Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo ei sovi. Tuohon akseliin pitää olla 33uraa. Pitäis olla kokonaan etuvetosen akseli.. Toi transportterin vetonivel voi olla sellanen millä sais naitettua nuo yhteen. Jos vaan on sama boorin halk. Vois koittaa soittaa motonettiin josko pystyisivät mitata. Ois helppo ratkasu.
    Viimeksi muokannut jesse47; 28.6.2016, 14:54.

    Comment


      Nyt ois laatikko ns. Tontilla. Vaihevivusto muutettu laatikon sivuun. Eilen oli motivaatio niin hukassa että meni vaan istuskeluks ja kiroiluks. Meinas alkaa kyrsiä ku mikää ei sopinu mihinkää. Ebsinnäkää koko laatikko ei sopinu kun otti pakoputkeen yms. Kardaanin pultit ei aukea takaa jne... :D tuntuu taas että on motorsporttia :D

      Comment


        Soitin motonettiin ja sieltä ystävällisesti mittas heti tuon portterin nivelen. Mittauksen mukaan boori pitäis olla sama, nivel ois vaan mittojen mukaan hieman leveä. Ellei sovi sokka paikalle niin teen uuden lukituksen akselin päähän tai sorvaan nivelen keskiötä kapeammaks. Laitoin tilaukseen. Katsotaa kun tulee että kuinka äijän käy..

        Laatikko on nyt muuten paikalla, vaihevivusto on ite tehty ja coupen orkkis keppi, pakkilukko vaan pitää muuttaa mutta sitä katon myöhemmin. Kaikki vaihteet löytyy ja on jämäkän olonen.

        Comment


          Mie tein kanssa itse. Tuli jämäkkä ja lyhyet liikkeet. Kolme kertaa tarjosin ykköstä kakkosen perään rajoittimella. Sen jälkeen korjasin nahkeaksi menneen kytkentäholkin laatikosta ja vaihdoin B5:n vivuston. :)

          Comment


            Jahas :D
            Mulla on tuossa säädöt molempiin suuntiin että saa kohalle ja sivuliikkeen nopeutta/välitystäkin saa muutettua.
            Toivotaan että pelaa, voi olla että seuraan perässä :)

            Comment


              Miulla oli vain B5:n tanko modattu toimimaan orkkiskepin kanssa.

              Comment


                Niin mulla on laatikon pää urssin nivelillä tehty, muutettu vaan laatikon sivulle ja eteen-taakse liike siis toisa päin, coupen kepille sopivaks.
                Kepistä pyöräytin rungon 180astetta ja pakkilukolle tein 20x3mm latasta 50mm pitkän lukon että ykköseltä kakkoselle vedettäessä vastaa lukkoon koko ajan.

                Ainakin ilman vetareita kokeilin niin tuntu vaihteet menevän ihan näpäkästi päälle nopeassakin vaihdossa.

                Suunnittelin että keppiin vois tehdä sellasen latan joka ois jousella ja tapilla. Sellane joka vaikeuttais ykkösen laittamista, eli kakkoselta kolmoselle vaihtaessa menis kolmonen kuin itsestään. :D
                Ihan varttimailille vaan miettiny.

                Onnistuuko tuollasella halvalla perus kierrostenrajottimella tehä lähtökierrostenrajottimen? Voisko sen laitta kytkeytymään päälle kytkinpolkimesta ja tämä sen takia että pystyiskö sillä vaihtaa vaihdetta löyhäämättä kaasua? :D

                Comment


                  https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...09&oe=582FB816

                  Noin se vaan onnistui naittaa coupe quattron vetoakseli 01E laatikkoon transportter T4 sisemmällä nivelellä! :)

                  Nyt ois auto taas ajokunnossa ja pikku testilenkillä ainakin tuntui pelaavan kivasti, 2 ja 3 ja 5. on hieman pidemmät mutta tuntui kyllä vaan paremmalta ainakin isommissa nopeuksissa, mitään repimisiä ei tullut nyt vielä tehtyä mutta kyllä halutut vaihteet tuntuis ihan kivasti menevän silmään!

