Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt ois taas pelit iskussa. Pamahti eilen kakkosella täydessä vedossa n. 5-6krpm kohilla etupäästä sisempi nivel aivan tuusan paskaks. Melkeen tohdin sanoa ja myöntää että jokin asennus vika tuossa tullut, ei tuon muute pitäis hajota. No onneks juttuniemen korjaamo sai uuden nivelen niin että sain heti iltapäivästä lyyä kasaan!

    Toinen juttu että vinkkinä muillekkin, lambda oli tosiaan rikki. Uus paikalle ja taas näyttää mittari oikeita lukemia. Liian kuumassa heti turbon jälkeen, kärki kestää kyllä lämpöä mutta itse runko ja johdon lähtö ei kestä noin kuumassa kauaa. Pitää tehä lämpösuojaa ettei kuumenis niin paljon.
    Ja tuo on kuitenki käsittääkseni uusinta ja luotettavaa mallia ettei pitäis olla siinäkään vika. Bosch lsu 4.9

    Seos oli vähän rikastunu bensalinjan muutoksista. Bensakartan maksimin venytys 5 kpa:lla sai seoksen takas 12-12.5 kieppeille. Ei siis paljon mutta niin paljon että tuo pasa lambda lakkas näyttämästä.
    Sinänsä jännä että rikkinäinen näyttää ok 13 ylöspäin mutta rikkaammalla menee tukkoon.

    Mainittakoon vielä että oli onni ettei nivel hajonnu emännän ajoilla, jysähti nimittäi niin kovaa että joutu oikee laittaa silmät ja suun kiinni :D

    Comment


      Jahas, huomenna kalajoelle koittamaan vielä tuota varttia ite ja vähä paremmassa kelissä :D
      Saa emäntäki koittaa nyt hieman paremmalla kepillä ja jos löytyis nyt se vaihto kohta korvalla :)

      Comment


        Varo vaan, emäntä vetelee paremmalla keppi otteella tiukemman ajan kun isäntä. ;)

        Comment


          Se on täysin mahollista, mutta hienoahan se ois :D
          Toki sitä vinoilua en kyllä kestä että pitää ottaa kyllä tosissaa :D

          Comment


            Kalajoella ollaan ja pari vetoa vedetty.
            Eka testiveto 11.9s/201kmh
            Toka veto 11.564s/202.24kmh
            60 jalkane 1.85
            Nämä siis linglong kesärenkailla :)
            Audi osaa säikyttää. Yks venttiilinnostin alkaa naputtaa kovan vedon päätteeks jos öljyt valmiiks jo kuumat :D
            Viimeksi muokannut jesse47; 4.9.2016, 19:54.

            Comment


              Wow, hienosti kulkee. Peukku!

              Comment


                Kyllä hyviä aikoja!! omalla möhköllä en päässyt kalajoella viime kuussa kun 11.754 iso peukku

                Comment


                  Paljon oli loppunopeutta? Ja muutki väliajat kiinnostaa :D
                  Millä renkailla? Nyt meen editoimaa incarin. Tänään tulee vielä youtubeen. Aattelin laittaa tästä lähin sinne :)

                  Comment


                    60ft 1,875
                    330ft 5,081 / 151,57
                    660ft 7,662 / 176,90
                    1000ft 9,863
                    loppu 11,732 / 193,13

                    renkaat 255/18/35 - 225/18/35

                    Paino lienee suurin ongelma, autoa ei ole kevennetty yhtään, tähän kyllä tulossa talvella muutosta =)

                    perkule ku ois hokannu että olit kiihyttelemäsä niin oisin ampassut kahtoon, En viittiny enää kolmatta kertaa lähtiä rääkkään tälle vuodelle tuli viimeks vedettyä 15 vetoa =) parhaassa vedossa loput oli 201km/h mutta aika jäi 11.9

                    Comment


                      https://www.youtube.com/watch?v=O76E...ature=youtu.be

                      Tuossa video molemmista vedoista. on se vaan jännä että sanoin tuolla että tuo toinen veto oli ihan nappi, ettei sutinu ja lähti tosi hyvin ja vaihot meni hyvin yms. se on outoa että videolta katottuna suti kumminki ja tais vähä rajottimeen käydä :D ajoin siis vaan kaks lähtöä kun vielä sai tulla ajamalla kotii :D

                      pari kuvaa
                      https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
                      https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
                      https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

                      Comment


                      • Hienosti laulaa, onnistunu veto. :)

                        Comment


                          Tosi hyvältä kuullostaa!

