Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe q pelastettu museoinnilta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos oikein mittasin niin sellanen 90mm siirtyisi iskarin yläpää kun säätö on tapissa. Toivotaan että riittää:)

    Mikäs kierre tuossa iskarin yläpäässä muuten on?

    Comment


      M14x1,5 näyttää olevan

      Comment


        Kiitos!

        Kansiukkokin laitteli viestiä että kansi olisi valmis etuajassa noudettavaksi. Iso peukku sinne Hyvinkään suuntaan!
        Tuossa vielä pari kuvaa ja virtauslappu kannesta

        Click image for larger version

Name:	IMG_20220102_183627_154.jpg
Views:	3317
Size:	88,6 Kt
ID:	1932702 Click image for larger version

Name:	IMG_20220102_183407_016.jpg
Views:	3309
Size:	75,8 Kt
ID:	1932703
        Attached Files

        Comment


          Hienoa jälkeä ja virtaustakin on tullut kivasti lisää. Mitä toimenpiteitä tehtiin pakoventtiili/istukka seudulle?

          Comment


            Pakoventtiilit pienennettiin 27.5 milliin. Tehotavoitehan minulla on varsin maltillinen eivätkä nokatkaan ole mitenkään rajut niin kanavan poikkipinta-alan on pidetty maltillisena ja keskialueen virtauksia suosivana

            Comment


              Pari päivää kun on alustamassaa polttanut niin alkaa valmistakin tulemaan.





              Kynäjouset laakerit ja ylälautaset tilasin Rally-racesta. Tilasinpa sitten vielä takajousetkin samalla


              Näillänäkymin käytän edessä olleet Ak-motorsportin epäkeskolaakerit takana.

              Pesät hitsailin alimpiin säätölevyihin

              Loppu olikin pultin pyöritystä​

              Click image for larger version

Name:	yläpää kasattuna.jpg
Views:	3081
Size:	100,0 Kt
ID:	1932833
              Click image for larger version

Name:	yläpää kasattuna 2.jpg
Views:	3088
Size:	169,4 Kt
ID:	1932834

              Click image for larger version

Name:	iskari paikallaan.jpg
Views:	3084
Size:	131,8 Kt
ID:	1932835
              Click image for larger version

Name:	iskari paikallaan2.jpg
Views:	3080
Size:	125,4 Kt
ID:	1932836
              Harmillisesti kaasu loppui kesken, Niin päällilevyt jäivät hitsaamatta.
              Huomenna jos kerkeäisi hakemaan oikean mittaiset pultit ja mustat mutterit mitkä hitsaan alimpaan levyyn kiinni helpottamaan kulmien säätöä.
              Sitten pääsisikin suunnittelemaan poikkituelle ja konepellin kaasujouselle kannakkeita.
              vähän kyllä himottaisi käyttää tolpat hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa, Mutta katsotaan nyt antaako aikataulu periksi.

              Comment


                Päivitellääs tätäkin kun jotain pientä on kerennyt Audin parissa touhuta

                Öljypohjan sekä loiskelevyn puhalsin soodalla puhtaaksi karstasta.

                Click image for larger version

Name:	IMG_20220123_193409.jpg
Views:	2843
Size:	142,8 Kt
ID:	1934008
                Click image for larger version

Name:	IMG_20220123_193345.jpg
Views:	2843
Size:	152,1 Kt
ID:	1934009

                Nyt kun takatolpat ovat irti niin hitsailin samalla iskaritorneihin laput poikkituelle.

