Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    On joo, abyn vakiot. Ei ole edes muokattu, ainakaan vielä. Mä tykkäisin kyllä vähä tasottaa noita rappuja männän päästä pyöreämmiks mutta voihan se mennä noinkin.
    Juu, kait se sitten pysyy kasassa noilla pulteilla :) ootte myös kiristäny öljyn kans ihan ohjeen mukaan? N. 10nm tiukemmallehan tohtis 10.9 vetää kuin mitä ohjeessa on. Viimeks kirstin ohjeen mukaan ja kiinni oli vaikka oli hakannu veivit solmuu ja lohkosta pihalle.
    Viimeksi muokannut jesse47; 26.1.2017, 08:30.

    Comment


      Pyöristä ainakin ne terävimmät kulmat pois männän laelta. Joku parin millin pyöristyssäde on jo huomattavasti parempi kuin se terävä koneistusjälki.

      Comment


        Eihän sitä rakoa jääkkään kun 1.9mm. mäntähän on tosiaan vähä korkeampi tuolta paljealueelta..:D noo onneks on alakerta kasassa :D
        Viimeksi muokannut jesse47; 26.1.2017, 18:51.

        Comment


        • Hanaa vaan

          Comment


            Niin se taitaa olla, en mää ainakaa enää ala purkamaan.

            Mietes ku noista diisseleistä on noita remmipyöriä auennu, liekö tekemistä sillä että kammem öljykanava on auki keskipultin reikään? Tuos kun on pidempi toi pultti. Huomasin vaan kun alko öljyä valua kammen päästä kun öljyä juotin tuolle.
            Mitähän tuolle antaiks evääks kun kasaan lyö?

            Comment


              Tohtisin väittää, että ne remmipyörien lipsumiset on perua kuningaspultin uudelleen käytöstä. Se vedetään niin kovaa kiinni, että myötöraja on vähintään lähellä. On niitä V8:kin tiedossa, joista pultti on todennäköisesti pettänyt uudelleen käytön seurauksena.

              Työohje muistaakseni käskee laittamaan lukitettakin siihen.

              Comment


                Et tainnu tasapainottaa liikkuvia osia?? Saattaa olla punarajalla havaittavissa värinöitä.

                Comment


                  Juu no uuden pultin siihen otin ja meinasin liimaa tuikkasta. Haittaa siitä tuskin on. Edellisessä lyhyen oon laittanu liimalla ja aina ollu nii lujassa ettei meinannu auki saada.

                  En tasapainottanut, eikä vissiin moni muukaan. Voihan se olla ettei diisselin kampea ole painotettu niin tarkasti mutta on se kuitenkin joihinkin rajoihin painotettu. Veivit, männät ja tapit on grammalleen puntissa. Tässä nyt on tällänen tonnin moottori, ajellaan tovi. Ehkä pidempään jos tuntuu hyvältä eikä ongelmia ilmene.
                  Tarkoitus nähdä onko pitkäisku selvästi parempi että tietää mistä sitten tehdään kun kunnolla tehdään.
                  Kuutioitahan ei tule kuin ~150 lisää kun vanha oli jo 82.5mm porauksella.

                  Edit. Onko jollain faktaa näiden kampien painotuksen toleranssien eroista? Ainakin tätä on porailtu enemmän kuin -89 7A:n kampea, tää on luultavasti huomattavasti uudemmasta. Mikä ei tietysti kerro välttämättä mitään, kuten ei välttämättä edes ero toleransseissa. Vaikka niissä olis eroa niin se ei tarkota että ne ois niin erilaiset. Huono bensan kampi voi olla huonommin puntissa kun hyvä diisselin. Joskin todennäköisyys sille on minimaalinen, mutta silti.
                  Vai onko kokemusta että väris rajusti?
                  Viimeksi muokannut jesse47; 26.1.2017, 21:01.

                  Comment


                    Eroista en tiedä.

                    Mulla tdi kampi ennen painotusta,epätasapainon vaikuttava voima oli noin 400kg maksimi kierroksilla.

                    Comment


                      Paljon jäi painotuksen jälkeen? Toi painotus 5 mukisessa on mielenkiintoista, paljonko laitetaa kk kauloihin massaa? Onhan se paljon, mutta on siellä suurempiakin voimia.

                      Comment


                        Mutta eikö se niin mene että kaikki ylimääräset turhat repivät voimat yritetään saada minimoitua? Ei voi ajatella niin että onhan siellä muitakin voimia.

                        Comment


                          Juurikin noinhan se on.

                          Comment


                            Juu tottakai on, turhaa rasitusta tekee ja vie vielä tehoakin. Mutta painotus ei nyt tullu tällä budjetilla :D

                            Comment


                            • Mulla muuttu vakioiskusessa 3150N -> 38N, eli suht iso merkitys. Se, mitä tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaa on aivan sitten toisen keskustelun aihe.

