Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo eipä toi oo vielä äännelly ajossa. Toisin kun takana perä vähä vollottaa. Ja kun miettii kauanko perän laakerit saattaa vollottaa hajoamatta niin voi tuo mennä vaikka kuinka kauan. Ainut vaan ettei yhtää huvittais alkaa kuukauden päästä uudestaan avaamaan :D
    Voishan sen tietty kasata ja rankoa surutta viimeset vartit tälle kesää ja katsella sitten myöhemmin, jos ei nyt pian jostai putkahda varaosia :D

    On tosiaan ollu mielessä saada ens kesäks mailille riittävät välitykset, että sen 0.68 kutosen vaatis.
    Rittäis just 300kmh vakio kierroksilla.
    Mitähän tuo mahtais mennä, jos vartilla kelas 218 niin kuvittelis että jonkunlaisen tuloksen painais maililla näilläkin tehoilla.
    Mulla ei oo vielä mitää kuusaa mitä siihen vaaditaan mutta kyllä se 300 ois kiva joskus vetää.
    Ja eihän sitä tiedä vaikka joulupukki tois uutta kilkettä koneeseen ens talvena ;)

    Comment


    • Minä olen myös törmännyt noissa enempi vakioissa vehkeissä muutamaankin otteeseen porsineeseen etuperän pinjonin laakeriin. Liekkö sitten normikäytössä huonosti voideltu tai jotain?

      Viisivaihteiseen saa asennettua kutosen. Tarvii vaan toisen 5-6 synkan (käy siis sama), jotain pikkunippeliä ja sorvin. Sen ratasparin ja laakeroinnin yms lisäksi tietysti. Se pitkä holkki vitosen takaa lyhennetään mittaan siten, että kokonaismitta pysyy samana uuden rattaan kanssa. Siirtäjätangon juuresta otetaan holkki pois, jolloin siirtäjä pääsee kutosen suuntaan.

      Mulla on itsellä 5V modattuna siten, että lisättu 0,68:1 kutonen. Vähän se on hassu, kun 5-6 vaihteiden välillä on vain 11% eroa, mutta eipähän lopu välitykset kesken.

      Comment


        Joo ja siis itse ajattelin että oisin yrittäny hommata kaikki mahdolliset hilppeet siirrettäväksi tuon kutosen osalta. Eikös kuus lovisesta saa käypäset holkit ja siirtäjän systeemit, jos vaan löytyis edullinen laatikko mistä ottaa osat tai miksei koko laatikkokin.
        Vähän kans katsoin niitä välityksiä että vois kai sitä sotkea muitakin vaihteita että sais järkevämmiks. Tässä ainakin toi 1.23 kolmonen on vähä typerä..

        No laatikon huitasin eilen illalla kasaan torsenia vaille, kutonen jäi vielä uupumaan kun kiire on kiire. Talvella sitten aikaa värkätä.
        Tänään iltapäivästä hipsin talliin, kasasin loppuun ja löin öljyt tupaan ja punnasin laatikon paikalle.
        Vähä pään vaivaa aiheutti kun oli tippunu tulppa kytkinletkusta ja laskenu kaikki nesteet alleen. Ei tahtonu lähteä neste menemään.

        Justiin ajelin kotia ja heitin pikku lenkin, mukavasti pelitti. Aivan kuten ennenkin.
        Keppi jäi vähä eri kohtaan, pakki menee nyt helpommin päälle ja kaikki toimii moitteetta niin ei tarvi tuota alkaa säädellä, siihen tottuu. On siis kiinni säädöstä.

        Se oliki ensimmäinen quattron laatikon pärötys ja taas viisastu, ens kerralla joutusampaa kun ei tarvii pähkäillä. :)

        Comment


        • Ei siitä tarvitse mitään siirtäjän systeemeitä. Se vitosvaihteen kytkentäkehä toimii myös kutoselle, se on valmiina sulla siellä askissa. Vain siirtäjätangon juuresta sieltä peräkopan päätypinnalta pitää poistaa holkki, joka estää sen 5-6 siirtäjän liikkumasta kohti 6. vaihdetta.

