Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8Ts quattro -00 -MYYTY, saa laittaa lukkoon-

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hallitunkki laatikon alle ja sen varassa laskee. Onnistuu yksinkin.

    Edit: Jaa tarviit vissiin vähän korkeamman hallitunkin...

    Comment


      #32
      Joo, ei hallitunkit auta, kun nosturilla duunataan. No eiköhän kaks ukkoa sen sieltä tiputa :D KEskitystyökalun taidan vielä hakea jostain. Jos vaikka biltemasta löytyis. Joskus ollut todella työlästä saada akselia booreille. Muistaakseni 200sx nissanin lootaa hierottiin oikein antaumuksella, ennen kuin meni.

      Comment


        #33

        Taas sai Audi hoitoa yhden perjantai-illan verran. Kaveri lainasi nosturiaan, niin kyllä siinä kelpasi touhuta. Toinen kaveri oli päätirehtöörinä ohjastamssa hommia. Mun viimeinen kytkinremppa on tehty joskus 2005 nissaniin. Oon ilmeisesti ostanut oikeasti 160tkm ajetun auton, kun kaikki niihin kilsoihin täsmäävät ongelmat alkavat vaatia korjausta. Tukivarsia menee jo toista kierrosta, kytkin oli aivan loppu samoin vauhtipyörä. Sisemmässä kehässä oli semmosta löysää "klappia" varmaan 2,5cm ja siihen päälle se liikkui vielä saman verran lisää vähän tahmeammin. Ei ihme että kolahteli vaihdossa. Löytyi kolinaan toinenkin syy. Perä taitaa olla valmis tai sitten siellä on risa vetari. Täytyy tutkia. Se 5min välys löytyy kuitenkin laatikon ja perän välistä. Ennen takapuslan vaihtoa sieltä ei kyllä kuulunut mitään ujellusta, mutta nyt tuolla tiukemmalla puslala sellainen tuli. Se kyllä on varmaan ihan normaalia, kun alumiinirunkoinen pusla laitetaan koria vasten.

        Kiva nähdä tämmösiä bemareiden jälkeen. Voimansiirron osa, joka ei vuoda öljyä mistään :) Oli mulla kaikki tiivisteet varattu tuohon rempaan, mutta ei me ehjiä stefoja alettu repimään irti. Kampuran, kardaanin ja kytkinakselin stefat kaikki kuivia.

        Putki (Simons rst) tuli tilattua Marteliukselta. Audiin olikin aika heikosti laaturännejä saatavilla. Bemariin on netti pullollaan Bastuckia ja Eisenmannia, mutta tän kanssa on heikompaa. Muutama kappale ja nekin hemmetin kalliita. Takapäästä puuttuu edelleen konit. Niitä saa, mutta hinta on helvetin suolainen. Tais olla lähes 500e/pari. Koko setti jousineen on tonnin ja nyt vaikuttaa siltä, että noi 150 eurolla ostetut etutolpat on ajanut mut vakeuksiin :D Jos jollain pyörii ylimääräiset nurkissa, niin saa tarjota. Jos ei jostain löydy pian sopivasti, niin taidan laittaa B8 bilsteinit taakse. Sitten joku -30mm vieterisarja ympäriinsä.

        Comment


          #34
          Miten vauhtipyörä oli loppu? Ei ne nyt normaalisti noin pian hajoa.

          Comment


            #35
            No sitä välystä/klappia oli aika hemmetisti. Oli se pinnaltaan ihan semmonen kun kuuluukin. Pahimmillaan noita hajoaa jo 50tkm kohdalla...

            Comment


              #36
              Ja parhaimmillaan kestää hyvin paljon pidemmälle :)

              Comment


                #37
                Voi olla. Ajostahan se on enimmäkseen kiinni. Paljon kaupunkiajoa -> vauhtipyörä lujilla ja antautuu nopeammin. No ei tässä sen enempää tarvii vauhtipyörään keskittyä, uus ehjä paikoillaan ja taas mennään.

                Comment


                  #38

                  Eilen tuli tämmönen asenneltua paikoilleen. Ei ollu taaskaan helppoa. Olin ostanut oikein johtosarjan että saisin suorittaa PnP asennuksen, mutta eihän se niin mennyt tietenkään. Lopulta päädyin leikkaamaan vahvistimen LOW-level lähdöt poikki liittimestä ja kolvasin niihin RCA:t. Sitten ihmettelin, kun balance sai takakaiuttimet käyttäytymään tosi oudosti. Toisessa laidassa soi normaalist ja toisessa tuli vaimeaa diskantin piipitystä. Helvetinmoisen ihmettelyn jälkeen sain todeta, että takakaiuttimen kalvolta liittimelle tuleva johdin oli poikki. Vähän kolvia ja tinaa ja taas kaikki toimi.

