Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 dirty & Typ 89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 dirty & Typ 89

    Tulipa hommattua Audi 80 2.8 V6 sedan quattro 1992.
    Ulkokuoreltaan hieman rujo muttei se menoa haittaa.



    Suunnitelmia
    -Mr. Crossfiren geometria muutoksia
    -3A kone
    -Megasruit
    -S2 kytkin
    -GT28RS kokoluokan ahdin
    Viimeksi muokannut Hermann; 18.7.2017, 07:57.

    #2
    Geometrian muokkaamisesta on hyvä lähteä liikkeelle, tosin tarvit coiloverit että pystyt hyödyntämään muutoksen kunnolla. Osta myös kuppipenkki tähän heti alkuun jos radalla meinaat ajella, helpottaa ajamista oleellisesti.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Hermann
      Suunnitelmissa olisi tehdä ratailuun sopivia muutoksia ja pitää auto kilpien välissä.
      Alkuun listalla on matkia mr.crossfiren tekemiä pyöräntuenta muutoksia.
      Konetta piristetään megalla ja GT28RS kokoluokan ahtimella.
      Meinasit vaihtaa vitosen keulalle? Kutosen ahtamisella saat unohtaa vähäpäästöisen auton kilpien välissä pitämisen.

      Comment


        #4
        Jos uudet rakentelu säännökset astuvat voimaan saa -97 ja vanhemmat ahtaa pelkillä katsastuksen käytönaikaisilla päästömittauksilla. Jos ei astu voimaan niin ahdin pois katsastukseen.
        Tuo coil jousen tarpeellisuus on ajatuksissa.

        Comment


        • #5
          Sämpylän laittoa on aina kiva seurata. Varsinkin kun ollaan näin reilulla kädellä tekemässä. Mielenkiinnolla seuraan tuon ahtamisen edistymistä, jonkinmoinen savotta kuitenkin tuohon myllyyn. Milläs konetta meinataan ohjata? Orkkis motronicilla vai onko tulossa joku muu? Noi uudet säännöt pitäis itsekin lukea läpi jos tulevat voimaan. Tsemppiä.

          Comment


            #6
            Moottorinohjaukseksi tulee magasqruit.
            Onhan tuossa oma hommansa, mutta putkea putken perään niin eiköhän se onnistu.
            Vakiokonetta tässä ollaan ahtamassa, joten ahdot max 0,5bar.
            Uusissä säännöissä on hyvät ja huonot puolet. Hyviä nuo edellä mainitut ja huonoa, että vääntö saa kasvaa max 20% mallisarjan tehokkaimmasta.
            Myöskin etu/taka vedosta nelivedon tekeminen saattaa tulla mahdolliseksi.
            Kesällähän nämä pitäis astua voimaan.
            Viimeksi muokannut okkim; 10.4.2015, 22:31. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


            • #7
              Kyllä ny kilpuria satelee toinen toisensa jälkee. Koska laitetaan ratapäivillä kisat käyntii? Kaikki samasta viivasta vaikka sitte 20 autoa kerralla 10 kierrosta :P.

              Comment


                #8
                Noo ei tätä nyt ihan kilpuriksi voi sanoa, mutta toivottavasti menis muutosten jälkeen vakio B5 1.8T quattroa kovempaa.
                Viimeksi muokannut okkim; 10.4.2015, 22:32. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                Comment


                  #9
                  Audiclubin omat endurancekisat jonkun kesäratapäivän yhteydessä? :D

                  Comment


                    #10
                    Ei huono idea.
                    Käytännön ongelmista en tiedä.
                    Viimeksi muokannut okkim; 10.4.2015, 22:32. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Hermann Näytä viesti
                      ...Uusissä säännöissä on hyvät ja huonot puolet. Hyviä nuo edellä mainitut ja huonoa, että vääntö saa kasvaa max 20% mallisarjan tehokkaimmasta...
                      Juuri tänään oli työmaalla kahvipöydässä puhetta aiheesta.
                      Työkaveri oli sitä mieltä että uusilla pykälillä autoa ei verrata enää mallisarjan tehokkaimpaan vaan prosentit lasketaan lähtökohta moottorista.

                      Tässä tapauksessahan se tarkoittaisi ettei S2:sta voisi käyttää verrokkina vaan maks. teho olisi 174hp+20%

                      Itse en ole vielä aiheeseen perehtynyt mutta tämmöistä kaveri selitti ja miehen tuntien en epäilisi väärin ymmärrystä.

