Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No en oikee tiedä vielä varmaks, mutta sivulasit varmastikki tiivisteellä, ehkä varmistukseks nurkista niitillä.
    Takalasi sitte liimalla, mutta voihan se olla että ruuvilla/niitillä joutuu senkin varmistaa ja helpottais asennustakin.

    Comment


      Juu ei nyt kyllä kerenny pleksejä tehä, selkä perkule ollu niin jumissa ettei oo paljon pystyny töitten päälle tehä mitää.
      Huomenna aamulla otetaa nokka kohti seinäjokea ja katsotaan mihin rahkeet riittää :)

      Onkos muita tulossa?

      Comment


        Seinäjoella käyty ajamassa, ajot loppui kun toisessa vedossa, eli parhaassa halkes hukkaportti irti pakosarjasta ja paineet jäi vaan 1.5 kiloon. Videolta varmaan näkee sitte missä kohtaa paineet tippuu.
        Eka vetäsy meni melkoseks suditteluks, kakkosen suti läpi rajotinta vasten.. :D siinä aika sitte ~12.45/208kmh
        Toinen sitte meni paremmin maltillisella lähöllä, eikä sutinu kun puotin painetta kumeista ja pyöräytin vähä tyhjää.
        11.066s / 211.64 oli sitten tulos.
        Illalla videota :) ei tullu kymppiä, mahdollisuudet ois ollut kun 60ft oli kypän huonompi viime kesäsiin painon tiputuksesta huolimatta mutta nyt ei vielä tullu :D
        Viimeksi muokannut jesse47; 20.5.2017, 23:39.

        Comment


          Tässä nyt videota ulkoa, incar saan myöhemmin..
          Tuossa vähä sudittelua :D vetäsin kakkoselle ja löi joutilasta, aattelin vaan ettei se pitkään sudi mutta kyllä se vaa sutiki. https://youtu.be/XMwHPpJlzC0

          Ja tuossa toinen vetäsy https://youtu.be/i1xK7ggv94k

          Comment


            Nyt on kyllä käyny niin että sutimisveto ei ollu kameralle tullut, oli lopettanu kuvaamisen..
            Tuossa incar 11.066 vedosta. https://www.youtube.com/watch?v=_Z7F...ature=youtu.be
            kolmoselta neloselle ja neloselta vitoselle vaihdot kaasupohjassa. oisin muute vetäny 1-2 vaihonki mutta kun ekassa suti niin rajusti että otin tuon toisen varovasti. :D
            Ei vaan oikee näy tuosta että onko paine laskenut jo tuossa, tuon jälkeen kuitenkin huomasin että hukkaportti heiluu vaan pakosarjasta ja paineet nous enää 1.5 kiloon.
            Perä vissii heittää öljyä isommasta stefasta, oiskoha noita periä miten tarjolla vai kannattaako alkaa vaihtelee stefaa kun muutenki vähä vollottaa matka-ajossa jo...? vai ottaisko irti ja timmais välykset jos muuten kunnossa ja heittäis uudet stefat..?
            Saa tarjota jos löytyy ehjää ja sellasta mikä ei vuoda!
            Tuossa vielä kuva lapusta
            Viimeksi muokannut jesse47; 22.5.2017, 19:27.

            Comment


              Lähellä oli kymppi. Hyvin kulkee, kyllä se sieltä varmasti pian tulee. :)

              Comment


                Joo, periaatteessa mitään muutoksia ei tarvi siihen kymppiin. Vaan kunnon vetäsy kun saa portin kiinni pakosarjaan. 3/4 kierrosta halennu sarjan ja portin välinen putki, hitsaussauman vierestä. Yhellä sormella kun painaa porttia niin irvistää ~3-4mm.. ihmekkää ku ei oikee paine enää noussu.
                Se alun liukkaus kyllä yllätti, olin neljäs ajaja ja oli kyllä liukkaampaa kun missään kevätpölyiselläkään asfaltilla. Sitten toiseen vetoon oli muutama kymmenen vetäny niin oli jo paljon parempi.
                Eniten nyt harmittaa kun ei tiiä mitä paine oli tuossa vedossa, tuon jälkee kuitenki oli halki ja 1.5bar. ehkä vähä yli.
                Vedin sillä halenneella kuitenki vielä sen kolmannen maksetun testin, eli 1.5 ahdoilla. Siinä oli aika jotai 11.5s / 208kmh
                Saa nähä millon jaksaa ens kerran ajamaan, täytyy kai vielä tänä kesänä käydä koittaa josko kymppi irtoais, siinä on etappi kyllä mistä ei eteen päin enää mennä linglongeilla ja vakio moottorinohjauksella. :D
                Mutta ois hyvä syy sitte ens talveks muutoksiin ;)

                Comment


                  Tää on kyllä miellyttävää rakentelua. Ei turhan tosissaan ja vehkeet kulkee kuitenkin. Vaiha nyt vaikka pitävämmät renkaat ja rajummalla lähöllä niin varmasti kymppiin pääsee.