                  Tästä päästäänkin siihen, että mihin ne etupään LOW-level lähdöt menee? Tarkoitus olis vahvistaa etupäätä 5.25" erkkasarjalla ja pienellävahvarilla. Jos nuo johdot menisi vaikka johonkin selaiseen paikkaan, mihin saisi vahvistimenkin sijoitettua. Vois kolvata toisenkin RCA-adapterin ja näin välttyä ikävältä sisustan purkamiselta.

                  Soittimena tuo parrottì on kyllä oiva peli. Handsfree toimii paremmin kuin monessa uudessa autossa. Osaa yhdistää puhelut hienosti HF-sarjaan ja sen lisäksi osaa siirtää puhelun takaisin luuriin, kun auton sammuttaa. Tässä asiassa moni käytössä ollut tehdaslaitekin kompastelee melkoisesti. Ei oo mitään ricer ledpalkkeja pomppimassa näytössä- Ainoa miinus on pikkuisen hidas käynnistyminen. Androidia ei saa ihan sekunneissa pystyyn.
                  Viimeksi muokannut JM; 29.3.2015, 12:31.

                  Comment


                  • #39
                    Komeen värinen on kyllä autos.. mistä hommasit moisen soittimen ? Ei oo tullut aikaisemmin vastaan tuollaista merkkiä.

                    Comment


                      #40
                      Ebaystä noita löytyy. Ei valmisteta enää, mutta tasasesti noita pomppaa myyntiin. Hinta pyörii n. 120-150e nurkilla. Parrot taitaa olla yks isoimpia HF-systeemeitä tuottavia valmistajia.

                      Comment


                      • #41
                        Ootko päässy mottia vielä sen enempää tutkailee? Muistaakseni tän mallisessa oli jo hieman isommat öljykanavat. Ja mitä kuullu, niin ö-sihti näissä taitaa kestää kauvemmin, perushuolloilla. Ihan näin OT:na :)

                        Comment


                          #42
                          Mistäs tollanen öljykanava tieto on peräisin? Ösihti on sama kuin aeb ja adr. Koko lohko on sama. Myös veivit ja kampura.
                          Isoreikäkansi on myös sama. Turbo on ja softa taitaa olla vakiona suurimmat erot.

                          Comment


                          • #43
                            Näin ainakin APU:ssa :) Mekaanisti eroa ei varmaan sihdissä olekkaan, perustuu ihan muuhun.

                            Comment


                              #44
                              Mielenkiintoista. Perustuu mihin?

                              Comment


                              • #45
                                Oli eräs projekti, jota tutkailin. Aikaakin jo, mutta muistaakseni näin tosissaan oli. öljy- ja veden kierrolle oli hieman isommat kanavat, mitä normisti A4 B5. Muita eroja en nyt sitten muistakkaan, äkkisältään. Tais olla ihan läpileikkaus kuvaakin silloin tuosta lohkosta ynms.

                                Joku viisaampi, voi toki lisätä vielä.

                                Comment


                                  #46
                                  Koko lohko on sama. Myös veivit ja kampura.
                                  Hitto kun oliskis. Tuossa on ilmeisesti valettu kampura, kun taas aeb:ssä on taottu. Näin ainakin luin jostain audizinen 1.8T koneita käsittelevästä säikeestä. En oo perehtynyt konepuoleen vielä olleenkaan. Vihdoinkin on etupään kaikki varret vaihdeltu ja auto kasassa. Weitecin -30mm jouset olivat nappi ostos. Taakse täytyy vaan tilata ne konit, niin saa alustahommelit valmiiksi. Hyvällä tuurilla huomenna tontille laskeutuu uusi Simonssin putki ja Porschen etujarrut. Saa sitten viimeisetkin ongelmakohda kondikseen.

                                  Kaapissa odottaa niin ikään Herzin erkkasarja etuoviin. Samalla pitäisi vielä paskarrella Reveltronicsin mittari kiinni. Siihen pitäsi vielä metsästää sopiva mappi näyttämään paineita. Tänään meinasin nakata viskon mäkeen, mutta en sitten jaksanut aloittaa ihmettelyä, miten hanttarinpuolen toinen puskurinkiinnityspultti aukeaa, kun lasinpesurin runko tulee presiis sen eteen. Täytyy varmaan irrotella lamppu ja katsoa. Saakelin ahdas on tuo remmiosasto... Moniurahihnan kiristin tuntu ihmeellisen löysältä. Kyllä se sen hihnan kiristää, mutta muut vastaavat kohdalle osunet ovat kyllä olleet huomattavasti tiukempia. Liekö tullut tiensä päähän. Viskon laakeri ei oo vielä levinnyt, mutta ei se tuntunut ihan parhaassa tikissäkään olevan. Mäkeen ja sähköistä tilalle.

