No niin rupesin noita turbon pulttia uusimaan ja tein 0.7mm kuparista kaks tiivistettä turbolle. Sain uusittua pultin ja aloin kasata niin eikö katkennu toinen pultti... sitäpä ei saa paikalla korjattua että joutuu tempasta pakosarjan irti..
En tiedä onko toi turbiinikotelo joskus pinnotettu jollain, näytti ninittäin että nielusta ois irronnu pinnasta sellasia 10mm halk. Leippuja pinnasta. Ihan ohuesti. Kokeilin hioa nii aivan selvästi siitä lähtee sellane pirun ohut kerros. Siis sisäpuolelta.
No kotelo irti ja kattoo turbiini siipeä.. olihan siinä jälkeä että on jotain pientä mennyt läpi. Ei siis mitään lovia onneks ollu tullu mutta näky että jokin on kihnannu hieman jättöpään ulkokehällä...
Ja silmään näyttäis kun ihan vähä vempottais tai että jättöpuolella ois muutama siipi ihan vähä sisässä. Niin että justiin huomaa.
Tutkin tuossa sitten paria irralla olevaa turboa ja niissä näkyis olevan hieman samaa vikaa. Voisko olla ettei oo alkujaankaan välttämättä justii. Onhan sitä selvästi tasapainotettu että joku siinä on heittäny uutenakin.
Koitin hioa kotelon sisältä niin paljon pois sitä irtoavaa kun pysty ja hiekkapuhalsin vielä sisältä.
Saa nähä..
No nyt tuli vähä lisää hommaa ja saa nähä montako pinnapulttia katkeaa tai lähtee mukana kannesta..
Mutta jos joku seuraa dutter racingiä niin heidän hallilla sattuneen onnettomuuden jälkeen mun pultti ongelmat tuntuki taas aika pieniltä :o
https://m.facebook.com/photo.php?fbi...5016&source=48
En tiedä onko toi turbiinikotelo joskus pinnotettu jollain, näytti ninittäin että nielusta ois irronnu pinnasta sellasia 10mm halk. Leippuja pinnasta. Ihan ohuesti. Kokeilin hioa nii aivan selvästi siitä lähtee sellane pirun ohut kerros. Siis sisäpuolelta.
No kotelo irti ja kattoo turbiini siipeä.. olihan siinä jälkeä että on jotain pientä mennyt läpi. Ei siis mitään lovia onneks ollu tullu mutta näky että jokin on kihnannu hieman jättöpään ulkokehällä...
Ja silmään näyttäis kun ihan vähä vempottais tai että jättöpuolella ois muutama siipi ihan vähä sisässä. Niin että justiin huomaa.
Tutkin tuossa sitten paria irralla olevaa turboa ja niissä näkyis olevan hieman samaa vikaa. Voisko olla ettei oo alkujaankaan välttämättä justii. Onhan sitä selvästi tasapainotettu että joku siinä on heittäny uutenakin.
Koitin hioa kotelon sisältä niin paljon pois sitä irtoavaa kun pysty ja hiekkapuhalsin vielä sisältä.
Saa nähä..
No nyt tuli vähä lisää hommaa ja saa nähä montako pinnapulttia katkeaa tai lähtee mukana kannesta..
Mutta jos joku seuraa dutter racingiä niin heidän hallilla sattuneen onnettomuuden jälkeen mun pultti ongelmat tuntuki taas aika pieniltä :o
https://m.facebook.com/photo.php?fbi...5016&source=48
Comment