                  Comment


                    Pikkusen paremmat ja isommat renkaat ois kyllä hyvät kun enää ei nelonen muutenkaan riitä, meni sen 208 nelosella kun ekassa löi rajottimeen ennen maalia mutten vaihtanu.
                    Mutta kyyllä mä linglongeilla kymppin puolelle vetäsen, ei kehtaa ostaa renkaita sen takia. :D
                    Muutenkaa oikee tiiä mitä sitte tilalle, vielä pienemmät semit tai isommat rainexpertit tms. Semejä oli 15" vanteelle vaan jotai 50 tai 55 profiililla. Siis ainaki kohtuuhintasista mitä katoin.
                    Toki ne isommat ois hyvät ettei vitosta tarttis.
                    Vanteita nyt ei kuitenkaa jaksais alkaa hommata ja peltivanteille tulee jos jotkut tulee, niillä parempi ajaa kun jää vielä sisemmäks nii ei revi niin lähössä.
                    Nyt siis noilla audin orkkis 15" aluilla, on niin hieno yhdistelmä 185/60 kumeilla ettei paljon kuvaajat häiritte tapahtumissa :D

                    Mutta on se kyllä jännä että piti sen justii tuolla haleta, se on sitä motorsporttia :D
                    Mutta ajamalla on aina menty ja ainaki toistaseks vielä tultukki :)

                    Comment


                      Vähän tuossa tutkin tuota perää kun vähä tullu öljyä isommasta stefasta niin heräs kysymys että kuuluuko nuo vetarin laipat hieman lotkua vai onko jotai rikki?
                      Ei oo nyt kerenny vielä mitää tehä ku aurinko niin paistanu mukavasti ja viikonlopuks näytti sadetta ettei kalajoelle ajamaankaan varmaan tarvi haaveilla.
                      Mietin vaan että tilaanko stefat ja vaihan samalla kun pakosarjan korjuulle puikkasen talliin.. mutta jos noitten ei pitäis heilua niin voipi olla muutakin ongelmaa..

                      Onko muuten s4 sama perä vai oliko isommat vetarin laipat tms....?


                      Tuossa vielä kuva lapusta kun aiemmin unohtui
                      Viimeksi muokannut jesse47; 22.5.2017, 19:27.

                      Comment


                        Mitenkä lotkua? Pyörimissuunnassa vai sisään-ulos booria pitkin? Siinähän on kyllä laipankeskellä kiinnipito pultti.

                        Comment


                          Lotkuu siis vähän sivuttain ja sisään-ulos. Ei ole niin kun ns. Tiukasti kiinni vaan vähä elää.
                          Pyörimissuunnassa tietysti perässä välystä on.
                          Heiluu toi oikeanpuoleinenki ja noi etupäänki laipat samate, vähä vähemmän vaan muttei ne oo öljyä vuotanu.
                          Laippahan on siis booreilla ja keskeltä pultilla kiinni? mutta kiristääkö toi pultti ns. Kireälle vai onko vaan lukituksena.

                          Comment


                            Siellä on perässä aika reilut välykset, kun vetarista heiluttelee. Yhdestä yksilöstä on yli 300tkm kokemus ja melko samanlaisena ne välykset on pysyneet. Kerran olen ison stefan vaihtanut matkan varrella. Hieman öljyä tihkuu ulos mutta ei niin paljoa, että lisätä pitäisi. Siinä vaiheessa kun korin puolelle sisänivelen yläpuolella muodostuu öljyvana, niin silloin kannattaa pistää jo uutta tiivistettä tilaukseen.

                            Comment


                              Pultilla lukitaan laippa murikan sisällä olevaan pikkurattaaseen. Heiluminen on täysin normaalia, kun laippaa ei ole erikseen laakeroitu koppaan.

                              Comment


                                Kun ei näkynyt incarilla se mustapohjainen ahtopainemittari, eikä selvinnyt paljon oli paine parhaalla vetäsyllä niin tulevaisuutta ajatellen päivitin "tiedonkeruuta" valkopohjaisella mittarilla :D
                                Ja samalla siirtyi seosmittari paremmin näkyvään paikkaan.
                                Nauroin tuossa ite kun asensin että on tää kyllä touhua, stroukki kone ja 7a:n vakio ohjaus+lisäsuuttimet, varmaan aika uniikki, ainakin ahdettuna :D
                                Näkyykö köyhyys läpi?

