Eikös noihin laiteta ihan S2-vakiolevyjä? Tai muistelisin, että mulle sellainen tuli 3B:n vauhtipyörän kanssa. Voin tietty tarkistaa kunhan tallille taas kerkeän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
7A turbo --> AAT 20v turbo
Collapse
X
-
Vieras
Joo, alkuun oli vakio levy, koneen vaihdossa laitoin kuluneen tilalle tuollasen jousittamattoman version, kun maksoi huimat 50€, massalevy sekin mutta jouset puuttuu.
Siinä ois nyt hyvä keskiö/levy mistä tehdä sintteri, jos se pitäis riittävästi sitten.
Eli vähä tuon näkönen, en muista oliko just tuollane mutta..
http://www.secarpart.com/images/thum..._034141033.jpg
Nyt on just rajalla, luistaa tuolla massalevyllä jos on vilponen keli ja vedättää 4000rpm kohilta. Reiluilla kierroksilla että menee huippuväännön yli niin ei luista.
Muutamia kertoja lipsunu.
Ja tulevalla setupilla ei ois tarkotus hirveästi vääntöä kasvattaa vaan saada isommille kieroksille ja laajemmalle alueelle.
Kai se sintteri vähä enempi pitää kuitenkin.
Eli luultavasti nuo 3.2mm palat ja 2mm lie toi levyn keskiön paksuus niin tulis 8.4mm.
Niin onko merkitystä onko 4 vai 6 lapanen?Viimeksi muokannut jesse47; 19.9.2017, 14:02.
Comment
-
Vieras
http://www.finjector.com/verkkokaupp...5-p-139056-42/
Onkos se tämä puola mikä on yleisesti käytetty ja soveltuu 7a venttiilikopan kans pikku modauksella?
Osaakos kukaan sanoa mikä tuon ensiövastus on?
Kun en nopsaa löytäny netistä, oon kyllä niin surkea ettimää tietoa ettei mitää järkeä :D
Ja vielä se triggeröinti asiakin on vähä auki että mistä se valmis setti löytyi?
Comment
-
Vieras
Tässä nyt on suunnitteilla MS3 + MS expander lisäosalla. Ja johtosarja tulee siinä samalla uus.
Tuo audin vakio triggeröinti taitaa olla järkevä vaihtoehto ja hall anturin vois toteuttaa tuolla alkuperäisellä virranjakajassa olevalla.
http://www.finjector.com/verkkokaupp...5-p-139056-42/
Mutta onko nuo puolat sopivat/hyvät vai oonko ymmärtäny jotain väärin?
Pitäis siis tuollasten puolien kans tulla, mikäli nuo nyt on oikeat.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Kytkinlevyyn voin kommentoida sen verran, että 3B levy on uutena muistaakseni 0.1mm paksumpi kuin AAN levy. AAN levy on jousittamaton, ja 3B jousitettu. AAN vakiovauhtis on tuplamassa ja 3B kiinteä. Asetelmassa on se suurin ero sitten että saadaan mahtumaan tuplamassa ja samanpaksuinen levy sinne kytkinkopan sisään.
Eli AAN kytkinlevyn käyttäminen ei todennäköisesti tuota mitään ongelmaa 3B vauhtiksen ja 707 asetelman kanssa...
ABY ja ADU sitten tunaroitiin ihan toisella tavalla audilla ;)
Comment
-
Vieras
Nojjoo tulipa tuota alettua sitten purkamaan, nyt on purettu kaikki oheishilppeet irti ja kansi nostettu pois, lohkon nostan kun saan vaa haettua nostimen talliin.
Männät on kyllä sen verran väljän tuntuset että taitaa mennä kuitenkin uusiin mäntiin ja poraukseen. Siitä alkaakin sitten pään raaputtaminen että mikkä männät...
Noh täytyy miettiä..
Ei kellään olis käyttökuntoisia je:n vanhan mallisia mäntiä jäänyt lojumaan niin että ne vois vaikka myydä pois? Tai muita vastaavia 81.5 -82.5mm? :D
Tosiaan protopartsilta tuli MS3 + MS Expander lisälevyllä, 4bar mapilla, täydellisellä johtosarjalla, jonka muokkasivat valmiiksi tfsi puolille. Plus perus herkut päälle. :)
Tein kaupat tuosta masterin r6568 ahtimesta, eli siis 65mm billet kompura ja 68 pako #19 pesällä. Täytyy vaan vielä noutaa.
