Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 Competition ehostusta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 Competition ehostusta

    Katselin tuossa pari vuotta sitten ensimmäistä autoa. Nelivetoinen Audi 80 himotti, mutta hyviä ja kohtuu hintaisia b4 korisia ei tullut sillon vastaan. Marraskuussa 2013 tuli sitten ostettua Audi 80 v6 koneella. Se tuli myytyä puolen vuoden päästä, mutta ihan positiivinen kuva tuosta kasikymppisestä yleisesti jäi.
    Sitten tilalle tuli Suzuki Vitara. Jonkinlainen Audi mielessä kummitteli kumminkin kokoajan ja nyt sattumalta maaliskuussa nettiautoa selatessa eteen tupsahti se harvinainen Audi 80 Competition. Muutaman minuutin sitä ilmotusta ihmettelin ja päätin että tuo on pakko saada :D
    20 päivä viimekuuta tuo oli sitten mun.

    Tietoa:
    -Tuotu saksasta 2005 ja ollut ensimmäisellä omistajalla vuoteen 2009. 2009 sitten tuo nykynen omistaja osti tuon ja on ollut sillä siitä asti.
    -Kattoluukullinen malli jossa ei ilmastointia.
    -Kuskin airbägi
    -314 000km ajettu.
    -Jakohihna vaihdettu n.260 000km kohdalla
    -Hyvät talvirenkaat orkkisvanteilla, uudet kesärenkaat järkyttäväksi maalatuilla alumiinivanteilla.

    Kuvia:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psyeapcpyt.jpg
    http://i376.photobucket.com/albums/o...ps5tpqgt7b.jpg
    http://i376.photobucket.com/albums/o...ps1aqcklne.jpg
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psxknfsnzd.jpg
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psscws2ugp.jpg
    http://i376.photobucket.com/albums/o...pswrjfpxmx.jpg
    http://i376.photobucket.com/albums/o...pskysstfqd.jpg

    Edellinen omistaja lusiutellessaan ajanut auton ojaan jonka seurauksena etupuskuri on mennyt rikki. Sumuvaloa ei tullut mukana ollenkaan.
    Ei kumminkaan ollut isompi lipsautus. Alkuperäiset osat paikallaan, että niitä ei ole uusittu. Etuvalo rytäkässä hajosi ja se on uusi.
    Halkeamia on paljon ja niitä on yritetty vähän korjata. Maskin tilallekkin laitettu jotain rumaa tuning verkkoa.
    http://i376.photobucket.com/albums/o...ps5vxa1wtr.jpg


    Muita vikoja:

    Tankin reunan alta joku suojapelti ruostunut olemattomiin:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psotriihi8.jpg

    Jakopään koppa heiluu jotenkin kummasti:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...pscfmqsaw8.jpg

    Kuskin penkissä reikä:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...pshlsf745w.jpg

    Hantaaki puuttuu:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psseylnaxk.jpg

    Se kuuluisa vaihdekepin suojapussi:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psyx00ntaj.jpg

    Lakkavikaa löytyy ja lisäksi etukaarissa pikkusen ruostetta:
    http://i376.photobucket.com/albums/o...ps9ncjg5hb.jpg

    -Vasemman etuvalon lasi halki ja sen korkeussäätö ei pelaa
    -Taustapeileissä pinnoite tummunut alareunoista
    -Etuiskari päästänyt nesteet ulos
    -Polttoainepumppu ujeltaa!
    -Hälytin lähtee välillä ovia lukitessa päälle
    -Ratti vinossa
    -Jäähdytysnesteen ja moottoriöljyn lämpömittarit eivät oikein pelaa, nousevat vain todella vähän. Flekti ei myöskään pelaa, joten syylarin letku kuulemma joskus kesäkuumalla seisottaessa räjähtää irti :D (mukavan rehellinen myyjä oli).
    -Ym.

    Kone tuntuu pelaavan nykimättä hienosti ja voimansiirto ei ääntele. Diffilukon toimintaa en ole vielä varmistanut tunkkailemalla.

