Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8Ts quattro -00 -MYYTY, saa laittaa lukkoon-

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8Ts quattro -00 -MYYTY, saa laittaa lukkoon-



    Vuosien ihmettelyn jälkeen palat loksahtivat vihdoin kohdalle niin, että sain alle kauan himoitsemani A4 1.8Ts Quattron. Eihän näitä enää vähän ajettuna mistään löydä, mutta 160tkm oli vielä ihan kohtuullinen lukema tämän ikäiselle autolle. Kun auto ei ole enää uusi, nin huollettavaakin riittää, mutta ajoltaan tuo on edelleen ihan napakan oloinen peli. Syystä tai toisesta tää Audin malli on ollut aina mun mieleen nimenomaan sedanina.

    Tänään sain uudet kesätassut alle ja seuraavaksi olisi vuorossa vähän tukivarsijumpaa, sekä samalla alustan päivittelyä. Käyn nyt henkien taistoa Konin keltaiset + madallusjouset / KW var1 inox välillä. Jos olisi tiedossa hyvä madalusjousisarja, jolla kyydistä ei ole liian pintakovaa, menisi konit varmaan tuon KW:n edelle. Aika moni jousisarja vaan tuppaa olemaan turhan pintakova. BMW:n alla KW var 1 oli kyllä hyvä. Napakka, muttei mikään crash-ride. Hvyiä vaihtoehtoja saa tarjota. Mukavuus on yksi tärkeä kriteeri. Olen myös harkinnut tuon sporttialusta jousien pitämistä madaltavilla jousilautasilla ja koneilla, mutta taitaa jäädä rahtusen liian korkeaksi.

    Konepuolta olen miettinyt ja luultavasti päädyn DP + ohjelma ratkasuun. Mahdollisesti myös keulacooleri, jos sille olisi tarvetta. Ajattelin tehdä homman niin, että kuumeen kasvaessa turbon voisi vaihtaa himpun isompaan, ja muu setti olisi sitten sitä ajatellen valmiiksi kunnossa. Eikös tuossa AJL-koneessa ole se K03s? Jos tuohon saisi multimapin, niin sitten voisi harkita suuttimia ja RE85 systeemeistä.

    Tärkeimpänä listala on kuitenkin alusta, symphony soittimen vaihto johonkin vähän modernimpaan ja sporttijakkaroiden sekä ratin vaihto. Mustia nahkaisia sporttipenkkejä saa tarjota ;) Onko tuossa symphony setissä joku vahvistin vai pelaako systeemin vain mankan vahvistimella? Bose retrofittiä oon myös harkinnut, jos hilut löytyisi sopivasti vaikka ebaystä.

    Ensimmäisenä pitäisi kuitenkin saada voimansiirrossa oleva välys kuntoon. Sitä ei kaupungissa ajaessa juuri huomaa, mutta moottoritienopeuksissa kaasun nostaminen ja uudeleen painaminen saa voimansiitopaketin elämään. Silmälläkin näkee kun vaihdekeppi nytkähtää. Mitään kolinoita tai sellaista ei ole. Ideaa tämän vian etsintään?

    Klubijäsenyys on vetämässä. Pitihän se laittaa, kun oli tarra ja kilvenalusetkin valmiiksi jo paikoillaan :D Lisää kuvia tulee, kunhan saan auton nuohottua kuntoon ja keli on sopiva kuvaukseen.

    Edit:
    Miten kalvoja kannattaisi alkaa irroitelemaan? Sisältä tarttis vaihtaa myös "led-pirivalot" perinteisiin. Ei tuosta tuu uudemman näköistä, vaikka valaistus muistuttaakin nyt lähinnä yökerhoa...
    Viimeksi muokannut JM; 14.6.2016, 15:37.

    #2
    Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
    Ensimmäisenä pitäisi kuitenkin saada voimansiirrossa oleva välys kuntoon. Sitä ei kaupungissa ajaessa juuri huomaa, mutta moottoritienopeuksissa kaasun nostaminen ja uudeleen painaminen saa voimansiitopaketin elämään. Silmälläkin näkee kun vaihdekeppi nytkähtää. Mitään kolinoita tai sellaista ei ole. Ideaa tämän vian etsintään?
    Apurungon puslat? Moottorin ja/tai vaihteiston tukikumit?

    Comment


      #3
      En usko, että apurungon puslissa olisi vikaa. Tuo ilmiö ei vaikuta mitenkään suuntavakauteen tai ohjaukseen.