                          Comment


                            Olikos ketään foorumilta tuolla kalajoella? Mahdolliset videot kiinnostais :D
                            Niin joo ja vaimo ei sitte ajanu ollenkaa, yritin kyllä saada sitä ajamaan kun oli puitteet niin paljon paremmat, että parannusta ois omaan aikaansa varmasti saanu. 12s alitus ois varmaan tullut paremmalla kepillä mutta ei se sitte, vein kuulemma liian kovat pohjat :D
                            Harmitteli kyllä jälkee päi mutta myöhästä pyllistää.

                            Oli hyvä keskustelu incarilla. Ois pitäny laittaa videolle.
                            Eka vedon jälkee emäntä tuli aikakortin kans ikkunalle ja nauro nii että aattelin että tuliko prkle huonompi ku sillä ja alotin tietysti hyökkäämällä puolustaa että
                            -no joo se meni ihan perseelle ku suti niin ja muutenki vähä hidas.
                            -11.9
                            -häh. Noi paskalla lähöllä?
                            -joo ja 200 loppuja
                            -mitä se oli,11.9?
                            -joo
                            - No mähän sanoin sulle että veän lämmittelyks sellase ykstoista ysin! :D

                            Comment


                              Oon tuossa pyöritelly josko coolerille värkkäis vesiruiskun. Vaan onko tarpeellista. Ois mukava tietää ahtoilman lämpötila mutta kun ei oo hajua. Vai onkohan täysin turhaa näillä paineilla ja tuon kokosella coolerilla...?
                              Mietin jos hommais vaan haaran ja toisen suuttimen tuolle vesi/metanoli ruutalle ja sitä tuuttais coolerille. Ainaki se jäähyttäis mutta voiko metanoli aiheuttaa ongelmaa konehuoneessa remmeille tai muulle kumille? 50% metanoli ei kuitenkaan pala. :D

                              Comment


                                Ei kenellekkään oo jäänyt myytäväks 5 tai 7 kokosta vesiruiskusuutinta? Eli jotain 300-450ml
                                Oisin tilannut mutta saatavuus huono ja ei jaksais alkaa ulkomailta tilata.
                                Meinasin sitä vähä suurentaa ja nostin bensanpainetta niin pääsis 1.6 ahdoille. Ei vaan jaksa välissä alkaa säätämään kun kuitenkin meinaan vettä lisätä.

                                Toinen juttu että testailin tuossa että tosiaan parin täys vedon jälkeen alkaa jo öljynlämmöt nousta 130 tienoolle mittarin mukaan, eipä ihme jos kovalla käytöllä alkaa nostajat naputella..? Myöskin veto tuntuis ihan hieman puutuvan samalla, lienee johtuvan sytytysennakosta kun nakua vasten ajaa..
                                Oisko tuollanen 13 rivinen lauhuri sopivaa kokoluokkaa? Vai isompi? Samaa oli myös talvella jääradalla että nopsaa öljyt lämpes. Toki tuo voi olla arkikäytössä vähän huono varsinkin talvella vaan lieneekö ongelma?

                                Muuten moottori on tuntunu pelaavan niin hyvin eikä mitään normaalista poikkeavaa oo tullut niin näillä näkymin mäntä/veivi päivitys taitaa siirtyä, ei vaan tahtos vasta rempattua konetta alkaa purkamaan. Ajellaan nyt vielä näillä kilkkeillä ja päivitellään muuta. Ens kesäks painoa pois, renkaat ja viimeset hevoset irti. Sitten aletaan jahdata 11s alitusta ;) siinäpä sitä oli yrittämistä ja ei varmaan ilman 100hp lisäystä tule alittumaan. Joskin saavutus se ois jo 7a vakio hilppeillä. :D
                                Mikähän litium akku ois kesäks hyvä, jos 0 kelillä vielä starttais niin oikeen ois hyvä.
                                Siinä yks painon pudotus, nyt kun isoin akku mitä koppaan mahtu. Toiseks sitten takaa loputkin rojut, takaturvavyöt keskikonsolit ja mittarit pois.
                                kojelaudan sisältä raksimaan kaikki ylimääränen. Etusumarit. Onkos muita ennen lasien vaihtoa?:D 20-30kg vois vielä löytyä rojua

                                Kalajoelta tuli vähä korjattavaakin kun kolahteli niin pahasti perässä, oli menny perän kumityyny paskaks. Tein nailonipuslan jossa 15mm kumia ympärillä. Tuli vähä turhankin jämy kun kuuluu jo vähä perän ujellukset mutta eipä se mitään.

