Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 AVK -> käyttis

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 AVK -> käyttis

    Tuli ostettua "pikku" projekti josta olisi tarkoitus tehdä itselle eka käyttis, eli perus 1.8t quattro mahdollisesti bsr lastulla. Mitään maata mullistavia lisävarusteita ei ole (paitsi rumat jälkiasenteiset led-takavalot) löytyy "s-line" penkit, 3-puola ratti nyt ainakin nopealla tutkinnalla. Tosiaan autoa en käynyt katsomassa vaan puhelin myynnin ja kuvien perusteella ostin maanantaina.


    AVK:n ottama kuva vauriosta ja kylki on painunut aika reippaasi kasaan ja pintapellin uusimisen lisäksi varmaan joutunee sisä osan uusimaan.

    Auto on tarkoitus pitää perus käyttö autona eli ei mitään ihmeellistä tuning härpäkettä tule. Madallusjouset ja vanteet riittää ulkonäön kohentamiseen. Auto on ulkoisesti hyvässä kunnossa muuten ellei vauriota lasketa, konehuonekkin näytti olevan erittäin siisti ja ainoa mutta löytyy sisustassa joka on aika likaisessa kunnossa ja joku epämääräinen haju tuoksuu. Varmaankin samalla kun auto on maalarissa niin käy myös sisusta pesussa.
    Viimeksi muokannut eerola; 8.9.2016, 12:38.

  • #2
    http://m.nettivaraosa.com/varaosa-ja...127&vifNav=Y#7 tuolta osat ja leimalle! :)

    Comment


    • #3
      Tänään sain oman audin robottiin kiinni ja ekat metrit ajettu. Tottakai piti ottaa yhteiskuva s2 audin kanssa :D Peltiosat tilataan laakkoselta ja Oppaan Pete lupaili katsella orkkis takavaloja, puskuria ja jotain vanne sarjoja.

      Purkaminen alkoi, tukivarsissa ei näykyny että ois antanu periksi mistään ja pyörä silmämääräisesti katsottuna näyttisi olevan oikeassa asennossa. Ledi takavaloilla nakattiin vesilintua, sain kyllä myytyä kaverille sopivaa hintaa. Takapenkit ja peräkontin sisustan irrotin ettei kärsi peltien irroituksessa/hitsauksessa. Vasemmassa pyörä kotelossa näytti kevyttä kukkaa olevan niin täytyy harjakoneella puhistella hyvi, kunnon pohjat ja massaa päälle toiselle puolelle sama käsittely.

      Alle sovitin 18" leveyttä 9.5" et 40 ihan kivasti omasta mielestä istuu ainakin taakse. Vanteita saa ja kannattaa ehdotella! Omasta mielestä 3sdm 0.05 valkosena ja kiiltävillä reunoilla sopisi hyvin alle 18" 8.5" et 42 225/40 rengastuksella.
      Viimeksi muokannut eerola; 8.9.2016, 12:39.

      Comment


      • #4
        Pieniä vastoinkäymisiä osien kanssa takapuskuria ei löydy mistää kokomaalattuna kahdella ulostulolla, osamyynti af oli joka jo kerettii ostamaan ja tunnin päästä soittivat ettei sitä löytyny mistään. Keskiviikkona tilasin nuo aikasemmin mainitut 3sdm 0.05 vanteet 18" 8.5" leveät valkoset kiillotetuilla reunoilla niitäkää sitten ei löytyny tehtaalta kuin 2kpl vaikka varastosaldo oli näyttäny 4kpl, kerkesin jo tilata niille vanteille renkaat samalla niin täytyisi olla koko kierros samoja. Toivotaan nyt että löytyisi muuna värinä nuo vanteet 8.5 leveinä koko kierros. Takakylki tuli tilattua löyty jopa hämeenlinnasta varastosta listahinta oli 661e ja maksettavaa jäi loppujelopuks 330e. Kyljen irrottelen varmaankin seuraavana viikonloppuna kun uusi tulee ja teen mahdollisesti timelapse videon irroituksesta.

        Comment


        • #5
          No ostaa maalaamattoman puskurin, joudut autoa maalaamaan/maalauttamaan niin samalla menee yks puskurikin.