                Click image for larger version

Name:	IMG_20220116_181108.jpg
Views:	2855
Size:	199,4 Kt
ID:	1934010

                Samoilla vauhdeilla syntyikin sitten varsinainen poikkituki

                Click image for larger version

Name:	IMG_20220123_185040.jpg
Views:	2814
Size:	149,3 Kt
ID:	1934011
                Click image for larger version

Name:	IMG_20220123_184929.jpg
Views:	2734
Size:	50,4 Kt
ID:	1934012
                Click image for larger version

Name:	IMG_20220123_184924.jpg
Views:	2861
Size:	192,1 Kt
ID:	1934014

                Taka-iskuiltakaan ei vältytty. Parin kuukauden odotuksen jälkeen tilaamani JE:n mäntien sijaan saksalainen vara-osakauppias lähetti matala puristeiset Wisecot. Onneksi Paypalin kautta sain rahat takaisin, Nyt sitten ei auta muu kuin odottaa taas pari kuukautta että saa sopivat männät,
                Attached Files

                Comment


                  Korkeapuristeisilla tulee niin paljon kivampi että niitä kyllä kannattaa odottaa.

                  Comment


                    Näin toivon:) Ja jos jotain hyvää hakee niin nyt on aikaa hieroa kaikkea epäolennaista:)

                    Comment


                      Tänään hitsailin keulan poikkituenkin loppuun

                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220227_174004.jpg
Views:	2576
Size:	151,3 Kt
ID:	1936464 Click image for larger version

Name:	IMG_20220227_173939.jpg
Views:	2604
Size:	184,9 Kt
ID:	1936465
                      Seuraavaksi täytyisi tilata bensalinjoihin osat ja alkaa vääntelemään niitä auton alle.
                      Attached Files

                      Comment


                        Päivitetäämpä tätäkin kohti nykyhetkeä. Kesä on mennyt aika tiiviisti töitten parissa, mutta kyllä tämä pikkuhiljaa tuntuisi valmistuvan.

                        Suurinosa alustanosista kävi hiekkapuhalluksessa ja niihin vedettiin epoksi pintaan. Taakse tuli Verklinen raidetangot, ja eteen samasta paikka apurungon epäkeskopuslat. Tukivarretkin vaihtui takovarsiksi, noihin olisi jarrujen ilmanohjaimetkin hyllyssä odottamassa kesää
                        Click image for larger version

Name:	20221031_205345.jpg
Views:	2337
Size:	168,4 Kt
ID:	1949517



                        Heinäkuun lopussa sain vihdoin männnätkin, ihan ei kahden kuukauden toimitusaika pitänyt, mutta toivotaan että ne on nyt rakkaudella tehty..

                        Syyskuussa toimitin lohkon, kanget, kampiakselin ja männät Saimaan kansityölle, jossa lohko porattiin ja dekkitaso oikaistiin.
                        Samalla reissulla mitattiin kanget ja kampiakseli, kahta kankea jouduttiin työstämään hieman, että männäntappi mahtuu yläsilmästä läpi.

                        Männänrenkaan katkosvälyksiksi tuli seuraavat:
                        Ylin 0,40
                        alempi 0,50
                        öljyrengas 0,60
                        Kuulostaako katkosvälykset millään muotoa järkeviltä?

                        Billettipyörä tuli briteistä, johon laittelin laakerin paikalleen

                        Click image for larger version

Name:	20220925_145330.jpg
Views:	2312
Size:	135,3 Kt
ID:	1949518




                        Nyt romut ovat sitten tasapainoituksessa, jonka jälkeen pääsisin viimeinkin kasaamaan moottorin. Tällävälin olen puuhastellut kaikkien pikkujuttujen parissa

                        Öljynsuodatin jalkaan vetäsin turbon öllyletkulle kierteen

                        Click image for larger version

Name:	20221116_181819.jpg
Views:	2301
Size:	95,8 Kt
ID:	1949520

                        Aloin tutkimaan öljyn termostaatin toimintaa ja tulin siihen tulokseen, että vanha termostaatti tuskin on ihan älyttömän hyvin toiminut, joten vaihdoin sen sitten uuteen
                        Uusi aukeaakin jo 90 asteessa

                        Click image for larger version

Name:	20221116_181234.jpg
Views:	2314
Size:	145,7 Kt
ID:	1949521

                        Click image for larger version

Name:	20221116_181158.jpg
Views:	2279
Size:	93,5 Kt
ID:	1949522




                        Attached Files

                        Comment


                        • Tästä tulee kyllä hyvä!

