Mitä mä nyt luin noista laatikoista niin s sarjassa aina 01E laatikko. Tehty 5 ja 6 vaihteisena. Jos on ässä ja 5v niin täytyis olla tuollanen. Onko sitte kestävempi kun tää 01A? 4.11 vissiin perävälitys kaikissa 5 pyttysen perässä olleissa? Ja vetarin laipat voi vaihtaa tästä jos on eri laipalla, vai oonko kujalla? Ei nyt niin laatikoita löydy että taitaa mennä 01A:han valinta jossei löydy parempaa..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
7A turbo --> AAT 20v turbo
Collapse
X
-
Vieras
-
Comment
-
Vieras
Nääh. Tuli pikku virhe.. :D tuota juuri luinki tuossa.
Onko jollain vinkkiä että lepäileekö näitä laatikoita jossain enemmänki tai mistä vois löytää? Jotenki mun etsinnöillä löysin vaan yhden, mikä seki oli foorumilta ja piti jotai vollotuksia ja kalkatuksia. 1. Ja 2. Vaihde. Mikähä noissa alkaa ääntää?
Ei varmaa kannata korjaamaa alkaa..
Edit. Mites tuollane c4 s4 5 lovinen loota. Passaako ja onko kestävempi?Viimeksi muokannut jesse47; 24.6.2016, 01:23.
Comment
-
Vieras
Jossain täällä foorumilla oli joku tosi vanha juttu jossa mainittiin että 01a/016 ja 01e:ssä olis eri kytkinboori? Onko näin?
Millasta sovittelua on muuten luvassa?
Comment
-
Vieras
Joo niin se taitaa olla. Varsinki jos nyt meinaa lisää tätä rakennella..
Onko kukaa tutkinu että kui nuo 01a:t alkaa pärköämään, tuleeko ensin hampaisiin kulumaa esim. Reunaan?
Mazdassa oli noi laatikot hirmu hepposia. Selkeä ongelma oli hammaskosketuksen muuttuminen akselien ja kuorien sujumisen takia. Hitsailin 10mm lootua laatikon kuoreen. Kyllä seki hajalle meni mutta kyllä huomattavasti kauemman kesti vahvistetulla kuorella. Mietin vaan että näissä saattaa tuon etuperän ansiosta olla tällästä ongelmaa vielä pahemmin. Tekis mieli purkaa toi laatikko josko kakkosesta näkis vielä onko syöny reunasta.
Mä en nyt vaan taho löytää sellasta laatikkoa mistään :/
Comment
-
Vieras
Mitähä ku mä en löydä googlella enää mitää. Vartin yritin kallata että mistä tuon 01E:n tunnistaa. Ei vaa löydy.eli oliko nii että laatikossa on koodi ja siinä on toi 01e tai 01a esim?
Comment
-
Vieras
-
Vieras
No joo katoin että on vähä pidempi kakkonen, kolmonen ja vitonen. Ajatuksena vaikutti hyvältä mutta käytännöstä en tiiä. Tuntuu kyllä että mulla onki justii 3. Ja 4. Väli liian iso ja taas 4. Ja 5. Turhanki pieni. Tai siis vitonen turhan tiuha.
Vanhalla laskin huipuiks. 251 ja tuolla menis 285. Pystyis jo mailiaki koittaa :D
Comment
-
Vieras
No joo, mutta tässä taas vitonen on tosi lyhyt.
Ja ainaki jääradalla kakkonen oli turhan lyhyt ja sitte ku vaihteitten välit tulee pienemmät kun nelonen on jo sama.
6 lovisia onki ilmeisesti sitte vähä eri välityksillä.
Voihan se olla että menee pilaalle koko värkki kun on niin kierroskone. Mutta saahan sitä aina vähä matalempia renkaita jos tarvii :D
Mutta tosiaan tässä on niin ylhäällä veto ja sitte ku tuo audin rinkimittari saattaa heilua ihan jossai muualla ku pitäis niin meinaa kakkosella ainaki mennä tosi helposti rajottimelle kun on niin lyhyt ja voimaa tulee niin kapealla sektorilla. Toki nopeuski kakkosella kasvaa huomattavasti..
B3 coupe quattro- 20v 90-91 trann case 01A- torsen center differential
1st-3.545
2nd-2.105
3rd- 1.429
4th-1.029
5th- .838
final 4.11:1
C4 URS4 quattro 1993-95 tranny case 01E- torsen center differential
1st-3.500
2nd-1.889
3th-1.261
4th-1.03
5th-.730
final-4.11:1
Comment
-
Vieras
....ja se oheni justiin. Nyt ois urssin 01E 5 vaihteisena peräluukussa :)
Vetarien laipat vaikuttais samalta, varmuutta ei vielä oo...?
