Minä olen yleensä ilmannut kytkimen aina kun kone on käynyt irti Mutta tällä kertaa oli jarrutkin purettu niin jäi ilmaus ihan viimeiseksi hommaksi. No jokatapauksessa nyt tuntuisi toimivan kytkinkin ja on saanut pari iltaa pyöriä tallin likasella lattialla:)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Coupe q pelastettu museoinnilta
Collapse
X
-
Rupesinpas sitten joutessani kuitenkin vaihtamaan kuppipenkkiä pelkääjänkin puolelle. Homma vain mutkistuikinkun pelkääjän puolella ei ole korkeuden säätöä, joten penkin runko on paljon korkeammalla. Ja siitä johtuen pitemmällä ihmisellä ottaa pää kattoon.. Onkohan S2 tai jossain paremmin varustellussa mallissa korkeuden säätöä apparin puolella?
Comment
-
Löytyisiköhän jostain oikealta ajettavasta kenties? Luettelo ainakin tarjoaa oikealle rungolle korkeusäädettävän osanumeroa. https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+co.../881-881000/#1
Comment
-
On niitä saanut apparin puolellekin korkeussäädöllä. Taitaa olla aina ollut lisävaruste, ässä tai ei.
Comment
-
Hieroimpahan sitten kuitenkin tuosta nykyisestä rungosta välttävän. Vieläkin kyllä jää kuskin penkkiä korkeammalle mutta saa nyt luvan mennä sen aikaa tuollaisena kunnes löydän paremman aihion.
Nyt kun sisustakin alkaa olla kasassa niin nostin 0A3 laatikon pukkiin odottamaan pesua. A6 vetarit olisi hyllyssä uusien ässän ulkonivelten kanssa valmiina. Vielä pitäisi tehdä reikä kytkinkoppaan g28 anturille ja lyhentää kardaania. Mikähän muuten on 01A tarkka pituus kytkinkopasta kardaanin laippaan?Viimeksi muokannut miika987; 21.9.2019, 23:19.
Comment
-
Noniin nyt on autossa etujarrutkin vihdoin. Matkahuollon paketista luntattu painokin olisi alle 4kg puoli.
Tuli ajettuakin autolla ekaan kertaan kolmeen vuoteen. Vähän tuo tuntuu erillaiselta A6 verrattuna:)
vikoina vielä olisi nopeusmittari pakkivalot ja g62 anturista herjaa. Mutta eiköhän tässä kohta pääse katsastamaankin.
Comment
-
Noin nyt on aikaa korjata noita pieniä puutteita.
Auto kävi kulmien säädössä asentaja valitteli että raidetangot on liian pitkät ja nyt ratti jäi vähän vinoon.
Nopeusmittarikin lähti toimimaan kun korjasin poikki menneen johdot
G62 anturin vaihdoin ja nyt ei siitäkään enää vikakoodia tule.
Laajakaistalambdan mittarista hävisi numerot kun näpyttelin sitä eikä ohjekirjastakaan ole oikein iloa.
Kuinka kovaa ääntä n75 kuuluisi pitää kun siihen syöttää virtaa? Nyt pitää output testillä erittäin vaimeaa naputusta. Ahtaa nimittäin nyt vain jousipaineella. Hukkaportin letku irti ahtaa ihan nätisti kyllä mittarin tappiin.
Comment
-
Plx näyttökin heräsi henkiin kun palautti tehdas asetukset.
Vaihdelaatikko prokkiskin etenee hitaasti mutta varmasti. Vaihdoin laatikkoon vetarin stefat ja painelaakerin. Syksyllä oli kaiken maailman hässäkkää joten tilasin briteistä valmiit hilut joilla asennus olisi melkein bolt on. Lisäksi hankin c5 etu vetarit ja niihin uudet ulkonivelet. Onkos suosituksia mihin kannattaisi viedä kardaani lyhennettäväksi? Mielellään vielä suht lähellä Lappeenrantaa?
Viimeksi muokannut miika987; 28.1.2020, 20:45.
Comment
-
Lappeesta en valitettavasti tiedä yhtään paikkaa mutta SN Oy / SN Cardan Helsingissä on palvellut omissa kardaanikeikoissa ensiluokkaisesti. Hintakin on ollut minusta kohtuullinen, satasen ja kahden väliin lyhennys ja tasapainotus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miika987 Näytä viestiHieroimpahan sitten kuitenkin tuosta nykyisestä rungosta välttävän. Vieläkin kyllä jää kuskin penkkiä korkeammalle mutta saa nyt luvan mennä sen aikaa tuollaisena kunnes löydän paremman aihion.
