Viimeiset 10v käytössä on ollut pelkkiä dieseleitä, mutta työmatkojen väheneminen johti bensa auton ostoon.
Valinta piti tehdä uudemman ja vanhemman mallisen S3 väliltä, halusin pienen suht ripeän manuaali nelivetoisen.
Vanha malli vaikutti hauskemmalta ajaa ja yllättävän väännökkäältä näin pieneksi moottoriksi, sekä hinta oli likimain 20 000€ halvempi ja tiedossa oli että autoa kuitenkin ropelletaan, jolloin hinta ei ainakaan nouse uudemmassa mallissa.
Ajelin ensin vuoden päivät ja hain tuntumaan miltä auto maistuu, edelliseen 3.0TDI A4 olin hieman pettynyt johtuen automaatti laatikosta, isohkosta korista ja torsenin käytöksestä.
Nyt kun alla on vanhempi auto, niin ajattelin tänne kerätä kokemuksia ja kysellä apuja, kun ensimmäinen vuosikaan ei ole ollut täysin ongelmaton.
Yllättävän vaikea oli löytää hyvässä kunnossa olevaa ja tuunaamatonta yksilöä. En halunnut mitään loppuun ajettua teiniräpellystä, kun ikääkin alkaa jo itselläni olemaan.
Auto on APY moottorilla ja vaalean harmaa:
Autossa oli perus koriviat, eli kattokiskojen juuressa hieman ruostetta maalin, pyörän kaarissa orastavaa pintaruostetta ja sivuhelmojen reunustoilla pieniä ruostekukkasia.
Ei paha 15v vanhalle autolle..
Koria oli kolhittu molemmin puolin taka kaariin, mutta muuten ei ollut murjonnan jälkiä ja sisusta on hienossa kunnossa.
Talven aikana oli erikoista röpellys ongelmaa, Vag Com näytti että yläkierroksilla ilmamäärä ylittää sallitun ja satunnaisesti alkoi röpöttämään 5000+ kierroksella.
Röpellys saattoi jatkua kuin kolmella pytyllä nilkuttaen vähänaikaa kierrätyksen jälkeen.
Ostin Tepolta
- Uuden MAF anturin (ei auttanut ongelmiin)
- Puolat.. tyyppivika, kun autossa oli vielä Alkuperäiset (ei auttanut tämäkään)
Kun siinä MAFfin kanssa jumppasin, niin huomasin että ilmanputsari kotelo oli puhdistajan yläpuolelta märkä ja putsari paneelikin oli ihan vedestä märkä..
Googletuksen tuloksena löysin ihmisillä samanmoisia oireita autojensa kanssa ja syynä rikkoutunut / käytöstä poistettu lisäilmapumppu, joka kondensoi sisäänsä vettä.
Tei jeesusteippivirityksen ja tukin tuon imukoteloon tulevan putken, kun edellinen omistaja oli pumpun poistanut käytöstä.
Tämän jälkeen ei ole nykimistä esiintynyt.
Selittää kyllä, MAF saa varmasti aikamoisen halvauksen, kun heitetään vettä hehkulangalle.
Vanhat kesävanteet siirsin viime kesänä talvivanteiksi, noiden yllä kuvassa olevien tieltä ja menivät talvella aika rupiseen kuntoon:
Ajattelin, että parempi pulverimaalauttaa ennen kuin vanteet lopullisesti pilalla ja kiikutin rajamäen pintakäsittelyyn puhallukseen / maalaukseen.
Omasta mielestäni aika hyvä väri, alla musta ja päällä metalllihohto lakka.. pitäisi sopia hyvin auton sävyyn ja kestää talvi ajot:
Valinta piti tehdä uudemman ja vanhemman mallisen S3 väliltä, halusin pienen suht ripeän manuaali nelivetoisen.
Vanha malli vaikutti hauskemmalta ajaa ja yllättävän väännökkäältä näin pieneksi moottoriksi, sekä hinta oli likimain 20 000€ halvempi ja tiedossa oli että autoa kuitenkin ropelletaan, jolloin hinta ei ainakaan nouse uudemmassa mallissa.
Ajelin ensin vuoden päivät ja hain tuntumaan miltä auto maistuu, edelliseen 3.0TDI A4 olin hieman pettynyt johtuen automaatti laatikosta, isohkosta korista ja torsenin käytöksestä.
Nyt kun alla on vanhempi auto, niin ajattelin tänne kerätä kokemuksia ja kysellä apuja, kun ensimmäinen vuosikaan ei ole ollut täysin ongelmaton.
Yllättävän vaikea oli löytää hyvässä kunnossa olevaa ja tuunaamatonta yksilöä. En halunnut mitään loppuun ajettua teiniräpellystä, kun ikääkin alkaa jo itselläni olemaan.
Auto on APY moottorilla ja vaalean harmaa:
Autossa oli perus koriviat, eli kattokiskojen juuressa hieman ruostetta maalin, pyörän kaarissa orastavaa pintaruostetta ja sivuhelmojen reunustoilla pieniä ruostekukkasia.
Ei paha 15v vanhalle autolle..
Koria oli kolhittu molemmin puolin taka kaariin, mutta muuten ei ollut murjonnan jälkiä ja sisusta on hienossa kunnossa.
Talven aikana oli erikoista röpellys ongelmaa, Vag Com näytti että yläkierroksilla ilmamäärä ylittää sallitun ja satunnaisesti alkoi röpöttämään 5000+ kierroksella.
Röpellys saattoi jatkua kuin kolmella pytyllä nilkuttaen vähänaikaa kierrätyksen jälkeen.
Ostin Tepolta
- Uuden MAF anturin (ei auttanut ongelmiin)
- Puolat.. tyyppivika, kun autossa oli vielä Alkuperäiset (ei auttanut tämäkään)
Kun siinä MAFfin kanssa jumppasin, niin huomasin että ilmanputsari kotelo oli puhdistajan yläpuolelta märkä ja putsari paneelikin oli ihan vedestä märkä..
Googletuksen tuloksena löysin ihmisillä samanmoisia oireita autojensa kanssa ja syynä rikkoutunut / käytöstä poistettu lisäilmapumppu, joka kondensoi sisäänsä vettä.
Tei jeesusteippivirityksen ja tukin tuon imukoteloon tulevan putken, kun edellinen omistaja oli pumpun poistanut käytöstä.
Tämän jälkeen ei ole nykimistä esiintynyt.
Selittää kyllä, MAF saa varmasti aikamoisen halvauksen, kun heitetään vettä hehkulangalle.
Vanhat kesävanteet siirsin viime kesänä talvivanteiksi, noiden yllä kuvassa olevien tieltä ja menivät talvella aika rupiseen kuntoon:
Ajattelin, että parempi pulverimaalauttaa ennen kuin vanteet lopullisesti pilalla ja kiikutin rajamäen pintakäsittelyyn puhallukseen / maalaukseen.
Omasta mielestäni aika hyvä väri, alla musta ja päällä metalllihohto lakka.. pitäisi sopia hyvin auton sävyyn ja kestää talvi ajot:
Comment