    Viimeisiä huoltoja ja vaihdettuja osia:
    -Änkät 2006
    -Lämppärin kenno 2011
    -Bensapumppu 2011
    -Taka ylätukivarret 2012
    -Jarrupääsylinteri 2012
    -Jakohihna 2012
    -Jarrupaloja puslia ym.

    Huoltojen kuitteja yli 4 tonnin edestä vuosilta 2011-2014


    Tarkoituksena on siis kesäkuussa laitella auto parempaan, siistiin kuntoon. Mitään tuningia tästä ei tule.

    Suunnitelmissa siis:
    -Sisustan purkaminen kokonaan ulos, sen puhdistus ja sisustan huolellinen vaimennus butyylimatolla. Lämppärin kennon hajoamisesta johtuen lattiat jääneet vähän glykoliin, joten sekin pitää huolella pestä pois.
    -Uuden puskurin hommaaminen tai sitten vanhan korjaus. Noita puskureita ei juuri myynnissä näy. Ebaysta löyty 1kpl 450€, ei kiitos :D
    -Sumuvalon hommaaminen, mielellään Hella.
    -Vasemman etuvalon vaihto ehjään
    -Bensapumpun tutkiminen, jos ujellus johtuisi huonosta kiinnityksestä. Ujeltanut kuulemma jo todella kauan ja 2011 kumminkin vaihdettu. Mikähän mättää?
    -Vaihdekepin suojapussin vaihto uuteen. Uusi kolahti just tänään postilootaan :D
    -Ratti suoraan
    -Noiden takaovien järkyttävien tummenuskalvojen poisto
    -Järkevän äänentoiston asennus
    -Lakka- ja maalivikojen korjailu
    -Maalipinnan myllytys
    -Alustan massaus
    -Jarrujen huolto ja tarvittaessa osien uusimista
    -Etuiskarit, ellei kaikki iskarit uusiksi.
    -Lämpömittari/flekti ongelman selvitys
    -Taustapeilien vaihto uuteen
    -Jakopääkopan kunnollinen kiinnitys
    -Tankin suojapellin korjaus
    -Penkin reiän paikkaus: todennäköisesti siistillä kangastarralla. Toimi hyvin 80 v6 audissakin.
    -Kaikkien öljyjen vaihto
    -Pakkasnesteiden vaihto
    -Mahdollinen jarrunesteiden vaihto
    -Kesävanteiden maalaus normi hopeaksi
    -Uudet pyyhkijöiden sulat
    -Hälyttimen korjaus
    -Uudet sytytystulpat
    -Uudet kuramatot
    -Kaikkien pikkuvikojen sun muiden korjailu, suodattimien vaihtelu ja yleinen ehostelu ja siistiminen.


    Jäätävä bilteman jarruvalo täytyy heittää huitilaan
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psduswnscn.jpg

    Mihinköhän tuon ruuvilla tukitun letkun kuuluisi mennä?
    http://i376.photobucket.com/albums/o...psdaxrkrpe.jpg

    Mitä iskareita suosittelisitte hommaamaan? Ebaysta selasin jotain Bilsteinin sarjoja, joka nurkkaan sais 250€ uudet iskarit.
    Onkos nuo tarvike sumuvalot ihan hyviä ja samanlaisia kuin alkuperäiset? Ja onko sumuvalojakin erilaisia? Etuvaloista olen jo hyvin selvillä kiitos tämän foorumin. :)
    Minkälainen vastus mittaristoon menee, jos sen nyt huvikseen samalla vaihtelis?
    Onko tuossa takakontin luukussa alunperin ollut joku verhoilu?


    Kiitoksia etukäteen ja päivittelen tässä kun projektin etenee. Rahaa ei liikaa ole, joten jonkinnäköisellä kohtalaisella budjetilla mennään.
    Tarvii vaan nyt hommata huolella kaikki osat ettei sitten projektoidessa tartte alkaa viikkoja odottelemaan osien saapumista.
    Saa myös tarjota osia. Linkki ostoilmoitukseen: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...19#post1169719
    Viimeksi muokannut mäkikärry; 28.5.2016, 22:17.