          http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../lang/e#sec_22
          Yllä olevasta linkistä katsot sen kytkinakselin kokonaisuuden. Sulla on siellä tuo osa 23. Teet siitä osan 24 lyhentämällä sen tarkalleen saman pituiseksi, eli poistat siitä sen rattaan (nro 22) verran.

          http://www.oemepc.com/audi/part_sing.../lang/e#sec_24
          Yllä olevassa on taas sitten sivuakseli. Siihen tarvitset nuo osan 24 ympärillä olevat romut, eli rattaan lisäksi siis synkron (joka on siis sama synkro kuin vitosvaihteessa), neulalaakerin, lankajousen ja kupin. Eli osat 22-26.

          http://www.oemepc.com/audi/part_sing...8/lang/e#sec_8
          Tästä sitten heität mäkeen tuon osan 8. Se estää siirtäjää pääsemästä kutosvaihteelle. Eli lyöt putkisokan pois siirtäjähaarukasta, otat sen pois ja otat holkin pois ja siirtäjähaarukka takaisin jne.

          Ja tämä kaikki raskaasti olettaen, että tietämättä askin tyyppiä kyseessä on rakenteeltaan samanlainen laatikko kuin tuo perus urssin 5V CET.

          Comment


            Aa niin muuten olikin se holkki, huomasinkin että se estää sen kutosen mutta mite mulle jäi muistikuva että siitä vivusta/rummusta mikä liikuttaa siirtäjien tankoja puuttu ura kutoselle. Tätä siis tarkoitin. Vai oliko se siellä sittenkin.. ei muista.

            Joo ei tarvi mutta jos pääsen kauppoihin noista hiluista niin eikö sieltä löydy myös sopivat holkit, kun rikkinäisestä varaosalaatikosta oli kyse.
            Nämä osat eivät vaan ainakaan vielä tähän ehtineet mutta ens kesäks ne pitää koittaa saada.

            On urssin 5v 01e eli varmaankin tuolla koodilla. Ei muista.

            Pääasia että pääsee vielä loppukesän ajelemaan. Sitähän vois kuun lopulle suunnitella motorsetille penkkiin menemistä.

            Comment


              Kävin ranacolla juoksumatolla.
              Vähä meinas lämpöjen kans olla ongelmia kun puhaltimessa ei oikee piisannu teho ja kaikki lämmöt huiteli vähä korkealla.
              Coolerille puhallettii vaan puolelle pintaa että sai syylärillekkin vähän ilmaa.
              Nakutusanturi puuttui sitten satunnaisesti peliin jos lämmöt oli korkealla.
              Mutta 619hp / 696Nm @1.88bar
              Ranacolla kuitenkin kelpo tulos!
              https://youtu.be/L6ccPfEXGsA

              Comment


                Hyvät lukemat kyllä "budjetti" moottorille.

                Noita muitakin videoita kun kahteli niin ei ainakaan yritystä puutu. Ihme että siulla on laatikko pysyny noinki kauan ehjänä kun välillä näkyy koura lipsuvan.

                *taputuksia ja hatunnosto*

                Comment


                  Se oli se lipsaus kepistä yksi vaihe missi ennen sitä kun jäikin sitten jumiin seuraavassa mississä. :D
                  Eli tökkäs vaan niin pirun lujaa että lipsahti kepiltä. Ei siinä nyt niin voimaa käytetty, tosi hyvin ne on menny mutta nopeassa vaihossa riski että tökkää.
                  Sen jälkee kun kasasin lootan takasi onki vaihtoviiveet vähä kasvanu :D

                  Ja onhan tää alkeellista ollut mutta jos talvella tulis vähä oikee 2000 luvun systeemeitä. Ei oo lähtörajottimia eikä paukkuja :D

                  Taidan tähdätä mailille ens kesäks. Ei tarvi niin repiä.
                  Jääköön se kympin aika odottamaan, kun ei kerran onnistu. 2.9 on ainut millon käyn jos vaan keli on hyvä, muuten ens kesänä.
                  Sillon mentiin 200m kohalla 0.28s edellä 11.07s aikaa kun lähti se letku sitten irti nelosella, sekin meni siinä sitten. :D

                  Comment


                    Olikos sulla master poweri nyt kiinni? Aika lailla vaikuttaa tuo diesel lohko jos 1,8bar päästään jo noihin lukemiin,Pakko nostaa kyllä peukut pystyyn hienoa tekemistä ++

                    Comment


                      Joo mutta siistityllä garretin pesällä. A/R tais olla 0.98-1.05 luokkaa.

