Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Matkalötkö, 200 turbo -87

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei. En tiiä mikä funktio lie jos vastus on siihen laitettu. Ohmimäärän mukaan se anturi kyllä antaa dataa kylmäkäyntisuuttimelle. Miulla on varmaan 7kpl noita antureita ja jokaiknen antaa jotain lukemaa mut ei kyl yhdelläkään KU lötkössä kylmäkäynti toimi.. :)

    Comment


    • #32
      Siinä aikakytkimessähän on pieni sähköllä toimiva lämmitysvastus sekä termostaattikatkaisin.
      Lämmitysvastuksen resistanssi lienee 10...20ohm luokkaa.
      Eli kylmänä termarin koskettimet pitäisi olla suljettuna (virta kulkee läpi = KK suutin toiminnassa) ja kun lämmitysvastukseen laitetaan 12Volttia, pitäisi koskettimien avautua joidenkin sekuntien kuluttua.

      Todella outoa miksi tuohon liittimeen on vastus tungettu, mikäli liitin millääntapaa liittyy KK suuttimeen niin ei tolla vastuksella ole mitään järjellistä virkaa.
      KK suuttimen tai kytkimen toimimattomuus ei edes vikakoodia anna.

      Huono käynnistyvyys kylmänä voisi niinikään viitata KK suuttimen toimimattomuuteen, mitä luultavimmin tuo aikakytkin on poissa pelistä.
      Tarkista nyt aluksi onko KK suuttimella liitin paikoillaan, se on siellä imusarjan takana / alla jännässä paikassa.

      edit:
      katsoin vielä omastani noita liittimiä, imusarjan takana on metallilirpakkeessa jokin anturi / termari yhdellä abikoliittimellä.
      Kylmäkäyntisuuttimella on sininen "bosch" liitin. Sitten sellainen ruskea bosch-jatkoliitin myös imusarjan takana josta jatkuu edelleen moottorijarrun solenoidiventtiilille joka sijaitsee määräjakajan takana, ilmanputsarikotelon päällä.
      Viimeksi muokannut Tonsku79; 27.3.2015, 15:18.

      Comment


        #33
        Täysin hatusta heitettynä kuvan perusteella: pissapojan anturin piuha?

        Comment


        • #34
          Miun autossa toi pissapojan anturin liitin on tyystin erilainen, se ei ole tuollainen normi bosch liitin.

          Comment


            #35
            Tsekkasin äsken kylmäkäynnistyssuuttimen johdot (sininen liitin) ja lamda-anturin(musta liitin), ne ok. Tuo pissapojan säiliö täytyy katsoa. Moottorijarrun solenoidiventtiili, onko automaatissa sellainen? Kuva olis kiva..

            Se yksinapainen liitin metallilirpakkeessa on suutinjäähdytyksen anturi.

            Comment


            • #36
              Kyllä luulisin automaatissakin moottorijarrun olevan, ainakin ollut omissa automaattivaihteisissa autoissani semmoinen.
              No katso sinne määräjakajan "taakse", siellä lokasuojan puolella pitäisi olla siinä putsarikotelossa semmoinen musta pyöreä murikka. Siihen menee imusarjalta alipaineletku sekä sähköt. Toimii siten että moottorijarrulla venttiili avautuu ja laskee ilmaa määräjakajan ohi -> polttoaineen syöttö suuttimille katkeaa.

              Comment


                #37
                Kappas, sellainen siellä loksun reunan alta pilkistää. Näyttää olevan kytkettykin.
                Pissapojan säiliössä liittimet kiinni.
                Imppasarjan takana ei näy tyhiä kiinnitysreikiäkään missään. Onko näissä katillisissa 10Vt:ssä (MC) lämpöaikakytkkin?

                Comment


                  #38
                  Niin se on edelleen MC... :D Eli ei ole. Suutin saa siis käskyn syöttää bensaa.. multivika-anturilta? Pitää huomenna tsekkailla tuon viistonnarin pannuhuonetta mitä sieltä löytyy.

                  Comment


                    #39
                    Voisin ostaa tähän käyvän Audi Gamma CC tai Delta CC:n. Neljällä kaiutinlähdöllä.

                    Comment


                      #40
                      Eikö ne ole aina vain kahdella? Linjalähdöllä sitten taakse. Deltahan ei käy, koska leveäpaneelinen.

                      Itsen korjailin yhden ebaystä ostetun taustavalot ledeiksi ja samalla juotin etu- ja takalähdön vedot yhteen. Liitinhän on aina täysillä pinneillä.

                      Comment


                        #41
                        Eipä tässäkään 200:ssa ole aktiivikajareita takana, mikähän mankka näissä alkujaan on ollut?
                        Audi Design näytää olevan esitteessä vuodelta 1987, olisko ne kaiutinlädöillä? Niitä ei mahdottomasti ole kaupan :(

                        http://www.ebay.de/itm/Audi-Radio-Bl...item3a9d8ab479

                        Pinnit yhdistämällä soi liian etupainotteisesti omaan makuun.

                        Comment


                          #42
                          Aijai... Orkkistyyliin faderihän kuuluu löytyä siitä keskikonsolin nappirivistöstä eikä mistään mankasta :)

                          Comment


                            #43
                            Tuon olin aivan unohtanutkin. Siinä ratkaisu ja Ebay kutsuu...