                              Comment


                                Tuollaiset voimat kuulostaa melko suurilta jos ottaa laskimen käteen ja alkaa laskea paljonko pitää olla epätasapainossa että saadaan tuollaisia voimia aikaan.. Ite laskin 121 kierrosta sekunnissa ~7300rpm
                                Ei pahalla, mutta en ihan heti usko ainoaksi totuudeksi. Tuo kun on helppo pistää vituiksi esim. Käyttämällä väärån painoisia puntteja kk kauloissa, sen painon määrittäminen kun ei kuulemma ole aivan yksinkertaisin homma, mutta erittäin oleellinen vitosessa.
                                Tuntuuko se tärinä tai katoaako värinää oleellisesti painotuksen jälkeen?

                                Comment


                                  Mulla oli edellinen kokoonpano puntittamaton, eikä kyllä mitään käytännön eroa värinässä huomannu sitä edeltävään puntiettuun kokoonpanoon. En tokikaan kiistä etteikö siitä olisi hyötyä, mutta kyllä nää koneet nipussa pysyy puntittamattominakin. Näitä ny varmasti on tehty vaikka kuin paljo heittämällä vaan h-veivit sisään ja kovaa ajoa.

                                  Comment


                                    Kai kyse on enemmän siitä että kauanko ne sitten kestää ilman puntitusta.
                                    Se on kuitenkin aika pieni kulu vaikka tekisi budjettikonetta. Ja ehkäpä se budjettikone kestää sitten pidempään, ettei laukea ekan 5000km aikana. Menee säästö harakoille.

                                    Comment


                                      Tuli korjattua poikki mennyt öljypumpun imuputki, ole helppo sovittaa vanhassa lohkossa kun oli isot tarkastus aukot molemmin puolin.
                                      Tänåän pitäis tigillä tinata öljypohja kasaan, oonki tigillä hitsannu justiin viimeks 11v sitten 10cm pätkän:D

                                      Teippasin lohkon ja yksitellen männät dekkitasoon ja tein paljerakoa lisää. Nyt on rapea 3.5mm :D lukuunottamatta 3mm reunasta jonka teippi pakosta otti. 6mm ärrällä nousee reunalle. Nyt vaan hanaa :D

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                        Eroista en tiedä.

                                        Mulla tdi kampi ennen painotusta,epätasapainon vaikuttava voima oli noin 400kg maksimi kierroksilla.
                                        Oon kaksi vitos dieselin kampea puntittanut ja toisessa oli aluksi 313kg:n ja toisessa 266kg:n epätasapainon voimat 8000rpm kohdalla. Nykyisillään autossa kiinni olevissa alakerran liikkuville jäi vain n.5kg epätasapaino kaikkien romujen kera 8000rpm:lle, toinen puoli meni nollaan.

                                        Puntittajan kommentti oli vain, että tätä voi kierrättää niin paljon kuin lystäät, ei hajoa ainakaan epätasapainon seurauksena. :) Niin ja Sportti-autossa homma hoitui Jannen kanssa asiantuntevasti.

                                        Comment


                                          Sporttiautossa itsekin olen osat painotuttanut.

                                          Comment


                                            Kyllä tuli hieno öljypumpun putken korjaus, no se pitää ja ajaa asiansa niin hyvä, paitsi että tuli kuitenkin sen verran eri kohdasta että etummaisista loiskelevyistä joutu vähä viistää pois..
                                            Vauhtipyörästä lähti vähän vielä massaa, järkevistä paikoista ja tasoitin sorvauksien raput lamellilla, kuvitellen että kestäis varmemmin kun ei ole teräviä rappuja :)
                                            Kytkimeksi tuli nyt sre:n kaveriks sachsin 240mm jousittamaton massalevy, sekin oli huomattavasti kevyempi kuin jousitettu.
                                            Tuollanen patentti tuli jakopäälle tehtyä, nyt ylttää remmi ja entententen rullaksi valikoitui laatikosta mitsun vanha rulla joka rullasi kuin uusi. täytynee kuitenkin kipasta joskus uus jos ei tarvi alkaa heti purkaa.

                                            Voisko tähän pistää suoraa isona? kuinka julmana se tulee, koitetaas



                                            Saako laittaa näi niin ei tartte porukan kuluttaa turhaa hiiren nappia vai onko liian iso?

