Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aksun punainen B7 gekko.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aksun punainen B7 gekko.

    Oma nimi: Aleksi
    Paikkakunta: Lapua

    Merkki ja malli: Audi A4 B7 Quattro S-line
    Moottori: 2.0TFSI BGB
    Vuosimalli: 2005
    Vaihteisto: Automaatti
    Vanteet: RVS merkkiset 18x8, vaihtuu joskus.
    Renkaat: 215/35 R18
    Alusta: BC-racing BR + aerosport pussit keulaan ja airhouse pussit taakse
    Väri: Brilliant Red

    Äänentoisto:
    - Pioneerin soitin
    - Pioneerin subbari väliaikaisella asennuksella, tarkoitus rankentaa autoon päin kotelo kun ei muuta tekemistä enää ole.

    Muutokset / erikoiset:
    -3" downpipe ja mid pipe + cut out läppä
    -S3 suuttimet
    -Integrated Engineering tehokkaampi korkeapaine pumppu
    -Cupra-lippa, EI ENÄÄ

    Tulossa/suunnitteilla
    -Uudet vanteet, 19"?
    -Isompi ahdin k03 tilalle, GT2871 ASENNETTU.
    -DTM takapuskuri
    -Rieger pullistukset keulaan, ASENNETTU
    -Relak tyyppiset lisäpalat helmoihin pitäisi saada, jos jollain löytyy saa tarjota!
    -Isompi välijäähy(kesälle2016 ehkä)


    Hieman yli vuoden nyt auto itsellä ollut ja pientä laittelua tullut tehtyä.
    Tullessaan auto oli täysin vakio ja polttoainepuoli nyt ensimmäisenä tuli heti laitettua (toistaiseksi) riittäväksi. Kesän tavotteita 350hv pyöriltä, katsotaan kuinka ja millä kokoonpanolla tuo toteutuu.
    Edit. ~300awhp niin kauan kun vakiokanget.

    Aikaisempi auto oli Toyota Supra MKIV TT josta ei tullut projekti kirjoittelua tehtyä. Nyt tästä projektista täytyy sellainen tehdä. Supraan tuli sisusta tehtyä uusiksi, koko auto äänieristettyä, pieniä juttuja ulkonäköön ja konehuoneen puolelta turbot vaihdettua yms. vuosien saatossa kulunutta letkua ja tiivisteitä vaihdettua.

    Kuvia ja muutoksia lisäilen kun niitä tulee.
    Saa kommentoida, kertoa vinkkejä ja jakaa niin positiivisia kuin negatiivisiakin kommentteja ja mielipiteitä rakentelun suunnasta, ulkonäöstä ja tekniikasta.

    No mitäs muuta...projekti topic nyt aloitettu ja katsotaan mitä tästä tulee!
    Viimeksi muokannut Aksu-; 30.11.2015, 19:47.

  • #2
    Perän tummentelusta lähti. Syksy 2014

    https://www.flickr.com/photos/132719...57651648930870

    https://www.flickr.com/photos/132719...7651648930870/

    Vuodenvaihteessa 2014-2015

    https://www.flickr.com/photos/132719...7651648930870/

    Ja pari viikkoa sitten saapui alustasarja postiin ja keula nyt asennettuna, perään odottelen vielä lyhyempiä jousia koska alimmassa asennossakaan ei pääse tarpeeksi alas. Keulaa pitäisi vielä 2cm tiputtaa ja perää sitten ihan reilusti kun lyhyemmät jouset saan. Ongelmaa tulee aiheuttamaan pohjapanssari joka jo nykyisessä tilassa raapii välillä.

    https://www.flickr.com/photos/132719...7651648930870/ <--panssari 4cm maasta

    https://www.flickr.com/photos/132719...7651648930870/

    https://www.flickr.com/photos/132719...7651648930870/

    Sekä tänään otettu kuva kun sain keulaan lipan asennettua.

    Viimeksi muokannut Aksu-; 19.4.2015, 23:59.

    Comment


    • #3
      Miten noista saa THUMBNAILIN??? :o

      Comment


      • #4
        Liittymällä clubin jäseneksi :)
        Nuo kromiset ikkunalistat voisi olla nätimmät mustana?
        Muuten ihan siisti peli

        Comment


          #5
          Minkäs pituset noi nykyiset takajouset on ja kuinka alas niillä pääsi, entä mitkä otit tilalle? Tarvis ittellekkin hommata lyhyemmät kun vaan tietäs kuinka lyhyet kun ei tullu mitattua noita omia kun alle laitoin.

