Kyllä AR.50 aika pieni on, ahdistaa varmasti jo ylemmillä ringeillä, mut kuin paljon..? Selviää ehkä vain kokeilemalla... Itelläkin on yks 62mm/AR.48 joka on menossa I5:sen kylkeen, mutta tavoite selkeesti vähemmän ku sulla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
7A turbo --> AAT 20v turbo
Collapse
X
-
Vieras
Siiviltään toi on 0.5mm isompi kun entinen ja jos joku oli vanhaa tekniikkaa niin toi vanha ahdin :D
Pakonen on pienehkö, mutta katsotaan. Pienempi sais ollakkin kun edellisessä koska herääminen oli hieman vaisua.
Tää tulee mulle käytettynä eli budjetilla mennään. Mikäli pakonen näyttää/vaikuttaa liian pieneltä niin sorvailen tuolta kopasta jonku sopivan kotelon tilalle.
Ja siis pikku porttausta tää nyt joka tapauksessa saa osakseen.
Mikään osa ei sellasenaan oo paikalle menny, joka kilkkeen kohdalla mietin aina kuinka tätä vois parantaa ja turbiinikotelo ainakaan ei ilman kosketusta selviä. :DViimeksi muokannut jesse47; 5.12.2016, 19:25.
Comment
-
Pesän porttauksella saa tilanetta varmasti vähä parannettua.
Mun vanha 55mm/AR.63 vs tää 62mm/AR.48. Klick. Tuolla 55mm penkitetty 380hv @1.7bar. Pesän nielut aika lailla sama kokoiset, tässä .48:ssa leveempi syöttö turbiinille, klick.
Comment
-
Vieras
Katsotaan kun ahdin tänne saapuu että miltä se vaikuttaa. Aletaanko muokkaaman sinkkukoteloa, mikä muuten pitää ottaa huomioon että se tosiaan menee yhestä aukosta. Se kaks nielunen aiheuttaa turhaa virtausvastusta kun ei ole tarpeellinen tässä.
Teen vähä vertailua sitten noista, yritän saada laskettua vähä tuota nielun poikkipintaa juuri siivelle tultaessa sekä "raolta"..
Toki tuohon saattais mennä garretin tai toi switzerin turbiinikotelo pikku muokkauksella. Tuollaset ainaki löytyy 64mm.
Tää nyt täyty ostaa mielenkiinnostakin, hintakin oli ihan ok budjettiin vaikka ostaisin vielä käytetyn holsun tuon tilalle ja jättäisin tuon odottamaan toista projektia.
Se on käytännössä uusi ahdin tussit näkyi kompurassa. Jos ei kusettanu :D
Ainut mistä löyty kuvaa ahtimesta http://timfix.com/index.php?page=12 sieltä vähä alas niin tulee toi 802316Viimeksi muokannut jesse47; 6.12.2016, 11:41.
Comment
-
Vieras
No niin arvon raati, mitäs sanotte voisko olla niin kun jo oon aiemmin epäillyt tuosta switzerin turbiinikotelosta että ois pinnotettu joskus ja nää on irronnut? voisko olla hajoamiseenkin syynä..? turbiinisiivessä näkyy pientä vempotusta, yksikään muu tuolla romuläjässä ei vempannu samate. jokin siihen on ottanu kipeää. Tuossa pari kuvaa joissa näkyy myös väliseinän halkeamia. noi oli jo kun ostin ahtimen. paskaltahan tuo näyttää :D
Tuossa (oikealla)olis samalle turbiinille garretin pesä, "pykälää" pienempi kun toi paikalla ollut switzeri (vasen)
Kummastakaan en mitään koko merkintöjä löytänyt mutta eihän toi mikää pieni kotelo ole mikä on ollut paikalla.
Toi garretti jos passais masteriin niin vois olla jees, sopis nimittäin putkikin suoraa. sinänsä outoa että pesä on kyllä selvästi pienempi mutta putken laippa on silti samassa kohassa sarjan laippaan nähden.
Myöskin nielu on minusta paljon järkevämmän näkönen tuossa garretissa. tai airesearch-garrett
Nyt kyllä rupes mietityttää silti toi voitelu juttu, laitoin tuon toyotan lauhurin justiin ja kappas, noissa toyotoissahan menee laakererita mikäli ajaa isoilla kierroksilla, väittäävät pumpun kavitoivan mutta mikä yhteys että saman tien poiki turbo?!? :D mutta eihän se nyt voi vaikuttaa kun öljynpaineet on ihan normaalit? :O
Edit. Mutta jos jotain positiivistä niin irtoilevat turbon pultit ratkes sillon tuolla kuparitiivisteellä. Oli kaikki tiukassa ja oli pitänyt!Viimeksi muokannut jesse47; 6.12.2016, 17:22.