      Edit:
      Kannattaako etupäähän ostaa Meylen vahvistettu tukivarsisarja vai Febi. Febi on jopa edullisempi. Mitä toi vahvistus mahtaa meinata Febi vs meyle tapauksessa?
      Viimeksi muokannut JM; 10.3.2015, 19:11.

      Comment


        #4
        Onpas hyvän näköinen B5. Kunhan et mitään pilallemadallettua tuosta tee.

        Comment


          #5
          Tästä ei tule mitään goatse-tuning hirvitystä. OEM-hengessä hillitysti edetään, eikä tehdä mitään lintta-madallusta. Mites muuten vakkarin kanssa. Ainakin kääsuläpän kylkeen tulee vaijeri, mutta on siinä samassa hässäkässä semmonen sähkömoottorin näköinen virityskin. Käykö tohon ihan semmonen perus asennussarja vai tarvitaanko joku alipainesysteemi ohjaamaan kaasuläppää?

          Edit:
          Taidan ostaa ne madaltavat jousilautaset. Katsotaanmiten asettuu niillä. Jos jää korkeaksi, niin sorvaan konin tolppaan toisen lukkouran vähän alemmaksi. Olen ajanut tuollaista B5 korista s-alusta + keltaiset konit setillä ja se oli hyvä. Ei jättänyt toivomisen varaa ollenkaan.
          Viimeksi muokannut JM; 10.3.2015, 23:11.

          Comment


          • #6
            Bvitoseenhan saa lemförderin sarjaa josta löytyy kaikki palikat eteen ainakin

            Comment


              #7
              Älä koske niihin Meylen kamoihin. Jos sitä myydään vahvistettuna, kierrä. Vaihdoin itse kolmatta sarjaa (takuun piikkiin) vuoden sisään. Febi tai Lemförder.

              Comment


              • #8
                Faceliftissä pitäis olla sähköinen kaasupoljin, eli viiksi + johtosarja riittää. Itellä febin tukivarsisetti eikä ainakaan vielä valittamista.

                Comment


                  #9
                  180hv on vaijerikaasulla faceliftissäkin. Ts mallinimessä viittaa ruotsalaisen maahantuojan nimeämiskäytäntöön tuosta tehokkaammasta.

                  Comment


                    #10
                    Homma etenee. Ebaystä jäi käteen keltaiset konit eteen. Taakse pitää vielä hommata samanlaiset. Foorumilta löytyi Bonrathin madaltavat jousilautase sopivasti. Uskon, että keula tippuu noilla juuri hyvälle korkeudelle. Jos ei, niin sitten sorvataan toinen lukkoura koneihin. Sopiva Downpipe olis kiikarissa, siihen pitäis sitten kolvata vielä 100cel "kisakatti". Jos ei muuta hyötyä saa, niin ainakin ahtimen lämpökuorma varmaan vähän pienenee, kun saa sen pöntön pois turbon kyljestä lähemmäs vaihdelaatikkoa.

                    Eikös autossa ole sporttialusta, jos siellä on punaiset tolpat tehtaan jäljiltä? Tukivarsiasiaa selvitellessä ilmeni, että ainakin raidetangon päät ovat erilaiset sport alustassa. Niistä puuttuu kumivaimennus. Mahtaakohan siinä tukivarsisarjassa olla jotan eroja geometrian osalta? Hitnaero oli ainakin huima. Lemförder täydellinen sarja kotimaasta n. 400e, sportin sarja 750e ja ebaystä Febin sarja 285e + pk.

                    Huomenna ajelen pirssin nosturille ja ihmettelen, mikä paikka siellä on antautunut, kun se voimansiirtopaketti liikkuu. Se on tosiaan hassua, että sitä ei huomaa ollenkaan pienemmissä vauhdeissa. Vasta moottoritienopeuksissa polttoaineen syötön katkeaminen saa sen nytkähtämään varsinkin siinä vaiheessa kun kaasua paina uudestaan. Koneen tukikumit näyttivät ihan ehjiltä konehuoneesta katseltuna. Voihan ne toki olla silti loppu.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös autossa ole sporttialusta, jos siellä on punaiset tolpat tehtaan jäljiltä?
                      Näin se taitaa mennä. Varmistuksen saat kun katot löytyykö huoltokirjan koodeista "1BE".

                      Comment


                      • #12
                        Multa olisi tullut ääni K&W var. 1:lle. Omassa B5:ssä oli kyseinen ja kuten sanoit itsekin; Ei pintakova, mukavakin jopa. Ja madallus juuri se minkä halusi.