                            Comment


                              #44
                              Suuntaus

                              Lötköttimellä pikkaisen kylkiasento suoraan ajettaessa. Pitää säätää mutta miten ja mistä tuollainen jäykkätaka-akselinen säätyy?

                              Comment


                              • #45
                                Eikös tuossa kuitenkin ole apurunko jos raidetankoja ei takana ole. Apurunkoa saa yleensä vähän käänneltyä eri suuntiin.

                                Taisi tämä ollakin etuveto -kalu ja perän rakenne sen mukainen. Kait sitäkin saa hiemen käännettyä.
                                Viimeksi muokannut Matts; 30.3.2015, 21:42.

                                Comment


                                  #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                  Aijai... Orkkistyyliin faderihän kuuluu löytyä siitä keskikonsolin nappirivistöstä eikä mistään mankasta :)
                                  Myytkö mulle sellaisen ;)

                                  Comment


                                    #47
                                    Mistä noita monivika-antureita sais ostettua? Eli moninapainen lämpöanturi vesiharavaan. Marmori myi eioota. Kuin myös Motonet.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Äkkiseltään Ruotsista löytyisi ainakin.. ebay voisi olla kans mistä löytää.
                                      http://webshop.cp-service.se/en/sens...-919-369c.html

                                      Comment


                                        #49
                                        Onko tuossa erilainen kuin C4 mallissa? Äkkiseltään katsoin, että 200:ssa on ihan sama 034919369C kuin mitä näissä C4:ssa. Tuota saa ihan marmorilta (just ostin) ja tietenkin Tepolta. Mulla on sattumoisin yksi ehjä käytetty anturi hyllyssä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Juuri kävin marmorilla eikä ollut enää saatavissa. Koitanpa tuota ruotsin linkkiä.

                                          Comment


                                            #51
                                            Et sitten jaksanut lähempää kysellä....

                                            Comment


                                              #52
                                              Se sama anturi on käytössä pitkälle 90-luvulle, joten vähön outoa ettei enää alkuperäisenä saisi. Tarvikkeena sitä ainakin saa.

                                              Lötköharrastajalla on Saksassa myös nettikauppa, mistä saa vaikka mitä: http://audi100.net/Shop/shop.html

                                              Comment


                                                #53
                                                Totta on, että tuota ei saa enää 4-napaisena. Sieltä on riisuttu elektroniikkaa pois ja samalla se muuttui 3-napaiseksi (paikka sieltä neljännelle silti löytyy). Marmorilta saa kyllä tuota "uusittua" mallia ihan hyvin ja kuten noista varaosa putkista.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Joo ja tuo 3-napainen on toimintavarmempi. Se puuttuva napa on muistaakseni vain 12Vdc syöttö elektroniikalle.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    ... ja ajoviimalle kovin herkkä :))

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Nyt vaihdettu termostaatti ja tuo lämpötila-anturi. Näyttää n.70C ajossa ja kaupungissa nousee herkästi tälläkin kelillä lähemmäs sataa jossa flekti käynnistyy. Hieman alhainen tuo ajolämpö, termari normi 87C, ajoviima??

                                                      Pientä takaiskuakin havaittu, pukkaa öljyä kampiakselin molemmista stefoista reippaasti :( seisonut pitkään ja nyt tuli ajettua viat esiin. Tästä oli tosin katkaistu ja tukittu huohotusletku lohkosta venakopan kanteen, minkä palautin takaisin (sama letku jatkaa K-jetin kanteen). Mutta tokkopa vaikuttaa stefojen vuotoon.
                                                      Olis ehkä kannattanut uusia laatikon puoleinen stefa kun loota kerran oli jo irti. Ruoskin itseäni..

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Laita kuplamuovia sen anturin ympärille ni näyttää oikein. Ja stefaongelmat ratkee ku ostaa victor reinzinä stefat ja ottaa työkalun kauniiseen käteen ;D Ite vaihdettuani laatikon uusin kaiken muunki kuluvan samalla.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Jos laitankin termostaattiohjatun lämmityselementin lämmittämään anturia sopivasti, saa mittarin neulankin pysymään tasan 90C ;)

                                                          Miten mitataan näissä 3-vaihteisissa automaateissa vaihteistoöljyn määrä?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyllähän tuo toimiva huohotus jonkinverran pitänee vuotoja kurissa, kun kampikammio pysyy alipaineisena (poislukien kuormitettaessa).
                                                            Eikai sinulla ollut sitä kampikammion puoleista letkua tukittu? Vaiko pelkästään se imusarjan puoleinen pää?
                                                            Omassa lötkössä myös lämpömittari nousee taajama-ajossa sadan kieppeille, matka-ajossa jossain 80-90. Termari lähes uusi.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ajoviima jäähdyttää sen anturin juurikin tuonne 70asteen hujakoille.

                                                              Noin se tekee omassakin 200:ssa, jossa uusi marmorilta haettu termari, uusi 3-napa-anturi ja muutenkin 100% varmuudella jäähdytyspuoli + mittaristo kunnossa.
                                                              Viimeksi muokannut jasso; 6.4.2015, 15:21.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X