Kertokaa nyt tekijät miten homma hoituu? Muutama varmaankin saanut cruisen tehtyä? Johdot on vedetty, sen kun tyrkkää kiinni mutta haluasisin varmistusta asiaan, kun on vain tasan sen verran pinnejä kuin tarvitaan -> huteihin ei varaa..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Cruise 100:aan (C4)
Collapse
X
-
Mullekin olisi uusi viiksipaketti tulossa Saksasta sopivan kaapelisatsin kera. Saa nähdä kuinka helposti asennus onnistuu... Kyselin muuten piruuttaan viiksimokkulaa Käyttöautolta; siellä sanottiin ettei meikäläisen Audiin saa vakionopeussäätimellä varustettua viikseä eikä maahantuojakaan saa sellaista hankittua. Aika jännä juttu siksikin, että ainakin ensimmäisissä A4:sissa on etkan mukaan sama viiksi. Hyvin noita Audin viiksiä ainakin Saksasta löytyy.
Comment
-
Ok, kiitos Jari..mutta onkohan kytkin/rele konehuoneen puolella, siinä liitinkasassa konepellinavaajan vieressä vaiko ihan polkimien vieressä vai peräti ECUn lähistöllä? Viännähän raatalangala.. asentokytkimestä sitten lähtee se mustavihreä piuha josta ryöstetään tms.?
"Johto menee jarru- ja kytkinpolkimien asentokytkimille: "attached to the switches on your break and clutch pedal"."
Comment
-
> Ok, kiitos Jari..mutta onkohan kytkin/rele konehuoneen puolella, siinä liitinkasassa
Kytkimet nojaa polkimien varsiin ihan normaaliin tapaan, kuten esim. jarruvalon kytkin useimmissa autoissa. Kojelaudan alla siis. Kovin tarkasti en noita johtoja muista, kun tuosta on jo aikaa. Mutta heittämällä toimi tuon ohjeen mukaan ja ryöstäjää käytin.
> Kyselin muuten piruuttaan viiksimokkulaa Käyttöautolta; siellä sanottiin ettei meikäläisen Audiin saa vakionopeussäätimellä varustettua viikseä eikä maahantuojakaan saa sellaista hankittua.
Voi elämän kevät...
Comment
-
Prkl VAGGOMI tai taitaa olla vika käyttäjässä ;) elikkä autocheck toimii ja ottaa yhteyden. Mennäänpäs sinne select-puolelle. Siellähän on niitä ryhmiä (?) alkaen engine.. lehdiltä etsin sen oletettavan 06-ryhmän jossa lukee "seat mem, pass." ja siihen ei saada yhteyttä. Kokeilen piruuttani engine-ryhmää ja pistän login koodin sisän. VAG-Com alkaa raksuttamaan ja näen että dataa kulkee edestakaisin.. luulisi jotain tapahtuvan, mutta ei lopu raksuttaminen! Vartin jaksoin odottaa ja sitten hermot meni. Sieltä suoraan tänne valittamaan/kyselemään että missäs nyt mättää??
ps. auto toimii normaalisti (lukuunottamatta MAFfia, josta juttua toisessa paikkaa)
Comment
-
Huomenta maanantaista! ja hyvää sellaista ;)
Tullessa töihin hiplasin vahingossa cruisea ja nytkähti! Cruise siis toimii sittenkin ja moitteettomasti, ihmeellistä. Ei käy järkeen ollenkaan.. Toimiiko cruise ainoastaan vitosvaihteella? Eikö loginista tule kuittausta vaan jää raksuttamaan? Olikohan edes oikea ryhmä?
...en tiijä...toimii jokatapauksessa.
Comment
-
Ei toimi pienissä nopeuksissa (olikohan alta 40km/h) ja virrat on käytettävä poissa tuon koodauksen jälkeen.
Comment
-
Ok, mitenkäs tuon aktivoinnin kuittauksen kanssa, tuleeko sellaista? Siellä vaan "keppi" heittää rinkulaa tiedoksi että dataa siirtyy ja lisäksi sarjaportti-USB adapterissa välkkyy punainen ja vihreä valo..
Lisäksi onko väliä missä ryhmässä aktivoinnin suorittaa? Näitä kyselen vain ihan niitä varten jotka asentelee cruisea eka kerran, niinkuin meikäläinenkin ;)
Comment
-
TiPu: Ei siltä VAG-COM:lta tule mullakaan mitään kuittausta siitä säätimen aktivoinnista.
Tuli siis asennettua cruise omaan C4:een ja tässä jotain huomioita asennuksesta. Kun tuon homman tekee ekaa kertaa, niin aikaa menee yllättävänkin paljon (taisi mennä jotain 7 tuntia). Toisella kerralla varmasti menisi puolta nopeammin. Mulla hommaa nopeutti vähän Haynesin korjausopas ja viiksen mukana tullut alkuperäinen johtosarja (ja asennusohje).
Täällä ei ole tullut ilmi, että kun turvatyynyä irrottaa, niin ensin pitää irrottaa turvatyynyn virtalähteen liitin. Ennen 7/92 valmistetuissa se on keskikonsolin takana ja 7/92-7/95 malleissa se on hanskalokeron takana. 7/95 mallista eteenpäin sellaista ei ole. Haynes varoitusmerkkien kera painottaa, että se liitin pitää irrottaa akun irtikytkennän lisäksi. Liekö sitten turvatyynyjen powerilla on jokin konkka, jonka takia ko. liitin pitää irrottaa.
Saksasta saamani asennusohjeen mukaan pinni 5 kannattaa kytkeä 75X liittimeen, joka paljastuu kun irrottaa sen säilytyslokeron siitä ratin alapuolelta. Ei tarvitse ryöstöliittimiä ja se on helppo kytkeä siihen. No samahan se on mistä sen 12V ottaa.