                                  Nii juu, ehjä perä tartis hommata. Onks noi kaikki a4 b5 1.8T perät samalla välityksellä? Ebayssä olis sopivasti 35tkm ajettu...
                                  Viimeksi muokannut JM; 7.4.2015, 21:18.

                                  Comment


                                    #47
                                    Aeb:ssä on -96 puoleenväliin vuotta esiintynyt takokampuraa. Niitä on melko vähän tarjolla, enkä tiedä onko ollut edes kaikissa alkupään moottoreissa. Se on 700g kevyempi kuin valukampura. Minulla on pöydällä tällä hetkellä aeb ja ajl kampura. Aivan identtiset ja samanpainoiset.
                                    Viimeksi muokannut MikaSS; 6.4.2015, 20:06.

                                    Comment


                                      #48
                                      No se taulukko oli sitten sitä ameriikanfaktaa... Eipä noissa ne kampurat se heikko lenkki taida muutenkaan olla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        On se vaan niin tyylikäs väri! Ps. pakko laittaa seurantaan ;)

                                        Comment


                                          #50
                                          Tämäkin on vähän taas edennyt. Koni sport/Weitec 30mm alusta on paikoillaan ja siitä tuli hyvä. Voisi sanoa, että täydellinen ajoltaan ja tämmösen vähän varttuneemman harrastajan näkövinkkelistä myös korkeudeltaan. Keula on tosin ehkä karvan korkeammalla kuin perä, jos kaarista tarkastellaan. Saattaapi olla, että askartelen säädön eteen, kun noita etutolppia on nyt yksi ylimääräinen pari. Etupään cambereissa oli vähän ihmeelien ero. Toinen puoli 1.2 ja toinen 0,7. Mistäs tommonen voisi syntyä? Kaikki tukivarret uusittu muutama kuukausi sitten. Taakse pitäisi hommata uudet sikarin "yläpäät", vanhat olivat jo vähän rapsakat.

                                          Perä on alkuperäistäkin huonommassa jamassa ja siihen pitäisi paneutua seuraavaksi. Täytyy kaivella murikka ulos ja katsoa, miksi vetarin laipat klappavat. Siitä taitaa johtua myös värinä yli 120km/h vauhdeissa. Alkuperäisellä perällä ei tehnyt tuota ja kardaani on linjattu laserilla. itse asiassa kardaanin asento ei vaikuta tuohon ilmiöön oikeastaan ollenkaan. Perhana, on tässä vielä jumppaa, ennen kuin päästään virihommeleihin.

                                          Turbon pakopesä pitäisi saapua tänään. K03 pesä on koneisetettu S3 audin pakosiivelle. Imupuolelle jää K03S ahtimen rojut. Joku cooleri tarttis vielä soveltaa keulalle, vaihtaa suuttimet ja bensapumppu ja sitten olisikin viinasoftaa vaille valmista tän kesän osalta. Hukkaportin kellon vaihtelen vielä. Tilasin Kinugawa turbon billettikellon. Pitäisi olla hyvä ja ainakin mutama kaveri on kehunut noiden tomineen hyvin.

                                          Porsaan jarrut tuli myös laiteltua. Kajakin takasatulat meni eteen. Jarrumännän pinta-ala menee aika hyvin yksiin orkkisosien kanssa. Levyt pitää vielä vaihdella A4 B6 mallisiin. 312mm riittää mulle, sillä pala menee juuri oikeaan kohtaan. Meneekö nuo B6 levyt heittämällä paikoilleen? Ainakin jarrukilven puolesta näytti hyvältä. Jos laskelmat menee pieleen, niin teen vielä yhdet adapterit lisää. Ostin pylväsporan pikku puuhasteluihin ja vaikkei se mikään laadukkaan työn taidonnäyte olekaan, niin näissä hommissa menee ihan hyvin. Ta-technics spacerit olivat just asiallisen kokoiset levyn ja vanteen väliin. Olisko kerrankin jotain halpaa ja hyvää? 10mm piti tuoda vanteita ulospäin. Oli tuosta sekin hyöty, että nyt on vanteet hienosti kaaren tasalla. Ei yhtään yli.

                                          Adapterit tein 8mm latikasta, kun sitä sattui olemaan kotona. 10mm olis ollut optimi satulan paikkaa ajatellen. Satulan reikäväli oli 135mm ja nilkan 95mm. Mitkäs ne larruletkut oli, jotka sai vedettyä runkoaisan lähellä olevasta liitoksesta suoraan satulalle asti? Nyt mulla on pätkä kupariputkea vielä välissä, mutta se saa lähteä.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut JM; 4.6.2015, 10:15.

