Eikö herätettä oo tosa 12v lähössä kontissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bagged A4 Avant B7
Collapse
X
-
Sinne tuli jatkuva virta. Ovet lukossa odoteltiin pitkään että sammuuko ledi puhelimen laturista mutta ei sammunut.
Comment
-
Meinattiin tehdä jatkuvasta kun ei meinannu löytyä, mutta yodettiin ettei aleta katkasijalla leikkiä aina käynnistyksessä. Ei vaan kuulostanu hauskalta idealta. Tuo ecun sulake kuulostaa myös aika jännältä, mut sieltä oltais varmaan otettu jos Samuli olis vastannu ajoissa :D
Comment
-
Mitäs soitatte just ku en pysty vastaan. :D ECU:n sulakkeelta tosiaan mulla otettu, eikä mitään ongelmia. Kuin te ton takapalkeen yläpään tollain jouduitte silpoon, mulla sai ujutettua siitä reiästä mutterin kiinni ja ilmalinjan kans. Kaverin B8.5:ssa sit joutu tekeen samalla lailla. :D
Comment
-
Etupää pitää saada vaan alas niin olis hyvä mustakin :)
Tosta vahvarista, pari kertaa katotyiin liittimet läpi ja sieltäkään ei löytyny tai sit vaan ei huomattu :D
Nyt on helppo tarkistaa vuotaako se tosta liittimestä ku laittaa vähän vuodonilmasu ainetta siihen :)
Jää hyvin muovientaakse piiloon kamalia katsastusmiehiä :)
Comment
-
Mä tekisin ton herätevirran seuraavanlaisesti:
- Akun miinusnapa irti
- Ratin alta se lokero pois että pääsee sähköihin käsiksi
- Rengas-abikolla (kymppimillinen reikä?) johto 75X-terminaaliin kiinni (sähkö tulee kun virrat päällä)
- 75X-terminaalista johto kojelaudan päässä olevalle sulakerasialle ja johtoon sellainen siihen liitettävä sulakepesä ja pujottaa/kiinnittää sulakepesän niin että siihen pääsee käsiksi sulakerasian kannen avaamalla, näkee sitten helposti jos sulake palaa
- sulakepesältä sähköjohto kuskin puoleista kynnystä pitkin (ei oo kyllä kovin montaa ruuvia tällä matkalla) takakonttiin ja sinne minne heräte tarvitaan
Comment
-
Tätä täytyykin tutkia lisää. Saatiin vedettyä tuo heräte suoraan tuonne obdlle ihan johtosarjassa olevalla piuhalla joten pitkälle ei tarttis enään vetää. Lähinnä vaan vaihtaa paikkaa :)
Comment
-
Tänäön tuli selvyyttä ilmavuotoon josta syystä oikea takapussi tyhjenee.
Ilmavuodon lähteeksi ei suinkaan osoittautunut pussi tai liitin vaan itse venttiiliblokki. No, tästä aletaan reklamoimaan tavaran myyjälle englantiin. Tämä oli ainut huono tässä kaupassa. Säästin suomen hintoihin nähden n.1000e, mutta takuut vähän on vaikeita.
Katsotaan miten äijän käy vai joutuuko tässä nyt sitten alkaa patentoimaan kestäväksi tuota ilmaliitintä.
Tuli myös käytyä Juha|n tykönä katselemassa kuinka vaikeaksi ihminen voi tehdä asentamisen :D
Samalla reissulla löysi myös ohjauskapula paikkansa.
Comment
-
Uus blokki lähti tulemaan. Ei ollutkaan paha homma takuut. Vanha lähtee takasin siis kun uusi on asennettu.
Tosin tämä järjestely maksoi 240e panttia jonka saan takaisin kun hän saa vanhan venttiilistön.
Vielä loppuun persekuva.
Comment
-
Paljon on tapahtunu, mutta ei sitten kuitenkaan.
Autoon saatiin nyt muutoskatsastettua ilmajousitus mitoilla 330-300mm ja 335-285mm. Eli säätövaraakin on huomat kolmesenttiä keulassa.
Tuli sitten tuossa myös hankittua vähän pidemmän ajan haave vanteet, eli Audi Speedline 19x9 Et33. Näille nyt olisi tarkoitus kietaista päälle 215/35R19 kumit ja laitella mahdollisesti Rotiformit myyntiin.