    #2
    Hienoa että ostit competitionin ja toit foorumille näytille. Tuon ruuvilla tukitun jarrutehostimen letkulähdön paikalla on alkuperäisenä semmoinen vihreä tulppa, eli ei ole ollut käytössä aikaisemmin.

    Comment


    • #3
      Hieno compe, kuten sämpylät aina.

      Etuvalossa on tietääkseni tuossakin parkki ja vilkku on puskurissa. Sumuvaloa ei taida tarvikeliikkeestä löytää. Ovien alalistat löytyy Speed Autoteileltä eli Tepolta. Tavaratilan kannen verhoilua olen n. vuoden etsinyt eikä vielä ole tullut vastaan, uskon niitä kuitenkin joissakin malleissa olleen.

      Jarruja saa tehdaskunnostettuina eikä ole kovin kalliita. Iskareita löytyy joka lähtöön mutta kannattaa käyttää jotain kestävää ja luotettavaa merkkiä. Tankin suojapeltiä ei enää saa uutena ja vanhat on yleensä ruosteessa.

      Minulta löytyy käytettynä, etulamput ja sumarit. Uutena RS2:een hankittu B5 tankin suojapelti jota täytyy muokata tai ottaa siitä alaosa vanhaan peltiin, eiköhän se ole sama myös avanteissa.

      Comment


        #4
        Mulla on muistaakseni hyllyssä sellainen tavaratilan kannen verhoilu, mutta on t89-korisesta että en tiedä passaako b-nelkkuun. Voihan sitä kokeilla jos haluat?

        Comment


          #5
          B4 sedaneissa en ole ainakaan euroopan malleissa tavannut tuota takakontin luukun verhoilua, USA:n ja Japanin malleista se löytyy ja voi olla muidenki maiden malleissa. Kyseessä todella harvinainen varuste ja yleensä ebayssäkin hinnat tuntuu nousevan korkeiksi. Muistaakseni joskus selvitin että typ89 verhoilu ei sovi B4 luukkuun. Omaan compeen löysin joskus ebaystä tuon verhoilun.

          Comment


            #6
            Asiallinen aihio, kaipaa hellää hoivaa ja fiksailua. Suunnitelmat kuulostaa juuri hyviltä! Itselläni oli tuollainen punainen joitain vuosia sitten.

            Comment


            • #7
              Jep, kiitoksia! Täytyy alkaa noita osia hakemaan ja ostelemaan.

              Lähetin viikko sitten jokaiseen suomen autohajottamoon, jonka netistä löysin, viestiä noista osista ja yhdestäkään ei kumma kyllä löytynyt mitään noista osista. Heh, outoa.

              Comment


              • #8
                Takakontin luukun verhoilun löytäminen ei ole helppoa, olen sen saanut itsekkin huomata... Tässä kuitenkin Audin alkuperäinen varaosanumero, josko se auttaisi etsimisessä: 8A5 867 975 2AV.

                Jos löydät, niin vinkkaahan meille muillekkin ;-)

                Comment


                • #9
                  Juu kiitos, Täytyy etsiskellä.Tässä on osia tullut jo haalittua aika paljon kasaan.
                  Pari uutta vikaakin: takatasauspyörästön vetovarren stefa vuotaa ja tasauspyörästön lukko ei toimi.
                  Kun tuon perän pudottaa alas stefan takia, niin varmaan kannattaa shimmata perä samalla? Löytyykö foorumilta ohjeita shimmaukseen?

                  Comment


                    #10
                    Tuohon perän lukon toimimattomuuteen liittyen, omassa compessa on pari kertaa irronnut lukolle lähtevä alipaineletku konehuoneen puolelta liitoskohdasta jossa taipuisa letku liittyy mustaan muoviputkeen moottorin takaosan ja rintapellin välissä keskellä konehuonetta.