                  Nyt ois harkinnassa hukkaportin jousen vaihto jäykempään niin ei tartteis niin paljon ohivuotoa, nyt 2mm suutin bleedinä. eipä hiipis portti ainakaan auki.
                  Jos saa 1.5 bar säädettyä ja kaikki tuntuu pelaavan niin ranacolle vois soitella penkkiin :D

                  Edit: vaihdoin hukkaportin jousen, ennen oli jousipaine 26kg. nyt 35kg ja pienensin sopivasti ohivuotoa. nyt saa säädöllä kiristettyä jos tarve ;)
                  Kakkosella pelialueella spoolaa kivasti :) https://www.facebook.com/jussi.keto/...658828/?type=3

                  https://www.facebook.com/jussi.keto/...992271/?type=3
                  Viimeksi muokannut jesse47; 5.7.2016, 21:00.

                  Comment


                    No joo mietin penkitystä. mutta sitte aattelin että sama se on laittaa neki rahat vaan suorituskykyyn.
                    Keveyden toiveissa hain sitten kuppipenkit :D
                    2 penkkiä kiinnikkeineen yhteensä 15kg.
                    Vanhat on varmaan melko raskaat kun jostain uudemmasta audista ja kiinnikkeet tehty niin mielenkiintosesti että. vanhoihin kiskoihin laitettu huonekaluputkella toiset kiskot jne..

                    https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...a0&oe=5833B2CF
                    https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...1e&oe=57F0F97D

                    Comment


                    • Oliko vanhat penkit kiinni edes niin että olisi kolari tilanteessa pysyny paikoilla.

                      Comment


                        Noo olihan ne kiinni mutta.. :D

                        Nyt tuli vaihettua molemmat penkit ja kyllä oli hyvä muutos.
                        Painoa lähti huimat 30kg yhteensä+1.5kg irronneita bitumeita..

                        https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net...01&oe=58307722

                        Nyt on autosta lähtenyt jo 86kg ja edelleen takapenkit ja hattuhylly on paikalla.
                        Ne kun nyppää vielä mahdollisille vartin kiihdyttelyille niin edellisestä 12.27s/193.5kmh ajosta ois lähtenyt jo reilu 110kg. luulis jotain vaikuttavan :D

                        Edit. Huomaa muuten ajossa että lähti 15kg persieen alta. Tuntuu vähä herkemmin rytkyt tiessä :D
                        Viimeksi muokannut jesse47; 7.7.2016, 19:26.

                        Comment


                          Päivitellääs nyt välillä jotai. Mitää isompaa ei oo nyt tullu värkättyä kun syntyi 8. Päivä toinen tenava niin ollu vähä muutaki huollettavaa :D

                          Mutta tänään kuitenki joutu vähä roplaamaan kun nyt kolmannen kerran meni tuo ohhaustehostan remmi.. hyppiny pois päältä ja nyt käänty taas selälleen. On linjassa jne. Purin sitte keulaa ja totesin että alapyörän reunat on aivan terävät että josko siks hyppis ku isoilla kierroksilla saattaa väpättää yms.. Kokeilin nyt vähä pyöristää reunoja ja laitoin uuden remmin.
                          Samalla sitte tein turbon imukaulaan lämpösovitteella alumini holkin..
                          Sorvasin hyvän kartion ja nyt saa suodattinen kiinni ilman mitään raputtavia soviterinkuloita.
                          Laskin tuossa että 60mm kompuralla ja 1.5bar ahdoilla virtausnopeus ennen siipeä lienee jotain 420kmh luokkaa..

                          Kattoverhoilut repsotti sen verran takaa ettö taidan huomenna repästä kaikki pois ja tukkia kattoluukun.. :D

                          Comment


                            Nyt lähti kattoluukku ja verhoilut :D
                            Luukun reikään tein reunoille pellit ja keskelle yhden poikittain, hain 5mm pleksiä, tummensin ja liimasin kiinni! avot!
                            puntari näytti romuläjälle painoa 23.5kg ja tilalle tuli 2kg pleksistä.
                            Samassa lähti sumuvalot yms. ja takapenkit jäi pois.
                            Painoa lähtenyt nyt 135kg huomenna pääsee testaa tuntuuko painon pudotus persdynossa :D

                            Kuvatus https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...51&oe=582CF4F0

                            Comment


                              Oikein. Kattoluukku on ehkä maailman turhimpia varusteita.