Audin TTS vanteet lähtikin jo yhteen A1:sen alle ja maalauksessa olevat Mersun vanteet todennäköisesti myydään vkonloppuna Fittedeillä. Eli seuraavaksi pitää alkaa metsästää talvi vanteita :D
Leima pitäisi vielä hakea erikseen ja huomenna aloitetaan sitten tukivarsijumppa että saadaan autoa alemmaksi.
Eli tämäkin on Fittedeillä, mutta meet puolella :)
Comment
-
215/35R19 kumeilla tuskin on tarvetta kokeilla katsastaa, mutta kukin tyylillään. Paljon olet silti jaksanut tehdä, siitä peukku!
Comment
-
Eipä joo tarvitse niillä katsastaa. Lunastan kaverilta pois vielä 4mm uraa omaavat 235/35 kumit jolla sitten voi huoletta käydä konttorilla. Eipä siinä, tänään olisi mennyt todenäköisesti Rotiformeillakin leimaus läpi.
Vaihdetaan se satula kuitenkin että saadaan ylimääräiset äänet pois ja pohjapanssari paremmin kiinni ettei roiku.
Comment
-
Livenä ikinä kiinnittänyt huomiota nuihin takapönttöjen päätyihin, mutta nyt kun kuvasta katsoo niin olisiko joku kuumankesto musta sinne hyvä?
Eipä ne varmaan tosin hirveästi sieltä näy ellei kyyristy tarpeeksi..?
Ehtihän noi vanteet pari vuotta olla säilössä joten hyvään kotiin meni.
Comment
-
Sillon katselin noita pönttöjä että voisihan siihen jonkin mustan ehkä vetästä päälle. Ei paistaisi sitten omaankaan silmään niin pahasti. Eniten harmittaa että oikea äänenvaimennin jäi metrin sisään ja vasen vaan puolimetriä..
Vanteista. Jätin ne tosiaan duunin lattialle perimmäiseen nurkkaan niin varmaan kaikki on tullut sanomaan että makeimmat ikinä :D
Tuli tänään ajettua ekaa kertaa nosturille sitten asennuksen jälkeen ja olihan se jo aikakin..
Alustasta vähän löytyikin sanomista. Alpin tekemä panssari on osoittautunut oikeaksi ostokseksi. Tänään vaan vaatimattomat 3 pulttia joutui vaihtamaan vähän kestävämpiin kun 8.8 oli mennyt poikki.
Eli omasta mielestä mennään kyllä kiitettävän lähellä maata kun alusta näyttääkin vähän kuluneelta. Nyt siis löysin selityksen siihen kun katsuri sanoi ettei usko mun ajavan pussit täynnä :)
Samalla tietenkin tuli vaihdettua sitten apparipuolen jarrusatula kun tuntuu että jää vähän ns. painetta sinne ja jää hankaamaan levyyn joka aiheuttaa vinkunaa. Vinkuna tietenkin loppui satulan vaihdon jälkeen. Hauska vaan kun sain "tarvikesatulan" mallia Bosch niin oli stanssattu Audin logo satulaan kiinni.
Seuraavaksi vähän suunnitelmista.
Reikien teko nyt saa siirtyä parinviikon päähän että kaula korkealla ollaan fittedissä.
Äänenvaimentajat voisi kyllä tosissaan maalata mustaksi tuossa ohimennen ja jos saisi vähän paremmin niitä ulospäin/oikeeseen asentoon.
Speedlineille pitäisi ehkä tilata vielä uudet värikkäät pultit tai sitten muutama uusi hopea pultti varalle.Viimeksi muokannut Hallikainen; 26.7.2016, 18:29.
Comment
-
Fittedfest lusittu.
Oli kyllä mahtava tapahtuma ja tullaan kyllä käymään seuraavissakin tapahtumissa.
Pääsin sopivasti Villeq;n viereen kun perekkäin melkeen tultiinkin areenalle. Itse ajelin melkeen vähän sivummalle, mutta portilta juoksivat kiinni että älä tätä tänne aja, vaan tonne alueelle. Tulihan siinä ihan kiva fiiiilis.
