Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 Avant S-line 1.8Tq

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 Avant S-line 1.8Tq

    Tehdään nyt tästäkin lastenvaunusta jonkin sortin räpellys muiden ihmeteltäväksi. Entisenä jäsenenä kun tuonne näyteikkunaan "Kuvien linkitys foorumin ulkopuolelta on kiellettyä!", niin tehdään sitten rojekti.

    Vaikka tehtaalta kohtuu valmis peli onkin kyseessä, niin sormet syyhyää tekniikkapuolelle jotain päivitystä. Varustelista on kyllä laajin mitä omalla kohdalla on B6:sta koskaan tullut vastaan. Joten tilausvaiheessa asiakas on kyllä hövelisti rastinut lisävarusteita mukaan :-)



    Varustelistan vakioherkut:
    -S-line ulko-ja sisäpaketti
    -Recaron nahkasisusta etupenkkien sähkösäädöillä ja lämmityksellä
    -Sivutörmäys Airbagit myös c-pilarissa (ei ole monessa tullut vastaan)
    -Parkkitutkat edessä ja takana
    -Musta sisäkatto
    -Värillinen mittaristo laajalla ajotietokoneella
    -Tehtaan mittaristosta ohjelmoitava/ajastettava polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäädöllä
    -Automaattisesti tummentuvat sisä- ja ulkopeilit
    -Tehtaan tummennetut SOLIVER ikkunat
    -Vakionopeudensäädin
    -Varashälytin sisätutkalla ja kallistuksen tunnistuksella
    -Isofix valmius edessä ja takana
    -Bose audio
    -RNS-E navigaattori 2014 kartoilla, CD-vaihtajalla, Aux-in liitännällä ja SD-kortinlukijalla
    -Matkapuhelinjärjestelmä BT:lla
    -Sisävalopaketti
    -Coming/Leaving home
    -BiXenonit tummaoptiikalla
    ...

    Jälkeenpäin lisättyä/vahdettua:
    -RS4 poljinpinnat ja lepuutin, OEM
    -RS4 takavakaaja, OEM
    -Audio-Link, Aux in, SD-card, USB-kortinlukija
    -Westfalian irroitettava koukku OEM johtosarjalla ja parkkitutkatoiminnolla

    Viralliset koodit varustekoodilapusta poimittuna:
    N1H Recaro Buffalino leather seat covering
    E4J S-line
    1KP disc brakes, rear
    3FA without roof insert (standard roof)
    F0A no special purpose vehicle, standard equipment
    T0L 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/140 kW 20V turbo base engine is T0L
    2Z6 type sign and company logo without "Quattro" nameplates
    7Q2 navigation system with color screen
    3L5 electric seat adjustment for both front seats
    1SA without additional engine guard
    7A2 CD changer
    J1U battery 450 A (95 Ah)
    3NZ rear seat bench unsplit, backrest split folding
    4UF driver's and front passenger airbag with front passenger airbag deactivation
    1LT disc brakes, front
    8GR alternator 150A
    8ED bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
    8Q3 automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
    7K0 without tire pressure warning light
    VW1 side windows tinted green, from B-pillar to rear window gray (SOLIVER) tinted safety glass
    0GG emissions concept EU 4
    6XK outer rear view mirrors: powered, heatedelectrically foldable, automatically dimming
    5TG decorative aluminum inserts, dulling
    0G1 gearshift lever
    U2A instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer and trip odometer
    9Q4 multi-function indicator/on-board computer with check control
    4X4 side airbag, front and rear with curtain airbag
    3Y0 without roll-up sun screen
    Q1E Recaro sports seats, front and rear
    5SL outer left rear view mirror: non-spherical
    7X2 ultrasonic park distance control front and rear
    0YM weight category rear axle weight range 11
    X0A national sales program Germany
    8Z5 engine cooling system, type 1
    2K7 reinforced bumpers
    4K4 radio remote controlled central locking operated from inside and separate trunk release
    5RU outer right rear view mirror: convex (large viewing field)
    1BV sports suspension/shock absorption
    4R4 power windows with comfort operation and circuit breaker
    0JG weight category front axle weight range 7
    1N1 power steering
    D7E 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/140 kW 20V turbo base engine is T0L
    6R2 leather gearshift boot
    5D1 carrier frequency 433.92 MHz
    4GH windshield tinted with windshield sunshield
    7VH auxiliary and parking heater, timer and temperature control in dashboard, with radio remotecontrol

    ...jatkuu...
    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 9.11.2015, 18:52.

