Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Matkalötkö, 200 turbo -87

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Takaisin sateiseen Varsinais-Suomeen, takana n. 7000 lötkö-kilsaa. Stockholm-Berlin-Prague-Budapest-Ingolstadt- ell am See (näppiksestä hävis tseta-kirjain..)-Kassel-Stockholm. Pääosin 25-34 asteisessa ilmassa ja jyrkimmät nousut yli 20%. Oli siinä öljynvispausta kun tällä automaatilla Grossglognerille venytteli. Baananopeudet oli 130 - 150 kmh, lujempaakin olisi voinut mennä mutta tässä lootassa kiekat oli 4500/140kmh (toinen loota jostain?).
    Erinomainen auto ajaa baanalla ja kaupungeissa, hiljainen/mukava ja kääntyy hyvin. Ohitus kiihtyvyys yllättävänkin hyvä, ehkäpä pieni paino tekee sen? Hieman vain taisi tulla sääliviä katseita ja "virolaismainetta" asiaa tuntemattomilta.
    Tietokoneen mukaan koko reissun keskikulutus 9,7.
    Menee jatkoon tämän auton jalostus, pikkaisen ulkokuorta paremmaksi ja toinen automaattiloota. Mistähän saisi tähän sovitettua 4v-laatikon lukkovaihteineen? Sisätiloista kuljettajan penkin ja kattoverhoilun uusinta.
    Ainut "murhe" matkalla koski ilmastoinnin kompuran hihnaa, yksi poikki ja nyt toinen jo ihan rispaantunut ja löysä taas. Tulikohan järjestelmäpaine liian korkeaksi ja käy raskaasti kompura? Myös lämppärin puhaltimen laakeri leikkaa kiinni +25 kelissä aika ajoin. Toisaalta ilman tätä murhetta olisi jäänyt koeajamatta mtm-R8-spider ja Audi Museum käymättä Ingolstadissa. Oli ilo katsella kun 4 mekatsua ihmetteli 200:n kompuran hihnan vaihtoa ja muut Bentley Continental Coupet, RS6:t, 911 turbot odottivat vuoroaan :) Samalla sai oppitunnin entisöinnistä, lattialla oli kasausvaiheessa RS2 palapeli, 80%:sti uusista osista esim uusi moottori, tilaajana Porsche Austria.

    Vähän jäi vielä ajamisen hinkua joten seuraava peli alle ja baanalle..
    Attached Files

    Comment


      Tervetuloa käymään :). Täällä odottelisi edelleen -84 300tkm ajettu toimiva 200:sen loota. Oliko tuosta siun nykyisestä laatikosta mitään tietoa, että oliko vaparikoneen vai turbomyllyn perästä? Luulisi niiden välityksessä olevan jotain eroa. En tiedä tuon oman laatikon matkakierroksia, kun tuli vain pimeässä olemattomilla valoilla nopsaan kylähiekkatiellä testattua, että pellaa. Ja sen jälkeen kopasta irti.

      Comment


        Oli ilo katsella kun 4 mekatsua ihmetteli 200:n kompuran hihnan vaihtoa
        Onhan se kiristyksen tukivarsisto vähän eksoottinen, jos on tottunut moniurahihnan kiristimiä katselemaan. Kai ne vähintään yhden säätömutterin hampaat nyt pyöräytti sileiksi :)

        Comment


          Sitä eivät tehneet mutta kompuran alimmainen kiristyspultti jäi löysälle ja remmi helppasi taas keskellä pimeintä Ruotsia...

          Comment


            Kaipa tätä vielä pitää jatkaa kun meni laakista katsastuksesta läpi :)

            Kattoverhoilu on hankintalistalla, ei vain mistään ehjää tunnu löytyvän (kattoluukullinen), joten otan iltojen pimentyessä vanhan pois ja vien verhoiltavaksi.

            Comment


            • Minun ässä menee verhoilutavaksi ensi viikolla Tampereelle, penkit ja katto + ovipahvit. Vie kattoverhoilu samaan paikkaan, Design Eugenille. Valmistuu vasta marras- joulukuussa, auto on siellä sen aikaa.

              Comment


                Onkos lötkössä sama homma kuin C4 korissa, että sedankorisessa on verhoilun alla olevat pehmusteet liimattu, tukevasti, suoraan peltiin?

                Comment


                  Joku kovalevy siellä on alla.

                  Comment


                  • Omassani siitä kattoluukun takapuolelta aika isolta alalta oli pahvi liimattu kattoon jollakin tarraliimalla joka irtoaa jotakuinkin helposti. Tuo vahvike velourin + ohuen vaahtomuovin alla on jotakin puristettua pahvia tms. Velouria saa uutta tai sitten laitattaa alcantaran.

                    Comment


                      Myyty

                      Tämä jatkaa kohti museorekisteriä uuden harrastajan käsissä. Voi laittaa lukkoon.

                      Comment

                      Working...
                      X