                          Comment


                            Toivotaan niin!

                            Tässä onkin viime päivät menneet alakertaa kasaillessa
                            Click image for larger version

Name:	20221121_193959.jpg
Views:	2017
Size:	213,0 Kt
ID:	1950263

                            Mäntien asennukseen tilasin tuollaisen asennuskartion. Eikä kyllä enää millään muulla tavalla tarvitse mäntiä asentaa
                            Click image for larger version

Name:	20221127_192619.jpg
Views:	1952
Size:	101,6 Kt
ID:	1950264

                            Click image for larger version

Name:	20221127_192622.jpg
Views:	1967
Size:	138,8 Kt
ID:	1950265

                            ​​​​​​Kankien kiristystä varten vuokrasin venymämittarin
                            Pultit menivät n. 80nm tiukkuuteen kun pultti oli suunnitellussa venymässä. Ohje momentti taisi olla 65nm

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20221208_195347.jpg
Views:	1970
Size:	131,8 Kt
ID:	1950266
                            Kunhan öljypumpun ulompi ratas saapuu niin rykäisen moottorin nippuun ja alan suunnitella uutta imusarjaa

                            Comment


                              Kivasti tulossa puristusta koneeseen kun männissä ei ole lainkaan kulhoa!

                              Comment


                                Aamupäivällä pyörittelin hieman exceliä, niin kyllä se puristussuhde on jotain 10 luokkaa

                                Mäntä on yläkuolokohdassa noin 1.2mm dekkitasoa ylempänä

                                Click image for larger version

Name:	IMG_20221209_190517.jpg
Views:	1882
Size:	165,8 Kt
ID:	1950313 Click image for larger version

Name:	IMG_20221209_190409.jpg
Views:	1865
Size:	130,5 Kt
ID:	1950314

                                Comment


                                  Viikko sitten Joensuusta tuli imusarjan osat
                                  ​​​​​​Osien laatu on kyllä ihan 6/5
                                  ​​​​Helpottaa huomattavasti kun painekoteloon on tehty valmiit reijät ja runnerit istuu niihin aivan täydellisesti
                                  ​​​​​​
                                  Click image for larger version  Name:	IMG-20221201-WA0003.jpg Views:	0 Size:	93,7 Kt ID:	1950661
                                  Homma on edennyt senverran että runnerit on hitsattu sekä painekoteloon, että imusarjan laippaan.

                                  Click image for larger version  Name:	IMG_20221212_195804.jpg Views:	0 Size:	165,7 Kt ID:	1950662 Click image for larger version  Name:	IMG_20221212_193228.jpg Views:	0 Size:	97,6 Kt ID:	1950663
                                  Mallailin imusarjaa kant​​​​​​een ja samalla hitsasin vesiharavan toisen päädyn umpeen
                                  Click image for larger version  Name:	IMG_20221217_173923_1.jpg Views:	0 Size:	118,3 Kt ID:	1950664
                                  ​​​​​​Virranjakajan tulppaan hitsasin korvakkeen, kun ei huvittanut käydä tulppaa suoraan hitsaamaan kanteen kiinni
                                  Click image for larger version  Name:	IMG_20221217_171115.jpg Views:	0 Size:	105,1 Kt ID:	1950665n
                                  ​​​​​​Seuraavaksi pitää mallata konetta paikalleen syylärin kanssa jotta saan tuloputken paikan mitoitettua siten että syyläri mahtuu olemaan suorassa ja ettei tuloputki ota konepeltiin kiinni
                                  Viimeksi muokannut miika987; 18.12.2022, 22:25.

                                  Comment


                                    Miten olette ratkaisseet bensalinjoja tehdessä tankin liittimet?
                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20221218_150202.jpg
Views:	1738
Size:	154,7 Kt
ID:	1950667 Meinaan vaan että tankista tulevat putket ovat varsin pieniä ja jäävät varmaankin jonkun verran ahdistamaan?

