Oli kyllä aika tuoreen näköinen. Taidan odotella noita letkuja ja niiden vaihdon jälkeen palata muiden osien kimppuun.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C6 3.0TDIq+LN65 Hilux
Collapse
X
-
Taitaa tuossa jotain puola/tulppavikaakin olla. Ekaa kertaa kylmänä kun käynnistää niin vähän aikaa käy ihan kuin kolmella ja auto tärisee. Kaasun painaminen auttaa ja vähän ajan jälkeen tasaantuu. Mikä tällaista aiheuttaa?
Jatketaan samaan kirjoitukseen. Tein tuon kaasuläpän puhdistuksen ja sopeutuksen. Hommana oli aika yksinkertainen, pari letkua, liitin ja neljä pulttia irti. Kaasuläppä oli erittäin likainen, puhdistukseen käytin CRC:n ainetta joka oli tuohon tarkoitukseen. Kaikki lika lähti ja sopeutuksen jälkeen testilenkille. Vetoja taas ihan eri tavalla, vastaa kaasuun paremmin ja veto tasaisempaa. Kyllä tästä taitaa sittenkin olla vielä kulkupeliksi.Viimeksi muokannut Buuhiz-; 7.8.2016, 17:30.
Comment
-
A3:sen ehjäys jatkuu. Nyt on vaihdettu huohotinputkisto sekä pcv-venttiili. Käyntiongelmat ratkesi oikeestaan jo edellisen postauksen kaasuläpän puhdistuksella ja sopeutuksella. On ollut siitä asti nyt seurannassa ja kyllä tuo tuntuisi pelaavan. Huohotinputkiston vaihdolla sai vähän lisää tasaisuutta kulkuun ja ehkä myös hieman tehoaluetta laajemmaksi.
Hyvä, että tämäkin 1.8T saatiin takaisin iskuun ja nyt kun on ainakin suurimmalta osin kunnossa oleva kone, täytyy kyllä myöntää tuon olevan aika mukava moottori. Ihan näin vakionakin liikuttaa tuota pientä kolmosta ihan kiitettävästi.
Comment
-
Tämä topicci vaihtaa taas otsikkoa, kun ajoneuvot vaihtaa omistajaa. Tarpeiden ja mielitekojen muuttuessa 8L lähti kiertoon ja tilalle hain T4 portterin 2.4 vapari voimanpesällä ja syncrolla. Siitä ne ongelmat sitten alkoivat. Melkeen heti oston jälkeen huomio kiinnittyi äänekkääseen perään, joka alkoi askarruttaa ja nostin auton ylös, ajatuksena öljyn tarkistus. Perä huusi tyhjyyttään ja lisätessä öljy valui suoraan ulos pinjonilaakerin päästä. Perä siis täysin valmis. Onneksi tuollaisella pystyy ajamaan normaalisti kun poistaa kardaanin ja vetarit takaa. Nyt sitten haussa CZU-koodillinen perä, joka tuntuu olevan erittäin vaikea löytää. Yksi on tiedossa, mutta mielestäni ylihintainen.
Myöskin savutus ja vedottomuus vaivasivat, johon pääasiallinen lääke oli syöttöpumpun ajoituksen säätö. Samalla uusittiin jakopään hilut sekä vesipumppu. Kylmänä käyntiinlähtö on edelleen vähän vaivalloinen, liekö hehkut tiensä päässä.
Tällä kertaa näin, raksapakusta/työautosta tulikin yllättäen melkoinen harrasteauto. (Hymiö)Viimeksi muokannut Buuhiz-; 18.12.2016, 17:51.
Comment
-
Tänään laitoin syncron takaisin toimintaan. Uusi perä on kunnostettu ja vanha meni vaihdossa. Eipähän tarvitse murehtia stefojen yms. kuntoa. Hommana simppeli, marmorilta piti tilata tuohon viskon kiinnitysmutterin päälle tuo sininen suojus kun ei irronnut ehjänä. Sen osanumero on 02D 525 583. En tiedä onko tarpeellinen mutta tulipahan uusittua.
