Ach... noi urat levyssä syö sitten palaa ihan tekokkaasti, mutta ei niiden nyt toki niin julmasti pitäisi syödä, että nyrrereissun kestää just ja just.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S4 B6 Avant 2003
Collapse
X
-
Juu, emmä noista ois valittanutkaan jos ois vähän enempi kestäny kun vajaan 3000km ja siitäkin maantieajoa vajaa 1000km :D Tosin noista urista ei EBC:n edustaja puhunut mitään että ois syynä. Enempi syytti lämpöä ja epäili myöskin että padbedding ois ollut tehtynä vähän sinne päin, josta toki itse olen eri mieltä, EBC:n ohjeistusta kun seurasin. En nyt toki sitä mainostanut, että Nyrrellä nuo meni, ja ehkä ihan hyvä niin kun tosiaan mainitsi että radalla ei olis takuu voimassa. Mutta tietääpähän jatkossa vältellä EBC:n paloja ratakäytössä :)
Comment
-
Kävipäs tuossa maanantaina niinkin kivasti, että syttyi akun merkkivalo mittaristoon ja pikaisen tutkailun jälkeen akun jännite laski vaan koko ajan, eli ei ladannut ollenkaan. No eipä muuta kun hinuri paikalle ja lavetilla pajalle. Tässä vaiheessa alkoi uuden laturin selvittely, joka ei ollutkaan niin mukavaa luettavaa. Alkuperäinen laturi on korvattu mallilla joka käy useampaan, ainoa vaan, jotta se käy ässään, on laturin ympäriltä vaihdettava osia urakalla. Tässä vaiheessa rupes jo vähän puskemaan kylmää hikeä :D
Pahimmat skenariot läpikäyden odottelin sitten uutisia pajalta, että mitä sieltä oikeasti löytyy ja vihdoin soi puhelin ja tuomio oli laturin hihna. Tässä vaiheessa hiukan jo helpotti, mutta pessimistinä piti vielä odotella viimeistä tuomiota koeponnistuksen jälkeen, ja hihnahan sieltä vain oli mennyt. Hiukan historiaa selviteltyä selvisi, että antautunut hihna oli vain noin 60 tkm vanha. Josko uus kestäis vähän pidempään :)
Siinä sitten samalla vaihtui myös kuskin puolen lisäjäähy, kun sattui olemaan jo valmiiksi kontissa. Siitä kun oli jo muutamaan otteeseen merkkejä että vuotaisi, höyryn tuprautteluja silloin tällöin ja viikko takaperin pinkit jääpuikot puskurin helmassa. Oireet tosin loppuivat siihen, kun sain uuden kennon konttiin :D Mutta kun nyt oli kaikki siitä edestä auki, niin samalla vaivalla tuo kenno sitten vaihtui.
Notta ei liian helpolla päässyt niin oli konepellin vaijeri päässyt luiskahtamaan lukosta, eli konepeltiä ei saanut auki. Omien kiireiden takia vasta seuraavana päivänä takaisin pajalle ihmettelemään, kuinkas se konepelti saadaan auki. Kiitokset forumilta löytyviin ohjeisiin, maski irti, tuulihaka irti ja konepelti auki.
Liitteenä vielä kuvia hihnasta sekä vanhasta kennosta.
Pistänpä tähän vielä talteen nuo laturin vaihtoon tarvittavat osat numeroineen.
DELPHI 079903021DX
> Korvaantuu osiin;
079903018 X Laturi
079903119C Hihnapyörä
079903237 Välirengas (Tulee laturin ja hihnapyörän väliin, jotta ei ota kiinni)
079121131BB Putkiyhde
079121131BC Putkiyhde
079121053L Jäähdytysnesteletku
079121070T Jäähdytysnesteputki
4D0971992A Pistoke
Laturi Korvaantuu vielä osaan 079903021EX (viimeisin numero)
Listasta ja selvittelystä kiitokset Soilelle, sekä MJ-fixille kiitokset nopeasta diagnoosista ja korjauksesta.
Comment
-
Tulipas tuossa vaihdettua takaiskarit uusiin viime viikolla. Kuskin puolen iskari oli kyllä jo tullut tiensä päähän, kuten kuvasta näkyy. Vaimennus oli melkeinpä olematonta ja välystäkin oli parisen senttiä. Tilalle tuli siis ihan perus orkkis iskarit. Mielessä kyllä kävi esim. KW3-setti koko autoon, mutta lompakko oli sitä mieltä että mennään nyt pelkillä takaiskareilla :D
Comment
-
Oli hiukan jo väljää vanhoissa etuvetareissa. Nyt on uudet alla ja on kyllä huomattavasti mukavampi ajella. Seuraavana ois listalla uudet venakopat, kun ei tiivisteiden vaihto auta, niin josko uudet venakopat sitten auttais.