                                    Oon vähän sivusilmällä katsellut jos jostain löytyisi toinen tankki jota leikkelisin senverran että saan An liittimen lähdöt hitsattua. Ei vaan ole oikein löytynyt tankkeja

                                    Comment


                                      Tänään olikin sitten aikaa puuhailla tallissa

                                      Asensin vauhtipyörän ja kytkimen paikalleen

                                      01A Kytkin akseli on saanut uuden elämän levyn keskittimenä

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20221223_182803.jpg Views:	0 Size:	97,2 Kt ID:	1950879
                                      ​​
                                      Sitten nostin alakerran paikalleen, ja merkkailin ykk:oon

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20221223_215933.jpg Views:	0 Size:	138,5 Kt ID:	1950880
                                      Kanteen tuli uudet nokka pukkien pinnapultit, ja ruotsista isommat aluslevyt arppeihin

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20221223_225910.jpg Views:	0 Size:	141,7 Kt ID:	1950881
                                      Otin kahdesta keulan puoleisesta siivun pois ettei pääse ottamaan nokka ketjuun kiinni. Tarkoitus oli porata reijät noihin ja laittaa putkisokalla kiinni ettei pääse pyörähtämään kiristäessä, mutta unohdin ostaa sokat enkä malttanut odottaa ensiviikkoon.

                                      Click image for larger version

Name:	image_83751.jpg
Views:	1539
Size:	129,5 Kt
ID:	1950882

                                      Näin kahden vuoden suunnittelun jälkeen kiva saada jotain näkyvääkin aikaan:)

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20221223_233138.jpg Views:	0 Size:	281,0 Kt ID:	1950883
                                      Nyt alkaakin sitten uskomaton sovittelu että saan imusarjan syylärin välijäähdyttimen ja tehostinpumpun sopimaan samaan nurkkaan

                                      Comment


                                        Nyt on sitten hieman sovitustyötä harrastettu.

                                        Suurimmat ongelmat ovat aiheutuneet allekirjoittaneen uskomattomasta opmistimistisuudesta välijäähdytin kennoa tilatessa:)

                                        Ostin kesällä pitkän harkinnan jälkeen Setrabin 580x329x70mm kennon Amw:ltä. Tilanpuute oli kyllä tiedossa, mutta optimistisuus vei voiton tässä asiassa.

                                        Kennon koosta johtuen poikkipalkki meni uusiksi, ja sitä onkin saanut muutaman kerran hieroa kohdalleen..

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20221225_220707.jpg Views:	0 Size:	113,5 Kt ID:	1950918

                                        Nyt ollaan siinä tilanteessa, että etupuskuri menee paikalleen sekä dampperin ja välijäähdyttimen välissä on noin 10mm rakoa.

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20221225_103637.jpg Views:	0 Size:	172,2 Kt ID:	1950919

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20221225_103606.jpg Views:	0 Size:	171,0 Kt ID:	1950920

                                        Toki vielä pitäisi öljynjäähdytin saada sovitettua jonnekkin päin konehuonetta.

                                        Johtuen etuapurungon epäkeskopuslista ja koska Moottorilla ei ole yhtään varaa liikkua eteenpäin
                                        Niin vaihdelaatikon korvia ei saa enää apurunkoon kiinni. Tätä asiaa täytyy vielä tulevaisuudessa tutkia.
                                        Helpoin vaihtoehto olisi vaihtaa puslat. Vähän isotöisempi olisi tehdä uudet korvat. Uusien kannakkeiden teko houkuttelisi siinä mielessä, että periaatteessa olisi mahdollista siirtää moottoria vielä hieman taaemmas, mikäli kardaanissa olisi vielä varaa. Se vaan varmaan löisi näpeille jossain muussa kohtaa tilanahtautena:)

                                        Niin cuulerin toista päätyä joutuu vielä hieman muokkaamaan. Tein päädyt pelkkä lohko paikallaan. niin kuskin puolen pääty jäi hieman alaviistoon

                                        Click image for larger version  Name:	IMG_20221225_220721.jpg Views:	0 Size:	140,6 Kt ID:	1950921
                                        Mutta eiköhän siitäkin selvitä, kunhan alumiinit saapuu maailmalta
                                        Viimeksi muokannut miika987; 25.12.2022, 23:57.