Kardaanin suuntausta jännitin, mutta asettuikin kerralla eikä tärise. Samalla kertaa tuli vaihdettua moottoriöljyt ja vanhat olikin aika tököttiä. Nopeusmittaria vaivannut toimimattomuus myös selvisi, moottorin etuosassa kaksi johtopidikettä, toisen alta oli yksi johdin poikki.
Kaikenkaikkiaan hyvä remonttipäivä ja onhan tällainen aika mukava peli toimivalla nelivedolla. Lukkoa testailin lumihangessa ja kyllä sekin hienosti toimii.
Comment
-
Puolisen vuotta edellistä kirjoituksesta. Molemmille autoille on tapahtunut alustan osalta muutoksia.
B6 laitettiin alle BC-racingin säädettävä vanhan ja väsyneen madallusjousikombon tilalle. Alustaa säädettiin päivittäiseen ajoon sopivaksi ja korkeus jätettiin samalle tasolle kuin ennenkin, pienoinen takapään pystyasento korjattiin verrattuna edelliseen alustaan. Vanteet myös vaihtuivat keväällä, edellisten TTS-vanteiden tilalle tuli replica rotorit koossa 18x8,5" ET29. Aidoista hypättiin repsuihin, mutta saipahan välillä muutosta ulkonäköön.
T4 on ollut itsellä aika aktiivisesti ajossa ja alustan löysyys ja myöskin väsynyt asento alkoi häiritsemään. Löysyyteen ja levottomaan käytökseen auttoi uudet iskarit. Saksanmaalta tuli edulllisesti koko kierros KYB:in iskareita, joten en hankkinut mitään "tarvikeiskareita". Jousiin muutoksena taakse leikkasin 40mm polyeteenimuovista korokepalat jousen yläpäihin. Jäykät jouset olisivat ajaneet saman asian, mutta olisi tullut todella pintakova kun tyhjänä ajetaan 95% ajoista. Edessä vastaava korkeus saatiin vääntösauvajousia kiristämällä. Takaperään tulossa spacerit, joilla vetareiden kulma saadaan vastaamaan vakiota vetarin kulmaa=säästää niveliä.
Eiköhän noilla taas ajele, ainakin niin kauan kunnes joku paikka antautuu.
Comment
-
Taidampa jatkaa samaan ketjuun, vaikka autot ovatkin taas vaihtaneet omistajia. B6:sen mittariin alkoi lähestymään 340tkm raja ja 3-vuotispäivä samassa taloudessa, alkoi pitkään ajatuksena ollut 3.0TDI tuntumaan kokoajan paremmalta vaihtoehdolta. B6 nettiautoon ja samalla seuraajan etsintä päälle. Somessa kysellessä Pulla tarjosi heidän perhettä liikuttanutta A6:sta, joka vastasi omia kriteereitä paremmin kuin hyvin. B6 lähti eteenpäin Kuopioon ja samalla viikolla lyötiin kättä päälle Jeren kanssa tuosta kutosesta.
Muutamia speksejä kutosesta;
-3.0TDI finturbon ahtimella ja findieselin softalla
-ilmajousitus
-ulko S-line ja sisätilassa business plus (sähkösporttijakkarat mutta ei reikänahkaista rattia)
-Valopaketti ulkona ja sisällä
-navit yms. hilppeet
-vaihteisto-, jakoketju-, suutin-, ruoste ja ilmapussirempat pääosin tehtynä
To Do-listalla;
-roiskeläpät eteen
-mukana tulleet Speedlinet maalautetaan takaisin orkkishopeaksi
-takalasinpyyhkimen poisto
Mitään suuria muutoksia ei liene luvassa, alustan korkeuden hieromista korkeintaan kesävanteiden allelaiton jälkeen.
Kilsoja alla tällä hetkellä omissa ajoissa n. 1000km, on kyllä hieno auto päästellä B6 verrattuna.
