Ei. En tiiä mikä funktio lie jos vastus on siihen laitettu. Ohmimäärän mukaan se anturi kyllä antaa dataa kylmäkäyntisuuttimelle. Miulla on varmaan 7kpl noita antureita ja jokaiknen antaa jotain lukemaa mut ei kyl yhdelläkään KU lötkössä kylmäkäynti toimi.. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Matkalötkö, 200 turbo -87
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Siinä aikakytkimessähän on pieni sähköllä toimiva lämmitysvastus sekä termostaattikatkaisin.
Lämmitysvastuksen resistanssi lienee 10...20ohm luokkaa.
Eli kylmänä termarin koskettimet pitäisi olla suljettuna (virta kulkee läpi = KK suutin toiminnassa) ja kun lämmitysvastukseen laitetaan 12Volttia, pitäisi koskettimien avautua joidenkin sekuntien kuluttua.
Todella outoa miksi tuohon liittimeen on vastus tungettu, mikäli liitin millääntapaa liittyy KK suuttimeen niin ei tolla vastuksella ole mitään järjellistä virkaa.
KK suuttimen tai kytkimen toimimattomuus ei edes vikakoodia anna.
Huono käynnistyvyys kylmänä voisi niinikään viitata KK suuttimen toimimattomuuteen, mitä luultavimmin tuo aikakytkin on poissa pelistä.
Tarkista nyt aluksi onko KK suuttimella liitin paikoillaan, se on siellä imusarjan takana / alla jännässä paikassa.
edit:
katsoin vielä omastani noita liittimiä, imusarjan takana on metallilirpakkeessa jokin anturi / termari yhdellä abikoliittimellä.
Kylmäkäyntisuuttimella on sininen "bosch" liitin. Sitten sellainen ruskea bosch-jatkoliitin myös imusarjan takana josta jatkuu edelleen moottorijarrun solenoidiventtiilille joka sijaitsee määräjakajan takana, ilmanputsarikotelon päällä.Viimeksi muokannut Tonsku79; 27.3.2015, 15:18.
Comment
-
Tsekkasin äsken kylmäkäynnistyssuuttimen johdot (sininen liitin) ja lamda-anturin(musta liitin), ne ok. Tuo pissapojan säiliö täytyy katsoa. Moottorijarrun solenoidiventtiili, onko automaatissa sellainen? Kuva olis kiva..
Se yksinapainen liitin metallilirpakkeessa on suutinjäähdytyksen anturi.
Comment
-
Kyllä luulisin automaatissakin moottorijarrun olevan, ainakin ollut omissa automaattivaihteisissa autoissani semmoinen.
No katso sinne määräjakajan "taakse", siellä lokasuojan puolella pitäisi olla siinä putsarikotelossa semmoinen musta pyöreä murikka. Siihen menee imusarjalta alipaineletku sekä sähköt. Toimii siten että moottorijarrulla venttiili avautuu ja laskee ilmaa määräjakajan ohi -> polttoaineen syöttö suuttimille katkeaa.
Comment
-
Eipä tässäkään 200:ssa ole aktiivikajareita takana, mikähän mankka näissä alkujaan on ollut?
Audi Design näytää olevan esitteessä vuodelta 1987, olisko ne kaiutinlädöillä? Niitä ei mahdottomasti ole kaupan :(
http://www.ebay.de/itm/Audi-Radio-Bl...item3a9d8ab479
Pinnit yhdistämällä soi liian etupainotteisesti omaan makuun.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiAijai... Orkkistyyliin faderihän kuuluu löytyä siitä keskikonsolin nappirivistöstä eikä mistään mankasta :)
Comment
-
Äkkiseltään Ruotsista löytyisi ainakin.. ebay voisi olla kans mistä löytää.
http://webshop.cp-service.se/en/sens...-919-369c.html
Comment
-
Se sama anturi on käytössä pitkälle 90-luvulle, joten vähön outoa ettei enää alkuperäisenä saisi. Tarvikkeena sitä ainakin saa.
Lötköharrastajalla on Saksassa myös nettikauppa, mistä saa vaikka mitä: http://audi100.net/Shop/shop.html
Comment
-
Nyt vaihdettu termostaatti ja tuo lämpötila-anturi. Näyttää n.70C ajossa ja kaupungissa nousee herkästi tälläkin kelillä lähemmäs sataa jossa flekti käynnistyy. Hieman alhainen tuo ajolämpö, termari normi 87C, ajoviima??
Pientä takaiskuakin havaittu, pukkaa öljyä kampiakselin molemmista stefoista reippaasti :( seisonut pitkään ja nyt tuli ajettua viat esiin. Tästä oli tosin katkaistu ja tukittu huohotusletku lohkosta venakopan kanteen, minkä palautin takaisin (sama letku jatkaa K-jetin kanteen). Mutta tokkopa vaikuttaa stefojen vuotoon.
Olis ehkä kannattanut uusia laatikon puoleinen stefa kun loota kerran oli jo irti. Ruoskin itseäni..
Comment
-
Kyllähän tuo toimiva huohotus jonkinverran pitänee vuotoja kurissa, kun kampikammio pysyy alipaineisena (poislukien kuormitettaessa).
Eikai sinulla ollut sitä kampikammion puoleista letkua tukittu? Vaiko pelkästään se imusarjan puoleinen pää?
Omassa lötkössä myös lämpömittari nousee taajama-ajossa sadan kieppeille, matka-ajossa jossain 80-90. Termari lähes uusi.
Comment
-
Comment