Comment
-
Vieras
Joo toi oli mulla mazdan 2l 16v joskus 6-7 vuotta sitten.. toi oli vielä niin hieno keksintö että oli pulssijaettu sarja ja toi läppä kääntyy keskelle niin että kun molemmat nielut on käytössä niin pysyi jaettuna. Kaikkea kans. :D voin napata kuvaa kun käyn tallissa. kai se 64mm turbiini heräs tuolla suht samate kun 58mm ar.63 pesällä ja ylhäältä hengitti kivasti mutta kokeilut jäi lyhyeen kun valskas öljyä. Tuli muute mielee että siinä oli kiinan garretti toi 58mm 0.63 pesällä ja tuotti 342hp@1.1-1.2bar. Vuosia kesti kiinalainen. Niitä sai sillon muistaakseni n.250e / 2kpl ja molemmat pelas moitteetta..
Tuota vois miettiä kans jos tuon pesän innostun sovittamaan masteriin. Läppä vaan sais toimia toisella tavalla kun ei tarvis olla jaettu :D
Comment
-
Vieras
Ei kyllähän se jaettu/pulssisarja pitäis toimia käsittääkseni paremmalla "hyötysuhteella" myös paineen noustua. Ei ainut hyöty ole parempi herääminen.
Sinänsä mikään noista ei oo mua vakuuttanut mitenkään mullistavasti mutta jos oikee uskoo :D
Toi läppä nyt periaatteessa ihan hyvä ideana mutta jaettuja pakopesiäkin on erilaisia. Kuten nuo kaks. Toisessa jaettu lähes siivelle ja garretissa väliseinä loppuu reilusti ennen siipeä. Siinä tuskin läppä vaikuttaa niin hyvin kun toisessa.
Comment
-
Vieras
Tuollane läppä. Se kääntyy tuohon niin et tulee vähä laipan yli ja sen kaverina oli laippa missä oli "kolo" johon tuo tökkäs että oli tasanen ja lähes tivis.
Eiks toi jaettu pulssisarja vaan oo siks parempi että jaettuna kahteen ja vuorotellen potkien virtausnopeus pysyy tasaisempana ja suurempana. Tää parantaa heräävyyttä ja toimii myös sen jälkeenki paremmin.
Comment
-
Vieras
Oli :D
Vaikka muuten oon säästeliäs rakentelija niin aikaa on kyllä tullu tuhlattua turhuuksiin ja paljon :D
Comment
-
Vieras
Kyllä tuossa ainaki lukee kuvauksessas että ois sama ahdin. toisessa videossa lukee enää masterpower mutta eiks toi samalta näytä ku ekassaki? :o
https://www.youtube.com/watch?v=C7BGueatY6s
https://www.youtube.com/watch?v=DLPrXDh8084
voin poistaa mikäli häirittee omistajaa ja omistaja voi tarkentaa onko kyseessä sama ahdi...?
Comment
-
Vieras
Joop. No mikä nyt on vanhaa mallia.
Mistä lie toi mun switzeri.. ainakin kuvista katsoin että että kyllä tuossa ainaki kompurasiipi näyttää muotoilultaan nykyaikaisemmalta kun edellisessä puhaltimessa..
Ei oo tullu vieläkää paketti, posti taas suharoi. Tänään tulee iltapäivällä niin pääsee tutkimaa.
Edit. Mikäs kokoonpano sulla muuten on, ei ainakaa vakio nokat varmaan kun noin ylhäällä huipputeho? Missä kohtaa suunnilleen herää?Viimeksi muokannut jesse47; 9.12.2016, 12:04.
Comment
-
Vieras
Turbo tuli ja uutta vastaava kuten myyjä lupas. Hyvä kauppa sinänsä. Onhan tuo ainaki silmäiltynä eri vuosi tuhannelta mitä toi mun vanha switzeri. Eli minulle hipo osia, en ole tottunut tälläisiin :D
No varoitan kyllä jos 2.3 on ahtoja tuolla 0.50 pesällä että on toi kyllä melko ahdas!
Ja kun siellä voimaakin on niin kyllä täytyy jo pakopainettaki olla.. mutta mikäs siinä jos on kestäny niin hyvähä se!
