Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 avant 4B laittoa(visko, jarrut, alusta & putkisto).

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 avant 4B laittoa(visko, jarrut, alusta & putkisto).

    No laitetaas tuosta omasta audista juttua tänne. Tuli kyseinen auto hankittua tuossa viimevuoden lopulla. Ensimmäinen kosketus Audeihin ja nyt alkaa Audi maailma pikkuhiljaa avautumaan.

    Heti kättelyssä oli selvää että alusta ja jarrut vaihtoon. Eibachin -30mm alustasarja piti alle vaihtaa ja eron näkee tässä kuvassa. Alapuolella vanha ja yläpuolella uusi alusta.
    Tämmöiset jarrulevyt löytyivät ebaysta paloineen. Nyt pysähtyy hyvin.
    Nämä vanteet on tulossa kesäksi alle ja kumeilla kokoa 225/40/R18.

    Tässä muutaman viikon sisällä tulee tummennukset ikkunoihin joten laitan sitten lisää kuvia.

    Niin, pitääpä kehua tuota eibachin alustasarjaa kyllä todella hyväksi. Ainakin näin talvirenkailla, saas nähdä sitten kun on kesärenkaat alla miltä se tuntuu. Ei ole kova vaan hienostunut alustasarja joka toimii hyvin myös kovassa vauhdissa.

    Kun nuo uudet jarrut saatiin paikalleen niin alussa meinas ABS,ESP ja luistonesto tuntua hiukan omituiselta mutta nyt kun palat hiukan kuluneet niin ei enää.

    #2
    Lisätään nyt tänne tuo flektin viskon vaihto kun siitä on ollut täällä yleensä juttua.
    Eli homma meni näin:
    Tänään töiden jälkeen ajoin kajaanin laakkosen pihaan ja kävin asentajalta pyytämässä lainaan tämän työkalun sekä 32 millisen kiintoavaimen sekä 5 mm kuusiokoloavaimen.

    Sitten tuolla vag3212 lukitsin tässä kuvassa näkyvä hihnapyörän ja avasin mutterin. Nuoli on hämäykseksi kuvassa ;). Se on sitten vääränkätinen. Flekti irtosi hihnapyörästä todella helposti. Tämän jälkeen availin 4 kuusiokolo mutteria jolla visko on flektissä kiinni ja pistin uuden paikalleen. Sitten flekti viskoineen takasin paikalleen hihnapyörään kiinni.
    Tässä näkyy vanhan viskon kunto ja tässä uuden kunto.

    Melkoinen fakiiri saa olla jos tohon pelkän laakerin meinaa vaihtaa. Niin ja tuossa vaihtotyössä laakkosen pihalla meni 15 min laskien siitä kun sain työkalut ja ne asentajalle palautin.

    Comment


    • #3
      Jaahas, pitäisiköhän minun jo kokeilla olisiko musta fakiiriksi? ;) En ole vielä muistanut/ehtinyt katsoa koko hässäkkää. Paljonko tuo visko maksoi?

      Comment


        #4
        Viskolla oli hintaa reilu 80? kerhon kautta.

        Comment


          #5
          No niin,
          aprillipäiväkään ei mennyt hukkaan kun vaihdettiin uusi putkisto alle.Eli muutama kuva ja juttua.
          Ostin uuden BSR putkiston doc-powerilta.
          Käytännön työvaiheet:
          1. pohjasta taka-akselin edestä autonlevyinen suojamuovi pois.
          2. Kulmakoneella vanhan putken holkkiliittimien pannat poikki siitä kattien jälkeen.
          3. Vanha putkisto oli kattien jälkeen yhtä pötköä ja se katkaistiin heti kuvassa näkyvän keskipöntön jälkeen.
          4. Sitten irroiteltiin korista kaikki putkien kiinnikkeet ja samalla poistettiin putkisto auton alta.
          Kasaus sitten siinä järjestyksessä että kannattimet kiinnikkeineen uuteen putkeen kiinni ja pohjaan kiinni sitten uusien osien kanssa. Tämä siitä syystä kun ne kannatin kumit kohtuu jäykkiä niin näin se meni helposti.

          Tältä se pohja näyttää ilman putkistoa. Uusi putkisto odottaa alle laittoa.
          Tässä heikossa kuvasssa näkyy uudet holkkiliittimet uuden ja vanha putken välille jotka piti erikseen hommata. Kuvassa myös uuden putken haaroituspätkä.

          Uusi putki sitten lähdettiin kasaamaan keulasta peräänpäin ja meni kyllä nätisti paikalleen. Takapöntön asentoa säädettiin ensin putkiston asennolla ja sitten hieno säätö kannattimiin tulevia tankoja vääntelemällä jotta ulostulot saatiin mahdollisimman lähelle puskuria ja suoraan. Mutta helposti kävi sekin.

          Uusi putkisto kokonaisuutenaan on reilusti puolet kevyempi kuin vanha ja siitä syystä että vanhan keskipönttö painoi ihan tuhottomasti. Kierosherkkyyttä tuli mielestäni hiukan ja alavääntö parani hiukan myös(nämä siis persedynolla). Pitää vielä käydä vetämässä vag-com kanssa käyrät ulos niin voi aikaisempiin verrata.
          Kuvia tulossa lisää kunhan kerkeen.

          Comment


            #6
            Tuli tuossa takaluukku putsattua ja myös vaihdettua se muovi siitä kilven alta mustaan. Se vanha oli sellainen "carbon-look" tyyppinen.
            Näyttää nyt tältä sekä tältä ja itse tykkään.

            Comment


            • #7
              heti alkua luettua tuli vähän kotoisa olo, kaverilla on samanlaiset etujarrut ja samat mangelssit kuin mulla. omani on vaan talvikäytössä..
              kuulin et tyyppiviasta johtuen tuo alkuperäinen maali ei pysy tossa vanteen pinnassa.. omani onkin ensi talvea varten käynyt pulverimaalauksessa, RS6+ värillä...

              Comment


                #8
                Joo,
                Kävi vähän ikävästi noiden vanteiden kanssa ja jäi ne saamatta :(
                Piti sitten tyytyä noihin replicoihin tänä kesänä. Unohdin tänne päivittää että ei sitten tullut noita mangelssin vanteita jotka mielestäni sopii hyvin A6:sen alle.

                Comment


                • #9
                  Morjes!!
                  Tuottiko toi takapuskurin alahelma ongelmia ton pakotputkien kanssa ?
                  Pihasta löytyy melkein sama kärry ja ainut ero on että meillä tulee molemmilta puolelta yksi putki.

                  Comment


                  • #10
                    Pihasta löytyy melkein sama kärry ja ainut ero on että meillä tulee molemmilta puolelta yksi putki
                    Kyllä siinä muitakin eroja on, esim. vetävät takapyörät... (-;

                    Comment


                      #11
                      Mani:
                      Mulla ei tarvinnut koskea mitenkään tohon takapuskurin alahelmaan putkiston vaihdon yhteydessä. Oli niin nätisti tuo putkisto mitoitettu että hyvin vähällä säätämisellä sai sen kohdilleen.

                      Niin, kyllä siitä sinun A6:sta taitaa aika paljon niitä eroja löytyä ;)

                      Comment

                      Working...
                      X