                                        Comment


                                          Onkohan tuloputken kulmalla runnereihin nähden suurta merkitystä?

                                          Tuossa olisi pari vaihtoehtoa miten tuloputki voisi tulla. Pitäisi osata valita vaan paras

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20221225_221235.jpg
Views:	1463
Size:	127,0 Kt
ID:	1950923 Click image for larger version

Name:	IMG_20221225_221206.jpg
Views:	1466
Size:	126,5 Kt
ID:	1950924

                                          Comment


                                            Muistaakseni joskus sain semmoset ohjeet AMW:ltä, että muuten ei oo väiä, kunhan ei oo suoraan trumpettien edessä.

                                            Comment


                                              Joo perehdyin aiheeseen sen verran etten usko että nykyinen tuloputken kulma olisi erityisen huono.

                                              Nyt on kuitenkin tallissa keretty hieman viettää aikaakin ja jonkun verran edistystäkin on tullut

                                              Harmillisesti vakio bensa kisko ei käynyt nykyisen imusarjan kanssa suoraan. Enkä usko että muokkaamallakaan olisi tullut hyvä, joten tilasin Nuken kiskon.

                                              Joten vanhat suuttimet malliksi kiinni ja mitoittamaan kiskolle kannakkeita

                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20221228_223842.jpg
Views:	1286
Size:	88,6 Kt
ID:	1951060

                                              Kisko istuu varsin napakasti ja sen pystyy jopa purkamaan imusarja paikallaan:)

                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20221228_224555.jpg
Views:	1287
Size:	163,1 Kt
ID:	1951061

                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20221228_224551.jpg
Views:	1311
Size:	184,6 Kt
ID:	1951062

                                              Seuraavaksi aloin sitten vinguttamaan railoa painekoteloon. Railon pyöristin halkaistulla putkella

                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20221229_223257.jpg
Views:	1288
Size:	141,4 Kt
ID:	1951063
                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20221229_223301.jpg
Views:	1286
Size:	167,0 Kt
ID:	1951064

                                              ​​​ Click image for larger version

Name:	IMG_20221229_223332.jpg
Views:	1257
Size:	74,6 Kt
ID:	1951065Huomennaolisi yritys hitsata päädyt ja tuloputki painekoteloon kiinni, olettaen että löydän Kempin polttimeen uuden kaulan.

                                              Comment


                                                Nyt on päädyt tuloputki ja kaasuläpän laippakin paikallaan.

                                                Click image for larger version

Name:	IMG_20221230_222653.jpg
Views:	1214
Size:	91,8 Kt
ID:	1951121
                                                Click image for larger version

Name:	IMG_20221230_222706.jpg
Views:	1197
Size:	88,0 Kt
ID:	1951122 Click image for larger version

Name:	IMG_20221231_125526.jpg
Views:	1233
Size:	197,1 Kt
ID:	1951123 Click image for larger version

Name:	IMG_20221231_125609.jpg
Views:	1225
Size:	192,3 Kt
ID:	1951124

                                                Seuraavaksi ohjelmassa olisi välijäähdyttimen päädyn ja vesiharavan muokkausta

                                                Comment


                                                  Tehostinpumppu jäi hieman ikävään paikkaan, joten siirsin sitä hieman alemmas tuollaisella kannakkeella Click image for larger version

Name:	IMG_20221227_210429.jpg
Views:	965
Size:	129,9 Kt
ID:	1951416 Click image for larger version

Name:	IMG_20221228_151541.jpg
Views:	969
Size:	111,2 Kt
ID:	1951417
                                                  Yllättäen pommilta tuleva letku kävi pienellä kannakkeen vinguttamisella. Click image for larger version

Name:	IMG_20230105_182911.jpg
Views:	975
Size:	127,9 Kt
ID:	1951418
                                                  Ohjausvaihteelta tulevan joutuu teettämään.
                                                  Kiristäjäksi tuli tuollainen uniball tyyppinen ratkaisu
                                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20230105_182901.jpg
Views:	968
Size:	131,7 Kt
ID:	1951419

