Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 dirty & Typ 89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Transistoreita ei vastusmittarilla mitata.

    Jos siinä on purkin sisällä erilliset sytkäkivet ja ne on metalliruuveilla kiinni niin oikosulun vaara on olemassa. Vaikka niissä on sellaiset muovikaulukset niin ne ei riitä sytytystrankkujen eristämiseen. Itse käytän muoviruuveja ja silikonimattoa jäähdytyslevyn ja kiven välissä.

    Ne kivet voi olla pelastettavissa mutta puola on jo voinut vaurioitua. Ne pitäisi nyt irrottaa ja laittaa väliin silikonieriste ja ruuvit muovista niin saattaa vielä pelata.

    Tai sitten modaa purkin -203 kivelle ja käyttää sitä.

    Comment


      #92
      On erilliset sytkäkivet, mutta ne on varmuudenvuoksi ilmassa, etteivät ota ylimääräistä kontaktia.
      Täytyy koittaa ohittaa kivi ja testata antaako 1.8T puola kipinää. Jos antaa on puola sökö. Jos ei anna niin sitten koitan tuota -203 kiveä kun sellainen hyllyssä on. Ja seuraavaksi täytyy ruveta vaihtelemaan niitä transistoreita.

      Comment


      • #93
        Nyt kyllä suosittelisin perehtymään megasquirtin manuaaleihin. On senverran hukassa sen sytytyksen rakentaminen.

        Ne erilliskivet _pitää_ olla kiinni jossain jäähdytyselementissä. Muuten ne palaa hetkessä. Ja se 1.8T puola sisältää sen sytytys"kiven" mutta et pysty ohjaamaan sitä megalla sellaisenaan vaan joudut tekemään muutoksia levylle. Käytännössä PNP-transistoreilla. Ja se -203 vaatii myös muutoksia niihin led-ohjaustrankkuihin sekä ns. ylösvetovatukset.

        Ei ole nyt onnistumisen edellytyksiä.

        http://www.msextra.com/manuals/

        Comment


          #94
          Ok. Sitten on järkevintä ensin uusia ne ledien jälkeiset transistorit ja sytkäkivet purkista. Se että nyt ei tule mistään Puolasta kipinää johtunee rikkoutuneesta puolasta kuten aijemmin mainittiin?

          Comment


            #95
            Lähetin megan protolle testattavaksi ja kaikki oli ok. Vaihdoin myös uuden Puolan, mutta ei käynnisty. Prkl.

            Comment


              #96
              Koitin kipinän testaus ohjelmaa ja tulos oli tämä kun laitoin coil A päälle ja kävin kaikki kolme napaa läpi.
              1 puola napsutti kipinää tulpalla
              2 puola napsutti jostain koneen uumenista
              3 puola napsutti hanttimiehen lokasuojasta.
              Täytyy ihmetellä huomenna lisää.

              Comment


                #97
                Tuossa viikonloppuna megaa räplätessäni ja hirttoköyttä itselleni sitoen muistin, että tuossa meikäläisen B3 korisessa kasikymppisessä on omatoiminen sytkä. Heitin sitten mega hilppeet siihen kiinni ja käyntiinhän se helkkari lähti. Jos seuraavaksi sais sytkän pelittämään megan kautta.
                Viimeksi muokannut Hermann; 3.10.2016, 13:04.

                Comment


                  #98
                  Nyt meni tomaatti nenään tuon kutosen kanssa.
                  Tilalle tulee B3 nostettu 3A neloskone.



                  Puolustuspuheenvuoro:
                  Auto kevenee hieman.

                  Comment


                    #99
                    Nyppäsin kone+laatikon pois quattrosta.
                    Viimeksi muokannut Hermann; 17.10.2016, 10:07.

                    Comment


                    • Periaatteessa tuo typ89:n mylly kun on vanhempi niin et saa sillä leimattua tuota vähäpäästöistä koppaa. Sullahan oli ainakin alussa tarkoitus pitää tuo kilvissä.

                      Comment


                        Nykysäännöksillä Euro2-laitteita saa muuttaa. Tarvii vain täyttää käytönaikaiset päästövaatimukset.

                        Comment


                          Toki katti täytyy säilyttää kun alunperin sellainen on.

                          Comment


                          • Jaa, tuo oli mulle uutta että saa laittaa vanhempaa tekniikkaa uudempaan koppaan. Itse rakentaisin tuon moottorin 16V tai 20V kannen ympärille. Kun kuitenkin tuon moottorin varmaan rakennat tai joudut rakentamaan uudelleen että se kestää.

                            Comment


                              Eiköhän tuo mene kilonpaineilla runsaasti etanoolia ruiskuttaen.

                              Comment


                              • Paljonko meinasit hevosvoimia saada irti?

                                Comment


                                  Ei ole sen kummempia tavoitteita tehojen suhteen, mutta jos nyt enemmän irtois kun vakio koneesta.
                                  Viimeksi muokannut Hermann; 12.10.2016, 13:28.

                                  Comment


                                    ABK vauhtipyörä lähti sovitettavaksi S2 asetelmaan. Kone tarttis saada pukkiin kiinni niin pääsis öljylinjoja ja pakosarjaa vetelemään.
                                    Viimeksi muokannut Hermann; 23.1.2017, 11:33.

                                    Comment


                                      Vauhtipyörä tuli takaisin. Enään ei tarttis kuin löytää aikaa niputtaa koko roska.

                                      Comment


                                        Tämän viikonlopun saldoksi tuli pukitettu 3A kone ja hajonnut moottorinosturi. Täytyy hakea bilikasta huomenna o-rengas lajitelma.

                                        Comment


                                          Noniin nyt kun olen 2tuntia polttanut hermoja niin onko todella niin, että:
                                          1. V6 12v laatikko sopii 4cyl 8v perään
                                          2. 4cyl 8v vauhtipyörä mahtuu V6 12v kytkinkopan sisään
                                          3. S2 kytkinlevyssä on sama booritus kuin V6 12v kytkinakselissa

                                          Comment


                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=114681

                                            Comment


                                              Eli sovitukselle ei pitäisi olla mitään estettä.

                                              Comment


                                                Anteeksi ku kysyn tässä Mikan säikeessä, mutta kun tuo FAQ säie ei oikein avannu itelle tarvitsemaani tietoa. Eli 2.2 20vt AAN kone 01A laatikkoon. Voinko käyttää AAN vauhtipyörää ja kytkintä? Onko levyn boorit samat?

                                                Comment


                                                  Joo kaikkeen.

                                                  Comment


                                                    Olikos se niin että ABY vauhtiksen kans tarvii sen spacerin, mut AAN vauhtiksen kanssa ei?

                                                    Comment


                                                      Prkl kyllähän se sinne sujahti kun pyysi kaverin avuksi.

                                                      Comment


                                                        Voimalinja nostettu paikalleen.
                                                        Viimeksi muokannut Hermann; 22.1.2017, 17:45.

                                                        Comment


                                                          Niputus jatkui viikonloppuna. Nostin pois pukeilta kun luulin kaiken olevan tehty, mutta nesteet jarruista ja kytkimestä unohtui.

                                                          Comment


                                                            Viikonloppuna koitettiin starttailla. Bensaa tulee kipinää tulee, muttei käynnisty. Olen ihan varma, että megalla saa tälläisen koneen käymään, mutta kyllä nyt tökkii.

                                                            Comment


                                                              Kipinän ajoitus?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X