                    Comment


                      #11
                      Stefan takia ei tarvitse pudottaa perää alas.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitokset vinkeistä.
                        Kurkkasin mittariston taakse. Sieltä löytyi tämmönen mittaristoon ihmeellisesti kiinni liimattu merkkivalo:
                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psff2ljsyq.jpg
                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psz07azpd3.jpg
                        Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo on airbagin merkkivalo? Vai onko joku itse tehty patentti?

                        Comment


                        • #13
                          Vaikuttaa ranetukselta tuo liimattu merkkivalo. Poista se liimattu valo ja laita alkuperäinen polttimo takaisin. Jos ja kun valo palaa, etsi vika.

                          Comment


                            #14
                            Muistaakseni airbagin valo on juuri tuolla tavalla erillään. Senhän tulee syttyä ja sammua virtojen päällelaiton yhteydessä. Voi olla että tuosta on ne muovinastat menneet rikki, ja se on sitten vaan liimamassalla laitettu paikoillensa.

                            Comment


                              #15
                              Joo erillisenä tulee tuo valo.

                              Comment


                              • #16
                                Jees. Täytyy irrotella ja laittaa asiallisemmin kiinni jos onnistuu.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin proju saatu kunnolla vauhtiin.

                                  Ensiksi huolellinen pesu


                                  Konetilasta tuli kivan puhdas autoglymin enginewashilla


                                  Lakka lähtee hyvin kun pesurilla vähän sohii. Jos pidempään tuun pitämään tätä audia itellä, niin täytyy ennenpitkää maalauttaa.


                                  Hallitunkilla pikkuhiljaa hivuttamalla auto ylös ja renkaat irti


                                  Päätin ensiks kokeilla tuota koneen puhdistusta. Käytin koneen kunnolla lämpimäksi, valutin öljyt ulos ja kaadoin 4l polttoöljyä sisään ja pyöräytin pari kertaa starttia. Annoin seistä n.5min ja valutin ulos. Mustaa oli.
                                  Sitten laitoin uuden suodattimen ja 50:50 seoksella öljyä ja polttista. Löin käymään ja annoin käydä n.10min tyhjäkäyntiä. Valuttelin ulos ja taas oli mustaa:
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...pscy1izju5.jpg
                                  Seuraavaksi jätin polttoöljyä yöksi seisomaan koneen sisään ja aamulla ulos ottaessa se ei ollut muuttanut väriä yhtään. Tein tän jälkeen vielä kerran tuon 10min käytön 50:50 seoksella, mutta ei sekään enään paljoa likaa kerännyt itseensä.
                                  Eli kaksi ekaa vaihetta nyt ainakin jotain keräsi :D
                                  Ja kyllä meinaan kalkatus hävisi. Voin jossain vaiheessa videot uppailla, joissa tuo ero kuuluu hyvin.

                                  Sitten kun ajoon taas otan, niin uusi suodatin ja uudet öljyt ja ajoa vaikka 30km. Sitten taas uudet öljyt ja kovaa ajoa.

                                  No joo, keulan purkua
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psapnic3po.jpg
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psww20eyr3.jpg

                                  Kampiakselin pultti lähtee näppärästi irti näin startilla pyöräyttämällä
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psrhrerbwl.jpg


                                  Kuvittelin öljymöhnästä, että kampuran stefa vuotaa, mutta ihan ehjä se olikin.
                                  Noh vaihdoin sen nyt kumminkin uuteen kun sellainen oli jo valmiina.
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psaxws1s6x.jpg
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psudxbkcdh.jpg
                                  Täytyy nyt se jakohihnakin vaihdella samalla, kun näin pitkälle pääsin.

                                  Seuraavaksi vaihtelin kallistuksenvakaajan puslat.
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psslippyjw.jpg
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psvne8rzwi.jpg
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psejameio2.jpg
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...ps8sxr60yf.jpg
                                  Ja sama toiselle puolelle.

                                  Huomenna vuorossa etuiskareiden vaihto.