Kutosen toimittaessa pääosin emännän ajoja, piti itsellekkin hommata kulkupeli kun tuli portteri myytyä. Nelivetokuume painoi tässäkin, tällä kertaa vahingossa löytyneen pätkä-Pajeron muodossa. Pikkuvian takia myyntiin ilmestyi runkokorjattu, uudella vinssillä ja uusilla 33" pyörillä oleva pätkä, joka haettiin trailerilla keskisuomesta. Jarruvika kuntoon sekä aurauksen säätöä ja ajoon. Aika näyttää millainen peli kyseessä, tuli sille jo metsää näytettyä, vinssi ainakin todettiin toimivaksi...Viimeksi muokannut Buuhiz-; 5.1.2018, 16:50.
Comment
-
Comment
-
Audiakin joutui tänään pajoittamaan. Aamulla oli mielessä roiskeläppien asennus, auto käyntiin ja siirto pelipaikoille, vaan eipäs sammukkaan avaimesta enää. Avaimet kädessä ja auto käy. Jereltä vikakonsultaatiota ja syypääksi löytyi heti ennenkin samaa aiheuttaneet jälkiasenteiset DVD-soittimet niskatuissa. Reilin paineanturilta liitin irti niin sai moottorin sammumaan. Näyttöjen virtapuolelta maa irti ja homma pelittää.
Tästä suivaantuneena purin johdotukset pois noista näytöistä, turhat ovat kun ei luottamaan pysty. Erikoinen virtapiiri kyllä, taitaa olla näyttöjen kääntömoottorit syypäänä tähän. Samalla joutui alustalle opettamaan perussäädöt uudestaan virtahäröilyn takia. Oppi senkin tekemään, jotain hyvää siis.
Summasummarum, auto pelittää taas ja roiskeläpät edelleen asentamatta...
Perhanan kuvakin väärinpäin.
Comment
-
Jokaiselle jotain. 4F toiminut moitteetta näyttöjen poiston jälkeen. Tänään sain vihdoin aikaiseksi värkätä kuraläpät paikoilleen. Kuraläppien alle leikkasin läpinäkyvästä kalvosta suojatarrat maalipinnalle niin ei naarmuta läpät ihan piloille lokareita. B6 jäi silloin teipit laittamatta ja aika karmeaan kuntoon maalipinta siinä meni läppien alta.
Pajero saanut osakseen etupään ihmettelyä, pidemmät takajouset ja uuden tankinlähdön. Vanhasta paluupuoli poikki ja sitä joskus oli yritetty jo korjatakkin.
Keulan osalta suunnitelmat meni uusiksi, vinssipuskuri myytiin ja tilalle särmäytin 8mm raudasta vinssipedin runkoaisojen päälle.
Rujon näköiseksi varmaan tulee keula jäämään kun muovit ei sovi paikoilleen, mutta metsässä ne viimeistään irtoaa :D
Comment
-
Pieni päivitys tännekkin. 4F:llä kotiuduttu lapin reissulta, jossa ei mainittavaa häiriötä, muutamia pakkasen aiheuttamia sivuääniä jotka lienee normaalia kun pakkasta alkaa olla -30 ja pelkkä lohkolämppäri käytössä. Parkkitutkat häröilleet parin viikon ajan, joku antureista tulossa tiensä päähän.
Viime vuoden reissuun verrattuna huomattava parannus matkustamiseen, tuo ilmajousitus kulkee hieman mukavammin kuin B6:ssa ollut BC-racing.
Pajerossa tulossa vähän isompaa remonttia, kovilla pakkasilla oli autolle tarvetta, lämmittelystä huolimatta kansi halki, jonka seurauksena vedet ja öljyt syylärissä sekaisin paineen kera. Tämä ei tullut mitenkään yllätyksenä, onhan se sentään mitsubishi ja 4D56 2,5TD...