                        Comment


                          #13
                          Ompahan hyvän näköinen b5, vaikka itseä ei sedan miellytä niin tämä on kyllä maukas. Liekkö väri ja vanteet mikä tekee tästä hienon :)

                          Comment


                            #14
                            Puslajumppa alkoi ja jatkuu :D Vaihdoin koneen vasemman tukikumin, mutta ongelma ei poistunut. Seuraavaksi vaihtoon menee laatikon vasen heilahtelua rajoittava kannake. Linkin kuvan osa nr. 4 Vaihdellaan sitten lisää palikoita jos sekään ei auta. Jotenkin perstuntuma kertoisi, että paketti liikkuu auton suuntaisesti. Kun moottorijarrutuksen jälkeen polttoaineen syöttö lähtee käyntiin kaasua painaessa, paketti pääsee nytkähtämään. Iloinen ylläri oli varsin siistissä kunnossa oleva pohja. Ei ruostetta, ei kolhuja jne. Paljonko tuollaisen quattron kardaanissa kuuluu muuten olla välystä, kun auto seisoo tassuilla? Kellotauluun verrattuna kardaania käänneltäessä tyhjää on ehkä 3-4min...

                            https://dl.dropboxusercontent.com/u/...s/0181_001.pdf
                            Viimeksi muokannut JM; 12.3.2015, 15:34.

                            Comment


                              #15

                              Mitään ihmeempää ei ole vielä ehtinyt tapahtua, mutta osaa on tulossa. Downpipe tilattu ja siihen tarttis vielä etsiä sopiva metallikatti. Konit löytyi eteen, mutta pahaksi harmiksi quattron takapäähän niitä ei edes saa. Varmaan laitan sitten bilsteinit sinne jossain kohtaa. Viinasofta laitetaan sisään kun Porkkis ehtii perehtyä asiaan. Alkuun vaihdetaan vain pumppu ja suuttimet. Jos kesälomalla olis aikaa puuhastella kellariosaston kanssa, niin sitten voisi vaihtaa myös turbon.

                              Sisusta huutaa kovasti sporttipenkkejä. Olen selannut nettiä ihan tuskassa läpi selvittääkseni mitkä nahkajakarat tuonne menee heittämällä ja mitkä pikku askartelulla. Periaatteessa A4 B6 sportit olis se juttu, jos päädyn leikkaa/hitsaa vaihtoehtoon. Mitkä tuonne sitten menee heittämällä? B5 passatin tai Boran/5ov golfin? Entä A6 C5? Mustat nahkaiset sporttijakkarat tuonne pitää nyt kuitenkin saada. Yks vaihtoehto olis ehkä Recaron topline sportit. Niisä näyttäis tosi monessa olevan jämmitys jo valmiiksi. Noista nykyisistä voisi varmaan patentoida airbagien tunnistematot niihin (jos ja kun niissä ei semmosia ole)

                              Coolerisysteemeitä on tullut myös mietittyä. Periaatteessa voisi laittaa Molemmille sivuille coolerit ja pitää ulkonäön ihan vakiona. Pitäis vaan saada edullisesti vaikka TDI:n orkkiscoolerit ja putket. Saako tuone soviteltua FMIC:n niin, että kaikki ritilät ja muut roippeet sopii vielä paikoileen? En todellakaan halua mitään kirkkaita silikonikurveja helottamaan puskurin raoista. S4 puskurin ostaisin, jos jostain löytyisi sopivasti. Sitä ei tunnu tarvikkeena saava kuin semmosilla sivuräppänöillä. Periaatteessa ne sivujutut voisi olla kestettävissä, jos laittais ne tuplacoolerit ja ohjaisi ilman pihalle niistä aukoista. Tosi huonosti tuohon tuohon on mitään siistiä aftermarket puskuria saatavilla. Alumiiniverkot ja semmoset viritykset ei tuu kyseeseen.

                              Hiljaisesta 2.5" putkistosta voi antaa myös vinkkejä. Taitaa mennä joulupukin kanssa samaan kategoriaan, eli tuskin mahtaa löytyä.
                              Viimeksi muokannut JM; 17.3.2015, 17:33.

                              Comment


                                #16
                                Eihän esimerkiksi bsr/simons putkisto tee muuta kuin suhisee ja puhisee. Ei mikään melupesä.

                                Comment


                                  #17
                                  Juuri simons putkistoista/vaimentimista semmosia kokemuksia, että alkavat ikävästi kumisemaan. Hiljenee heti kun kierrokset ovat +3000r, mutta sen alapuolella pitää ärsyttävää ääntä/pörinää.