          Comment


          • #6
            Tänään laitoin audin robottiin kiinni ja vedin puomilla kylkeä että sisäosa tulisi pintapellin mukana ja olisi helpompi oikoa. Pintapelti oli tullut tiistaina, tänään kävin postista hakemassa auto duden tilauksen (meinas paketti tippua mankin tarakalta kotimatkalla :D ) fk kovavahaa, pari vahalevitintä, vanne harjan, kuivausliinoja ja foamia. Hallille kun kerkes niin oli lähetti tuonut nangkangin kumet ja vanteiden pitäs tulla alkuviikosta alunperin tilasin valkoiset kiiltävillä reunoilla tehtaalla kun ei ollut kuin 2kpl niin otin koko valkoiset vanteet :)


            Pintapelti irroitettuna vielä pitää ottaa pätkä pois kun vaihdetaan myös pätkä helmaa. C-pilarin osilta jää aikalailla tuohon sauma ettei tarvitse takalasia irrottaa.


            Pakettia avatessa tuli olo kuin 7v avaisi synttärilahjoja tietäen mitä paketissa on :D


            Takaluukusta poistin kaikki muut merkit paitsi audin logon, pitäsköhän se maalata kiiltävän mustaksi? Tuli huomattavasti paremman näkönen luukusta ilman muita merkkejä.
            Viimeksi muokannut eerola; 8.9.2016, 12:41.

            Comment


              #7
              Tsemppiä projektiin! Miten meinasit toteuttaa tuon c-pilarin sauman? Laitatko puskuun vai limittäin?

              Comment


              • #8
                Minähän en hitsauksesta niin tiedä, ja varmaan tämmöset on tiedossa, mutta youtubessa project binky ja episode 6, n. 9 minuutin kohdilla on vastaavasta saumasta hienosti näytetty esimerkki (oisin linkannu suoraan, mutta tästä hiton tabletista saanu tuota).

                Mutta tämmöstä projektia on kyllä mukava seurata. Toivoen, että itsekin olisi kiva pystyä moiseen... :)

                Comment


                • #9
                  Tässä linkki videon. [ame]http://m.youtube.com/watch?v=KsuYQoqCZeY[/ame]

                  Comment


                  • #10
                    C-pilarin sauma tehdään samalla tavalla kun tuossa mini videossa eli viereen, tosiaan täytyy maltilla vaan hitsata niin ei pääse vetelemään. Nimimerkillä 133 levikkeet kokonaan hitsannut ja kylki veteli aika lahjakkaasti :D.

                    Tänään jatkui pyöräkotelon veto ja sisäosien oikominen vielä ois jonkun verran oiottavaa ennenkun pintapeltiä viittii mallailla kunnolla paikoilleen.

                    Pitihän siitä pintapellistä pahimmat ylimääräiset leikellä pois ja kokeilla paikoilleen. Eihän tuo ollut kuin yhdellä lukkopihdillä ja pätkällä gorillaa kiinni mutta hyvin näyttäisi istuvan. Helman pätkää täytyy vielä lyhentää n. 15cm.

                    Jarrusatulat ois tarkotus käyttää irti, putsailla kaikki ja maalata satulat uudestaan punaiseksi, samallahan tuo jarrunestekkin vaihtuu kun näytti aikas tummalta :O. Videon kyljen irroituksesta linkkaan päivemmällä kuhan valmistuu, videotahan ei ole muokattu muuten kuin nopeuttamalla eli kaikki vaiheet näkyy eikä muutakaan ole leikelty välistä pois.
                    Viimeksi muokannut eerola; 8.9.2016, 12:44.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin video ois valmis ja löytyy youtuben ihmeellisestä mailmasta. Muista klikata hdksi niin mukavempi katella.

                      https://www.youtube.com/watch?v=conboqGdMbo

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä minkälaista istuvuutta vanteilla haet, mutta 8,5" tuolla et:llä jää aika ujoksi. Itsellä 9" et27 ja 10" et40 ja istuu omaan makuun aika hyvin. Projekti vaikuttaa muuten hyvältä ja on mukavaa luettavaa.

                        Comment


                        • #13
                          Ei oikei tolla et:llä kaarelle tuu mut asian saa korjattua spacereilla, vannetukulla ei mitään kovin kalliita pultattavia ollu. Se 9.5" et 40 oli omaa mielee tarpeeks lähellä kaarta jotta myös mahtuu joustamaan kunnolla ilman et vanne raapii kaareen. Tosiaan noita vanteita ei saa 112 jaolla muulla et:llä kuin 40, 9.5" et on 42. Itse en niin noista isolla kovin huulella olevista vanteista tykkää ja nuo 3sdm vanteet näyttää hieman compon kilpavanteilta jotka myös omaa silmää miellyttää.