Mites kardaani, sama laippa meneekö vakio mittasena?
Kannattimet ainaki on erit, käykö vaihtamalla vanhasta vai joutuuko tehä?
Toi keppilinja on vähä erilainen, onnistuuko tehä tällä coupen vakio kepillä kun vaan tangon sovittaa? Urssissa vissiin keppi jotenki "kelluva" kun on toi toinen rauta kans, vai?
Vinkit hyvät tarpeen kun en varmaan oo eka sovittelija :)
Comment
-
-Laipat on 108 mm, siulla lienee 100 mm? Ei sovi ristiin laatikoista.
-Kardaania pitää lyhentää joku 25 mm muistaakseni.
-Täytyy tehdä kannakkeet.
-Vivusto ei käy, kuusivaihteinen B5/C5-vivusto vaikka eBaysta. Tankoja pitää lyhentää hieman. Muuten käy koko hässäkkä, kun aikansa sovittelee.
Comment
-
Vieras
Joo onhan nuo tosiaan 108mm ja mulla muistaakseni ne 100mm. Aattelin vaan että ois sama kun oli pyöreä eikä piparin muotonen.
Onkos tuohon vetoakseliin saatavilla isompaa niveltä vai meneekö koko akseli uusiks, meneekö rälläkkä/hitsaus hommiks?
Kardaani lyhennetään ja kannattimien teko nyt ei kummone juttu oo.
Joo tosiaan toi keppi taitaa toimia erippäi ku coupessa.
Toi kiinteä tanko taitaa olla kiinni kepin alapäässä? Voishan tuon tehä itekki niin sais samalla keppiä tuotua vähä lähemmäs kuskia.
Comment
-
Vieras
Nyt ois laatikko irti. Teki vielä pikku temput halliin ajettaessa kun halkes kuoret niin punnas öljytki pihaa kaupantekijäisiks..
No joo, vetarit tosiaan on erit. S2 varmaan ois sopivat vetarit mutta niitähän ei varmaan nyt oikee helposti löydy, helpoin taitaa olla vaan hankkia s4 vetarit, katkasta ja holkilla hitsata kasaan..
Kardaani on mun mittauksen mukaan 23mm liian pitkä.
Comment
-
Vieras
Ai, sellasetko sopii suoraan? Tuohon coupe quatron vetareihin ei ilmeisesti sellasia 108mm niveliä saa.
Voe voe. Mistähä mahtais moiset löytyä..
Justii jollain oli myynnissä 7a etuveto tekniikka. Vaan eipä löydy enää :D
Comment
-
Vieras
Niin mutta sopiiko ne mitaltaan ja ulkoniveleltä?
Voisinhan mä tietty ostaa laatikon myyjältä ne etuvetaritki vielä ja jatkaa vaikka niistä mukavasti täryyttävät etuvetarit :D
Onko kellään tietoa ettei vaan menis tällä transportterin murikalla suoraa? http://m.motonet.fi/fi/tuote/174340?ajoneuvo=638
Comment
-
Etuvetoisen nivel ei sovi suoraan ainakaan. Tässä 90:n tiedot GKN:n katalogista, koska Coupen kohdalta ei löytynyt:
quattro:
Asennuspuoli: Vaihteiston puoli, Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea, Taka-akseli, vasen, Taka-akseli, oikea
Käsivaihteisto
Kumi-/Hardynivel, Sisähamm. vaiht. kiinn.: 33, Ilman sokkauraa sisäosassa, Nivelen halk.: 100 mm, Pituus: 32 mm, kannella, Reikä-Ø: 8,3 mm, Reikien määrä: 6, Reikäpiiri-Ø: 86 mm, suojakumilla
etuveto:
Asennuspuoli: Vaihteiston puoli, Etuakseli, vasen, Etuakseli, oikea
Käsivaihteisto
Kumi-/Hardynivel, Sisähamm. vaiht. kiinn.: 28, Ilman sokkauraa sisäosassa, Nivelen halk.: 108 mm, Pituus: 32 mm, kannella, Reikä-Ø: 10,2 mm, Reikien määrä: 6, Reikäpiiri-Ø: 94 mm, suojakumilla
Comment
Comment