Todella paljon foorumilaisten autoja oli tapahtumassa, en viittiny alkaa edes jokaista bongailemaan erikseen. Olis tullu topiicci melkeen täyteen.
Itseä jäi kaduttamaan etupään istuvuus. Olisi pitänyt heittää 5mm limput eteen niin vanne olisi tullut kaarelle. Tämän tajusin aivan liian myöhään Lahdessa.
Jonkun Randomin ottama kuva ja Duken ottama kuva Fittedeiltä :)Viimeksi muokannut Hallikainen; 9.9.2016, 12:14.
Comment
-
Turhaa shaibaa, mut laitetaan vähän mietteitä.
Suunnitelmat tuntuu muuttuvan kokoajan tämän loppu kesän vannestuksen kannalta.
Rotiformit tosiaan taitavat lähteä vaihdossa eteenpäin ja tilalle taitaakin tulla RH ZW4 18x9/10. Näistä RH;n vanteista olisi tarkoitus tehdä allaround 18x10 levysiä. Välikelin vanteiksi on todennäköisesti nyt alustavasti jäämässä nämä 19x9 Speedlinet ja näillekkin sain renkaat vihdoinkin. Renkaiksi valikoitui Kumhon Ecsta Le Sport KU31 215/35R19 koossa.
Eli kaikkiin vanteisiin tulee pienet veny kumit. Eniten tällä hetkellä kuumottelee saada Speedlinet alle.Viimeksi muokannut Hallikainen; 9.9.2016, 12:15.
Comment
-
Tarinat lyhkäsenä eli kuvina.
Alle laitettiin nyt tosiaan Speedlinet ja se oikeastaan saikin Somessa jo aikamoisen tykkäys kasan aikaan, eli ilmeisesti uusi lookki on parempi :)
Kuvista saattaa tarkka huomatakkin, eli oikea etunurkka tipahtaa vähän alemmaksi kun oikea, tämä koska en uskaltanut jostain syystä ecun ollessa paikallaan niin hakata hirveästi paineilmavasaralla lisää tilaa.
Viimeistään kun talli saadaan niin tiputetaan keula alas, ellei sitten aikaisemminkin jo.
Comment
-
-
Ai mistäs tallin menit(te) hommaamaan? :o Pöh, oisin kernaasti liittynyt messiin kyseiseen hankkeeseen. Ja ainahan se oem saa enemmän tykkäyksiä vs kiinatinat, sama itellä noiden peelersien kanssa. :D Ei se ecu ota itteesä, ellet sitä kotelointia rupea jyskyttämään, tosin pieni vaivahan se on nypätä irti häiritsemästäkin. :)
Comment
-
Niin, lauantaina leikellään tilaa että saadaan tosiaan keulaa vähän alemmaksi.
Nurmijärveltä löytyi talli jonka pitäisi valmistua kuun vaihteessa. Todennäköisesti nostellaan aitä ylemmäs että saadaan auto alemmas :D Varsinkin näillä 19". On nimittäin hirveän korkean tuntuinen verrattuna noihin 18" tuumaisiin. :)
Comment
-
Saapas, nappia painamalla nousee 9cm korkeuteen :D
Itseä häiritsee yksi valkoinen B7, jonka tiedän olevan alempana kun omani ja tiedän että mahdollisuus on päästä maahan asti. Zolm taisikin haastaa meikäläisen "runko maahan ekana" kisaan päivänä kun asenneltiin jousia. Henkilö joka tekee kyseisen leikkauksen niin tuntuu olevan yhtä innoissaan tekemisestä kun minä, mallaillut siis tilalle tulevia kuppeja omaan autoonsa yms :)
Comment
-
No se täytyy sanoa että tuo oma lintta tuntuu olevan kiinni talvisin joka paikassa koska väsähtänyt kiinteä alusta alla, onneksi enää edessä. Tulee siis hieman nousemaan. Pussit olisi kyllä ainoa vaihtoehto käyttikseen koska en näe mitään ideaa muissa säädettävissä alustoissa. Ei ole mielenkiintoa olla ruuvailemassa kesä/talvi setuppia joten mennään kompromisilla. Mutta napilla tuo onkin "hivenen" mukavampaa. Pakko peukuttaa sun intoa. :)
Comment
Comment