Johtunee ihan pumpun laadusta. Aika monta tapausta noita ääntäviä tiedossa ja kaikki noita hinnat alkaen malleja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1993 avo, mallisarjaston rankimmalla moottorilla.
Collapse
X
-
Aika jännä kyllä.
Täytin täyteen : hetken meni ihan ookoo, mutta sitten tulvi ylitse.
Tarkastin säiliön pohjassa olevan imuputken klemmarin, sekin oli vähän löysä. Kiristin.
Kokeilin ilman säiliön sisäistä suodatinta : hetken käy ookoo, mutta sitten rupeaa nousemaan kuplaa paluupuolelta ja pumppu rupeaa pitämään semmoista "rolisevaa" ääntä.
Eli ilmaa muodostuu jostain, mutta en saa päähäni että mistä. Imupuolelta varmastikin, mutta mitenkä ihmeessä ?
Öljyt laitteessa ovat G004000M2 yhteensopivat, Febi 86161. Säiliössä kyllä lukee G002000, mutta mitä tutkiskelin niin tuon pitäisi korvata ihan ookoo tuo vaadittu 2000 sarjalainen.
Mitä helkuttia nyt ?
Comment
-
No. Helkutti oli siellä pumpun päässä, siellä oli letkuklemmarin vaihto saanut aikaan imuputken ulkovaippaan pienen reiän, mistä se sit iloisesti imi ilmaa sisään.
Kävin 20km koelenkin ja näytti toimivan ookoo.
Kävin samalla hakemassa myös kallistuksen vakaajaan koripuslat, mutta nehän olikin väärät. Tosin kun tangon otin kouraan niin ihan ok kamalta nykyisetkin vaikutti. Ei vaan selitä että mikä siellä kuopissa tuntuu kolisevan, ku koiranluut tais kuitenkin olla ehjät ja yläpään lakrut vaihettu samalla kuin tolpat. Pittääpä tutkia.
Tilasin sit puolivahingossa 5l plastidippiä. Vaimokin antoi jo suostumuksen ylimaalaustestiin.
Nyt siitä pitäs sit tulla värin puolesta allaolevan näköinen :
edit : Toki keula on vähän erinäköinen, vaikka tälläinen samaa konsernia edustavasta autosta onkin. Ja ovien määrä. Sekä kova katto. No, ehkä se sävy nyt sit selkeää.
Comment
-
No, ei ole vielä maali saapunut.
Mutta sain vanhan valeon laturin futaamaan, testasin ja rupes lataamaan. \o/ win !
Kokeilin viimeviikonloppuna kun oli ennätyshelteitä (?) , 15C jopa auringossa, tuota tuulisuojan kanssa ajelua :
Voi ajaa 100km/h ja vielä kuuluu radio, eikä myöskään kabiinissa tuule. Eli se mitä jotkut kenellä moinen on, ovat sanoneet että kautta pidentää molempiin suuntiin, pitää täysin paikkansa.
Huonona puolena, että tuli silti niskat kipeäksi, oli 3-4 pv pää ihan jumissa :)
Aurinkoa odotellessa...
Comment
-
No, ei kerkee kyl millään vappuajeluihin, meinaan ei riittäny saksanpojan lähettämä massamäärä. 3 kerrosta allaolevassa kuvassa :
Tässä allaolevassa taas 6 kerrosta konepellissä ja etupuskurissa, ja nyt vasta rupeaa oleen kohtuu ookoo.
5.5. pitäs tulla lisää massaa, joskoha siihe asti sit jaksaisi odottaa. Harmi kun ohjeissa oleva "4-5l riittää auton maalaamiseen" taitaa olla perusväreille, eikä tälläisille läpikuultaville metallisävyille. DAMN.
Comment
-
Hopsiksen kadonnut pumppu taitaa olla tässä. :D http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=140664
Comment
-
Valmista tuli, mutta kylkiin tartteis vielä 1-2 kerrosta sävyä. Sikana huonosti peittävää tuo sininen..