                          Hyvä että youtube mykensi videon ettei vaan ole tylsää katsottavaa ilman ääniä, musiikki oli jonkun tekemä mixi erilaisista biiseistä joka oli bootlegattu eli toisesta laulu ja toisesta biitti...

                          Comment


                            #14
                            Jos sauma vetäisee, niin vasaralla ja vasteella kun taputtelee sauman niin saa venytettyä takaisin. Tuonne on tietty hiukan hankala saada vastetta takapuolelle.

                            Comment


                            • #15
                              Audi ei pariin viimeviikkoon oo hirveesti edistyny jokkis "auton" takia, jarrut herkistelty (ei ollu oikeestaan mitää herkisteltävää), kaikki satulat maalattu uudestaan, takajarruletkut vaihdettu, jarrunesteet, etujarrupalat ja vasemmalle uus mäntä tiivisteineen. Uuden käytetyn JVC:n mankan laittelin ja hyvin soi rokki :D

                              Punanen jarrusatula paistaa vanteen takaa ja kiiltävät keskilätkät maalasin punasella 2k sprayllä ja 2k lakka päälle, lätkässä lukee 3sdm vakkei kuvassa näykkään :/

                              Kaipa tässä uskaltaa vähän sivuuttaa tuota jokkis projektia, elikkä tuli tälle kaudelle rakenneltua tuommonen pösön 306 mi16 tekniikalla. Konettahan ei ole viritetty eli tehoiltaan vakio kyllä tuo koppi 170hp koneella mukavasti liikahtaa. Viimeviikon maanantaina oli niin kova luotto että auto toimii että käytiin porvoossa asti käynnistämässä (lue auton toimivuudesta ei ollu megaruutan ohjauksella mitään takeita), auto saatiin käyntiin ja jonkunlaista säätöäkin saatiin, mutta aikaloppui ja jokin aiheutti käynnissä ollessa häiriötä tietokoneelle joten ei täydellisiä säätöjä saatu.

                              Kiirehän auton valmistumisessa tuli ja päästiin torstaina ajamaan testimetrejä vain pari hassua, keskiviikko iltana hallissa parit sudittamiset uusilla renkailla ja auto kärryyn. Eka lähtö ja siitä lähtövoitto. Yllättävän hyvä ajaa varsinkin verrattuna kakkikseen missä ei ole jarru eikä ohjaustehostinta, tuommonen "kemppi" lukolla oleva etuveto on kohtuu nahea veivata ilman tehostinta, mutta pösöllähän taituu kivasti. Toiseen lähtöö tultii jo vähän takkiauki ja uutta lähtövoittoa hakemaan, lähdöstä jäin viimeseks ja jo toisee kurvin jälkee oltii toine (piti ahtaasee välii änkee nii ottiki jo vähä osumaa) toisella kierroksella sitte märällä asfaltilla vähä pyörittii omia ja bensapumppu jumiin...
                              Viimeksi muokannut eerola; 8.9.2016, 12:43.

                              Comment


                              • #16
                                Päivittämine jääny heikoks toisin ku audin edistymine, pari viikkoa sitte lähti maalarille ja viimeviikolla tuli loppu viikosta. Audin sisusta tuli kasattua loppuviikosta ja tälle viikolle jäi vaan helmamuovien laitto, puskuri, sisälokarit ja uudet (käytetyt) oem takavalot. Leima setää käytiin tänään moikkaamassa ja läpihän se meni että heilahti :).

                                Siitä C-pilarin saumasta kun oli paljon puhetta että miten se tehdään ja meinasin hitsata kokonaan, mutta se vedettiinkin liimalla kiinni. Liima peltien väliin ja pari nöölin nöpöstä että jää kiinni oikeelle paikalle. Kuva hionnan jälkeen ja hyvä tuli :) Helmakotelon hitsasin kokonaan kun ei ollu vetelevää peltiä.

                                Maalarilta tulon jälkeen räpsästy kuva, tosi hyvin sai sävyy tuon kyljen

                                Pistetääs nyt vielä reilusti muokattu kuva (ei mikää kovikaa hyvä) mutta näkee kesän muoti vanteitten kans ja eka kunnolline sivu profiilista otettu ruutu. Jotain alusta sarjaa kaipais jolla sais lievän tiputuksen tehtyä prkl ku ei osaa päättää minkä ostais ku montaa on suositeltu esim. lowtech, bc, d2 ja vogtland. Paljo ois pikku hifistelyä jäljellä mut kyl se siitä valmistuu
                                Viimeksi muokannut eerola; 8.9.2016, 12:42.

                                Comment

                                Working...
                                X