                                Onko näissä ruukannu jarrut laahailla, ottaa päähä ku etujarrut kihisee koko ajan mutta ei kuitenkaa lämpie tai selvästi jää päällekkää mutta ajossa kuuluu ääni jatkuvasti...? Varsinki kun ei oo sisustassa mattoja.

                                Comment


                                  Tulipa ajettua auto pajalle.. imusarjan parantelu nyt ainakin tulee, sen rälläköinki jo paloiks. Suppilot paremmiks, tulee 10mm pyörö suppiloiden ulko reunalle jotta kääntyy ihan täysin pyöreänä ulkosyrjä. Hitsataan kii ja hiotaan jouhevaks. Tämän onnistumisesta tuonnenpana. :D
                                  Kotelon tilavuus kasvaa kolmesta litrasta n. Viiteen litraan.

                                  Sitten hokasin että mulla on tuollanen öljynsuodattimen jalkaan tuleva lämmönvaihdin. Sen meinasin laittaa öljyjä lauhuttaa ja sen vesikierto tulee siten että keulakennon paluulinja kierretään osittain sen kautta. Eli haaralla josta lähtee lauhurille 10mm reiästä ja suoraan menee 8mm reikä. Onko sanomista?

                                  Revenneet imuilmanohjaimet pitää myös uusia ja remmipyörän vempotusta vois vielä tutkia. Onko tuolla väliä missä järjestyksessä kiristää, ensin keski pultti ja sitte pienet vai päinvastoin? Mietin vaan että voiko sen takia jäädä jotenki sivuun tms. Vai onkoha vaa kampuran pää lintassa. Se täytyy oikasta jos on, pyörä on kuitenki 100% varmasti suora kun kaikki pinnat on sorvattu suoraan, kahteen kertaan.

                                  Comment


                                    On tuo kyllä ahistavan ahdas tuo konehuone..
                                    https://m.facebook.com/photo.php?fbi...2401&source=56

                                    Tuollasia kauluksia ois tarkotus lisätä. Saa nähä paraneeko vai huononeeko.
                                    Nuo nyt pitää vielä hitsata sisältä kiinni ja hioa sileäks. Noi renkaat on 65mm sisä halk. Ja 10mm pyöröä. Runnerit on kartiot heti laipasta asti..
                                    Aattelin myös nyt sitten vetää hiekkapuhaltaen kaikki pinnat sisältä, kun jotkut sen väittää parempi olevan.
                                    Ennen loppu siis runnerit tuohon ennen noita kauluksia ja oli hitsattu kotelon sisältä ulkoreunalta kii ilman kunnon pyöristyksiä. Nyt taitaa olla jo sitte huikeat 7cm runnerit. Vähät mä siitä miten pelaa, kunhan kierroksilla kulkee! :D
                                    Kotelo tulee saman muotonen mutta 3cm kasvaa sivuun ja ylös.

                                    https://m.facebook.com/photo.php?fbi...2401&source=48

                                    Näkyykö kuvat?
                                    Viimeksi muokannut jesse47; 19.10.2016, 19:15.

                                    Comment


                                      Niin kumminkos se menee. Imusarjan sisäpuolen ite pyyhkäsin puolikiiltäväks ja imukanavat on 36-40 karkeudella pinnanlaadultaan. Ja perustelin tämän itselleni että imusarjassa pelkkä ilma liikkuu paremmin kiiltävällä pinnalla, ja kanavassa sitten puhallettu pinta parempi kun polttoainetta mukana.
                                      Enkä menetä yö unia jos nyt joku todistaa että meni ihan vikaan.

                                      Comment


                                        Jotain tuli tuosta luettua joskus mutta tokkopa tuosta kellää faktaa oo. Sellane kuva jäi että ei sais ihan kiiltävän sileä olla, kovempi ilmanvastus kun ilma ei "rullaa" seinää vasten ja bensa pisaroituu.
                                        Dutter racingingillä oli audin kannesta kuva jossa imukanava oli golf pallon pintaa muistuttava kolonen. Kuvaa ei enää löydy, että voi olla että oli joko niin paska tai niin hyvä ettei siitä haluta kertoa muille :D

                                        Comment


                                          Varmaankin tällainen.