  • #2
    Perus huollothan tuohon oli ennen ostoa 133tkm:ssa jo tehty, joten niiden vuoksi ei nosturilla itse tarvitse tallissa kuluttaa enempää aikaa. 05/2014 huollettua:
    -Ilmansuodatin
    -Raitisilmasuodatin
    -Öljynsuodatin, Bosch
    -Moottoriöljyt, Castrol Edge FST 5W30)
    -Vaihteiston öljyt Castrol Syntrans transaxle 75W90
    -Perän öljyt Castrol Syntrans LongLife 75W90
    -Termostaatti
    -Vesipumppu
    -Öljysihti
    -Sytytystulpat
    -Moniurahihna
    -Hammashihna
    -Pyyhkimen sulat 2014
    -Täristävät etujarrulevyt vaihdettu uusiin 2014
    -Bensapumppu ja bensansuodatin talvella 2014
    -Akku talvella 2014

    Nyt tuli viikonloppuna 06/2015 vaihdeltua ainoastaan ölpät sekä suodatin ja tarkisteltua samalla mitä tuommoinen 1.8t konehuone pitää sisällään. Siitähän se ajatus sitten lähti. Eli nuo karmeat letkuhässäkät olisi haaveissa siivota pois tieltä.

    Käyttöaikaisia muita huoltoja:
    07/2015 Kuskinoven mikrokytkimen (oven tilatieto) korjaus.

    10/2015 Webaston kiertovesipumpun korjaus. Moottorin puhdistus ja päätylaakereiden voitelu.
    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 27.10.2015, 10:43.

    Comment


    • #3
      Tämä olikin paljon krantumpi noista LED-polttimoista, että ne jotka toimii -03 mallissa ei toimi tässä -04:ssa. mm. kilvenvalot joutuu etsiä uudet ja samoin jopa peruutusvalot. Sisällä toimii kaikki halppis LED-kiinanpolttimot.

      Sen verran aataminaikuinen, ettei tuossa "09 central electric":ssä ole adaptaatiossa "cold lamp diagnostic" valintaa, että saisi ruksittua valvontaa pois. Menee siis oikeanlaisten can-bus polttimoiden kikkailuksi...

      Comment


        #4
        Laita OEM LED-rekkarivalomoduulit, ne on E-hyväksytty ja plug and play autoosi ilman kikkailua.

        Comment


        • #5
          Joo mulla aikaisemmin olikin Slamitin OEM-led kilpivalot joista toinen alkoi vilkkumaan. Niistä tuli sitten siirryttyä takaisin OEM-hehkupohjiin ja can-bus led-polttimoihin -03 mallissa ne toimi, mutta tuossa sitten tulee herjat can-polttimoista... Etuna noissa OEM LED:ssa on toki e-hyväksyntä, mutta kesto ei näemmä ole sen ihmeempi.

          Comment


          • #6
            Nyt kun Juhannuksena ei muuta tekemistä ole, niin seuraavassa lähinnä itselle muistilistaa tekniikkapuolen päivitykseen jos semmoiseen innostuisi. Jos tehotavoitteeksi asettaa kohtuullisesti suuremmin rautapuoleen kajoamatta, mutta kuitenkin niin, että tavoitteeksi hihasta vedetty ~250 saavutetaan helpohkosti ja turvallisesti tekniikan kestoa ja käytettävyyttä ajatellen.