                              Comment


                                Tänään tuli vetästyä vielä sisäjatto ja pilarit mattamustalla.

                                Mites muuten katsastuksessa jos puuttuu takapenkit. Merkataanko heti 2 paikkaseks vai?

                                Comment


                                • Tylee hylkäys kun paikkamäärä ei täsmää otteeseen merkittyä.

                                  Comment


                                    Sanoo että koira kusi penkille ja on pesty ja kuivamassa niin eiköhän tuo paikkaluku säily.

                                    Comment


                                      Tai sitten irrotat sen vuoden ajaksi. Ei liene se eniten aikaa vievä homma tässä projektissa. :)

                                      Comment


                                        Joo no pitää heittää tarvittaessa penkit kyytiin, 10kk vielä katsastukseen kun justii toukokuussa leimattu.. :D

                                        Mekkalaa tuli mutta en tiiä. N.50kg lähti viime ajoilta mutta eipä kyllä oikee mitää eroa. Toki meteli tekee jo vähätympeäks kyydin ettei oikee kuule moottorin ääntä ja nyt oli niin kuuma keli että seki tiputtaa äkkiä vetoja..
                                        Kokeilin dumppia löyhätä ja kiristää. Mä väittäisin että vaihtaessa viive on pienempi mitä tiukemmalla dumppi.loppu vaan kirivara. Nyt ei päästele alle puolenkilon paineilta. Vois koittaa tukkia kokonaa miltä sitte tuntuu. Onko muut testannu missä ollut paras heräämisen suhteen?

                                        Comment


                                          Muutin tuon 044 pumpun ohjauksen ahtopaineen mukaan. 0.3bar lähtee päälle.
                                          Kuumeni niin tautisesti bensat..

                                          Nyt ois vähä remonttia tulossa, pakosarjan ja turbon laipasta korkannu yks pultti ja pitää se uusia. Onneks oli ainut jonka saa porattua läpi. Herääminen on myöhästyny n.1000rpm.
                                          Toi laippa ei kyllä vuoda tyhjäkäynnillä kun sen verran että justii kuplii vesi mutta voiha tuo paineella raottua enempiki. Mitää vuoto ääntä ei kyllä kuulu..
                                          Epäily onki että jotai muuta vikaa tullu, mutta koitetaa nyt eka tuo korjata..

                                          Comment


                                            Ettei olisi hukkaportti löystynyt.

                                            Comment


                                              Ei oo löyhtyny ja rajapaineventtiilinki tarkistin, 1.2bar aukioo.

                                              Paine nousoo hitaasti n. 0.8 ja sitte pomppaa 1.5baariin.. hukkis suoralla putkella. Pörinä alkaa kuulua n. 1.3-1.4bar.

                                              Muuutta nyt alkoi tulla lisää oireita ja ongelmia..
                                              Seos mittari näyttää ihan omiaan tai sitten seos on mitä sattuu..
                                              Kevyessä ajossa välillä seos näyttää lean/air. Eli ei enää näytä ollenkaa. Moottorijarrutuksen jälkee räpyttää afr 10 ja alkaa painua nopeaa laihalle. Luultavasti ylirikas ja sotkee. Siks näyttää laihaa. Välillä toimii. Seos jää myös vedossa vähän laihaks.
                                              Oma veikkaus:
                                              ilmamassamittari sotkussa tai menossa rikki
                                              Ahtovuoto mittarin jälkeen
                                              Tai moottorin lämpöanturi rikki

                                              Pakosarjan vuoto ei oo pahentunu. Voisko pieni vuoto sotkea vakio lambdan ja siks kävis rikkaalla mutta tuo laajakaista toimis normaalisti? Ovat 5cm päässä toisista

                                              Edit. Vian ollessa päällä käy myös huonoa tyhjäkäyntiä. Heijaa ja välillä röpää
                                              Viimeksi muokannut jesse47; 24.7.2016, 21:14.

                                              Comment


                                              • Ahtovuoto siellä luultavasti on jos sulla on tässä vielä maf.

