Vuosien ihmettelyn jälkeen palat loksahtivat vihdoin kohdalle niin, että sain alle kauan himoitsemani A4 1.8Ts Quattron. Eihän näitä enää vähän ajettuna mistään löydä, mutta 160tkm oli vielä ihan kohtuullinen lukema tämän ikäiselle autolle. Kun auto ei ole enää uusi, nin huollettavaakin riittää, mutta ajoltaan tuo on edelleen ihan napakan oloinen peli. Syystä tai toisesta tää Audin malli on ollut aina mun mieleen nimenomaan sedanina.
Tänään sain uudet kesätassut alle ja seuraavaksi olisi vuorossa vähän tukivarsijumpaa, sekä samalla alustan päivittelyä. Käyn nyt henkien taistoa Konin keltaiset + madallusjouset / KW var1 inox välillä. Jos olisi tiedossa hyvä madalusjousisarja, jolla kyydistä ei ole liian pintakovaa, menisi konit varmaan tuon KW:n edelle. Aika moni jousisarja vaan tuppaa olemaan turhan pintakova. BMW:n alla KW var 1 oli kyllä hyvä. Napakka, muttei mikään crash-ride. Hvyiä vaihtoehtoja saa tarjota. Mukavuus on yksi tärkeä kriteeri. Olen myös harkinnut tuon sporttialusta jousien pitämistä madaltavilla jousilautasilla ja koneilla, mutta taitaa jäädä rahtusen liian korkeaksi.
Konepuolta olen miettinyt ja luultavasti päädyn DP + ohjelma ratkasuun. Mahdollisesti myös keulacooleri, jos sille olisi tarvetta. Ajattelin tehdä homman niin, että kuumeen kasvaessa turbon voisi vaihtaa himpun isompaan, ja muu setti olisi sitten sitä ajatellen valmiiksi kunnossa. Eikös tuossa AJL-koneessa ole se K03s? Jos tuohon saisi multimapin, niin sitten voisi harkita suuttimia ja RE85 systeemeistä.
Tärkeimpänä listala on kuitenkin alusta, symphony soittimen vaihto johonkin vähän modernimpaan ja sporttijakkaroiden sekä ratin vaihto. Mustia nahkaisia sporttipenkkejä saa tarjota ;) Onko tuossa symphony setissä joku vahvistin vai pelaako systeemin vain mankan vahvistimella? Bose retrofittiä oon myös harkinnut, jos hilut löytyisi sopivasti vaikka ebaystä.
Ensimmäisenä pitäisi kuitenkin saada voimansiirrossa oleva välys kuntoon. Sitä ei kaupungissa ajaessa juuri huomaa, mutta moottoritienopeuksissa kaasun nostaminen ja uudeleen painaminen saa voimansiitopaketin elämään. Silmälläkin näkee kun vaihdekeppi nytkähtää. Mitään kolinoita tai sellaista ei ole. Ideaa tämän vian etsintään?
Klubijäsenyys on vetämässä. Pitihän se laittaa, kun oli tarra ja kilvenalusetkin valmiiksi jo paikoillaan :D Lisää kuvia tulee, kunhan saan auton nuohottua kuntoon ja keli on sopiva kuvaukseen.
Edit:
Miten kalvoja kannattaisi alkaa irroitelemaan? Sisältä tarttis vaihtaa myös "led-pirivalot" perinteisiin. Ei tuosta tuu uudemman näköistä, vaikka valaistus muistuttaakin nyt lähinnä yökerhoa...
Comment