                      Näillä tämmeillä on ajettu siis 218kmh loppunoputta varttimaililla. Paine ehkä jäi aavistuksen matalammaks penkissä, kun ajossa painaa patopaineella suodattimeen.
                      Aika hyvin kun laskin viimevuotisesta että ranacolla vois olla 630-640hp. Viimeks nokat oli turhankin ylävireisissä säädöissä kun vääntö ei tainnut laskea rajoittajalle kun n. 15Nm. Nyt oli vähän reilumpi lasku. Sais kyllä pyöriä enempi että sais laittaa nokatkin kunnon ajotuksiin.
                      Ja eilen heitin vielä että 618. Ei menny kauas. :D
                      Viimeksi muokannut jesse47; 15.8.2017, 16:14.

                      Comment


                        Hienot lukemat ja hyvää tekemisen meininkiä :)

                        Comment


                          Mites muuten kun noita kikkareita miettiny versioon 2.1 niin muutama kysymys.

                          Imuventtiileiks supertechit ehdottomasti, mutta riittääkö vakio istukassa vara 0.5 tai 1mm isompaan? Kun en muista vaikka ainaki piti se sillon mitata.
                          Pakoventtiilit std kokosena mutta käyttääkkö audin alkuperäisiä vai supertechiä?
                          Vanhoillako vai onko esim sparetolla alkuperäistä vastaavia myynnissä?

                          Mikä firma hiois noita 7A keppejä? Jos nyt oikee innostuu. Muistan lukeneeni asiasta että oli joku paikka missä noita oli tehty jo ettei mee harjotteluks.mutta ei nyt nopsaa löytyny samaa keskustelua. Niin ku en löydä googlella enää muutakaan. :D

                          Laskin tuota että je männillä pitäis tulla 81.5mm porauksella stroukkiin 8.1:1 ruttua, millasiin paineisiin pääsee noilla jos 98 ajelee? 50% metanoli ruutan kans kuitenkin.. ja ennen kun sanotte viinasta niin juu muuten mutta lähin piste +40km ettei nyt houkuta alkaa tynnyreissä kuskaamaan. :D

                          Mopo ei oo vielä karannu mutta nyt alkaa kyllä kaasuvaijerissa "säikeet törröttää" ;)

                          Ja muuten jos jollain Fcp engineeriltä tilattavaa Etelä-pohjanmaan alueella niin kimppatilaukseen vois olla mahkuja syksyn aikana, aina on mukava jos vähänkin säästää.


                          Mutta puhutaan nyt kuitenkin vielä nykyisestä kokoonpanosta.
                          Kerrataa vähä nokkien ajoittamista.
                          Eli nokat on 109 huippujen välille. Tuolla lyhyt isku antoi todella hienon käyrän, paineen noustua vääntö pysyi ~30nm sisällä rajoittajalle asti. Ja huipusta tippui ehkä sen 15-20Nm rajoittajaan mennessä.
                          Nyt pitkäiskunen antaakin samalla asetuksella huomattavan vääntöpiikin. Huippuväännöltä 5600-5900rpm tippuu 7000rpm mennessä 60-70Nm. Imua myöhäsemmälle niin hönkää ylös mutta mitä vaikuttaa pakonokan ajoitus vääntökäyrän pulleuteen/tasaisuuteen?
                          Onko huippujen väliä vietävä sinne 112 tienoolle vai käännänkö vaan pyörästä molempia myöhäsemmälle?
                          Voidaan myös olettaa että pakopaine voi hieman alkaa jo nousta tuonne rajoittajalle.
                          Ei sinänsä haittaa vaikka huippuvääntö laskisi jos tuonne ylös sais lisää, eli tasaisemmaksi.
                          Viimeksi muokannut jesse47; 17.8.2017, 08:44.