                                  Miksi maskissa on tuommoinen muovisuoja joka estää ilman tulon syylarille?
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psnolfjs1h.jpg
                                  Onko se joku talvisuoja vai kuuluuko tähän malliin?

                                  Mikä virka tällä palikalla on maadotuksessa?
                                  http://i376.photobucket.com/albums/o...psdsjivlhk.jpg
                                  Viimeksi muokannut mäkikärry; 6.1.2016, 21:05.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vanhat etuiskarit vaihdoin sachsin kaasuiskareihin


                                    Kannattaa suojata iskarin varsi kiristysvaiheessa. Jos avain lipsahtais siihen, niin ärsytys vois olla aika suuri tässä vaiheessa


                                    Uusi pölysuoja stoppareineen ja jousi siihen päälle


                                    Uusi ohjauslaakeri ja yläpään mutteri kiinni


                                    Ja koko hoito takaisin omalle paikalleen
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...psjaj151gw.jpg
                                    Ja sama toiselle puolelle. Uudet koiranluut asensin samalla.

                                    Raidetangon päälle kävi vähän hassusti. Saa nähdä saako tuon pelastettua vai tarviiko hommata uus
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...psthnagliv.jpg


                                    Uuden jakohihnan asennus paikalleen
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...psabwny1s9.jpg

                                    Tein tommosen hihnankiristimen säätötyökalun
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...psetpttszb.jpg

                                    Netistä haeskelin, että missä kohtaa noi kannen ja kampiakselin merkit tulis olla. Jotain tietoa löysin ja niiden mukaan jakopää kasaan ja jännittyneenä avaimesta kääntö. Iloisesti lähti rullaamaan niinkuin pitääkin :D
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...pswoqbvgfn.jpg

                                    Motonetin jakopäähihnasarjassa tähän ace koneeseen tuli kyllä oikea hihna, mutta rullan reikä oli pari milliä liian iso!
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...psxpk0lghx.jpg
                                    Tarvii käydä valittamassa siitä.

                                    Syylariin ruuvasin uuden flektin anturin
                                    http://i376.photobucket.com/albums/o...psdmzjetzk.jpg

                                    Muuta tehtyä:
                                    -Syylari kiinni
                                    -Uusi ilmanputsari ja putsarikotelon putsaus
                                    -Uudet tulpat
                                    -Uusi polttoainesuodatin ja polttoainepumppu
                                    -Uudet öljyt ja suodatin
                                    -Uusi termostaatti
                                    -Jäähdytysjärjestelmän puhdistus
                                    -Vaihteistoöljyn vaihto, Castrollia sisään

                                    Kun olin syylarin laittanut kiinni ja käynnistin, niin moottori alkoi sekoilemaan. Tyhjäkäynnillä ei meinannut millään pysyä käynnissä. Kovemmilla kierroksilla se nyt vähän pelas, mutta muuten joutui kaasua kokoajan pumppaamaan, että pysyi edes käynnissä. Välillä sitten taas toimii ihan normaalisti.
                                    Netistä selvittelin, että vika vois olla tuossa ISV:ssä. Täytyy huomenna putsailla se ja toivoa, että lähtee pelaamaan. Voiskohan tuossa olla jokin muu vikana?
                                    Viimeksi muokannut mäkikärry; 6.1.2016, 21:08.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä virka tällä palikalla on maadotuksessa?
                                      http://i376.photobucket.com/albums/o...psdsjivlhk.jpg
                                      Flektin nopeuksia sillä säädetään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos et tuota maskin viimasuojaa tule tarvitsemaan, niin ottaisin sen mieluusti vastaan talouden diiseliin.......

                                        Comment


                                          #21
                                          Minkä merkkiset on nuo iskarien pölysuojat? Muovia vai kumia?