          Comment


            #6
            Se vakio "pohjapanssari" muovi roikkuu tosi alhaalla. mulla on tällähetkellä nimimerkki alpi:n valmistama alumiinen, joka nousee muutaman sentin ylöspäin. Jos haluu kunnolla madaltaa, nii kannattaa suosiolla poistaa se muovi kun tahtoo kulua melko nopeesti käyttökelvottomaks :D

            Onko tätä muuten ohjelmoitu vielä mitenkään? Myös s3 suuttimet kiinnostaa että pystyykö ne laittamaan paikalleen ilman ohjelmointia? Osaako moottorin ohjaus ottaa niistä irti enemmän tarvittaessa vai meneekö liian paksulle heti?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Aksu- Näytä viesti
              Miten noista saa THUMBNAILIN??? :o
              Flickr:n share-nappulan takaa bbcodea copy-pastella:
              20150411_122436 by Alecs-, on Flickr

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Kimmiss
                Onko tätä muuten ohjelmoitu vielä mitenkään? Myös s3 suuttimet kiinnostaa että pystyykö ne laittamaan paikalleen ilman ohjelmointia? Osaako moottorin ohjaus ottaa niistä irti enemmän tarvittaessa vai meneekö liian paksulle heti?
                Periaatteessa tarvii. Softassa on käsittääkseni asetuksena suuttimen koko ja siitä hyödyntäen kuutioidaan ruiskutusaikaa. Jos koko poikkeaa konfatusta, ollaan paksulla. Lambda toki korjaa seosta jonkin verran, mutta kyllä se kaikin puolin paremmn pelaa, kun ECUlle kertoo, mikä siellä ruikkii.

                Valistuneemmat voisi vielä korjata, mikäli minulla on väärä käsitys aiheesta.

                Comment


                  #9
                  Juu ei kannata suurentaa suutinkokoa ilman ohjelmanmuutosta. Saattaa yllättäen löytyä "lisää" öljyä koneesta esimerkiksi.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viesti
                    Liittymällä clubin jäseneksi :)
                    Nuo kromiset ikkunalistat voisi olla nätimmät mustana?
                    Muuten ihan siisti peli
                    Pitääkös mun laittaa spostia tuonne jäsen asioihin liittyvään osoitteeseen että saan jäsenyyden?
                    Juu mustaksi ois tarkoitus laittaa kun vain kerkeis teipattavaksi viedä. Samalla katto menee myös mustaksi :)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja hauno Näytä viesti
                      Minkäs pituset noi nykyiset takajouset on ja kuinka alas niillä pääsi, entä mitkä otit tilalle? Tarvis ittellekkin hommata lyhyemmät kun vaan tietäs kuinka lyhyet kun ei tullu mitattua noita omia kun alle laitoin.
                      Eipä tullut itsekään mitattua kun alle laitoin, pitää vielä tässä vielä kuukauden sisään ottaa jouset pois niin mittailen vaikka samalla. Tuli vähän ongelmia jousten toimituksen kanssa, joten täytyy nyt mennä noilla bc paketissa tulleilla. Tällä hetkellä takana jousi+säätöpalikka(joka on ruuvattu niin alas kuin saa) tuossa kuva miltä näyttää. Omaan makuun jää vielä liian korkeaksi niin pitää ottaa säätöpalikka kokonaan pois ja pelkän jousen laitan tuonne, sillä pitäisi sen 2-3cm vielä tippua ja se saa olla sitten siinä...ainakin hetken aikaa :P
                      2015-04-27_08-34-56 by Alecs-, on Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja niksu Näytä viesti
                        Flickr:n share-nappulan takaa bbcodea copy-pastella:
                        20150411_122436 by Alecs-, on Flickr
                        Kiitos! Täytyykin tehdä noin siihen asti että jäsenyyden saan :D

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Kimmiss Näytä viesti
                          Se vakio "pohjapanssari" muovi roikkuu tosi alhaalla. mulla on tällähetkellä nimimerkki alpi:n valmistama alumiinen, joka nousee muutaman sentin ylöspäin. Jos haluu kunnolla madaltaa, nii kannattaa suosiolla poistaa se muovi kun tahtoo kulua melko nopeesti käyttökelvottomaks :D

                          Onko tätä muuten ohjelmoitu vielä mitenkään? Myös s3 suuttimet kiinnostaa että pystyykö ne laittamaan paikalleen ilman ohjelmointia? Osaako moottorin ohjaus ottaa niistä irti enemmän tarvittaessa vai meneekö liian paksulle heti?
                          Okei täytyypä laittaa alpille yv:tä :)

                          Moottorin ohjelmointi tehtiin heti kun pumppu ja suuttimet asennettiin, elikkä ei tietoa mitä tapahtuis ilman säätöä eikä itsellä ollut halua lähteä kokeilemaan mitä tapahtuu :D

                          Comment


                          • #14
                            Viime viikolla saapui Saksasta peräisin oleva laatikko, katsotaan mitä tulee :D
                            2015-04-27_09-14-05 by Alecs-, on Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Mietin tuossa että tähän autoon sopis hyvin punaiset perävalot. Ja niinhän ne taitaakin nykyään ollakin?