Comment
-
Vieras
Mistähän löytyis 7a koneisen coupen sähkökaavio, helpottais ja nopeuttais vähä selvittelyä ja kun siis tarkoitus on siirtää tää vanha ohjaus tuohon putkiksen 10v vitosen kaveriks.. :D
Comment
-
Anturiksi sitten Cherry GS100502 hall-anturi. On ainut joka toimii kunnolla megan kanssa. Muut voi toimia tai olla toimimatta, cherry on osoittautunut pomminvarmaksi.
Comment
-
Vieras
Ajattelin että ois toiminut noilla vagin omilla antureilla?
Siis audin oma hall nokalle ja kampuralle toi polon anturi ja triggeri vauhtipyörän alle? onko ongelmia tiedossa :D
Comment
-
Vieras
Tuli päräytettyä kone paloiks, ei mitään kulumisen merkkejä mutta öljypohjassa jonkun verran metallia. Tainnut olla vähä huoleton pesu viime kerralla, mistään ei oo voinu tulla muuten kun laakerit, nokat ja männät on ihan normi kunnossa.
Kantta tuli paranneltua reippaasti, sen verran kivasti että puhkasin ykkösen imusta vesitilaan reiän. Oli joku kolo valussa kun tuli terävä reikä, se on nyt kitattu ja toivottavasti pysyy eka yrityksellä.
Tällä viikolla tulee uudet super techin imuventtiilit +0.5mm ylikosena ja je:n 81.5mm männät niin saa viiä lohkon porattavaks.
Pakosarja tuli tehtyä tuolle masterin r6568 ahtimelle :)
Comment
-
Vieras
Ei tohon kyllä hitsaamaan pääse ihan helpolla. Imukanavan kittaus, ei nyt niin vieras käsite. Ykkösen kylestä siihe kannenpultin kohalle. Tein padot kitille, kansi lämpöseks ja teräsepoksia valoin sen kannenpultin ja kanavan n.3mm välin täytee.
Kanavan puolellehan ei jääny ku pieni täppä näkyviin kittiä.
Jos ei pidä, tai siis pysy niin pitää ettiä sellane äijä joka hitsaa. Taaksehan saa toki 2-3mm "juurituen"
Mutta pitäis kyllä pysyä tuolla.
Comment
-
Käytitkö jotain teollisuusluokan epoksia vai lähikaupan hyllyltä? Vanhan ajan bensaa nuo kitit kesti kohtuu hyvin mutta etanolilitkut murentaa melkoin epoksin kuin epoksin. 2K-lakka vedettynä epoksin päälle kuulemma parantaa viinan kestoa huomattavasti. Tuossa voi kyllä ongelmat alkaa vesitilan puolelta ennenkuin viina ehtii epoksin murentaa.
Comment
-
Vieras
No bilteman teräsepoksia tietenkin :D
Mä oon sillä korjannu pari syyläriä, on kestäny.
On korjattu myös bensatankki ja diisselinki tankki. Kai tuo kestää mutta ongelma tulee siinä että jos halkeaa tai vääntyy irti lämpölaajenemisessa. Siks lämmitin kannen ja valoin täytee tuon raon niin jää "puristukseen".. veden kiertoon ei pitäis vaikuttaa erikoisemmin mutta aika näyttää.
Se on sitte jollain hitsattava/juotettava jos hajoaa joskus.
Nuo purut lie jääny öljypohjan lisäosaan kun jouduis sillon korja öljypohjan kun kanki löi palan irti ja se piti oikasta sitten. Missään ei ainakaa oo kulumisen merkkejä että ei oikee oo muuta vaihtoehtoa kun huolimaton pesu.Viimeksi muokannut jesse47; 31.10.2017, 20:39.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Olen sanonut myös sitä, ettei tässä kannessa saa mitään etua ylikoon venttiileillä, ellei seetirenkaita vaihda. Varmaan suomen ykköskansimiehillä on tästä eriävä mielipide, mutta näin olen itse havainnut. Laittaa vaan ne ihan halvimmat tarvikeventtiilit sopivilla koneistuksilla, niin niillä tulee se mitä noista kansista on tullakseen.
Comment
-
Yhden erittäin kokeneen kansimiehen näkemys on että jos virtausta haluaa parantaa niin vaihtaa pakopuolelle pienemmät venat. Tällöin enemmän tilaa lautasen ja pytyn seinän välissä.
Toinen havainto on että käytetyissä venoissa varret paremmin mitoissaan kuin uusissa tarvikkeissa.
Comment
Comment