa.

                            Comment


                              Joo siis sanoin lohkoon, mutta kanteen tulee kiinni, josko tuollakaa nyt niin ois edes merkitystä :D
                              Oma maa kaapelihan menee vaihteistoon.

                              Comment


                                Ois tosiaan lohko noudettu porauksesta, Mika Palojärvi purmojärveltä kyllä tosiaan tekee hyvää jälkeä niin kuin on kuullut puhuttavan.
                                Katkovälykset ois nyt ylemmässä tuollanen tiukka 0.40mm ja toisessa vähä reilu 0.40mm. oisko se ihan hyvä. Ohje tais sanoa tarkalleen 0.365mm ja 0.415mm.

                                Öljyruiskut kyllä sopii olemaan vaikka fcp:lta sanoi että joutuu taivuttaa.. 2-3mm jää rakoa akk:ssa. Lyhyt iskusessa taitaa ottaa jo mäntään sitten, kun nuo ruutathan on vähä vinossa ja mäntä tulee alemmas niin ottais ruutan kylkeen.

                                Paljerakoa jäis nyt vissiin 2.55mm. menisköhän se tuolla vai pyyhkäsiskö vielä 0.5-1mm pois männästä niin ois ainaki riittävän auki...?

                                Comment


                                • Pistä vaan kunnolla katkosvälystä renkaisiin, luokkaa 0,5 ylempään ja 0,55 alempaan tai enemmän.

                                  Comment


                                    Nonniin. Kasvatin tuota paljerakoa vielä vähän niin ei tuu ongelmia..
                                    Tuli osia niin pääsee kasaamaan. Mites nuo tfsi puolat nyt oli, siinäkö oli mahollisuus poistaa tuo kumi varresta niin ei tarvi jyrsiä venttiilikoppaa? Ainakaan niin paljoa...?
                                    Sitten tuo polon trigggeröinti, yks pultin reikä ei osu kohalle tuossa laipassa, onko väärä koppa?
                                    Myöskään anturi ei sovi tuohon paikalle ja sitä vähä puukotin niin seki on nyt paskana. Eli joudunko tilata molemmat uudet vai onko tuo reikä aina noin ettei osu? Mitäs sille jos on niin, yks pultti vähemmän vai uus kierre lohkoon?

                                    Comment


                                    • Yksi reikä ei osu, mutta ei ole ongelma.

                                      Comment


                                        Noista nokkiista vielä mietin että kun tää nyt on lähteny lapasesta niin pitäiskö niistäki hioa vähä raikkaammat, eli vaparin nokista.
                                        Soittelin kylmäkoskelle ja sitä vaan mietti että paljonko hydrauliset antaa myöden hioa perusympyrää? Onko faktatietoa?

                                        Comment


                                        • Voit ihan itse mitata sen. Vertaa öljykanavan kuopan reunan sijaintia hytikan öljyuraan. Hytikan ollessa perusympyrällä, pitää sen öljyuran olla reiän alueella. Muistelen, että itse hytikan männän isku kyllä riittää vähintään sen verran.

                                          Comment


                                            Niin justii, meinas että hytikan mäntä ei piisaa.. no tuon mittaa helposti.

                                            Comment


                                            • Tarkista sekin..

                                              Comment


                                                No joo mun mittauksen mukaa kyllä 1.5mm ainaki kärsii. 2mm alkaa nousta jo osittain yli urasta. Siis on vielä auki muttei täysin.
                                                Säätimen männässä kyllä riittää varaa.
                                                Eikös noita ölyreikiä vois nostaakki vaikka millin jos jää siitä kiinni. Eihän se mitää haittaa.
                                                En tiiä kannattaako alkaa hioa, vai jääköhän nokkiista kiinni..?
                                                Minne mahtais noilla vaparin nokilla päästä?

                                                Comment


                                                • Tuskin nyt nokista jää tehot kiinni. Laittaa vaikka pari napsuu painetta lisää.

                                                  Comment


                                                    Kytkimestä vielä että onko 6-lapanen ihan ok vai oisko 4-lapanen parempi pitämään? Ja onko jousittamatonihan ok kovan pyörän kans? Eikö nuo jouset pohjaa kuitenii täysvedossa, ainakin vakiossa aika löysät ja jousittamaton ollu tähänki asti.. Vai onko käytännössä merkitystä?

                                                    Comment


                                                    • Kevyemmällä levyllä vaihteen vaihdot sujuu nopeammin ja synkat sekä siirtäjät pysyy paremmin ehjänä.

                                                      Kuusilevyinen kiekko on painava, erityisesti jousitettu on ihan vitun painava. Siinä on kakkosen synkka kummissaan ku sellasta viiden kilon limppuu koettaa pysäyttää pikku ylikierroksilta.

                                                      Comment


                                                      • Jousitetut levyt on pikku turboja varten;)

                                                        Comment


                                                          No joo, otin 6 lapsen ilman jousitusta kun tuo paino hirvitti itteäki. Ehkä ois ollu viisasta teettää 4-lapanen.. valmiina kun en oikee löytäny.
                                                          Vai pitäiskö tehä tuosta 3-lapanen, kyllähän se menis niinki :D
                                                          Jäis vaihtopalatki hyllyyn :D

                                                          Nyt ois kaikki tarvittavat osat tulossa postissa, eli kytkin, kaasuläppä, suuttimet ja jotain pikku sälää. mitään ei pitäis enää puuttua ja alakerta on täysin valmis, vain kytkin kiinni niin saa nostaa paikalle :)
                                                          Pistän taas kannen vasta kun lohko on paikallaan, saa helpommin pako- ja imusarjan ruuvattua pöydällä ja syylärin ennen kantta :D
                                                          Saa nähä saako savut vielä tänä vuonna :)

                                                          Comment



                                                            Kytkin tuliki jo näin lauantaina. Aika raskashan tuo on, vähä raskaampi kun jousittamaton massalevy, lie suunnillee saman painonen kun jousitettu vakio levy..
                                                            Palat on ~35*65mm. Oishan tuossakin varaa vähä keventää tuota peltiosaa joka on mielestäni tosi jämerä, mutta oma hommansa siinäkin.
                                                            Mitehä jos oikeasti tekis tuosta 3-lapasen? :D tulis ainaki kevyt eikä ois mikää mahoton homma mutta onko liika pienet nuo palat ja loppuuko sitte kuinka nopeaa..

                                                            Comment


                                                            • Maukasta viimeistelyä tuossa levyn rungossa..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X