                                  Comment


                                    #18
                                    B8:n penkit pitäis mennä B6:een että ehkä myös "samalla vaivalla" B5:een? Sähkötöitä joutunee tekemään ainakin liittimien osalta. B8:n penkeissä laajempi valikoima kuin B6/7?

                                    http://www.audizine.com/forum/showth...ont-seats-HELP

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei kait tuohon muuta sisustaa kannata edes harkita kuin B5 ässän/ärässän. Saksan ebaystä noin tonniin. Ja sammaan rytäkkään katsoisin uuden ruorin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näissä peleissä kun kerta sitä tilaa on, niin ihan suosittelisin sinne FMIC:iä. ebaysta saa asiallisia ja suht kohtuu hintaakin, kun katsoo mitä ostaa.

                                        Ja sitte puskuri joku semmone, että kennoon nähden on mahdollisimman hyvä ilmanvirtaus. Yksi hyvä esimerkki on rs4- mallinen puskuri, toki vaihtoehtoja lienee monia eriä. Entiiä miks kaikki ajattelee, että yrittää jotenkin olla "show off" meininkiä jos keulaa iskee ison coolerin ja kennon kohalle justiinsa iso aukko puskurissa. Sehän se tarkotuskin on, että ilmaa pääsisi virtaamaan mahdollisimman hyvi kohti kennoa.

                                        Ja muovista puskuria kannatan, jos haluat yhtään maalaria sääliä :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Sehän se tarkotuskin on, että ilmaa pääsisi virtaamaan mahdollisimman hyvi kohti kennoa.
                                          Se just ei oo tälläkertaa tarkoitus. Mulle riittää, että ilmaa tulee riittävästi ( lämpötilat pysyy kohdallaan ).
                                          Ei tuu mitään RS4 viritystä. Mitään lasikuituista ei harkita. S4 puskurin voisin laitttaa, mutta siihen se jää. Päivän käytin puskureiden hakuun googlella ja eipä tuohon juuri mitään hillittyä ja tarkoituksenmukaista löydy.

                                          Tääkin on pilattu noilla ihmeen sivuräppänöillä...

                                          Comment


                                            #22

                                            Tänään oli ohjelmassa vähän puslajumppaa. Takaperän pusla ja koneen etupusla meni vaihtoon. Osat tilasin ECS-tuningilta ja toimitus oli sikanopeaa. Keskiviikkona tilaus sisään ja osat perjantaina Suomessa. Fedex kuljetti.

                                            Sinne se istahti. Asennus oli helppo.


                                            Etupäähän tuli tuollainen. Etupuslan sai asennettua nosturilla purkamatta keulaa, kun irroitti koneen kannatikumit ja löysäsi vaihteiston kiinnitykset. Sitten mahtui tunkkaamaan konetta kevittimellä sen verran, että osan sai sujautettua paikoilleen.

                                            No mitäs nää sitten vaikutti. Voimansiirtopaketti jämäköityi perstuntumallakin aika selvästi. Miinuksena sitten se, että jo edempänä kirjoiteltu kolahtelu voimansiirrosta kasvoi entisestään. Nyt tosin koko voimansiirtopaketti ei enää heilu samalla tavalla, mutta kaasua pumppaamalla saa edelleen houkuteltua esille sen kunnon kolahduksen. Asennuksen jälkeen kytkimeen ilmaantui ulahdus vaihtaessa. Samoin laatikon seudulta kuuluu nyt pieni kolahdus joka vaihdolla. Välillä tulee semmonen tuplakolahdus. Meikän betsit on nyt tiensä päähän tulleessa vauhtipyörässä. Ei tuolla alustassa mikään oo niin rentoutunut, että ääni voisi sieltä tulla. Kytkin täytyy mutenkin vaihtaa tulevaisuuden suunnitelmia ajatellen, niin sama se on laittaa laakista kuntoon.

                                            Oliskohan tää toimiva setti?
                                            http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-1-...item567284c071
                                            Viimeksi muokannut JM; 23.3.2015, 15:05.

                                            Comment


                                              #23
                                              Onko kardaanin kannatinlaakeri missä kunnossa?