                                          Se umpimaski kannattaa vaihtaa kesäksi paremmin hengittävään. Pelkkä puskurin ilmareikä voi olla kuumana kesäpäivänä himpun verran alakanttiin jäähdytyksen kannalta. Terv. nimim. Moottorin lämpö polttanut itselleen hahmon konepellin maalipintaan ja kaikki konehuoneen muoviosat kuten sähköliittimet murenee palasiksi kosketettaessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitos tiedoista Mattsille ja jipitkanille. Täytyy ottaa suoja pois nyt kesäksi, mutta welloo kyllä mulla sille käyttöä taas talvella on.
                                            Pölysuojat tilasin skruvatilta ja muovissa luki vain skruvat, ei mitään merkkiä. Muovia ovat. Mieluusti olisin kyllä kumiset suojat laittanut, jotka saa tiiviisti alhaalta myös kiinni, mutta ei nyt mahda mitään.

                                            Pesin ISV:n ultraäänipesurilla mineraalitärpätissä


                                            Kyllä sieltä likaa irtosi, mutta ei se vikaa poistanut.

                                            Kokeilin sitten seuraavaksi irroittaa uusimani letkun pätkän, joka menee moottoritilan alipaineletkulta tasaupyörästön lukolle menevään putkeen. Sammuilu loppui heti siihen ja käynti muuttui normaaliksi.
                                            Letku oli hapertunut kokonaan poikki ennenkuin uusin sen.
                                            Kyseessä siis tämä


                                            Kova imu tuntuu ja kuuluu siinä nipassa, kun letkun irrottaa. Ja siis tuo kuvassa oleva viereinen nippakin oli tukittu, mutta kone toimii jomman kumman ollessa auki. Mikähän tarkoitus sillä tasauspyörästölle menvällä letkulla on?
                                            Onkohan tuo kone jotenkin säädetty letkun ollessa hapertunut ja sen takia se sammuu letkun ollessa kiinni, vai mikähän kumma tuossa on? Voiko kaasarissa olla joku korvausilmarööri tms. tukossa tai jotain?
                                            Jos jätän tuon nipan avonaiseksi, niin se imee tietenkin paljon kaikkea pölyä ym. suoraan koneeseen.

                                            Purin ja huolsin tuon moottoritilan mikrokytkimen. Aika hapettunut oli
                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psq1etvjyq.jpg
                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psosbn7zrq.jpg
                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psr39zwpvx.jpg

                                            Keula tarpeeksi kasassa. Puskurin ja valot laitan varmaan kiinni sitten ihan viimiseksi
                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...pssyb8p9rz.jpg

                                            Onkos muuten tuon tasauspyörästön lukon tarkotus lukita perää 100% vai onko siellä vain jotkut kitkalevyt? Lukon päällä ollessaan perästä tulee selkeästi jähmeämpi, mutta ei se missään täys lukossa ainakaan ole.

                                            Comment


                                              #23
                                              Voisiko olla että ISV ei kuitenkaan vielä säädä tyhjäkäyntiä. Onko kaasuläpän pohjassa olevan mikrokytkin-paketin sähköliitin varmasti kiinni? Imupuolen kuuluu olla täysin tiivis määräjakajan jälkeen. Mitä tapahtuu jos irrotat ISV-liittimen koneen käydessä?

                                              Tyhjäkäynnin säätö alkaa vasta kun kaasuläpän kiinni-kytkin kytkee. Omasta compesta oli tuo mikrokytkin rikki. Auki-kytkin toimi mutta kiinni puoli ei. En kehdannut 160€ maksaa uudesta boschin osasta, vaihdoin NG moottorisen kaasuläpän jossa on erilliset kytkimet.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mikähän tarkoitus sillä tasauspyörästölle menvällä letkulla on?
                                                Se tarkoitus, että se lukko toimii alipaineella. :) Lukko on 100%, että kyllä sen ihan täyslukossa ainakin pitäisi olla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tänään oli tarkoitus alkaa tutkimaan tuota vikaa lisää. Käynnistin koneen alipaineletkun toisen nipan ollessa auki. Tukin sen melkein heti ja sen seurauksena tyhjäkäynti laski ehkä ihan ihan pikkusen, mutta nyt se ei enään sammuillut tai tehnyt mitään muutakaan kummallista.
                                                  Irroitin sitten sen ISV:n johdon vielä, jonka seurauksena tyhjäkäynti nousi n.100-200rpm. Muuta vaikutusta ei ollut.
                                                  Laitoin johdon takasin kiinni ja sitten sammutin vielä auton ja käynnistin ja vika ei enää tullut takaisin vaikka käytin koneen kunnolla lämpimäksi :D
                                                  Kiitoksia vinkeistä Jaballe. Jatketaan sitten selvitystä, jos vika palaa.