                              Comment


                                #16
                                Tämä selvä. Mikäli nyt olen oikein käsittänyt, niin hpfp pumpun vielä pystyy vaihtamaan ilman erillistä ohjelmointia. Moottorin ohjaus osaa lukea bensapainetta ja tarvittaessa ottaa pumpusta enemmän irti, jos tarvitsee. Arvelinkin että suuttimien kanssa ei ihan samalla tavalla homma luonnistu.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Aksu- Näytä viesti
                                  Pitääkös mun laittaa spostia tuonne jäsen asioihin liittyvään osoitteeseen että saan jäsenyyden?
                                  Tästä linkki. Tervetuloa!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
                                    Mietin tuossa että tähän autoon sopis hyvin punaiset perävalot. Ja niinhän ne taitaakin nykyään ollakin?
                                    Kyllä tällä hetkellä on punaiset, mutta menee takaisin tummiksi ja samalla vaihtuu sitten led umpiotkin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muutoksia

                                      Hieman aikaa mennyt kun viimeksi tänne kirjoittanut, mutta jonkin verran tapahtunutkin.

                                      Kesäkuun alussa tapahtui pieni kolari kun parkkialueella edessäni ollut auto laittoi pakin päälle ja peruutti suoraan mun keulaan, ei kuulemma huomannut. Konepellistä vääntyi maskin ja umpion välinen kulma ja puskuriin tuli naarmuja. Nyt on hänen vakuutuksen piikkiin oiottu ja maalattu osat, samalla sain kiveniskut piiloon ja riegerin pullistus asennettiin. Samalla maalattiin helmat ja takapuskurikin uusiksi niin nyt on hyvä maalipinta kaikkialla. :)

                                      Mitäs muuta, koko autoon nyt tullut vedetty stp black gold mattoa kaks kerrosta, vaihdettu 2din soittimen runko(hieman vaiheessa vielä), Pioneerin 2din navi soitin asennettu ja vedetty johdot ovien hifistelyä varten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ennen kolausta.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Muutamia kuvia
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jostain syystä muutama kuva kääntyi, apuja?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tää näyttää jokseenkin tutulta. ;)
                                              On kyllä hyvän näkönen. Mitä hifilöistä tulossa? :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllähän se on hienonnäkönen peli, oispa se omakin s-line.. :) Mites onko ahdin hommaa yhtään suunniteltu eteenpäin? Itelläkin samahomma tässä ollu mietinnässä kun ei tuo lastuviri enään liiku riittävästi. :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viesti
                                                  Tää näyttää jokseenkin tutulta. ;)
                                                  On kyllä hyvän näkönen. Mitä hifilöistä tulossa? :)
                                                  Oviin jos sais vähän näköä, kotelot pois ja kajarit tilalle. Ground zeron gzuk 16x lojuu 4 kappaletta laatikossa niin jos niille sais käyttöä. Kontissa vielä subbari erillisellä kotelolla, jos sen sais varapyörän paikalle ja tekis siistit asennukset vahvareille ja voisi samalla jo laittaa ilmasäiliön kun ens kesän suunnitelmiin kuuluu ilma-alusta. Sun projektin kontti näytti sellaselta ettei itte ehkä viitti edes hifistelystä puhua, erittäi hienoa jälkeä! :D mutta katotaan nyt koska ja millaista tulee kun ei aikaa meinaa löytyä, mutta hitaasti hyvä tulee vai mites se oli :D 2din conversion sain kuitenkin viime vklp tehtyä loppuun ja vedeltyä johdot valmiiksi, eli koteloitten teko ois seuraavaksi mutta pitää katsoa koska motivaatio iskee riittävästi :P tällä hetkellä investoinnit ja aika auton kanssa menee pellin alle. Turbo vaihtuu nyt seuraavan 3viikon aikana, kun vain ehtii ja voi jättää muutamaks päiväks talliin kun käyttiksenähän tuo toimii.
                                                  Viimeksi muokannut Aksu-; 30.7.2015, 20:31.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Addeeeh Näytä viesti
                                                    Kyllähän se on hienonnäkönen peli, oispa se omakin s-line.. :) Mites onko ahdin hommaa yhtään suunniteltu eteenpäin? Itelläkin samahomma tässä ollu mietinnässä kun ei tuo lastuviri enään liiku riittävästi. :D
                                                    Jeps kiitoksia :D ei muutaku vaa puskuria hankkimaan ja sitä rataa ;) juu kyllä on edennyt, Garrett GT2871 tulee turboksi (tänään saapuikin postiin). Kustannusten takia gt malli ja sain tuon sen verran edullisesti kun olikin suunnitelmien muuttuessa jäänyt ylimääräiseksi hänelle, täysin uusi ja käyttämätön kyseessä.
                                                    Elikkäs muutama viikko ja sitten pääseekin näkemään miten pelittää, herää ja liikahtaa :D
                                                    mutta sen sanon että jos ei rakentelu oo ihan erittäin tiukalla budjetilla niin kannatan että hankkii jonkun b7 suunnitellun valmiin turbosetin (jossa öljy ja jäähylinjat, sopivat sovitteet ilman ottoon ja liitokset coolerille meneviin putkiin) ja erikseen ettii sitten suuttimet ja pumpun, tai sitten vaan apr k04 setin ja jos budjetti kunnossa niin stage3.
                                                    Sen verran hankalaa ollut eri paikoista osia tilata ja useampikin liike sekoillut tfsi ja tsi välillä...vielä auki mistä ja minkälaiset öljylinjat...ei siinä jos olis kakkosauto jollon sais seisoa viikon kaks tekemättä mitään ja suunnitella pako ja imusarjat purettuna ja keula auki miten vetää öljylinjat ja cooleri yms...mutta kun käyttikses ois hyvä kun ois sit koko setti valmiina, sitten vaa vklp varata aikaa, pe auki, la asentelu ja su kasaan. :D toisaalta mikäpä noin helposti menis ja hauskaa harrastamistahan tämä on xD