                          Comment


                            Kylmäkosken Erikoismoottori/ Mauri Virtanen. Nimimerkki Hammu:lla taisi olla kokemusta juuri hiotuista 7A nokista

                            Comment


                            • Hyvin kulkee Coupe. Sekvenssivaihtaja kehiin ni lähtee 2s ajasta? :)
                              Ois tarve R5 TDI venajousille kyllä FCP:ltä kun sitäki viritellään.
                              Liekkö siinä paljon säästää jos kotimaassa etiäpäin laittelee.

                              Comment


                              • Vähän alle sekunti lähti kun 9v sitten vaihdettiin 01e libertyyn. 60ft ajat pysy samana.

                                Comment


                                • Miksi ehdottomasti supertechin imuvenat? Ihan perus vakiokokoisilla koneistamolta saatavilla TRW tarvikeventtiileillä saa sen mitä kannesta pystyy irrottamaan. Back cut vaan puuttuu, mutta se syntyy samalla kun venatyöt tehdään muutenkin.

                                  Comment


                                    Heti kun oon hankkimassa valmista keikälettä niin lytätää :D
                                    Mä niin tykästyin supertechin imuvenoihin kun verrattii virtausta suht hyvin itse muokattuun. Eipä siinä isoilla nostoilla eroa ollutkaan enää niin mutta 4mm nostolle asti ero oli kyllä kohtuullinen.
                                    Reilu pari kymppiä kpl valmis venttiili niin jätän mielummin työn väliin, kun uusi aihiokin jotakin maksaa enkä usko että ihan heti ilman kokeilua parempaa teen.
                                    Työtä piisaa kyllä kaikessa muussa.
                                    Pakoventtiileiks vois kyllä laittaa audin vakiot pienellä muokkauksella. Ne kun on jo hieman kalliimmatkin.

                                    Kestääkö je:n HD tappi minne asti? Eli 20mm 5mm seinällä?

                                    Kyllä se lootaan ois panostettava jos meinais aivan täysillä panostaa kiihdyttelyyn. Mutta muistetaa että tää on "huvin vuoksi" ja mä ajelen tällä ihan huviajoa, hoitaa käyttöauton virkaa, sadepäivinä töihin kun ei huvita pyöräillä, nakkaan tenavat hoitoon jne. :D
                                    Viimeksi muokannut jesse47; 16.8.2017, 19:57.

                                    Comment


                                    • TRW:t tais olla luokkaa 7e kpl ja muistelisin, että back cutit oli viimeksi viitosen verran kipale.

                                      En mä missään nimessä lyttää, toki jokainen hankkii ihan mitä haluaa. Halusin vain kyseenalaistaa ton ehdottomuuden, kun on itsellä vähän erilaista kokemusta.

                                      Comment


                                        Niin justiin, mikäs supertecheissä on sitten ollu? Olen ajatellut että ois melko priimaa tavaraa. On kai niitäkin vähä vielä sipistelty ja nuo mitä nyt vertailtiin olikin itseasiassa saanut vielä pientä fiksausta lautaseen..

                                        Olikos toi audin turbon vakio männäntappi 4.5mm seinällä?

                                        Comment


                                        • En minä siihen viitannut, että niissä Supertecheissä on mitään vialla ollut. Tarkoitin vain, että onko tarpeellista ostaa jotain kallista hiplettä, kun halvempikin ajaa saman asian? Eikös tämän pelin kanssa vähän sen tyyppinen henki ole ollut aiemmin?

                                          Comment


                                            Ylikoon venoista ei kyllä tuossa kannessa iloa ole.