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä se vaikutti olevan ihan ok. Ei se ainakaan käsin heiluttelemalla mihinkän liikkunut

                                                Edit:
                                                Ei kai tääkään kytkinsetti nyt ihan huono olis. Tuskin tuosta koskaan otetaan semmosia vääntöjä, joilla RS4 kytkin antautuisi.
                                                http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-...o-1.8T/ES5486/

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jaahas, eipäs passanneet madaltavat jousilautaset koneihin. Prkl... Muutenkin toi tukivarsien vaihto on semmosta hommaa että huh. No nyt on pultit rasvattu ja uusittu, niin onpahan helpompaa purkaa ensi kerralla. 500nm kytkin tuli myös hankittua Tepolta. Ei sitten jää siitä Porkkiksen hommat aikanaan kiinni. Puutteitakin löytyi. En o missään tarvinnut vielä 18mm lenkkiä ja nythän se alatukivarsien vaihto tökkäsi siihen. Räikkä ei mahdu koloon.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Piippuavain on myös toimiva. Varaa remontteihin myös 16mm avain. :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      16mm avaimia oli ennestään jo 2kpl ;) En nyt enää muista missä, mutta jossain vehkeessä kaikki pultit alustassa oli 16mm. Oli muutenkin yks p*rkeleen savotta tää päivä. Perjantaina olis tarkoitus uusia kytkin ja sitä silmällä pitäen ajattelin jo hankkiutua eroon alkuperäisestä katalysaattorista. No arvata saattaa, että katin taaemman laipan pulttiliitokset oli niin ryyteessä, että eihän niitä saanut auki. Ketjuleikkurilla sitten vaan nitkuttamaan putkea poikki. Sain putken kahteen osaan ja ilmanputsarin purkamisen jälkeen katti suostui poistumaan yläkautta.

                                                      Güntherin 3-2,5" downpipe paikalla ja tottakai se loppui siihen kohtaan, missä alkuperäinen putki on litistetty. Litteä pätkä veks ja ei muuta kuin vajaan kolvaamaan väliputkea. Jostain vanhoista pätkistä hitsailin tigillä kasaan pätkän orkkisputken ja uuden väliin. Liitokset näillä "volkkarimallisilla" systeemeillä ja olihan se varma, että vuotaa. No pääasia, että on kasassa ja toimii.

                                                      Uusilla iskareilla ja orkkisjousilla keulimisefekti vaan paheni... Nyt tarttis sit kuitenkin jousisarjan ja taakset vielä iskarit. Varmaan Bilsteinit, kun ei sinne kerran koneja saa. Tuli vielä etulokarikin kolhaistua tolpalla, ristus mikä päivä... Nyt pitää varmaan nauttia vähän islayn tuotetta iltapalaksi.

                                                      Lobalta tuli pakosiipi K04s projektiin. Kyllä tää tästä taas lähtee. Autokin keulii jo valmiiksi :D

                                                      Edit: ahto/seosmittariksi keksi tämmöisen:
                                                      http://www.reveltronics.com/en/produ...mputer-utcomp#

                                                      Otin sen kokoisen näytön, että saan askarreltua sen ilmaventtiilin sisään. Jotenkin ei vaan huvittanut alka ruuvaamaan mitään viisaripatteristoa koelautaan. Podin ja ECS:n mittarit kävi mielessä, mutta tuo on aika laaja ominaisuuksiltaan ja sen saa siististi asennettua, niin pitää koittaa. Valitettavasti pienempää olednäyttöä ei saanut punaisena. Pitäisköhän koittaa muuttaa sen väriä kalvolla?
                                                      Viimeksi muokannut JM; 24.3.2015, 22:15.

                                                      Comment


                                                        #28

                                                        Lobalta tippui tämmönen kotiin.

                                                        Se pitäis mahduttaa tänne. Eastlands engineering nimistä putiikkia pitävä kaveri lupasi hoidella koneistukset.

                                                        Saksasta tilailin tämmösen aihion koneistuksia varten. Jännästi hivastu KKK:n merkki pois. Onkohan toi aito vai kiinalainen?

                                                        Mites tota nyt kannattais porttailla ja siistiä. Olis helppo tehdä kun nyt sattuu olemaan irrallaan. Kannattaako tommoseen ahtaaseen pikkupesään vedellä jotain pinnotteita? Entä pakosiipeen? Marteliuksella olis yhtä ja toista hyllyssä. Huomenna olis kytkimen pajoitusta tiedossa. Toivottavasti hommat menee kohtuudella maaliin. Saako kaks ukkoa nostettua loodan helposti pois vai tarvitaanko laatikkonosturia?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Saa nostettua kahdestaan pois. Auto nosturille ja 1h10min niin laatikko pitäisi olla lattialla. :D

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllähän tuon lootan pitäs saada mukavasti tulemaan pois, ilman sen suurempia ongelmia. Joskus tuli serkun kanssa nostettuu loota pois, niin että tunkit pitelivät autoa...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X