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pitkä aika kun viimeksi tänne kirjoitellut. Ongelmia tuli ja aikataulutukselle sai heittää hyvästit, kävikin niin että atp valupakosarjan kanssa turbon kompurakotelo otti moottorin kannakkeesee. Auto ollut vakiosetillä nyt enemmän ja vähemmän ajossa.
                                                      No mutta on tämän kanssa eteenpäinkin menty. Pussit tuli hommattua ja Dona teki pakosarjan. Viime viikolla kävi Seinäjoella Metal Deco nimisessä firmassa downpipen vuoksi, sama paikka missä aikaisemmatkin putken muokkaukset tehty sekä nyt myös uudet ahtoputket. Tosi huippu jälkeä! Tänään sain turbon kiinni, vesi- ja öljylinjat kiinni, ahtoputket kiinni. Vielä pitäis bypass ja ilmanputsari kiinnittää +maf ja ohjaus hukkaportille yms muuta pientä. Aikaa ei oikein meinaa autolle löytyä enkä aikataulua laita mutta jouluksi pitää olla ajossa :D

                                                      Jos jollain kokemuksia tuosta tfsi koneen kankien kestosta niin saa avautua :D Tässä pohtinut jos sitä uskaltaisi pyöriltä 290hp/350nm lukemia hakea. Apr mukaan tomaatti pitäis kestää sen 500nm, mitäs porukka siitä mieltä?
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Aksu-; 30.11.2015, 19:37.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        5.9 tuli käytyä myös acf ratapäivillä Ahvenistolla.

                                                        Kuvia omasta autosta löysin tuolta http://acf.kuvat.fi/.

                                                        Kuvien ottajasta en päässyt selvyyteen mutta tosi hyviä kuvia.
                                                        Peukku hänelle ja tässä muutama kuva.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ompa mukava nähdä että joku raiskaa tämmösen uudemmankin Audin isolla turbolla ja kaikkee! ;) tervetuloa kerhoon, siitä ne murheet alkaa :D

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllähän nuo vakiokanget nyt sen 300hp/400nm kestää, samaa kamaahan ne melkeimpä on kun nuo 1.8t kanget millä on otettu yli 300hp tehoja ilman huolia. Itellä kylläkin joutu konerempan pari kuukautta sitten tekeen kun kiertokangen laakeri kilkkas kiinni, mutta eipä se johtunut kankien kestävyydestä vaan öljylinjan tukoksesta joka aiheutti voitelun hyytymisen kys. kangelle.

                                                            Ja nyt on ainakin koneen puoli laitettu kuntoon jos tuota isompaa hyrrää siihen kylkeen alkaa suunnitelemaan. Helppohan tuo olis tilata tommonen "valmis" setti, mutta on muuten sitten ihan törkeen hintasia nuo "bolt-on" setit näihin pitkittäiskoneisiin.

                                                            Ja tietysti itellä vielä kytkinpuolikin pitää miettiä ja sinnekkin hukkuu yks kiloeuro jos hyvän haluaa, koittanut jonkin verran ettiä tietoo noista kytkimistä että mitä on laiteltu mutta yllättävän vähän näitä tfsi koneita on viritelty.

                                                            Mites noista osista, ilmeisesti siis pajon vaati muokkailuja eri osat, oliko sulla joku keulacooleri tähän vai meetkö ihan niillä parilla kahvipaketin kokosella? :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X