                      Comment


                        #12
                        Tuohon en osaa ottaa kantaa, mutta eikös S2 ole aina laskettu eri mallisarjaksi 80 nähden? Kuten B5 a4 ja s4.
                        Viimeksi muokannut okkim; 10.4.2015, 22:33. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                        Comment


                          #13
                          Samaa mallisarjaa ne on. Ymmärtääkseni S2 voi uusillakin säännöilä käyttää vertailumallina kunhan alustan kilkkeet on samat
                          Viimeksi muokannut miika987; 10.4.2015, 20:55. Perustelu: tarkennus

                          Comment


                            #14
                            Ja rohkenen väittää, että vertailumoottorina voi edelleen käyttää mallisarjan tehokkainta, ei vain auton alkuperäistä moottoria. Näin ainakin, mikäli esillä oleva ehdotus menee käytäntöön.

                            Comment


                              #15
                              Vähän samaa mieltä olen itsekkin, mutta käytäntö sen näyttää.
                              Viimeksi muokannut okkim; 10.4.2015, 22:34. Perustelu: Ei nyt jokaista viestiä tarvitse lainata, siinähän se jo on ylempänä.

                              Comment


                                #16
                                Minäpä väitän, että 80 B4 ja S2 ovat samaa mallisarjaa, kuten myös B5 A4 ja S4 keskenään. RistoSakarit ovat sitten taas oma lukunsa.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos pikkupaineilla meinaa aluksi saada vain toimivan setin, niin ei sitä välttämättä edes tarvitse S2:een verrata. Silloin ei tarvii edes jarruja pakosti hiplata.
                                  Ulkomaisilta forumeilta varmaan löytyy jotain vastaavia turbotusprojekteja, mistä voi saada hyviä vinkkejä.

                                  Vähän OT, mutta tosiaan, B5 A4 ja S4 on samaa mallisarjaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Sen mitä näitä pyydyksiä olen muutoskatsastellu niin jälkiahdettaessa on aina verrattava kanta autoa tehokkaampaan ellei kyse ole mallisarjan tehoikkaammasta mitä muutetaan. Toki jos vaihdan tähän 2,6 V6 150hp ja siihen turbo ja tehot jää alle 174hp niin silloin ei tarvita alusta muutoksia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuli tuossa ajeltua viikonloppuna noin 300 km audilla ja kyllä se aika letku on vakio B5 verrattuna. Kone tuntui ihan pirteältä tosin alavääntö on todella huono vaikka 2.8 kone onkin. Aiemmin mainittu penkki on kyllä sivuttaistueltaan luokkaa volvo 240 penkki.
                                      Kunhan jostain aikaa löytyy niin saa tätä eteenpäin. Toukokuun ratapäiville tuskin ehtii saamaan rata kuntoon, joten sinne täytyy tulla vielä B5. Jospa 1,40 kierrosaika alittuisi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Paljon riippuu siitä, missä kunnossa puslat sattuu olemaan. Noilla vanhemmilla kasikymppisillä yms. kun ajelee niin ne on kaikki erilaisia. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Totta, tiedä onko siellä koko puslia enään.
                                          Eilen tilasin Teppolta 870cc suuttimet ja tänään sai jo hakea matkahuollosta.
                                          Kyllä palvelu toimii.

                                          Comment


                                            #22
                                            Seuraavaksi tähtäysreikiä porailemaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Viikonloppuna sain aikaiseksi yhden kokonaisen reijän.

                                              Tuohon tulee siis iskarin uusi keskipiste.
                                              Viimeksi muokannut Hermann; 5.5.2015, 08:11.

                                              Comment


                                                #24
                                                Millä perusteella tuon iskarinpään siirrät tuonne?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuun listalla on matkia mr.crossfiren tekemiä pyöräntuenta muutoksia.
                                                  Epäilen että tuolla perusteella.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo luin tuon, mutta vähän tarkempia tietoja tässä kyselin. Vai onko siellä sinun topicissa jotkut tarkat mitat mihin ne siirsit?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Lukaiseppa ja hämmästy! :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Juurikin näin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tämä mene tee-se-itse-miesten nokitteluksi :). Sorry offaria!

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Köyhänmiehen coili.


                                                            Ja köyhänmiehen geometria muutos.


                                                            Peite ja vahvistelevy vielä tekemättä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X