                                          Tuosta on vähän puolesta ja vastaan juttua, ja itse tuurasin ettei ole hintansa väärti. V6 kansien kanaviin golfpallokanavat 1175€, palotilojen tasaus 410€, R-seetit 466€ NG-motorsportilta.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Joo no ei varmaan ole joo. Tuohan on saman verran ku mä oon käyttäny tähän koneeseen :D
                                            Mutta siis ideana siihen ettei sileä ole paras.
                                            Joskus varmaan kannattais jättää vaan viimeset viimeistelyt tekemättä niin jää sopivasti ryppynen :D

                                            Comment


                                              Tulipa hitsattua nuo lisät kiinni ja viimeisteltyä. Vingutin eka enimmät sitte lamellipäällä siveäks muttei näyttäny sileänä yhtää kivalta niin vedin uudestaa timanttilla kevyesti joka kohdasta runnerrit koloseks ja sitten puhalsin. Ei ehkä kuvassa näy mutta pinta on nyt täynnä pientä monttua mutta ei hirmu syvää..Ehkä vois kyllä vielä teräsharjalla silottaa niin ois kiiltävä mutta kolonen. Melkee parhaan näkönen oli se raaka vingun jälki.
                                              Pitää nyt kokeilla, kuitenki joskus avataa ku männät tai kanget korkkaa niin sitte voi taas koittaa muuttaa jos nyt kävis niin että huononee :D
                                              https://m.facebook.com/photo.php?fbi...2401&source=43

                                              https://m.facebook.com/photo.php?fbi...2401&source=43
                                              Viimeksi muokannut jesse47; 20.10.2016, 18:41.

                                              Comment


                                                Kuvat ei näy.

                                                Comment


                                                  Eikö näy nuo aiemmatkaan?
                                                  Mites saa lisättyä suoraa tänne, joku jäsenyys?
                                                  Pitäis kyllä näkyä kaikille mutta kun on mobiili näköjää tuo osote.. muutan tuon..

                                                  Tuossa nuo kaikki kuvat uusiks niin näkyy koneellakin. ja pari lisää, menin vielä vähä teräsharjalla pyyhkäsee, nyt on mutumutulla ja mielikuvituksella pitkään punnittu paras pinta saavutettu :D

                                                  edit.
                                                  Ei niin ei.. en saa kuvia. vanhatkaan ei varmaan näy enää. pitää keksiä jotai. ei saa facebookista enää jaettua tuolleen. kaikki asetukset on oikeen mutta kun heitän linkit tuohon niin sitte pistän viestin ja pam kaikki linkit on muuttunu :D facebook ei anna jakaa vaan haluais että kaikki ois facebookissa. pitääkö tässä nyt joku sivusto ottaa mihin saa kuvat.. ei jaksais.






                                                  Nyt alkaa kyllä keittää jossei jo näy

                                                  No niin, minä pikku nörtti täällä vähä näytin miten konetta käytetää (tupakkiapolttavaaurinkolasihymiö) tai ainaki miten kiroillaan.
                                                  Viimeksi muokannut jesse47; 20.10.2016, 21:37.

                                                  Comment


                                                  • Niistä tuli komian näkööset. :)

                                                    Comment


                                                      Jussin pitää liittyä jäseneks ni saat kuvat tänne ja saat muutkin jäsenedut käyttöön ;) http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=118292

                                                      Comment


                                                        Minä pikku nörtti... Haha, perjantain parhaat naurut.

                                                        Comment


                                                          Pikku nörtti joo.. Oon niin käsi näitten koneitten kans että kyllä eilen meinas keittää :D Joutu vielä kohistaa kanteen tuon kun ikävä rappu jäi.. hiljalleen se hyvä tulee.
                                                          Huomenna vois päästä koteloa kasaamaan, osat on suunnillee mutta ei viittiny enää alkaa hitsaamaan ettei pala koko tupa.

                                                          Comment


                                                            No niin tulipa tuossa sunnuntaille tehtyä imusarja valmiiks :)

                                                            Oli niin fiilistä että tein ihan kotosalla rälläkällä leikkoen palat, työpaikalla ois tietty saanu leikottua vähä nätimmin ja hitsauskin ois ollu mukavempaa paremmalla langalla mutta ei jaksanu lähteä. kai se mahtaa kestää. siinä on kannessa 440 neliösenttiä pinta-alaa että kyllähän tuo jo vähä punnaa..

                                                            Nyt on tilavuutta n.5 litraa ja sopii vielä kaikki paikalleenkin :D

                                                            Vielä ei hetkeen pääse testaamaan, kasaamisessa oma himmansa ja jos sitä öljynlauhutinta koittais värkätä paikalleen, mikäli se tuolla vesikiertosella edes onnistuu.




                                                            Comment


                                                            • Olisit ny punninnu paljonko sait sille painoa :D Näyttää ainaki piru hyvälle! :-)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X