                                            Comment


                                              Tulipa tehtyä tuossa vähä tutkivaa työtä.
                                              Kokeilin vähä venytellä masterin rajota, prässäsin tuohon imupuolelle sellasen kartion mikä painuu pohjaan asti tukkien tuon "anti surgen" vai mikä nyt liekään oikealta nimeltään. Eli kanavan mikä päästää kompressorilta ilmaa takaisin imipuolelle kun sakkaa. No täähän menee jo kaukana kompurakartan ylitte niin vedossa ei moisesta ole hyötyä, ajattelin sitten koittaa kun käytännössä tuon tukkimisen pitäis kasvattaa jonkin verran tuottoa. Ainakin näin itse päättelin ja oli jollain jostain suprastakin näyttöä asiasta.
                                              En nyt liikaa tuota hifistelly kun tienny vielä joutuuko ottaa pois. Pieni kolo jäi tuohon jatkoon mutta virtaukseen se tuskin suuria vaikuttaa kun on kuitenkin saman suuntaiseksi sorvattu. Näyttää kuvassa vaan mahottomalta.
                                              Testit suoritettu ja vähä se yskähtelee komiammin mutta myös ahtopaine nous, samoilla hukkaportin asetuksilla 0.1-0.15 bar korkeammalle kipus paine. Täytyy vielä koittaa lämpösellä kelillä kun sekin vähä saattaa vaikuttaa mutta jos näin on vielä sitten niin se oikeasti on näin :D mietin vaan kun kaikkiista supereistakin tuo löytyy...?
                                              Nyt tuli vielä mieleen että nyt kun porais reiän ja laittais nipan tuonne "kanavaan" mistä se on palannu ja mittais siitä paineen niin sais varmuuden sille missä vaiheessa ilma pyrkii takas ja voiko jossain kohassa käydä niin että sinne tuliskin alipainetta, joku oli tätä väittänyt että vetäis sieltäkin ilmaa joissain tilanteissa mutta epäilen, eikä ainakaan täys vedossa.



                                              Comment


                                                Tässä pyöritellyt mielessä tulevaa kokoonpanoa ja tulevaa ahdin valintaa varsinkin nyt kun tuo masterin tupruttelu on pahentunut, ei ole edellisellä viestillä tekemistä tämän kans koska oon jo aiemmin huomannut että pölläytelly välillä vähä sinistä rankomisen jälkeen. Kattelin vähä turboa ja välystä siinä on ollu ja vähä lisääntyny hiljalleen. Liekö sitten saanu vähä kipeää kun sillon hajos kone ja suodatin lenti mäkeen kun kiertokanki tuli vilvottelemaan niin öljyn tulo lakkas kesken kovan radan kiertelyn ja kävi vielä vähä neljälläkin ilman öljyjä. Kaks ahtoputken irtoamistakin sattunu ja joutunu sammuttaa melkee heti vedosta, maffilla kun on.

                                                No oli miten oli, ei viiti nyt masteria syyttää kun tuossa ois tutulla master power r6568 eli 65mm komp. Ja 68 turbiini ja mietin oisko siinä tulevaa ajatellen soppeli puhallin.
                                                19 pakopesä ja t4 laipalla, mikä ois kyllä hyvä niin saisin tehtyä pakosarjaan halutut muutokset tuhoamatta koko sarjaa.
                                                Käsittääkseni on billetti kompuralla.. en oo sata varma kun en oo nähny, näin vaan luki masterin sivuilla.
                                                http://masterpower.eu/custom-turbo/mpr6568-custom

                                                Mutta vähä ihmetyttää nuo kompurakartat että onko hx40 uperi muka niin yliveto oikeasti että kartan mukaan tuottoa ois enemmän kun 5 milliä isommalla masterilla? Vai pitääkö noi kartat aivan paikkaansa?
                                                Millasia tehoja tuollasella holsetilla on mitattu vitosessa? Yleisesti lie 16 pakopesä ollu käytössä..?

                                                Onko je:n hd tappi saman mittainen kun audin vakio männässä?
                                                Onko vakio takomännässä kuinka varaa ottaa päästä pois puristuksen pudottamiseks? Ehkä millistä puhuttais, jääkö vielä riittävästi matskua?
                                                Viimeksi muokannut jesse47; 1.9.2017, 10:52.

                                                Comment


                                                • HX40 superilla on useammassakin kokoonpanossa mitattu suomessa semmoisia seitsemän sadan lukemia. Kyllä se vaan on noissa 600-700hp peleissä ihan yliveto hyrrä ja vieläpä erittäin huokea verrattuna niihin Oikeisiin ja Parempiin BW EFR & GTX Garretteihin.

                                                  Comment


                                                    Voi tietysti olla että tää masteri on hieman ylikuormitettu tässä kokoonpanossa, kun menee jo tuossa huippuväännön kohdalla reilusti ohi kartalta :D
                                                    Holsetilla tuotto ois kartan mukaan noin 1.5 kertainen, mutta onkohan nuo nyt ihan noinkaan.. vaikea uskoa että saman kokoisella siivellä ois noin suuri ero.
                                                    Ja 60mm holsetti pitäis vielä punnata jopa enemmän kun tää uudempi masterin malli 65mm kompuralla. Epäilen.