Vielä video vanhasta vetarista.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=tTFReS0epgg"]http://www.youtube.com/watch?v=tTFReS0epgg[/ame]
Comment
-
Tulipa tuossa venakopat vaihdettua uusiin, ja nyt on ne muoviset tässäkin yksilössä. Jos vaikka nyt pysyis ulkopuolelta kuivana kone.
Siitä asti kun tämän hommasin, on ollut etsinnässä sisustan listat harjatulla alumiini kuosilla ja nyt vihdoin löytyi koko setti sopu hintaan ebaystä. Ainakin omaan silmään nuoreni sisusta huomattavasti vaihdon myötä. Hankalin osuus oli tuo etu tuhkis saada pois. Itse ainakin jouduin irrottamaan ilmastoinnin paneelin jotta sain sen tuhkikset pois kolostaan.
Ja tulipa myös rikottua se hanskalokeron kannen sarana tuossa yks aamu, joten uutta kantta ebaystä ja sekin on nyt vaihdettu.
Ps. Koivu kuosin listat myynnissä :)
Comment
-
Vieras
Hiilikuitu olisi kyllä ollut oikea vaihtoehto tuon viilun tilalle. Taitaa vaan olla harvassa ja hinnoissaan.
Comment
-
Hiilarithan ne parhaat ois, mutta aika hinnakkaita tuppaavat tosiaan olemaan. Kokemuksesta voin sanoa, että maksuhetkellä itkettää maksaa hiilareista, mutta ekan ajokerran jälkeen ei enää. :D
Itseäni häiritsee tuo, kun ei ole Quattro- tekstiä, mutta muuten erittäin onnistunut nuorennusleikkaus. :) Oisko joku flat bottom ratti seuraava päivitys sisustaan? ;)
Itsekin tuhkista vaihtaessa jouduin ilmastoinnin paneelin irrottamaan, koska ei ollut toivoakaan, että mahtuisi muuten pois. Onneks ei kamalan suuri operaatio ollut.
Comment
-
Tosiaan yhdet hiilarit on osunu silmään ja ne oli jenkeistä 600 dollaria plus postit, tullit yms. Ihan niin paljoa en niitä halua :D
Aattelin tuon quattro lätkän puutteen korjata gekolla :) Ei nyt ainakaan ollut suunnitelmissa sen enempää päivitellä sisustaa. Vaan eihän sitä koskaan tiedä, jos sopiva ratti sattuu tulemaan vastaan.
Comment
-
Runoillaanpa hiukan lisää, kun on jäänyt vain oman muistin varaan.
Muutama ryppy ollut tässäkin suhteessa menneen vuoden aikana. Ensimmäisenä oli sellainen ongelma että repsikan puolelta rupesi pätkimään. Ensin yksi sylinteri ja myöhemmin useampi. Vikakoodit viittasivat vain sytysongelmiin ja tästä seurauksena vaihdettu tulpat, puolat ja suuttimet, ongelma oli edelleen läsnä. Maffin piuhan kun irrotteli niin kävi tasaisesti taas. Erinäisten ihmettelyiden ja vcds seurantojen jälkeen vaihdoin lamdat ja kaikki toimi jälleen normaalisti. Lamdoista ei siis missään välissä herjannut ja paristakin lähteestä suositeltiin Maffin vaihtoa mutta itse en sitä niellyt. Helpotus oli kyllä suuri kun vika vihdoin korjaantui.
Takajarrut myös olivat melko jumissa ja kuluttivat vain ulommat palat. Tämä toki on ollut jo tiedossa pari vuotta, että on vain ajan kysymys, koska satuloiden muovitiivisteet olivat ihan riekaleina. Uudet satulat siis tilaukseen ja samalla toki vaihtui palat ja levyt. Ainoa miinus on, että uudet satulat loistavat hopeana vanteiden sisältä, mutta en jaksanut maalata niitä.
Seuraavaksi olikin vuorossa sitten abs-moduuli. Oireina kunnon jouluvalot mittaristossa, abs, esp, jarrut ja kaiken kukkuraksi ei saanut nopeustietoa ecuun. Tästä seurasi mm se että servotronic ei toiminut :D Ja asetuksiin ja sen ajankohdan vastus jolloin vika ilmeni, eli motarivauhdissa kun vika tuli päälle niin oli parkkeeraus melko raskasta :D Tähän onneksi löytyi suht nopsaan vika diagnoosi ja korjaus clubin sisältä. Nimimerkki amalin otti boksin auki ja korjasi maadoitukset moduulin sisältä kuntoon ja kaikki jälleen kunnossa.