                                Tuli tuossa kyseltyä yhdeltä vanhoja ratasliksejä, vois saada järkihintaan testille kun ois passelin kokosetkin. Mitehän nuo soveltuu varttimailille, pitääköhän miten kun suht kylmänä kuitenki tulee lähöt. Ei niitä hirveästi saa nelikolla lämpenemään. Toki voi olla että tuollaset lähtee lammikosta huomattavasti herkemmin sutimaan kun uus kesärengas ja sillee voi saada paremmin sutiteltua.. mitä meinaatte? Itellä ei mitää kokemusta slikseistä.
                                Ne ei oo ihan pehmeimpiä edes että lie samaa luokkaa semien kans mutta käsittääkseni kuviottomat.
                                Viimeksi muokannut jesse47; 25.5.2017, 20:05.

                                Comment


                                • Kun ensimmäistä kertaa koitin 265/35r18 semiskliksejä, ensimmäinen ajatus oli kylmällä semisliksillä, että ei täs oo mitää järkiä, ku nämähän lyöö läpi yhtä helposti, kun se roskiksesta haettu 6 vuotta vanha hakkapeliitta :D Mutta, kun sai vähä lämpöä muutaman kerran sutasemalla niin kyllä rupes ukko painumaa penkkiin :) Ei muutaku 1:nen tupaa ja kaikki mitä lähtee asfalttiin ennenkä meet viivalle.

                                  Comment


                                    Pistivätkö liikkeessä tuonne mittarin sisälle silikoniöljyn?

                                    Comment


                                      Enpäs tiiä yhtää, pari vuotta vanhat kun ovat mutta ainaki noi on ollu aiemminki autossa käytössä ja toiminu jos jotenki pakkaseen liittyy? :D

                                      Luinpa muute tuossa sellasesta että normi kesärengas on joskus liukkaampi liimatulla radalla kuin puhtaalla asfaltilla. Jotenki kävis nyt munki kupoliin kun kalajoella viimekesänä ei ollu liimattu ja tuolla oli, kyllä toi huomattavasti liukkaampi oli. Toki parani huomattavasti kun oli muuta kymmenen ajanu.
                                      Tuossa voi olla perääkin.

                                      Comment


                                      • Ei oo kummoinen pito normi katurenkaalla kumitetulla radalla.

                                        Comment


                                          Kyllä noi teollisuusmittarit on yleensä vaimennettuja jo tehtaalta.

                                          Comment


                                            Niinhän ne ovat, niiden kanssa on tullut ihan riittävästi pelailtua. Mutta niihin on mahdollista vaihtaa notkeampi silikoniöljy peruskaman tilalle. Talvella varsinkin eron huomaa, mutta niin myöskin kesällä.

                                            Comment


                                              Meinaatko että reagoi hitaasti vai? Kyllä itellä ainaki on nuo pelannu moitteetta.. kai noista voi ottaa litkun poiskin? Tuskin se vipottaa siltikään.noh pitääpä tuumailla jos ilmaantuu ongelmia.

                                              Comment


                                                Kyllä nestevaimennettu mittari aika nopsasti reagoi. Itellä noita käytössä, tarkkoja eikä hydraulikaupassa kovin kalliita.

                                                Comment


                                                  Nyt ois kokeiluun kaks sarjaa renkaita, melko kuluneita jo mutta kyllä noilla monen monta vetoa vetäsee varttia.
                                                  Kuvassa hyvä kuntoinen, muut oli sellasia 10-20% pintaa. Mutta kyllä on hyvä että on tuollasia ihmisiä jotka on heti kaivamassa tallista vanhoja renkaita kun kysyy. :)
                                                  Nuo dunlopit on ilmeisesti pehmeimmät, meinas että vartilla paremmat kun ei tarvi niin lämpöä. Toiset on sitten hankookin semit.
                                                  Vitsi että ne muuten tuntuuki melko siirappisilta kun oli hetken auringossa ja vähä lämpes :o
                                                  Heitin nuo pehmeämmät vanteille niin saa testata. :D
                                                  Nuohan on vielä n.3.5% pienemmät että viitosella mennään sitte vielä pidemmästi.
                                                  Vähän liian kapeat vanteet mutta eipä kai tuo mitiä haittaa.

                                                  Viimeksi muokannut jesse47; 26.5.2017, 22:17.

                                                  Comment


                                                    Tuli tilattua tepolta toi perän iso stefa tuossa viime viikolla, toimitus oliki niin nopea että kauemman meni multa päästä se hakemaan matkahuollosta.
                                                    Viikonloppuna tuli se sitten vaihettuakin, oli aika helppo homma vaikka joutukin ripustustusta vähä irrottaa ja ottaa vetarin pois edestä. Nyt ois sekin kunnossa, vanhuuttaan oli halennut puoli kierrosta huulta irti. Justiin yläpuolelta niin ei ollu kuitenkaa mahotonta vuotoa.