            Turbo, BEX vakio K03S "ETKA 06B 145 703 B"
            -kompura 38
            -turbiini 40

            Turbo, K04-015
            -kompura 38
            -turbiini 42

            Turbo, custom versio
            -KKK laipalla
            -vakio tai isompi intake, omavalmiste
            -kompura 41 tai 42mm
            -turbiini 42mm

            ByPass
            710N "06A 145 710 P"

            Suuttimet, ehkä toteutettavaksi
            -vakio BEX 4bar 317cc "ETKA 06A(B?) 906 031 BA" "BOSCH 0 280 156 061 EV6"
            -S3 APY, APX 3bar 386cc "BOSCH 0 280 155 892 EV12"
            -TT225 AMU 3bar 386cc "ETKA 06A 906 031 J" "BOSCH 0 280 155 892 EV12"
            -A4 AMK 3bar 386cc "ETKA 06A 906 031 J" "BOSCH 0 280 155 893 EV12"

            Pakosarja, ehkä toteutettavaksi mikäli vakiossa pois otetaessa ilmenee halkeamia tai tehotavoite sitä vaatii
            -vakio "ETKA 06B 253 033AH"
            -virtaavampi aftermarket valusarja
            -virtaavampi aftermarket pakosarja mustasta

            Viri katalysaattori + downpipe, ehkä toteutettavaksi
            vakiota virtaavampi, tai omavalmiste osista

            tai viriviri katin tilalle "katdelete" + downpipe, ehkä toteutettavaksi
            -omavalmiste
            -tarvitaanko myös takalamdalle paikka vai poistellaanko tuo ohjelmasta pois?

            Putkisto
            -2.0TDI ilman keskivaimentajaa
            -downpipeltä/keskilaipasta 55m haarautuen 2x50mm, vakio pöntöillä


            Välijäähdytin
            -vakio tuplaversio, jolla mennään alussa ja seuraillaan lämpöjä ja virtaavuutta. Päivitellään jos tarvetta, koska vanha jäähy ja ahtoputkisto löytyy hyllystä.

            Softa
            -mistä?
            -sisältäen alipaineherjojen ja katalysaattoridiaknostiikan poisto

            Varautuminen ja myöhemmin toteutettavaksi
            -Vauhtipyörä, vakio "06B 105 266 B"
            -kytkimen paineasetelma, vakio "06B 141 117 B(X)"
            -jäykempi aftermarket kytkinsarja 500Nm

            Aiheeseen liittyvät keskustelut ACF:llä
            -1.8T Viritysapua
            -1.8T Viritys
            -1.8T Ahtojen nosto
            -1.8T kkk03, kkk03s ja kkk04
            -1.8T Suuttimet
            -1.8T Pakosarja
            -1.8T 034 High Flow catista
            -1.8T Putkisto
            -1.8T Välijäähdytin
            -1.8T Kytkin
            -1.8T ...

            Päivittelen listaa sitä mukaa, kun tulee asioita mieleen.
            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 24.7.2015, 10:17.

            Comment


            • #7
              Tuli ensimmäinen remonttikin eteen, kuskinoven lukkomekanismina mikrokytkin ei tunnistanut oven tilaa, joten sisävalot, mittariston ovinäyttö ja jalkatilan valot ei toimineet. Samoin ovet meni automaattisesti lukkoon vaikka välillä aukaisi oven ja pisti kiinni.

              Mikrokytkimen "liipottimen" jousi poikki. Menisi niin kellosepän hommiksi, että tuli ebaystä Kiinasta tilattua uusi mikrokytkin, toinen varalle.


              Ohjeet lukon iroittamiseen ja lukon avaukseen/korjaukseen

              Tuolla yleisimpiä korjausohjeita kuvineen B6/B7 malleihin

              Tuo lukkohommeli tuli korjattua. Sinänsä hommana helppo ja yksinkertainen, mutta lukkomekanismin asentaminen oven sisään vaatii näpräämistä, että avainmekanismin vaijerin saa oven sisässä aseteltua takaisin lukkoon.
              Viimeksi muokannut Patasuvanto; 24.7.2015, 10:21.

              Comment


              • #8
                Suunnitelmat muuttuivat sen verran, että mieli alkoi halajata puhtaasti harrastepeliä. Tämä yksilö sai siis jäädä tehtaan kuosiin ja on nyt myyty uudelle omistajalle.

                Tämän ketjun voi siis pistää lukkoon.

                Comment

                Working...
                X