                                                  ​​​​​Tänään ajoitin nokat ja kasasin jakopään, jotta pystyy arvioimaan tilanpuutteen keulassa


                                                  Click image for larger version  Name:	IMG_20230105_132823.jpg Views:	111 Size:	189,8 Kt ID:	1951356
                                                  Click image for larger version  Name:	IMG_20230105_204655.jpg Views:	111 Size:	180,3 Kt ID:	1951357
                                                  Viimeksi muokannut miika987; 7.1.2023, 23:56.

                                                  Comment


                                                    Askartelimpa tänään kuskinpuolen vaihteiston kannakkeen
                                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20230108_210530.jpg
Views:	936
Size:	122,7 Kt
ID:	1951457
                                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20230108_210510.jpg
Views:	957
Size:	175,9 Kt
ID:	1951456Vanha kannake oli tehty 01E apurungolle, joten mitoitin uuden alemmas niin ei tarvitse käyttää spaceria välissä, ja jotta jää enemmän tilaa aukoa pultteja.
                                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20230108_210752.jpg
Views:	957
Size:	137,7 Kt
ID:	1951458
                                                    Konehuoneessakin senverran sovitustyötä harrastettu ja todettu ettei öljynjäähdytin mahdu poikkipalkki ja keulapellin väliin, joko pitäisi hankkia matalampi kenno tai sitten vaan siirtää öljyjäähy kuskin puolen alanurkkaan.

                                                    Mistähän kannattaisi kysellä alumiinista syyläri kennoa? Tekisi mieli hankkia vakiota pari senttiä kapeampi kenno, jotta saisi flektikotelon ja ilmanohjaimet järkevästi kiinnitettyä

                                                    Comment


                                                      Minkä kokoisia putkia käytit tuossa imusarjassa?

                                                      Comment


                                                        Tuloputki on 3 tuumaa, painekotelon 4 tuumaa ja runnerit on muistaakseni 45mm putkesta
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 19.1.2023, 20:45. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                        Comment


                                                          Taas on tullut vähän alumiinin hitsaamista harjoiteltua

                                                          Huohotinputki syntyi 35mm alumiiniputkesta

                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230114_214950.jpg
Views:	642
Size:	165,1 Kt
ID:	1951887 Click image for larger version

Name:	IMG_20230114_215125.jpg
Views:	632
Size:	168,8 Kt
ID:	1951888 Hitsasin siihen vielä an4 yhteen venttiilikopalta
                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230120_221339.jpg
Views:	639
Size:	112,6 Kt
ID:	1951889 Imusarja sai kannakkeet kaasuvaijerille, isv:lle ja imuilmaanturille, samaan tohinaan valmistui kaasuläpältä lähtevä ahtoputkikin

                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230120_222618.jpg
Views:	660
Size:	191,6 Kt
ID:	1951890
                                                          Tänään hitsailin imusarjan viimeiset saumatkin loppuun, joten seuraavaksi saakin sitten kömpiä auton alle tai alkaa suunnitella laturin kannaketta.
                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230120_222719.jpg
Views:	634
Size:	214,6 Kt
ID:	1951891 Click image for larger version

Name:	IMG_20230119_192950.jpg
Views:	640
Size:	168,8 Kt
ID:	1951892

                                                          Comment


                                                            Jakopään suojakotelo on silkkaa seksiä. Mistä ja paljonko?

                                                            Comment


                                                              Taisin ostaa omani Unkarista varmaan vuonna 2014.

                                                              Tuolta näyttää ainakin saavan. Saattaa olla jopa saman firman tuotos

                                                              https://carbonmotors.eu/composites-s...der-2-2-turbo/

                                                              Veikkaisin, että tuossakin on käytetty muottina vakiota, joten säädettävä hihnapyörä ei mahdu pyörimään ilman että reijittää kopan.

                                                              ​​​​​​

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X