                                                    Sitten tuli tehtyä kaupat etuveto 7a koneisen etuvetareista jotta on varalle eteen vahvemmat ja samassa ostin myös etunavat niin saa sitten taaksekkin vankemmat jos tulis tulevaisuudessa enempiki voimaa.

                                                    Tänään tuli sorvattua renkaan tasapainotukseen keskiö että saa noita raasinki renkaita painottaa noin suunnilleen. Tuollanen laakeroitu moottoripyörän renkaalle tarkotettu, kyllä se tuollasen 5g heiton näyttää mutta ei tietenkää erikseen sisä ja ulko kehää, nuo sliksit koitin painottaa, täytyy käydä koittaa testi lenkillä että puistaako vai tuliko het hyvä. Muuten tietty vois käydä painottaa tuossa korjaamolla mutta on siinä aina oma hommasa raahata renkaita. Sais muutenki kattoa aina noita piikkipyöriä yms. Jos oikee täristää.

                                                    Vähä noi pleksilasien teko jääny siksee ku ei oikee tiiä, tosin tässä ois taas puolitoista kuukautta seuraaviin kiihyttelyihin että ehtiihä tässä. Ei vaa saa innostusta kun ei oo kiire :D

                                                    Comment


                                                      Alkaako kompurasta loppua tuotto vai mitä kun nyt lämpösellä kelillä kävin vähä ajelee/säätämässä niin alkaa yläkierroksilla tippua paine.
                                                      Kylmällä 1.8 ahdoilla tahto nousta ylhäällä pikkuse mutta nyt kun säädin 2bar paineen niin 6krpm jälkee tippuu 0.1bar...? Vaikka pelkäsin alkuu että karkaileeko kun kiristin jousesta ja aattelin että loppuu liikevara.
                                                      Onhan se mahdollista.

                                                      Tässä ihan kun lauantai iltana ihmettelin audia niin on muute magee toi diisselin alakerta, poraamatta vanhaan lohkoon joka mitattiinki vähä turhanki väljäks, uusilla renkailla vaan ja ei huohota yhtää. Tai tietty vähä huohottaa mutta liki 2bar ahdoilla vetoja ja huohotin kippoon oli taas ilmestyny yks tippa öljyä. :D 7a kun punnas parilla vartti vetäsyllä varmaan desin. Toki johtuu suurrimmalta osin tuosta huohottimen lähdöstä, mutta silti.
                                                      Viimeksi muokannut jesse47; 11.6.2017, 09:53.

                                                      Comment


                                                        Oon tässä yrittäny ostaa taakse tuota tukivartta tai oikeastaan raidetankoa, mikä nyt oikealta nimeltään sitten onkaan. 893 501 499 B tuollanen numero.
                                                        Saanti tuntuu olevan heikkoa, niin ku yleensäkki mutta onko kellää tietoa mistä sais? Mieluiten suomesta.
                                                        Sparetolta ei saanut, palauttivat rahat ja sanoi ettei saa mistään, ebaystä tilailin, sama homma. Rahat tuli takasi. Sieltä löyty toinenkin alle satasen kauppias ja kysyin viestillä löytyykö muttei oo vielä vastannu.
                                                        Sitten meni jenkkilään 120-160€ hintaan + toimitus ja verot.
                                                        Alkuperäinen löyty halpaan ~270€ hintaan :D

                                                        Mietin jo että josko tekis uudet ite, ulkopäähän raidetangonnuppi ja sisäpäähän tekis puslan vaikka nailonista ja väliin säätö...mutta ei oo vielä inspiraatio iskeny.. :D

                                                        Comment


                                                          Kuinkahan paljon toi eroo typ85 vastaavasta ? Sinne käy E30 bemarin raidetanko

                                                          Comment


                                                            Ei eroa paljoakaan. Se e30 osa pitäis sopia kyllä. Myös muistaakseni w123 mersun rt-pää sopii, mutta se on pelkkä nuppi. Voin myös myydä tälläiset tuotteet:

                                                            https://www.akmotorsport.net/shop/al...rods-with-arb/

                                                            Comment


                                                              Kyllä Terho muistaa ihan oikein. Mulla myös w123 mesen ulkopäät ja sisäpäät on uniball nivelillä ja pölysuojilla. Välissä pätkä 20mm rst tankoa.
                                                              Viimeksi muokannut settari; 21.6.2017, 09:05.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X