Hylkäsin itse tuon pesän ja laitan tuon garretin pesän, olin vinguttanu siitä kokomerkinnä pois mutta mitä katselin noita ja muistelen niin lie jotain 0.95-1.05 ar:llä toi. Sopii suoraa garretin pesä masteriin.
Myöskin tällä saan pakoputken sopimaan muokkaamatta!
Otin läpän pois ja toi nielu pitää vielä viimeistellä ja sovittaa laippaan sekä sorvata putken lähtö kartioks, mutta kun yläkerrassa alko pikkujouluruokailu niin ei pystyny enää mekkaloda :D
Tuossa pesät vasuri ollut ennen, keskimmäinen tulee nyt ja oikealla toi 0.50 pesä.
Kompurakoteloa vähä sipistelin sorvissa, myös ahtoputken låhtö on yli 10mm isompi mitä vanhassa.
Comment
-
Onhan sitä tullu kommenttia tosta pesän koosta yhdeltä jos toiseltakin ;) mutta hyvin se on pysynny toistaseks nipussa. Kalajoella tuli käytyä kolmeen otteeseen varttimaililla ja viiimeisellä kerralla tuli 15 vetoa otettua. Mutta tosiaan paineet nyt tiputettu 2bar vähän ennen talviteloille pistämistä.
Comment
-
Vieras
Niin ajoit varttia 2.3 ahdoilla?
Kyllähän monesti ihan turhaa murehditaa tuollasia, kun kerran hyvin pelaa ja ei oo vielä ees sulanu niin mitäs tuosta. Taitaa olla veivit ja männät vaihdettu?
Tuos 0.50 pesässä on tosi leveä toi rako siivelle mutta juurikin nielu on ahdas, liekö sillä edes merkitystä.. kait se tuosta siiveltä eniten ahistaa.
Siinä ois hyvä kun mittaisit pakopaineen :)
Comment
-
Vieras
Taitaa lämmöt tippua aika paljon turbon jälkeen kun paine laskee.
Nyt ois turbiinikotelo hifistelty, sovitettu laipat, sorvauksessa joutu turvautua naapurin apuun kun ei saanu omaan pakkaan koteloa kiinni. turbo ja putket paikalla, ilmanputsarin kans pitää kotai keksiä kun vanhassa oli 75mm kaulus. Justii ostin uuden simotan. Perskl.. paljoha tuollane virtaa tuollane 150mm halk. 150mm pitkä simota, oisko järkevää pistää isompi puskurin sisää? Toki pitkä putkikin aiheuttaa vastusta....?
Comment
-
Vieras
Ootkp vaan saanu survastua 85mm suodattimen 100mm putken päälle? 75mm ei nimittäi venyny vaikka kuinka rasvas ja lämmitteli :D
Tuossa kuva vielä nykyisen kotelon nielusta
Toi on kyllä paljon fiksumpi muotoilulta kun toi edelline, siinä oli ne julmat patit kulmissa että sopii pultit. Samate tähän sopii 10mm pultit mutta tässä pienemmässä kotelossa on isompi nielu joka supistuu tasasesti eikä edes tarvinnu vinguttaa paljoa että sai raputtoman liitoksen.
Vanhassa niiden mölttien takia toi nielu tavallaan jopa suureni laipan jälkeen vaikka oli huomattavasti rajummin käsitelty.
Tuo näkyy myös päälle päin.
Teen tuosta suodattimesta, mattopuukolla pääty auki ja niin että venytetään vaan tuohon huulen yli. Jos muovista sorvais sille jonki reilumman huuloksenmihin rakoon istuis nätisti. Pitää katsoa vähä noita suodattimia. Nopsaa löysin simotalta vaan 114mm kauluksella..
Toinen liian pitkä varmaanki kun toi tulee vissii pikkusen pidemmälle toi imupuolen kaulus ja toinen liian leveä, ottaa konehuoneen kylkee. :D
Joku toinen oli 100mm, mikähä bmc tai joku sellane mutta hunttia en nyt kyllä yhtee suodattimee laita, periaatteestakaan.. :D
Niin tuosta riittävyydestä vielä että kyllähä noi suodattimet virtaa, mutta missä vaiheessa alkaa muodostua alipainetta reilummin.. sehän ei oo sitte enää hyvä. Kyllähän turbo alipainetta tekee mutta hyväks se ei ole.
Comment
-
-
Vieras
-
Comment
Comment