                                          Comment


                                            #51
                                            kardaani on linjattu laserilla
                                            Ettehän laittanu ihan luotisuoraan? Tästä oli justiin juttua toisaalla, että pitäis pari milliä keskilaakerista olla ylhäällä. Siitä oli joku virallinen ohjekin.

                                            Comment


                                              #52
                                              Ei se ihan millilleen ole, tuota juuri muistelin. Kardaani oli ensin hemmetisti vinossa ja nyt jotakuinkin suorassa. Ei mitään vaikutusta asiaan. Kytkinrempan jäkeen se vaan viskattiin paikoilleen ja kaikki pelas hienosti. Pakostahan ne vetarit alkaa siellä vatkaamaan, kun "tumppi" on selkeästi väljä laakeriin.

                                              Comment


                                                #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                                Etupään cambereissa oli vähän ihmeelien ero. Toinen puoli 1.2 ja toinen 0,7. Mistäs tommonen voisi syntyä?
                                                Apurunko ei ole keskellä?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Joo ei tuossa camberien erossa mitään ihmeellistä ole. Tuollainen puoli astetta on ihan säännönmukaisesti noissa, on voinut apurungon puslat väsähtää, ajettu joskus jompaa kumpaa rengasta vähän kiville ja myöskin kori venyy ja vanuu aikain saatossa. Perus käyttövessaan ei tarvisi välttämättä edes säätää, mutta harrasteautoon toki apurungon keskitys niin noi saa kivasti sinne asteen hujakoille molemmat puolet.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Piti vielä tehdä kerran noi adapterit uusiksi. Ekat meni sen verran vikaan, että 312mm levy otti kiinni palojen lukitustappiin. Tein nuo uudet adapterit 10mm latikasta. Tuli aika tyrmeät, eikä varmasti häviä kestossa esimerkiksi apikolin alumiinisille. Jarruista tuli sanalla sanoen sikahyvät. Todella tunnokkaat, tehokkaat ja helposti annosteltavat jarruvoimaltaan. Vaikka autossa oli suht uudet etusatulat, ne tuntuivat silti aina vähän laahaavan. Tapit oli rasvattu jne, mutta aina ne vähän kahnas. Nyt ei kihnuta levyihin. Auto rullaa tosi kivasti. Bang for buck on kyllä kohdallaan tässä upgradessa. Adapterit käsittelin Fertanilla ja vedin päälle dinitrolin metal-alu maalia. Samalla maalasin levyn keskiöt, niin pysyy ruoste vähän pidempään poissa.

                                                    Edit:
                                                    Softa vetikin tosi älykkäästi noi kuvat kyljelleen...

                                                    Total:
                                                    90e A4 B6 312mm levyt
                                                    190e satulat, Cayenne/touareg, männät 4x 28mm
                                                    269e Einhell pylväspora adaptereiden askarteluun :D
                                                    10e latikkaan
                                                    45e uudet jarrupalat
                                                    10e kasa 12 kovuudella olevia kuusiokolopultteja ja muttereita.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut JM; 6.6.2015, 13:17.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kannattaa olla aika varovainen noin lyhyiden 12.9 pulttien kanssa. Materiaali on niin lujaa, että pulttiin ei ehkä saa tarvittavaa venymää ja tästä johtuen ne saattaa aueta itsestään.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Olisko kympit sitten paremmat? Äkkiähän nuo vaihtaa. Tai sit ottaa 5mm pidemmät ja heittää nordlockit väliin?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Joko tosiaan lukkolevyt alle tai 10.9 luokan pultit niin on ainakin varman päälle. Ruuvilukitekin voisi ajaa asiansa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Teoriassa 12.9 pultti ei ole yhtään vähemmän venyvä kuin 10.9. Vetomurtolujuus vain on isompi, eli kestää enemmän venytystä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Venymä on toki sama, mutta siihen vaaditaan aika paljon isompi voima (n. 1080MPa vs. 900MPa jännitys). Lyhyessä pultissa suurin ongelma on, että siinä ei ole muuta kohtaa mistä venyä kuin kannan ja kierteen väli, eli usein pultti katkeaa helposti. Taulukoiduilla kiristysmomenteilla pyritään tuottamaan pulttiin tarvittava venymä sen kiinni pysymiseksi, mutta säilyttämään jännitys plastisella alueella, jolloin pysyvää muodonmuutosta ei synny.

                                                              Sinällään venymästä puhuminen on ehkä harhaan johtavaa, vaan pitäisi puhua riittävän suuresta jännityksestä, jolla pultti ei pääse tärinästä tai muusta kuormituksesta huolimatta "rentoutumaan" ja siten aukeamaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X