                                                  Ja kiitos tiedosta myös Mr.Crossfire. Kattelin tänään lukkoa uudestaan ja nyt se lukitsi sen 100% Varmaan ollut toi alipaineletku irti, kun tota lukkoa eilen katselin.

                                                  Yritin takadiffin tyhjennysproppua avata. Ensin normaalisti, mutta kun ei auennut, niin lämmitin minitoholla kolmeen kertaan kuumaksi ja naputtelin vasaralla proppua. Sitten laitoin kunnon varren ja tunkin näin, ettei avain lipsahtaisi:

                                                  Lopputuloksena oli pärsääntynyt kanta ja itsepäinen proppu pysyi paikallaan.
                                                  Onneks täyttyproppu sentään aukesi. Täytyy sitä kautta öljyt vaihdella.

                                                  Löysin myös vihdoin netistä jostain S2 foorumilta tietoa, että minkälaiset takaiskarit tähän sopii. Ebaysta kyseiset kaasubilsteinit maksaa 270 puntaa. Uudet iskarit tää taakse kaipaisi, mutta niiden osto taitaa jäädä rahan puutteessa hamaan tulevaisuuteen...

                                                  Huomenna sitten enemmän kuvia.

                                                  Muokkaus: ja niin, piti laittaa tää päivitys ennen kahtatoista!
                                                  Viimeksi muokannut mäkikärry; 28.5.2016, 22:22.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mielenkiinnosta kuulisin miten perän öljynvaihto onnistui täyttöpropun kautta, koska täyttäminenkin sen kautta on hidasta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hitsikoneella sopiva jatkomutteri kiinni proppuun ja muuten lähtee.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vähän aikaa sai ihmetellä, että miten pirussa en muistanut hitasuskeinoa. Vielä kun olin viikko sitten viimeksi sitä keinoa käyttänyt. Kiitosta vaan muistutuksesta porkkis :D Täytyy huomenna yrittää uudestaan.

                                                        Jarruosat puhdistelin perinteisesti teräsharjalaikalla rälläkällä



                                                        Pensselillä vähän hammeritea pintaan


                                                        Satulat maalasin myös, mutten alkanut niitä irrottelemaan.
                                                        Toivottavasti noi nyt näyttää järkeviltä vanteiden välistä.


                                                        Perän stefan ja öljyn vaihto
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...pspgulzsz9.jpg
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psh9p9pwhc.jpg
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psdyv4tid8.jpg
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psjtibxwep.jpg
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psu2bg6fss.jpg

                                                        Matts tuollalailla ne öljyt pumppasin pihalle
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psw2bj2lam.jpg

                                                        Sitten uusi stefa vaan huolellisesti paikalleen, hiukan vaseliinia stefan huulille, vetovarren stefaa vasten tulevan osan putsaus, castrollia sisään ja kaikki takaisin pakettiin
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psp1rcaktn.jpg


                                                        Alustassa oli massa muutamista kohdista kulunut renkaiden hiekkasuihkun takia pois
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psgqq8hvqk.jpg

                                                        Puukolla riekaleet pois, vähän siistimistä ja motonetistä ostettua dinitrol alustamassaa päälle
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psnio79jgq.jpg
                                                        Ja sama käsittely joka nurkkaan.
                                                        Kivoja nää sinkkikorit, kun eivät ruostu vaikka pelti näkyy.