Ovien lukituksissa myös ilmeni ongelmia ja muutoinkin ovien sähköjen kanssa. Näihin ongelmiin lähdin kokeilemaan ovien läpivientien korjaussarjaa ja siellähän oli useampi johto poikki. Kuskin puolen oviin nuo on nyt vaihdettu. Repsikan puolet ovat nyt viime aikoina hiukan oireilleet, joten ne ovat myös tämän hetken to do listalla.
Jossain vaiheessa vuotta myös bosen vahvari päätti että nyt rupeaa riittämään. Oireina että kylmänä toimi normaalisti, mutta kun lämpes niin äänet ensin pätkivät hetken aikaa, kunnes katosivat kokonaan. Ensin aattelin että ois soitin tiensä päässä, mutta soittimen vaihto ei tuottanut toivottua tulosta, joten ebaystä käytetty bosen vahvari tilaukseen. Tämän vaihto olikin noin 5 minuttin homma. Neljä ruuvia auki ja liitin irti ja uusi kiinni. Nyt taas rokkaa. Paitsi että kun vaihdoin soittimen, nii. Se ei tykkää bosesta, joten tämä projekti on vielä hiukan kesken.
Alkuun oli ongelmia radion kuuluvuuden kanssa, joka korjaantui adapterilla, joka syöttää herkkua antennivahvarille, joka autossa kuulema on.
Alkuun myös gps heitteli jonkun verran kun pistin soittimen mukana tulleen gps-mokkula hanskalokeroon, koska en halunnut sitä mihkään näkyville. Tähän kyllästyneenä hommasin sopivan adapterin auton omalle gps-antennille ja tämän jälkeen on gps pitänyt paikkansa.
Alkuun oli myös pähkimistä että sai äänet kaikista kaiuttimista, tarpeeksi kun räpläsi johtoja niin sekin selvisi :D
Nyt on enää jäljellä kolme ongelmaa tuon soittimen osalta;
1. Subi ei toimi. Soittimessa on erikseen subi lähtö mutta bosen vahvarissa ei ole subille inputtia. Tähän aattelin kokeilla vaan niin yksinkertaista ratkaisua, kuin laittaa subin outputin lehtien ja rightin kanssa rinnan vahvarin inputtiin.
2. Melko kova poksahdus kun virrat laittaa pois, tai pistää esim miten päälle. Poksahdusta ei tule kun virrat pistää päälle. Tähän olen saanut jo vinkkiä että voisi olla maadoitus ongelma. Tutkitaan jahka kerkiän.
3. Kierroksien mukaan nouseva hiljainen häiriö kaiuttimista. Itse veikkaisin myös tähän maadoitusongelmaa.
Muutoin soitin kyllä toimii hyvin. Hommasin siis B6:een tarkoitetun Android soittimen, joka näyttää rns-e:ltä. Pelkkä kosketusnäyttö on jo melkoinen harppaus rns-e:n aikakaudesta :D
Jos noita soitin ongelmia ei saa ratkaistua, niin edessä on luultavasti vahvarin ja kajareiden vaihto, mutta yritetään nyt ensin saada nuo boset toimimaan ihan vaan rahansäästö mielessä.
Ja for the record, kilsoja on tällä hetkellä 311tkm.
Siinäpä nyt isoimmat taisi olla menneeltä vuodelta. Itse lasken lähinnä kuluviksi osiksi nuo mitä nyt on tullut korjailtu, pois lukien vahvari, joita ei käsittääkseni kovin usein ole b6:sta mennyt. Tai ei ainakaan omiin korviin ole osunut.
- 1 like
Comment
-
Ite en ainakaan huomannu mitään varotuksia, toimi täysin normaalisti Rollon reissun ja 20km ennen maalia laukes. Motarilta hidastelin mottorilla liittymään ja tyrkkäsin 6->4 niin ku aina ennenkin ja siinä se sitten laukes. Ei oo vielä mitään hajua, kun eilen illalla puolkympin aikaa kävi. Sen verran katoin että kakkos pytty se on ja tulpan ja puolan vaihto ei auttanut.
Alkuperäinen kirjoittaja Randomi Näytä viestiJos alat parsimaan kasaan, niin mulla on tallissa yksi BBK-moottori palasina. Tarvii jakopään ja tiivistesarjan, mutta mekaanisesti ehjä. Laita vaikka viestiä, mikäli kiinnostaa.
Comment
Comment