                                                    Comment


                                                    • Se kompressorin tai turbiinin siiven ottopään halkaisija on vain yksi parametri niissä komponenteissa.

                                                      Comment


                                                        Juu totta, mutta ottopää määrittää aika vahvasti määrää ja jättö painetta, tietenkin lavan muotoilulla myös vaikutus kaikkeen mutta kuitenkin masterin siipi on kaikilta mitoilta huomattavasti isompi, kartan mukaan tuotto kuitenkin huomattavasti pienempi, niin tuotossa kuin painesuhteessa :D

                                                        Comment


                                                          Kokeilemallahan se selviää?

                                                          Holsutkaan ei ole järkyttävän hintaisia ja noita nelikymppisiä näkyy liikkuvan käytettyjen markkinoillakin ihan kivasti.

                                                          Comment


                                                            Tuli tuossa fcp:ltä ensimmäisiä hiluja tulevaa varten,
                                                            täytyy nyt hommata osia valmiiksi että sitten kun puran niin saa vaan tehä, että suunnilleen kaikki ois valmiina sitten.
                                                            Jouset + titaaniset lautaset. Super techin +2mm imuventtiilit, varren kumit ja 14-93c tapit, ~20g kevyemmät kuin vakiot.
                                                            Ylikoko venttiilit siksi että jää paremmin varaa muotoiluun.

                                                            Ohjurit ja pakoventtiilit menee myös uusiks niin on sitten kansi kunnossa. Täytyy tilailla nuo + kaikki muut perus osat tässä kun saa listattua mitä kaikkea tarvii.
                                                            Pakoventtiilit tulee vakiot mutta sitä vieläkin pähkäilen että vaparin vai turbon kun hieman ristiriitaistakin on näkemyksissä siitä kummat on paremmat jos kierroksia enemmän, hiottu nokka ja jäykemmät jouset..? Mitäs raati on mieltä?

                                                            Osaisko kukaan sanoa kuinka paksu sintterilevy pitäis olla sre 707 asetelman kans, mulla on jousittamaton massalevy nyt niin oisin tilannu palat ja tehny tuohon keskiöön 4 lapasen. Palat + niitit ~60€ ja mitä nyt löysin niin 6 lapanen 210€ niin kyllä mä voisin sillä erotuksella käydä niittaamassa tuossa paikallisessa korjaamossa. :D
                                                            Vai kumpi ois parempi 4 vai 6 lapanen?

                                                            Mistä autosta löytyy se 60-2 triggeri joka käy tuonne vauhtiksen alle?
                                                            Ohjauksesta ei oo vielä mitää kuusaa, joku, koska tän ohjaus siirtyy sitten putkiksen 10 venttiiliseen.
                                                            Myykö joku esim maxxecua valmiina settinä vitoseen? Siis johtosarjalla ja antureilla jne?
                                                            Onko ms3 oikeasti pois suljettu vaihtoehto?
                                                            Vink. Jos sulla kaupan valmista ohjausta niin yv:tä.

                                                            Taitaa se niin olla että joutuu käydä hakemassa sen masterin r6568 #19 pesällä ja billetti kompuralla. kävin hiplaamassa jo, melko mötkäle se kyllä on mutta kai se on siihen siirryttävä, onhan siinä kartan mukaan tuottoa ~1.5 kertaa enemmän kun tässä ja tälläkin nyt tuli sen 619hp/696Nm ihan kohtuullisella 1.88bar paineella niin kai tuolla nyt jonkin verran pidemmälle pääsee. Ois kuitenki kiva jos aluetta ois niin ettei tartteis hirveesti ootella. Lie se korjaantuu jos kaikki paranee ja kierroksia saa lisää.
                                                            Viimeksi muokannut jesse47; 19.9.2017, 07:03.

                                                            Comment


                                                            • Muistelisin, että noiden lättänälle pyörälle tarkoitettujen SRE asetelmien levyn paksuus on 8,1-8,5mm. Voinen muistaa kuitenkin aivan väärinkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X