                                            Comment


                                            • Mun puolesta ainakin, kuvat on aina kivoja ni jaksaa tällainen tekniikasta ymmärtämätönkin lukea :D

                                              Comment


                                                Sain kuin sainkin öljypohjan sopimaan diisselin huohotin kalikan kans. Ei oo 7aan pohjan kans ihan sen kun heittää, varsinkin kun öp. Korjaus oli just siinä kohdalla ja pikkuse tuli pullea. No homma reilassa :)

                                                Comment


                                                  Eehhehhee. Oli tullu vähä töppäiltyä :D
                                                  Kannatti rakentaa jakopää käyttäen 7A:n remmiä kun oot tilannu AAN remelin. rakensin 147 hampaisella (vahingossa) ja tosiaa uus onkin se pidempi 151 hampainen aivan niin kun pitikin, ylettyyhän se helposti öljypumpussa olevan rullan kans, jää pitkäksikin.
                                                  Mietin hetken sitten ja päädyin ratkaisuun että pumpulle tulee alkuperäinen rulla jotta remmi kiertää alapyörällä pedemmästi ja rulla lähellä, lisäsin toisen, eli siirsin tuon rullan mikä aiemmassa kuvassa tuonne ylemmäs, aivan levyn yläreunaan kiristämään remmiä riittävästi ja estämään vipotuksen pitkällä löyhällä sivulla. huonot puolet tietty yks ylimääräinen rulla mutta hyvänä varmasti se ettei varmasti vipota mistään.
                                                  Aina ei huomaa juodessaan, että joulu on kerran vuodessa.

                                                  Comment


                                                    http://swedenexhaust.se/66-large_def...audi-5-cyl.jpg
                                                    Tohtiiko pakosarjalle tehä kanteen jokaiseen paikkaan kierteet kuten kuvassa, onko siis umpimatskua joka kohdassa?

                                                    Comment


                                                    • Kyllä siellä taitaa olla, mutta mitä ajattelit voittaa tuolla?

                                                      Comment


                                                        Nobelin.
                                                        Piti kysymäni tarkemmin sanottuna "...tohdinko mihin vaan.."
                                                        En mä kaikkiin meinannutkaan porata, vaan vähän sinne tänne lisää, lähinnä että tohdinko porata haluamiini paikkoihin vai pitääkö olla samoissa kun turbossa vakiona. Mulla kun on vaan 7a pultit eli 10kpl.
                                                        Ei se oo kyllä vuotanu mutta on toi hieman heikosti kiinni. Varmuutta kato vaan :)

                                                        Comment


                                                          Työt vähä hidastanut harrastuksia ja piti vähä käyttöautoakin korjailla ja tehä yks jakopäänremppa corollaa, oli muuten viimenen kerta :D
                                                          Mutta nyt olis lohko paikalla, pakosarjaan vaihdoin rosteriset pinnapultit josko kestäis paremmin ja saa aukikin.
                                                          Kanteen heitin imu- ja pakosarjan kiinni, nakkasin hatun lohkon päälle ja tsuumailin vähän mitä jää tilaa koneelle elää korkeammalla lohkolla.. konepeltiin jäi imusarjasta n.10mm mutta kone painuu ainakin 5mm alas vielä ihan painosta ja keulan kumityyny tulee nyt tiukempi ja niin että vastaa jo valmiiksi, ainakin 15mm jää siis väliä. tuskin pomppaa niin paljoa.
                                                          Tänään pääsee vetäsemään kannen kiinni kun tarvittavat sovitukset on tehty, M12x160mm 12.9 pultit toimitti http://www.etra.fi/
                                                          kuinkahan toi kiristys, meinasin vetää 1.30nm 2.60nm 3.110nm..Kuulostaako miltään?
                                                          3.5v sälli meinas että "noi männät kyllä nostaa tuon kannen pois"..... Toivottavasti ei :D

                                                          Jos nyt viikolla ei tuu mitään ihmeellisempiä niin viikonloppuna pörisee, joutuu heittää piikit takasi alle :)

                                                          Comment


                                                          • Hyvin on toiminut pakosarjassa perus mustat pinnapultit ja messinkimutterit.

                                                            Niin laitat ihan perus pultit kanteen?

                                                            Comment


                                                              Niin kun nuo turbon pultit tahtoi aukeilla ja näkyi että oli venyneet+2 kertaa on menny poikki niin vaihdoin nyt pinnapultit rosterisiin. On menny aina kyllä kaikissa muissa ihan tavallisilla pulteilla ja muttereilla. Koitetaa mitä tapahtuu, ainaki hyvä niissä on ettei ruostu :D

                                                              Juu, kannenpulteiks kovat. Näin on tehty diisselilohkoon ja kiristys n.110nm, rasvan kans meinasin vetää mutta nuo ekat momentit täytynee kokeilla noin, jos ei kellään tarkempaa ohjeistusta. Jos ei vaan mee liian tiukalle ekoissa että lähtee vielä liikkeelle 110nyyttonilla.

                                                              Btw. Oletteko huomannut että dsl lohkolla ja bensan tiivisteellä jää kannentiivisteestä yksi niitti väliin, otin pois yhden kun on reilu 2mm paksu ja tiiviste 1.65mm. Tuolla huohottimen kulmassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X