Selkeää eroa on monen automerkin valu-/takomäntien suhteen ollut esimerkiksi männänrengasvälien kestävyydessä, sekä sitten myös sen varsinaisen männän rungon lujuudessa. Tapin ympäristöstä lähtevä, tai laen halkaiseva murtumalinja varmaan noista suuremmista vahingoista se yleisin. Valu on haurasta ja murtumaherkkää, taottu kestää paljon paremmin. Nämä ihan materiaaliteknisistä syistä.
Kyllä sinä jesse saat käyttää siellä moottorissas ihan mitä tahdot, ei siihen ole kellään mitään sanomista. Ja onhan sen hyvä haastaa niitä vakiintuneita mielikuvia ja olettamuksia. Näin opitaan lisää tai vahvistetaan niitä aiempia havaintoja. Joka tapauksessa tietämys kasvaa.
Minun näkemyksen ja kokemuksen mukaan valumäntien laittaminen viisisataahevosvoimaiseenkin moottoriin on uhkapeliä ja kuten kaikessa uhkapelissä, pitää sijoittaa vain sen verran kuin on valmis häviämään. Tämä tarkoittaa siis sitä, että jos niitä vaparin alakertoja on ihan riesaksi asti hyllyssä ja jaksaa jumpata niitä tarpeen mukaan käyttöön, niin eikun vaan testaamaan.
Kyllä sinä jesse saat käyttää siellä moottorissas ihan mitä tahdot, ei siihen ole kellään mitään sanomista. Ja onhan sen hyvä haastaa niitä vakiintuneita mielikuvia ja olettamuksia. Näin opitaan lisää tai vahvistetaan niitä aiempia havaintoja. Joka tapauksessa tietämys kasvaa.
Minun näkemyksen ja kokemuksen mukaan valumäntien laittaminen viisisataahevosvoimaiseenkin moottoriin on uhkapeliä ja kuten kaikessa uhkapelissä, pitää sijoittaa vain sen verran kuin on valmis häviämään. Tämä tarkoittaa siis sitä, että jos niitä vaparin alakertoja on ihan riesaksi asti hyllyssä ja jaksaa jumpata niitä tarpeen mukaan käyttöön, niin eikun vaan testaamaan.
Comment