                                                Comment


                                                  Eipäs ollut ahtovuotoa ja kaikki muutenki kunnossa. Ongelma varmaan selvis kun otin massamittarin irti. Ahtoputkessa reippaasti metanolia/vettä. Vesiruutan käynnistys liian herkällä (0.3) ja vettä valunu putkeen ja mittariin.
                                                  Ajoin talliin ja otin irti niim mittarin langoissa roikku pisara.. :D muutin käynnistyksen takasi rajapaineventtiilin taakse. Käynnistyy kun hukkis aukioo. En kerenny vielä koittaa mutta luulisin että toimii :) tosin bensakarttaa joutuu vähä muuttaa

                                                  Comment


                                                    No eipäs hätäillä.. heti laitto käyntii niis sama jatku. Siirsin tallista pihaan niin tuossa minuutin aikana jo temppuili.. mutta kävi kuitenki tyhjäkäyntiä moitteetta. Mikäs piru tuos nyt takkuaa.. lämpöanturi. Eikös tuo valkonen moottorin takapäässä oo ruiskun lämpöanturi?
                                                    Tässähän on tosiaan ollu aina tuo ongelma ettei käy tyhjäkäyntiä kylmänä. Ei kesällä niin ongelma mutta pakkasella..
                                                    Voisko olla.. on kyllä sinänsä outoa että käyny kuitenki aina rikkaampaa kylmänä. Ja tyhjäkäynti venttiili toimii.
                                                    Edit. Ja kun nyt ei oo ees varmuutta käykö oikeasti rikkaalla sillon ku takkuaa. Laajakaista kyllä aina vilkuttaa eka kympin afr ja sitte painuu nopeaa laihalle että uskoisin että käy rikkaalla. Koitin putsata lambdan ja oli seki kyllä melko nokinen. Yleensä ollu puhtaampi.. Kokeilin irrallaan ja tuntuis toimivan.
                                                    Ja muistutan vielä jos jollain ideoita että tää on 7A:n vakio ruisku!

                                                    Ja ihan ohimennen niin kirjotusvirheet tuloo kun kirjotan aina puhelimella ja kiireessä.
                                                    Viimeksi muokannut jesse47; 25.7.2016, 23:25.

                                                    Comment


                                                      Nyt tuota aamulla heitin pikku testilenkin töihin tullessa niin alkuun pelas. Sitte parin minuutin ajon jälkeen alko taas kakoa tyhjäkäynti ja näytti seos taas laihaa.. Sitte alko pelata ja vikaa ei taas ilmenny, mutta tyhjäkäynti nous tuossa matkalla tonnista puoleentoista. :D
                                                      Saa nähä jos taas kylmänä ongelmaa niin pitää tilata toi lämpöanturi..

                                                      Comment


                                                        Onko varma ettei oo mitään imuvuotoa missään? Korkea tyhjäkäynti voisi viitata siihen suuntaan. Lämpöanturin johdon voi ottaa irtikin ja ECU käyttää arvoa, jolla pitäisi toimia ainakin lämpimällä koneella ihan ok. Tämä on tosin oletus, että Hitachi ei ole erityisesti Motronicia tyhmempi.

                                                        Comment


                                                          Ei oo vuotoja. Ongelma oli varmaan kumminki siinä vedessä. Oisko sitä vielä coolerista noussu tms. Mutta nyt on auto toiminu moitteetta.
                                                          Mä oon säätäny tyhjäkäyntiä isommalle ruuvista kun kylmänä käy liian matalaa. Lämpösenä n.1200. Nyt kun tuo on vähä takunnu lievästi aiemmin niin käänsin varmaan viikko sitte ruuvista isommalle kun välillä kävi alle tonnia. Oli siis varmaan tästä "viasta" johtuvaa mutta en vaan aatellu kun on ollu tuollanen tyhjäkäynti jo vaparina..ja nyt kun veet lähti niin käy korkeampaa.. voin olls myös väärässä mutta jossei vikaa enää ilmene niin näin ajattelin. :D
                                                          Toiseks tässä on varmaan pikkusen menny mutkalle tms. Tuo isompi kaasuläppä kun se jää toisinaan vähä raolleen. Siis ihan vaan niin että tyhjäkäynti saattaa vaihdella muutamia satoja ja kun räpsäyttää kaasua niin asettuu. Mitään silmin nähtävää vikaa siinä ei näkyny mutta kun se jää noin ja käy käsin kääntämässä niin se inan verran on jääny auki.