Mutta kyl on hieno sävy, vaikka itse kehunkin. Konepelti, etupuskuri jna paikat missä on 9 kerrosta on täysin tasaiset ja aika Jees. Kyljissä ei tuo 6-7 kerrosta iha näytä riittävän, vaan harmaa paistaa alta.
Enpä tiedä jaksanko tälle kesälle tilata lisää väriä, jos keskittys ny ajeluun ja syssymmällä maalais sit kylkiin lisää. Värin vois tilata kyl valmiiksi..
edit :
1)äkkäsin että tuo matkustajan puolen sumari oli huonosti, korjasin tilanteen kuvan ottamisen jälkeen.
2)tilasin lisää samaa maalia, et saa ne puuttuvat kerrokset sudittua niskaan, ja ajatuksella että saisi samaa erää olevan satsin. (mielessä myös vaihtaa tuo edellisen omistajan raiskaama puskuri riegerin tuotokseen tai ehjään orkkikseen, jolloin maalia tarttetaan jälleen lisää)Viimeksi muokannut repsa; 14.5.2015, 21:45.
Comment
-
senverta komee on että parkkipaikoilta löytyy ja ihmisten päät kääntyy moottoritiellä. Mitä tässä sit masentamaan ?
ainoa ongelma minkä havaitsin, että öljytikun siitä punaisesta osasta on lohjennut pieni pala. Mahtaakohan se olla moottorin sisällä vai onko ABC-moottorissa tyypijuttuna että sylkee tikun osat ulkopuolelle ?
edit : pala löytyi, tuollahan se paperissa luurasi. Kumma juttu että ei muoviosat kestä >15v käyttöä moottorissa !
Voisin myös keksinnön myydä / vaihtaa traktoriin jos jollain on tarvetta. lähdetään keskusteleen 4,5ke hinnasta.
Comment
-
No, traktoria ei tullut vaihdossa, vaikka oli jopa nettiautossakin.
Oisko liikaa hintapyyntiä, tai sit ei vaan tarvetta.
Talvi meni mukavasti odotellessa näyteikkunan takana.
Kaivoin katoksesta pihalle. Aika Jees fiilis, kun nappasin akun kiinni, täytin renkaat ja 44min käynnistyksen jälkeen auto olikin konttorin pihalla :
Leimakin tuli. Miinuksena että ei enää lähtenyt käyntiin kun ei kerennyt lataamaan tarpeeksi, piti kysyä konttorin pojilta starttiapua..
Noh, laitanpa vähän viilistely-kuvia viimevuodelta, niin motivoi itseni :
a)vetämään pari viel sävykertaa plastidippiä lisää
b)etsimään sen oudon kihnuttavan äänen lähteen. Huomiona : ei pidä startin jälkeen välittömästi mitään meteliä/kihnuttavaa ääntä, alkaa ~10sek käynnin jälkeen. Varmaankin joku huohotuspuolen juttu.
Ihan jees tälläiseksi +20v vanhaksi keksinnöksi. Oiskohan uudemmissa parempi takapenkin viimasuoja, mietin vain noita pikkulapsia etteivät vilustuisi.. (tai joskus ku itte istuu takapenkillä olusen kanssa)
Comment
-
Vähän lisää dippiä niskaan. Purkissa näyttää melko hauskalta..
Pitää vielä kasata keulaan irtoromut paikalleen ja raaputella ylimääräisistä paikoista dippi pois, mm. vilkuista.
Tekis kyllä mieli jättää noi neljä rengasta putsaamatta, samaten tuo iso kromilista mikä menee katon alle piiloon. Ehkä ton kromin putsaan niin on yhtenevä ovikromien kanssa.
To-do listalle : uuden oe etupuskurin hommaus joskus. Nykyinen on jonkun edellisistä omistajista "rakastama".
Comment
-
Vuoden oon itse etsinyt tuota puskuria. Ebayssa on käytettyjä myynnissä kohtuu hintaan 400-500€ sillon tällöin :D
Lasikuitu kopiota löytyy halvemmalla, mutta ne vaativat lukemani perusteella enemmän tai vähemmän sovitusta.