                                                        Korjailin vielä nuo etuvalojen johdot juottamalla, kun joku oli jostain syystä vetänyt ne abikoilla kiinni
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psqctakjzb.jpg
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...psnf68tmcq.jpg
                                                        http://i376.photobucket.com/albums/o...ps8lecgjtm.jpg

                                                        Toivon mukaan huomenna saan tän jo pyörilleen ja sitten pääsee sisustaa purkamaan!

                                                        Pro tip noiden ruostuneiden pulttien ja muttereiden irrottamiseen on ATF ja asetoni 50/50 seoksella. Toimii paljon paremmin, kuin mitkään crc:t ja wd40 litkut.


                                                        Jos joku sattuu joskus hakemaan tietoa tosta stefan asennuksesta, niin orkkistefa oli 6,3mm syvyydessä tönärillä mitattuna.
                                                        Hakusanat: takaperä stefa perä audi 80 quattro
                                                        Viimeksi muokannut mäkikärry; 6.1.2016, 21:12.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jarrujen asennus.
                                                          Satula paikalleen ja puhdistettuihin liukutappeihin bräklubea


                                                          Ja paketti kasassa.

                                                          Puukolla rapsuttelin vääristä paikoista maalit pois ja jarrupalojen liukupinnoille pikkusen kuparitahnaa. Satuloiden kiinnityspultteihin laitoin pikkusen sinistä lukitetta.

                                                          Ja taakse sama homma
                                                          http://i376.photobucket.com/albums/o...ps2jh4xe8m.jpg
                                                          http://i376.photobucket.com/albums/o...psetryhniz.jpg

                                                          Kamalalla tunkkaamisella, äheltämisellä ja raivolla auto alas


                                                          Ja vihdoin. Projektin ensimmäinen vaihe paketissa :)


                                                          Pienen koeajon heitin ja hyvin pelas.

                                                          Vaihtelin vielä ennen alas ottamista sen raidetangon pään, kun menin sen lyttyyn hakkaamaan.

                                                          Tasauspyörästön pohjaproppua en enää jaksanut alkaa hitsailemaan.

                                                          Sisutan kimppuun seuraavaksi.
                                                          Viimeksi muokannut mäkikärry; 28.5.2016, 22:23.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Audi valmistui heinäkuun alussa ja siitä piti kiirellä lähteä inttiin. Sen takia ei ole ollut mahdollisuutta päivittää. Intti käyty ja mittariin pyörähtänyt jo 320 000.

                                                            Jatketaan siitä mihin jäin.

                                                            Sisustan purin kojelautaa myöden

                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psjf1vdj7m.jpg
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psqcj3t2st.jpg

                                                            Niitä maailman kivoimpia sokeripaloja
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psopftxpj7.jpg

                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psb5pyh8bx.jpg

                                                            Glykoliset ja vettä imevät vanhat huovat saa jäädä pois
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/oo209/juhku/audi/IMG_2424_zpsmqfhi4xj.jpg


                                                            Tän jälkeen vielä ovipaffit ja karmit lähti irti.

                                                            Bitumin irroitus alkakoon
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...ps8j352sdd.jpg

                                                            Eri kokeilujen jälkeen totesin ehdottomasti parhaaksi kaksi erikokoista puulastaa. Ne eivät kärsi kuumasta ja ne on helppo teroittaa uudellen
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...ps7vnwdmeq.jpg

                                                            Pirusti sitä murua tulikin. Kuvassa näyttää pienemmältä kasalta, mitä oikeasti on
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...psvirommvt.jpg

                                                            Bitumiton auto


                                                            Puolitoista päivää tiskiharjan, mineraalitärpätin, rättien ja kaasunaamarin kanssa sisällä heilumista ja paikat saatiin näyttämään jo kivoilta
                                                            http://i376.photobucket.com/albums/o...pswtfg3qki.jpg
                                                            [URL]http://i376.photobucket.com/albums/oo209/juhku1/audi/IMG_2385_zpszimw5y6z.jpg[%2
                                                            Viimeksi muokannut mäkikärry; 28.5.2016, 22:25.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X