Comment
-
B7 rs4 jhm loota tuo kehä ja anturi on ihan after market osia. Laatikosta puuttuu nopeustiedon lähtö niin noilla palikoilla pitäisi nopeusmittatikin toimia. Lisäksi vasemmalle puolelle olisi jokatapauksessa tarvinnut spacerin vetarilla niin kaikki hoituu nyt samoilla palikoilla. Se on tietysti vielä arvoitus miten hyvin toi systeemi toimii suomen oloissa..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti
Mulla oli B5 stripatut penkin jalustat mutta laskeskelin että katurecarot jos niihin laittaisi niin olisi auttamattoman ylhäällä. Tollanen race penkki on vissiin vähän matalampi kuin ergomed
Tuosta kuvasta näkee miten alas penkin saa
Comment
-
Ajattelin että tänään olisin laittanut katin paikalleen katsastusta varten. Mutta ei nyt ihan heti tarttee katsastaa. Oli torsenin kuori taas halki samalla tavalla kuin edellisestä askista..
Taisi kestää 100km tällä kertaa.
Plussana tietysti on että alustamassa kestää kyllä notkeana kun vähän väliä saa pienen öljy kylvyn..
Pienenä miinuksena tietysti on että pitäisi vähän a6:sta rempata niin pitää nyt hetkeksi ajaa Coupe ulos seisomaan niin saa talliin tilaaViimeksi muokannut miika987; 7.2.2020, 19:21.
Comment
-
Paha sanoa.Varsinkaan kun hirveitä pitoja ei ole edes ollut. Kaikki vaihteet löytyi vielä eikä mitään ääntäkään pitänyt.
Olisko sitten taas rattaan palanen mennyt väliin ja lyönyt jumiin?
Edellisen kerran hävis 4 vaihde kokonaan ja rattaan palasia oli aski täynnä.. Tuosta vielä kuva sen askin kotelosta :D
Viimeksi muokannut miika987; 7.2.2020, 20:55.
Comment
-
Purimpa sitten kuitenki jo askin pois. On kyllä aina yhtä ihanaa puuhaa lattialla..
toiselta puolelta löytyikin ihan reikäkin
Jäykistääköhän noi procon tekin vaijerin kiinnekkeet paljonkin koria? Mietin vaan jos ne purkaisi samalla pois..
Askien pituudetkin mittasin ja lyhyellä matikalla 53mm pitäisi lyhentää kardaania.
Comment
-
Aski on ollut muutaman viikon paikallaan työt vaan on haitanneet harrastamista. Vivuston vakaajatanko jää jostain syystä 10mm lyhyeksi niin kakkosvaihde ei kytkeydy. Briteistä on onneksi tulossa pidempi tanko. Pakoputkisto vaatii aikapaljon muokkaamista koska uusi laatikko on paljon isompi ja vetarin sisänivel on tribodi. Nyt muutaman päivän lattialla könyämisen seurauksena putkisto olisi hepissä. Downpipen saumoja aloin jo hitsaamaan, mutta katinkorvausputki saa odottaa siihen asti että kardaani on paikallaan.
Tuossa vielä muutama kuva edistymisestä
Comment
-
Kardaanikin tuli takaisin pajalta uusien nivelten lisäksi vaihtui samalla ristikkokin. Pakoputkenkin sain hitsattu loppuun. Ja tänään kävin pienen lenkinkin heittämässä ja kyllähän tuo aika kivan tuntuinen aski on:)
Vielä pitäisi katalysaattorin putki hitsata että voisi leimalla käyttää
Comment
-
Kesä on oikeastaan vaan ajeltu tämän kanssa. Tosin öljynjäähdyttimen laitoin ennen kymiringiä paikalleen.
kymiringi päättyikin sitten mun osalta koneen kolinoihin varsin aikaisessa vaiheessa.
kolmosen kangesta oli liuskat hävinneet ja runkolaakeritkin oli aika kipeää saaneet. Plussana se että kansi ja lohko näyttää ainakin vielä ehjiltä
samalla hiffasin että 01a laatikon työsylkkä on liian pitkä tuohon 03a laatikkoon ja kytkin jää hieman kantamaan. Sitä en tiedä vaikuttiko se tähän konerikkoon mutta ei se nyt hyvääkään tee.
veden lämmöt karkaa rataajossa aika koviksi niin varmaan täytyy miettiä jotain imusarjahommia että saa syylärin suoraan
Laittelen loput kuvat kun saan pienennettyä ne hyväksyttävän kokoisiksi
Comment
-
Vuoden tauon jälkeen palasin takaisin Coupen pariin. Kansi lähti työstettäväksi Hyvinkäälle, Männätkin on tilattu saa nähdä milloin ne vaan tulee.
Tämä päivä menikin sitten ihan rälläkkähommissa.Nyt kun kone on irti niin on hyvä aika siirtää iskarin yläpäitä taaksepäin
Harmillisesti Ak-motosrportin yläpään laakeri on liian iso ja ottaa säätöpulttehin kiinni. Niin joutuu jonkun muun ratkaisun kehittelemään
Huomenna olisi sitten massan poistoa tiedossa ettei ihan koko talli olisi tulessa kun noita käy hitsaamaan nippuun
- 3 tykkäystä
Comment
Comment