Suomesta en ole ehjää orkkista tähän mennessä löytänyt mistään.
Ei toi sun puskuris kovin pahalta näytä ainakaan kuvissa? Oma puskuri aivan tohjona, mutta kyllä se siellä keulalla tyytyväisenä roikkuu.
Comment
-
No, vanha lie siis ihan ok jos noissa hinnoissa ovat. Vaikkakin onhan se vähän muhjuna ja harmittaa.
Kierroslukumittari yhtenä kylmänä aamuna ei toiminut ennenkuin autolla pääs motarilla ja rupes sisätilat lämpeämään, oiskohan aika ottaa kolvi kouraan ja käytä juotokset lävitse ? Kokemuksia ?
Sit näistä tietäjille kyssäri etuakseliston tuennasta : mikä pitää "pehmeän" kolinan/lotinan kun ajaa kuoppaan ? Koitin mielestäni tukivarsia katsoa enkä nähnyt mitään ihmeellistä. Kuuluu molemmilta puolilta jos ajaa kuoppaan.
Koiranluut vaihdettu, iskarit uudet, iskarin yläpään tuki uusi, että noi selkeät vois laskee pois. Katsastuksessakin murjottiin mutta mitään ei nähty.
Comment
-
Etupään kolinasta en osaa sanoa mutta kierroslukumittari ja bensamittari vaatii täälläkin välillä hiukan herättelyä, lienee vaan tunnustavan sukuaan. Minulla on korjaantunut vielä ihan koputtelulla mutta kyllä tuo juotosaseman lämmittämiseksi jossain vaiheessa varmasti menee.
Comment
-
Itselläkin tuo etupuskuri harmitti pitkään, mutta nykyään oon saanut sen pois mielestä, varsinkin kun sain orkkisritilät paikoilleen. Parempi kävelee vastaan jos kävelee.
Mittariongelmat voi korjaantua laittamalla jotain johtoliitinspreitä mittariston takana kontaktipintoihin. Korjasin omat bensa- ja lämpömittariongelmat vastikään juurikin näin.
Vuosi sitten korjasin saman ongelman käymällä juotoksia läpi kolvin kanssa.
Keulan kolina johtunee iskareiden yläpäiden lautasista. Itellä tekee samaa enkä ole vielä jaksanut laittaa sinne kumiprikkoja.
Tässä videolla neuvotaan kohdasta 22:28 eteen päin niistä.
Comment
-
Ja onhan joustintukien ylä"korkki" vedetty riittävän tiukkaan? Epätodennäköistä toki, että molemmin puolin alkaisi lotajamaan siitä syystä.
Comment
-
Pitää tarkistaa mikä pusla sieltä on mennyt kun saan seiskan odottelemasta tukivartta nosturilta pois. Eipä kyllä toisaalta näillä lämpöisillä keleillä kiinnosta auton laittokaan, mielummin ajelee.
Sain terhon pajalta hyvän tarjouksen puslasatsista, että semmoisen vois laitella kun ekan selvitän mitä kaikkee tartten.
Vois selittää myös hemmetinmoista vetelyä kun lähtee ns. täysiä kiihdyttämään. Siis noi kuluneet puslat.
Yläkorkki on siis niin tiukassa kun iskarin mutterin saa vedettyä ? siihenhän jää koriin nähden rakoa joku 3-4mm siitä muoviosan reunasta ? Semmoinen se on ollut kokoajan.
\_||_/ tuollain se oli siellä kun iskaria vaihdoin ja samoinpäin laitoinkin.
Comment
-
Joo kyllä sielä sit jotain lienee tekeillä sikäli kun ei tossakaan nyt mitkään yyberleeput oo vanteiden välissä jne. niin ei pitäs kyl isosti vedellä. Yläkorkilla tarkotin sitä joustintuen korkkimutteria, millä iskari lukitaan sinne tuubiin. Toi iskarin yläpään lautashässäkkä on joo tosiaankin semmonen, että sinne se rako jää.
Comment
Comment