Niin vain Käyttöautolla oltiin vaihteeksi väärässä ja meikäläisen Audiinkin sai cruisen vaikka toisin väittivät, ja hyvin toimii. Onko tuossa cruisessa muuten sellaista toimintoa, että cruisen saa ikäänkuin tauolle ja sitten aktivoitua uudelleen niin, että kone kiihdyttää siihen nopeuteen, mikä on viimeksi asetettu?
Comment
-
Tutkimusteni mukaan cruisen saa kaikkiin TDI:hin pelkän viiksen asennuksella vm 95 alkaen (viimeiset Audi 80:set, A4, A6, A8). Tuota vanhemmista puuttuu boksilta tarvittava softa.
Cruise menee tauolle jos painat jarrua, kytkintä tai sitä liukusäädintä oikealle pykälään saakka (ei siis kokonaan OFF-asentoon). Tämän jälkeen voit palauttaa nopeuden entiselleen käyttämällä sitä liukua vasemmassa reunassa (taisi lukea RES siinä kohdassa viikseä).
Comment
-
viper
Tutkimusteni mukaan cruisen saa kaikkiin TDI:hin pelkän viiksen asennuksella vm 95 alkaen (viimeiset Audi 80:set, A4, A6, A8). Tuota vanhemmista puuttuu boksilta tarvittava softa.
Comment
-
Pikaisen läpiluvun ja nopean Googletuksen jälkeen selvisi, että tuohon '97 AAT-koneiseen saisi kruisen ihan viiksen vaihdolla.
Se ei selvinnyt, mikä viiksi siihen sopii? Käykö sama, kuin C5:n, 3B-Passatin tms, tai saako niitä viiksiä muualta, kuin marmorilta ja mihin hintaan?
C4-korisia, ei ole taidettu Suomessa hirveesti tilata kruisella aikanaan, tai sitten ne on sitkeitä vehkeitä, kun purkaamoillakaan ei näytä olevan..
Comment
-
-
Sanokaapa käykö motonetin tarjoama viiksi 1996 C4 A6 TDI quattron rakennustarpeiksi?
MONITOIMIKATKAISIJA "VIIKSI" AUDI A6 95--04
95--04 Vasen vilkkuviiksi jos vakionopeudensäädin. . . . . 48-8663 49.90 ???
ei olis hinnalla pilattu, outoo vaan kun klikkaa perinteisesti tilausta, niin näyttää muut mihin käy, bora golf jne...
Comment
-
Ok, siltä kyllä äkkiä vaikuttas.
Ei oo kokemusta ku typ44 katkasijasta, mutta eikös c4 ole vielä "pikkuvivuilla" joista pelaa valot ja hätävilkku?
Siks tuntuskin hölmöltä että uudempi kävis "vanhaan" pakettiin. Onko kellään kokemusta miten vois erottaa motonetin tiskillä käykö?
Myös itse osat kiinnostas muualtakin, jos jollain sattus olemaan. Vag-com löytyy...
Comment
-
mutta eikös c4 ole vielä "pikkuvivuilla" joista pelaa valot ja hätävilkku
Yksinkertainen nuo on erottaa toisistaan. C4:n paketissa on vilkkuviiksi + tuo pikkuvipu yhdessä, kun taas C5:ssä vain yksi viiksi.
Comment
-
Eli jos motonetin myyjä ei tuo pikkuvivullista viikseä, ei tule projektia sillä osalla.
Kiitti tiedoista.
Vielä lisäkysymys, saako TDI:n vakkarin johtosarjan purkuautosta romikselta kuinka helposti purettua, vai onko helpompi tehdä itse?
Comment
-
saako TDI:n vakkarin johtosarjan purkuautosta romikselta kuinka helposti purettua, vai onko helpompi tehdä itse?
Johtosarjaa sain käydä penkomassa pihalla seisovista raadoista ja kyllä se niistä helposti löytyy.
Tärkein siinä on saada talteen viiksipakettiin kiinni tuleva liitin. Itse vetäisin sivuleikkureilla poikki niin pitkältä kuin turhia penkomatta sain, ja sitten mulla oli se liitin + n. 15cm liittimestä lähtevää johtoa.
Comment
-
Löytyi romiksilta pari ehdokasta
4D0953513 (Ajotietokoneella)
8D9953503A (Kruisella)
Onko nyt niin, että ensimainittu on se alkuperäinen? Jos on, ajotietokone ilmeisesti sijaitsee tuossa monitoimivipuyksikössä ja olisi siis koodattavissa joka autoon, vai? Mitähän muuta tarvitsisi laittaa (näyttö)?
Johtosarja pitäisi ilmeisesti siis myös ottaa tuon viiksipaketin lisäksi, jos kruisen haluaa.
Comment
-
Pitäisi olla tuossa ensin mainitussa A tai C vielä perässä, että siinä olisi cruisen napit.
Eli tuo on normi valoviiksipaketti.
Jälkimmäinen on pyyhinviiksi ajotietokonenapeilla.
Edit: Ja se viiksipakettiin kiinni tuleva liitin olisi hyvä saada talteen myös, jos cruisea meinaa. Saahan niitä toki myös marmorilta.
Comment
-
Tutkimusteni mukaan cruisen saa kaikkiin TDI:hin pelkän viiksen asennuksella vm 95 alkaen (viimeiset Audi 80:set, A4, A6, A8). Tuota vanhemmista puuttuu boksilta tarvittava softa.
Nimimerkllä: Ostinko kaikki hilut turhaan?
Comment
Comment