Eka viesti rinkulaforumille! Terve kaikille ja yritän käyttäytyä etiketin mukaan.
Katotaan tapahtuuko vai eikö tapahdu.
Parin tonnin auto kyseessä niin mitään isompaa muutosta ei PITÄISI olla luvassa, ainakaan aluksi.. no onhan se aiemminkin karannut käsistä
Eli tämmönen tuli hädissään haettua kun edellinen auto (W210 -98 E320 mb) sanoi itsensä irti, ei ollut intoa/järkeä korjata niin oli pakko saada halpa leimattu auto alle talveksi.
Nykyään tää toimii lähinnä muijalla kauppareissuilla..
Viikon verran nettiauton kyttäystä, yksi samea vklpaamu iski sitten silmään tämä, ei muutaku puhelu kuopioon, tarjouksen jättö ja odottelua hyväksyykö myyjä sen. Iltapäivällä myyjä soitti ja sano et hae pois. Eiku samana iltana junalla kuopioo ja hetkessä omistin vm. -96 beefemman 2.8 v6 moottorilla. Kaikki muuten ok mutta tärkeä ilmastointi puuttui, no eihän tuota osaa ennen kesäkuuta arvostaa.
Olen auton toinen omistaja suomessa, saksassa yksi omistaja, vm. 2000 tuontiauto.
Täysi huoltohistoria ja jotain huoltokuitteja. Ei ruostetta. Ei tupakoitu. Eikä kuljetettu lemmikkieläimiä.
Vuoden sisällä tehty liikkeessä täysi jarruremppa, tuulilasi vaihdettu ja jotai pientä.
Kahdet valssit, alla talvella 15" hyvillä RSi kitkoilla ja kesäksi 17" audin orkkis, näistä voisi nappailla kuvaakin.
Hetikun sain auton kotipihaan piti laittaa:
Forten puhdistuslitkut pyörimään moottoriin
Jäähdytysnesteet + huuhtelu, kestää -35c
Castrol magnatec 5W30 + suodatin
5tkm näiden toimenpiteiden jälkeen on öljy vieläkin ihanan kirkasta.
Tilattu/Done
S4/RS4 maski done
Raitisilmasuodatin aktiivihiili done
Venttiilikopan tiiviste done
Pioneerin 2x rca mankka Pioneerin 1rca mankan tilalle done
Vahvistetut tukivarret + HD puslat done
Sytytystulpat done
- uus vaihdekepin nuppi kulahtaneen tilalle (tilattu s-line)
To do:
- KESÄVANTEET ???
- jotain vähän kirkkaampaa takavaloa
- EBS green stuff jarrupalat
- ajovaloumpioiden hinkkaus ja lamin-x tintit suojaksi
- kontin "pikkulippa"
Sisustaan:
- Nahkaa, mietinnässä vielä minkä väristä ja miten paljon.
- 3-puolainen sporttiratti
- kontin luukun lukon fixaus
Ehkä:
- Ässäläisen korinosaa?
- cupran lippa ?
- imolagelbillä koko auto yli ?
OEM or go home.
Kokeilin mitä kliineri ja perään megun gold class tekisi autolle, no sehän teki hyvää. Vanhusta ei oltu vahattu varmaan vuosiin.
Leima meni umpeen vajaa kk ihan oman laiskuuden takia kun aika vähän tällä tulee loppupeleissä ajeltua..
Tarkkojen tutkimusteni mukaan ainut syy minkä takia ei välttämättä mene läpi on toinen etuiskari (toimii mutta ei niinku pitäs..kuulemma.., ei huomaa pumppaamalla, eikä normaaliajossa) Edellinen leima oli mennyt sillä iskarilla läpi ja lapussa taisi lukea jotakuinkin että iskari hilseilee tms.
Riippuen konttorista voi hyvinkin mennä läpi.
Kuitenkin teen joko niin että hommaan käytetyt etuiskarit leiman ajaksi, ja sitten coilit alle. Itseasiassa autossa on nytkin jotkin halppisruuvattavat alla, liekkö v-maxit vai mitkä.
Myöhemmin jos innostun tästä autosta niin laitan koko vehkeen lihoiksi, alle koottavaa valssia jne.
Jo paluumatkalla ostoreissulta kirosin beefemman paskoja ajovaloja, tästä tuohtuneena tilasin cobran xenonmuutossarjan, 6000k kelvineillä jonka sain suht nopeasti ruuvattua kiinni. Omaan silmään kiva valkoinen, ihan snadisti sinertävä väri. Muistuttaa monen auton orkkiszenöneitä.
Moottori:
-K&N suodatin vakiokotelossa, sieltä se saa kylmää ilmaa, eikä ole mikään ammattikouluviritys että tehot tippuu -5hp kun suodatin on koneen kyljessä imemässä kuumaa ilmaa.
- Supersprint magnum putkisto. Alakiekoilla ei edes huomaa että ei ole vakioputkisto. Olen kokeillut aiemmissa kutoskoneisissa autoissa mm. Remuksen kokoluokka , keskivaimentimen poistoa jne.
193hp + supersprint + k&n = hp ?
Konttiin on kanssa sijoitettu , 3kpl 8" mtx subbareita, saman merkin vahvistin, sitten löytyy focalin erkkasarjaa ynnä muuta. Kyllä noilla radiota kuuntelee.
Palataan ens viikolla, pesen/vahaan auton ja käytän konttorilla. Jos en saa järkkäriä lainaan saa sony Z3 puhelin toimia sellasena.