Väliprojektina kävi pihassa huutokaupassa ollut B5 1,8Tq tekniikalla. Melko elämää nähnyt vehje, tämä kuitenkin leimattiin ja myytiin eteenpäin jääratakäyttöön. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Comment
-
Kalusto vaihtuu jälleen kerran. Oli pientä arpomista tuon kakkosauton suhteen ja sen pistin eteenpäin. Vapaa-ajan rajallisuus ja tilojenkin puute sai ostamaan valmiiksi käyttötarkoitukseen tehdyn hiluxin.
Listaa varusteista:
-Old Man Emu +50 mm jouset, riiput ja iskarit
-2" korinkorotus
-Boggerit 35" / 16 R15 + bedlock, -70ET
-Etuakselin täydellinen korjaus sarja olkalaakereineen
-Trail-gearin highsteer sarja + trail-gearin kunnostama LN110 simpukka
-Warn K12 vinssi + marlow vinssiköysi + warnin langaton kauko-ohjain
-Takaperä laakeroitu + quick lock palalukko
-Etuperä laakeroitu + Eaton truetrack torsen lukko
-Longfield/trailgear murrokset + neulalaakeri ronssiholkit
-ARB tuplakompressori, CKMTA12 + painesäiliö + arbin renkaantäyttösarja
-Trail-gearin jakolaatikon 4.7 välitys, menee oikeesti HILJAA
-Trail-gearin etu+taka perän panssarit
-Jakolaatikon panssari (poikkipalkki poistettu)
-Turbo + cooleri + HKS ahtopaineensäädin + greddy turbotimer
-Cobran häly + keskuslukitus kauko-ohjauksella
-valoja
-Yellowtop optimat 55ah
-Poppivehkeet tietty, alpinen bt/hf mankka, ovissa alpinen typeR 6.5" kajarit + apparin penkin takana xplödin 8" subi ja näille ground zero vahvari takaseinässä
-Bmw nahkapenkit
-Flatbed lava jonka alla plastvolla teetetty muovinen tankki kunnon levystä.
-normaalit puskuri muutokset, helmapalkit yms.
Tämän tyyppinen nelivetoisuus alkaa kiinnostamaan kokoajan enemmän ja enemmän. Tällä pitäisi pärjätä melko pitkälle, toki nälkä kasvaa syödessä. Tällä hetkellä nuo tielle paremmin soveltuvat pikkupyörät alla, joku päivä käännän isommat pyörät alle niin pääsee testaamaan.
Kirjoittelen näistä silti, vaikken tiedä ajeleeko näillä ketään muu tässä autokerhossa :D
Kutosessa ei merkittäviä muutoksia suuntaan eikä toiseen, Speedlinet maalautettiin takaisin orkkissävyyn ja kehät kiillotettiin. Hyvin sopii ainakin omaan silmään.Viimeksi muokannut Buuhiz-; 30.4.2018, 22:03.
Comment
-
Tämänkin noustessa esiin toisessa ketjussa, voinen kirjoittaa lopun tälle tarinalle. Kesä meni ja C6 myytiin talon oston vuoksi. Ohuesti harmittaa, mutta täytyy myöntää että ketjun aloittaneesta B6:sesta pidin loppujen lopuksi enemmän kuin tuosta kutosesta. Tehoa ja mukavuutta löytyi, mutta joku fiilis siitä puuttui. Kesällä vanteet vaihtui speedlineistä peelersseihin, jotka sopivat paremmin tuohon.
C6 vaihtui etuvetodiisseli-3C passattiin. Tästä ei mitään mainittavaa, hajuton ja mauton peruskippo joka ei ainakaan itsessä herätä minkäänlaisia fiboja :D Kai se siinä menee emännän käyttiksenä Audirahojen kuivuessa kämppään.
Hiluxi toimittanut harrastekäyttiksenä ja nähnyt tasaisesti metsää ja tietä. Loppuun kuvia kaikista menneistä ja nykyisistä.
Tämän voi mun puolesta lukottaa.Viimeksi muokannut Buuhiz-; 6.11.2018, 03:26.
Comment
Comment