Onkos tuohon kaasuläpän siirtoon joku tietty syy? Se ei mahdu syylärin eteen AAN-imarilla vai?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Coupe q pelastettu museoinnilta
Collapse
X
-
-
Joo tuo kaasuläppä on siirretty sen takia että saisi syyläriä suorempaan, Tosin varmasti kesäksi joutuu laittamaan lisäjäähdyttimen keulille, Jos meinaa radalla ajella.
Ylävesiletku varmaan mahtuisi, Jos vesiharavaan saisi jyrkän 180° mutkan taaksepäin, tosin siellä menee nyt tehostimen ja huohotuksen letkut. Yksi vaihtoehto olisi muokata imusarjaa ja pikkukorisen vesiharavaa, Jolloin lähtö olisi valmiiksi sopivalla kohdalla. Mutta minulla olisi muutenkin ajatus jossainvaiheessa kun raha ja aika kohtaa tehdä koko keula toisella tapaan.
Comment
-
Itelle teetin tommosen tosta AAN-imusarjasta aikanaan, että sain syylärin suoraan ja pikkukoppasen modatun vesiharavan paikalleen:
http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/90...1/DSC_3034.JPG
En tiä miten soveltuu johonkin ison tehon hommiin, mutta itellä ainakin on pelannu ihan ok.
Comment
-
Vinkkinä että ebaysta saa kiinakopio tms. halpatuotanto isv:n muutamalla kympillä. Toimii harrasteautossa ihan riittävästi, btdt.
Comment
-
Nyt tuli vaihdettua toinen jarrutehostin paikalleen.Jarrutuntuma parani olellisesti ja muutenkin näyttäis toimivan. Syylärille väänsin pari tukirautaa, niin kestää sekin paremmin paikallaan.
Väliaikaisesti piti vaihtaa toinen venttiilikoppa kun nykyinen rupesi vuotamaan etuosan huohotuslähdöstä. Täytynee kehitellä jotain sillekkin.
Comment
-
Tuli kokeiltua tätä jääradalla ja ihan positiivisen kokemuksen antoi. Pakoäänet ovat justiinsa eikä melkein kohdallaan, ja muutenkin moottori oli käytökseltään ja vetoalueltaan hyvä. Ohjaus tuntuikin jonkun verran nopeammalta ja siellä näyttääkin rs2:sen kamat olevan kiinni. Kiitokset Miikalle vielä! :)
Comment
-
Joo tosiaan tuli jääratakausi avattua ja hauskaa oli:)
Moottori tuntuu ihan onnistuneelta vaikka siellä on alle kilo paineita. Vakio alustakin toimii siviilirenkailla yllättävän hyvin.
Ilmanputsari tuli sijoitettua vähän huonoon paikkaan penkkaan ajon kannalta,
kerää aika iloisesti lunta putsarin ympärille kun vähän penkkoja hivottelee:)
Täytyy joku patentti keksiä talveksi.
Torseeni perä odottaisi hyllyssä kun vain innostuisi laittamaan paikalleen samoin tein voisi keskitasurin prikka modin tehdä.
Kolmovaihde vähän kakoo lämpimänä vaihtaessa mutta muuten vaihteisto pelaa hienosti.
Löytyykös jostain 4.11 laatikkoa missä olisi lyhyemmät välitykset?
Comment
-
Laitetaas tännekkin vähän päivitystä talven tapahtumista.
Joulukuussa vanha pakosarja ratkesi, Ja vaihdoin toisen tilalle. Joulukuun lopulla vein auton Amw:lle jossa Maatsi taikoi putkiston tyhjästä. Tuli aika hyvä:)
Katsastuksen jälkeen meni vaihtoon kaikki jarruletkut, Kun olivat aika epäilyttävän näköisiä.
Eilen olikin sitten dynokeikka. Ja tavoitteet ylittyivät reilusti. 522hv/696nm jäi viimeiseksi lukemiksi. Kotiläksyä kuitenkin jäi. Tuossa 5500 jälkeen käyrä sukeltaa aika tavalla ja ahtoja tarvii varmaan puottaa vähäsen että 01a kestäisi edes hetken läjässä:)Attached Files
Comment
-
Tässä saattoi käydä nyt niin, että hukkaportin esijännitys on nyt liian pieni ja pakopaine vaan avaa porttia. Esijännitystä otettiin dynolla pois, kun alkoi jännittämään 01A:n puolesta. Bensalla oltiin jo 650Nm lukemissa ja tunnetusti kääntöä tulee helposti viinalla lisää aika tavallakin.
Kadulla säädeltiin ahto tasaiseen 1,8 aikaisemmin, mutta nyt ei alettu käyttämään dynoaikaa ahtosäätöön. Oma visioni on, että tästä voitaisiin ottaa jossain vaiheessa vähän keskeltä ahtoa pois ja katsotaan, että 1.8 tms kuitenkin toteutuu yläkierroksilla ja vaikka sitten uudelleen vielä mittauksen verran rullille.