Katotaan tapahtuuko vai eikö tapahdu.
Parin tonnin auto kyseessä niin mitään isompaa muutosta ei PITÄISI olla luvassa, ainakaan aluksi.. no onhan se aiemminkin karannut käsistä
Eli tämmönen tuli hädissään haettua kun edellinen auto (W210 -98 E320 mb) sanoi itsensä irti, ei ollut intoa/järkeä korjata niin oli pakko saada halpa leimattu auto alle talveksi.
Nykyään tää toimii lähinnä muijalla kauppareissuilla..
Viikon verran nettiauton kyttäystä, yksi samea vklpaamu iski sitten silmään tämä, ei muutaku puhelu kuopioon, tarjouksen jättö ja odottelua hyväksyykö myyjä sen. Iltapäivällä myyjä soitti ja sano et hae pois. Eiku samana iltana junalla kuopioo ja hetkessä omistin vm. -96 beefemman 2.8 v6 moottorilla. Kaikki muuten ok mutta tärkeä ilmastointi puuttui, no eihän tuota osaa ennen kesäkuuta arvostaa.
Olen auton toinen omistaja suomessa, saksassa yksi omistaja, vm. 2000 tuontiauto.
Täysi huoltohistoria ja jotain huoltokuitteja. Ei ruostetta. Ei tupakoitu. Eikä kuljetettu lemmikkieläimiä.
Vuoden sisällä tehty liikkeessä täysi jarruremppa, tuulilasi vaihdettu ja jotai pientä.
Kahdet valssit, alla talvella 15" hyvillä RSi kitkoilla ja kesäksi 17" audin orkkis, näistä voisi nappailla kuvaakin.
Hetikun sain auton kotipihaan piti laittaa:
Forten puhdistuslitkut pyörimään moottoriin
Jäähdytysnesteet + huuhtelu, kestää -35c
Castrol magnatec 5W30 + suodatin
5tkm näiden toimenpiteiden jälkeen on öljy vieläkin ihanan kirkasta.
Tilattu/Done
S4/RS4 maski done
Raitisilmasuodatin aktiivihiili done
Venttiilikopan tiiviste done
Pioneerin 2x rca mankka Pioneerin 1rca mankan tilalle done
Vahvistetut tukivarret + HD puslat done
Sytytystulpat done
- uus vaihdekepin nuppi kulahtaneen tilalle (tilattu s-line)
To do:
- KESÄVANTEET ???
- jotain vähän kirkkaampaa takavaloa
- EBS green stuff jarrupalat
- ajovaloumpioiden hinkkaus ja lamin-x tintit suojaksi
- kontin "pikkulippa"
Sisustaan:
- Nahkaa, mietinnässä vielä minkä väristä ja miten paljon.
- 3-puolainen sporttiratti
- kontin luukun lukon fixaus
Ehkä:
- Ässäläisen korinosaa?
- cupran lippa ?
- imolagelbillä koko auto yli ?
OEM or go home.
Kokeilin mitä kliineri ja perään megun gold class tekisi autolle, no sehän teki hyvää. Vanhusta ei oltu vahattu varmaan vuosiin.
Leima meni umpeen vajaa kk ihan oman laiskuuden takia kun aika vähän tällä tulee loppupeleissä ajeltua..
Tarkkojen tutkimusteni mukaan ainut syy minkä takia ei välttämättä mene läpi on toinen etuiskari (toimii mutta ei niinku pitäs..kuulemma.., ei huomaa pumppaamalla, eikä normaaliajossa) Edellinen leima oli mennyt sillä iskarilla läpi ja lapussa taisi lukea jotakuinkin että iskari hilseilee tms.
Riippuen konttorista voi hyvinkin mennä läpi.
Kuitenkin teen joko niin että hommaan käytetyt etuiskarit leiman ajaksi, ja sitten coilit alle. Itseasiassa autossa on nytkin jotkin halppisruuvattavat alla, liekkö v-maxit vai mitkä.
Myöhemmin jos innostun tästä autosta niin laitan koko vehkeen lihoiksi, alle koottavaa valssia jne.
Jo paluumatkalla ostoreissulta kirosin beefemman paskoja ajovaloja, tästä tuohtuneena tilasin cobran xenonmuutossarjan, 6000k kelvineillä jonka sain suht nopeasti ruuvattua kiinni. Omaan silmään kiva valkoinen, ihan snadisti sinertävä väri. Muistuttaa monen auton orkkiszenöneitä.
Moottori:
-K&N suodatin vakiokotelossa, sieltä se saa kylmää ilmaa, eikä ole mikään ammattikouluviritys että tehot tippuu -5hp kun suodatin on koneen kyljessä imemässä kuumaa ilmaa.
- Supersprint magnum putkisto. Alakiekoilla ei edes huomaa että ei ole vakioputkisto. Olen kokeillut aiemmissa kutoskoneisissa autoissa mm. Remuksen kokoluokka , keskivaimentimen poistoa jne.
193hp + supersprint + k&n = hp ?
Konttiin on kanssa sijoitettu , 3kpl 8" mtx subbareita, saman merkin vahvistin, sitten löytyy focalin erkkasarjaa ynnä muuta. Kyllä noilla radiota kuuntelee.
Palataan ens viikolla, pesen/vahaan auton ja käytän konttorilla. Jos en saa järkkäriä lainaan saa sony Z3 puhelin toimia sellasena.
Comment