                                                          Mutta saattaahan tuossa lämpöanturissa olla jotai vikaa kun muuta en oikee keksi huonoon kylmäkäyntiin. Kylmänä käy matalaa ja jos nyppää venttiililtä piuhan irti niin sammuu tai laskee entisestään. Eli sen ohjaus toimii ja venttiili toimii, todettu irrallaan. 7a ruiskussa tais olla joku kylmäkäynti ohjelma joka pitäis lähteä 40c pois. Epäilisin että tuota alle 40c tietoa ei tuu tai koko anturi on tuusan paskana. Mutta koska mä oonniin todella laiska niin en oo sadoista ruuvaus tunneista saanu 5 minuuttia liukenemaan tuon asian tutkimiseen.. :D pitäis ottaa itteä niskasta kii

                                                          Comment


                                                            ECU ohjaa tyhjäkäyntiä. Jos käännät ruuvista niin tyhjäkäyntiohjaus menee sekaisin. Varmista vielä, että tyhjäkäyntikytkin naksahtaa kaasuläppätunnistimessa.

                                                            Comment


                                                              Kaasuläpän kytkin toimii. Sekään ei alkujaan toiminu ja jäi aina kierrokset päälle kun ei katkassu bensoja.
                                                              Toi ruuvi vaikuttaa tässä ihan suoraa tyhjäkäyntiin, vain jos nousee 1500rpm niin sitten ohjaus alkaa katkoa käyntiä. Tässähän joku mättääkin koska mikään ei tunnu pitävän käyntiä tasasena. Mutta kuitenkin toi venttiili vaikuttaa koska kun johdon nyppää irti niin laskee tyhjäkäynti. Ei sinänsä mikään iso ongelma kun oon tottunu jo pitämään kylmånä 10s kaasulla kierroksia niin alkaa pelata.
                                                              Sinänsä outoa on sekin että kuitenkin kylmänä afr on n. 12 tienoolla joten oikeastaa lämpöanturi täytyis toimia.
                                                              Jos tyhjäkäyntiventtiilille antaa suoraa virtaa niin tyhjäkäynti nousee heti korkealle.

                                                              Asiasta toiseen. Suunnittelin tuossa että kun nyt ollaan 1.5bar ahdoilla (suuttimet loppu ja ruiskun map loppuu) revitelty tovi ja peli tuntuis kestävän niin vois jollain tavalla kehittää kulkua muuten kun nostamalla painetta.
                                                              Suunnitelmaa ois heräämistä parantaa korjaamalla ekana pakosarjan vuoto eli uusia yks pinnapultti.
                                                              Samalla ajattelin hieman kollektoria muokata heräämisen virkistämiseks, mutta koska epäilen ettei näillä eväillä vielä saada 64mm turbiiniin riittävää herkkyyttä niin suunnittelin anti lag systeemin rakentamista.
                                                              Jotenka dumppi jäis pois ja tilalle tehtäis aivan kaasuläpän juuresta lähtevä putki joka päästäis mettallisella blow off tyyppisellä venttiilillä ilmat pakosarjan alkupäähän.
                                                              Samalla lisättäis lisäsuuttimille jotka on ennen kaasuläppää ahtoputkessa, kytkentä että vesiruutan pumpulta tulis virta jonka väliin tulee kytkin joka antaa virran suuttimille jos vesiruutta on päällä ja kaasu menee kiinni. Eli aina vedosta kaasun mennessä kiinni. Mikäli 1bar toimiva vesiruisku ei pysy riittävää aikaa päällä vaihteen vaihdossa niin voin lisätä suuttimien aikaa diodilla ja sopivan kokoisella kondensaattorilla.
                                                              Tämähän on tehokkain systeemi tähän tarkoitukseen ja ainut vaihtoehto mulle kun vakio ruiskun toimintaan enpääse vaikuttamaan.
                                                              Suihkumoottoreiden kanssa tullut pelleiltyä niin tiedän että tälläsellä saadaan kyllä painetta ylläpidettyä hyvin, ainut vaikuttava tekijä on polttoaineen määrä :D
                                                              Muuutta katotaa nyt kun saan haalittua sopivaa hilpettä 0 budjetilla

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X