KT5457 on ehdottomasti asiallinen valinta vitosen kylkeen. Bensallakin oltiin jossain 460 paikkeilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miika987 Näytä viestiTuossa on imunokaksi vaihtunut aan pako ja 7a pakonokkakin on ajoitettu uudelleen.
Comment
-
Kyllä noilla nokilla mennään, persdynolla kiertää raikkaammin ylhäällä verrattuna aan imu+7a pako comboon. On tosi kiva ajettava Varsinkin talvi kikkailuissa kun on niin herkkä. Asfaltilla löysä alusta vie vähän fiilistä. Tämä autohan on puhtaasti harraste käytössä, Huimat 3500km tuli taas katsastusten välissä ajettua. Jos vaikka tänä vuonna saisi enemmän mittariin
Eiköhän me tuon Petrin vision mukaan edetä sitten kun saan kesärenkaat tähän alle :)
Jarrulevyiksi valikoitui 312mm ebc turbogroovet jotka pitäisi olla huomenna matkahuollossa haettavissa. Paloiksi löytyy hyllystä yellowstuffit, Jos vaikka saisi pääsiäiseksi hilut kasaan.
Kesävanteet olisi puhallusta ja maalausta vaille mutta en nyt tiedä rupeanko mihinkään tuunaus hommiin:)
Comment
-
Joo kävin Motonetit ja Biltemat läpi. Coupe on nyt joutunut hetkellisesti käyttöautoksi, niin ei ole ihmeitä kerennyt tehdä.
Rupesi häiritsemää tuo etupuskuri niin kolvailin halkeamat täytin pesurin reijät ja maalasin korinväriseksi. Maalausjälki on nyt mitä takapihalla maalatuksi voi kuvitella, Mutta tuskimpa puskuri on muutenkaan kovin pitkäikäinen:)
V8 peräkin tuli purettua ja uudet tiivisteetkin olisi hyllyssä odottamassa kun vain jaksaisi laittaa paikalleen.
Onkos kellään kokemusta että suuttimet olisivat menneet jumiin? Tuossa viimeviikolla jokusen kerran meni sikalaihalle isoilla vaihteilla vedättäessa, ja sunnuntaina yhtäkkiä afr olikin alipainella >10 Laitoin Redlinen e85 lisäainetta ja seuraavana päivänä toimi normaalisti.
Comment
-
Vähän vaiheessa vielä. Tuohon focuksen etulevyyn joutuis poramaan 5x112 jaon että kävisi tähän. Foorumilaiselta olisi tulossa käytetyt b6 s4 takalevyt joissa ofsetti pitäisi olla sopiva. Varmaan vähän joutuu halkaisijaa pienentämään, ettei jarrut olisi hirmuisen takapainoisetViimeksi muokannut miika987; 1.5.2016, 15:11.
Comment
-
Päivitellääs tätäkin
Tuli tuossa keväällä ostettua omakotitalo niin on ollut vähän hiljaiseloa auton kanssa.
Kummiskin kerkesin vaihtaa v8 torsen perän tähän. Aika suoraviivainen homma käytin transporterin sisänivelillä joista joutui 4mm ottamaan pois paksuudesta että sai v8 laipoilla asennettua.
Takalevyt ovat vielä sorvissa mutta eiköhän niitä kohta pääse kokeilemaan.
Tuli tuossa ostettua pari toyo r888 tarkoitus olisi me laittaa 16" urssin vanteille mutta katotaan sopiiko ne pyörimään.
Tänään kävin sitten koittaa kestääkö voimansiirto paikaltaan lähtöä.
Tuloksenä vartin aika 11.8 huippunopeus saavutetaan 1.1km kohdalla joten mailia tällä on turha ajaa:)
Vielä pitäisi kaivaa kättä taskuun ja hankkia coilisarja niin olisi mielekkäämpää ajaa kesälläkin.
Comment
-
Aijai tässähän pitää kohta alkaa virittämään omaa, että pysyy kyydissä :)
Oma takatorsen meni auton omilla pikkulaipoilla kasaan. Piti vaan laittaa vähän shimmejä jatkoksi sinne vetolaipan alle. Käytännön hyöty on ainoastaan se, että on kevyemmät osat käytössä ja pakoputkelle vähän enemmän tilaa.
Comment
-
:) Kyllähän tuo aika vähän yllätti, tosin tälläkertaa lähtö meni putkeen. Miten paljon lyhyempi lyhyempi laatikko sulla Petri on verrattuna aku laatikkoon?
Mietin kans tuota pikkulaipoilla kasaamista mutta multa puuttui toinen apparin vetolaippa ja nykyisissä nivelissä oli aikapaljon välystä.
Pittää ottaa tavotteeksi keventää tuota sen verran että pääsee lähemmäs 11s ensi vuonna:)
Comment
Comment