Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No juu, tai ei sekään olisi lainkaan mahdotonta että minä olen väärässä. Jos kuitenkin olen oikeassa niin ei nuo ecut ole keskenään suoraan vaihtokelpoisia.

    Johtosarjamuutoksia nyt vähimmillään joutuu tekemään.

    Comment


    • Joutui johtosarjaa muuttamaan omassa sähkökaasullisessa ME7:kin. Oliko tuohon sähkökaasu jo kytketty?

      Comment


        Poljin on paikoillaan, mutta ei kyllä ole vielä värkätty johtosarjaan kiinni.

        Comment


          Koko kevään ja kesän tuskaillut muiden kiireiden välissä, että mikä on kun ei käynnisty. Kysellyt sieltä ja täältä ja selannut silmät ristissä Elsaa että mikä noissa johdoissa on kun ei vaan rokkaa.

          Ostin kakkosautoksi pre-facelit ässän ja kokeilin huvikseen sen eculla ja kappas. Heti pärähti tulille. Eli joku on myynyt paskan ohjausyksikön.

          Jospa nyt olisi taas lisää motivaatiota jatkaa projekti nippuun asti :)

          E. Eli 2.7bit menee 2.8 koneen tilalle loppujen lopuksi hyvinkin kivuttomasti. Kaasupolkimelle johdot, kips ja kops liittimet kiinni ja käyntiin. Vaihdelaatikon liittimet olivat erilaiset kun jätin 5- lovisen askin paikoilleen. Liittimet vaihtoon ja johdot meni näissäkin väri väriin.
          Viimeksi muokannut zorza05; 31.7.2016, 08:08.

          Comment


            Nyt on otettu ensimmäset testiajot bi-turbo tekniikalla ja mukavastihan se jo liikahtaa. Katsastuksen jälkeen, tai viimeistään ensi keväänä muutetaan käymään e85 polttoaineella ja otetaan reservistä tehot käyttöön. Näillä näkymin käytän tuossa lähellä MoTestilla ohjelmoitavana. Katsastukseen ei tarvitsisi enään periaatteessa ( Toivottavasti ) tehdä muuta, kuin laittaa sisusta kuntoon. Kuinkahan tarkkoja ovat tuosta camber kulmasta? Kun pitää alusta kuitenkin muutoskatsastaa ja pyöränkulmein säädöistä pitää laput toimittaa. Kulma taisi olla jotain luokkaa 4°.

            Etujarrut tulivat tosiaan s4 hp2 satulat EBC yellow paloilla, jotaka sopivat 20mm spacereitten avustuksella 16" vanteiden alle. Jarrujen kanssa jouduin nilkat vaihtamaan, joten englannista tuli alumiiniset mallia rs4. Nyt satulan kiinnikkeetkin kävivät paikoilleen.

            S4 putkiston saa näihin jo kyllä suorastaan kohtuu rahaan. 280e taisi olla kotiovelle tuotuna ja kävi tietysti suoraan a4 putken kiinnikkeisiin.

            Välijäähyksi FMIC ja putkiston tein ainakin väliaikaisesti ihan mustasta putkesta. Onko tuossa ruostumisen lisäksi muuta ongelmaa, miksi ne olisi hyvä olla alumiiniputkesta? Puskuria joutuu hieman vielä asettelemaan nätimmin paikoilleen. Vähän ahdasta ainakin a4 puskurilla. :)
            Attached Files

            Comment


              Pääset näköjään pajottamaan lokareitakin. Tai vastaavasti etsimään merkittävästi peinempää rengasta ja vannetta isommalla ET:llä.

              Comment


                Nääh, hirveesti kampperia ja taas mennään. Stancea kato. Eiku...

                Ei kai noissa teräksisissä ahtoputkissa mitään vikaa ole, painavat vaan enemmän. Eikä ne ainakaan sisäpuolelta ruostu koska kyllä siellä aina sen verran huohotusöljyä kulkee että se suojaa putkia.

                Comment


                  Saahan ny kilpurissa vähä campperia ollaki etupäässä. Muutenhan tuohon sopis semmoset niitattavat kaarilevikkeet. :)

                  Comment


                    Saa vähän, mutta tuskin nyt nyt noin paljoa että renkaat menee kaarien sisään :)

                    Comment


                      Joo rengas tosiaan tulee vähän reilusti kaaren yli. 5mm ohuemmalla spacerilla varmaan vielä menisi satulan päälle ja vähän sisemmäksi rengas. Tosiaan mietin niitä ruuvattavia levikkeitä, mutta tuleeko siitä niin susiruma ettei sillä kehtaa ajaa :)) Täytyy ehkä ostaa ja mallata. Tosin ei se mikään kukka nytkään ole, eikä tosiaan näyttelyynkään menossa...

                      Laitoin ahtoputkiin vähän jämymmät klemmarit ja veivasin puskurinkin suurinpiirtein paikoilleen. Vähän vaan joutui leikkelemään :) Täytyy sitten leimaamisen jälkeen siirtää kilpi puskurin sivuun ja leikellä tuota cooleria enemmän näkösälle.
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut zorza05; 6.8.2016, 18:09.

                      Comment


                      • http://www.jvautofiksaus.com/tuotteet.html?id=253/3616

                        Osta multa tommoset kaarilevikkeet. Sovittelin omaan A4:seen aikoinaan ja hyvin sopivat. Levittää noin 6-8cm riippuen kiinnitystavasta, saa helposti kiinni niiteillä tai sitten siistimmäksi kiinteästi asentaen. Halvalla pääset mallailemaan, multa saat 20 eurolla parin noita. Tohon hintaan sama mallailla ja sovitella niin näet miltä se oma auto näyttää irtokaarilla omaan silmään. Samoja saa toiselta firmalta vielä 70 euron parihintaan.

                        Alkuperäinen kirjoittaja zorza05 Näytä viesti
                        S4 putkiston saa näihin jo kyllä suorastaan kohtuu rahaan. 280e taisi olla kotiovelle tuotuna ja kävi tietysti suoraan a4 putken kiinnikkeisiin.
                        Mistä tilasit tuon putkiston ? Hyvältä näyttää, tommosen vois itsekin ostaa.
                        Viimeksi muokannut okkim; 8.8.2016, 08:18. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                        Comment


                          Kuinkahan paljon mankeloimalla pystyy tuota b5 kaarta levittämään? Voisihan nuo ottaa mallattavaksi. Voi käydä vain niin että joutuu sovittamaan lisää spaceria, että saa istumaan. Ainakin taakse...

                          Putkiston ostin Ebaystä, mutta nyt näytti että ne on loppu siltä myyjältä. Onneksi tuli ostettua kaksi putkistoa kerralla :)

                          E. http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-S4-B...8AAOSw5dNWs2HF

                          Yksi näyttää vielä olevan tuolla. Kyllähän niitä saa, mutta nuuka mies katsoo sieltä mistä halvimmalla saadaan ;)
                          Viimeksi muokannut zorza05; 8.8.2016, 20:50.

                          Comment


                            Tuo putkistohan taitaa olla ihan perus XS-power putkisto, jota saa lähes joka paikasta maailman ympäri ;)

                            Comment


                              OT: eikös Heikin auto ollut etuveto? Siihen ei kyllä tuo ässän putkisto kyllä ihan pienellä rälläköinnillä taida mennä.

                              Comment


                              • Juu Japi, laitetaan kiinni sitten suurella rälläköimisellä ja hitsaamisella.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 9.8.2016, 08:54. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                  Päivitellään vähän tilannetta ja pähkäilään yhdessä.

                                  Eli jonkun sata kilometriä jo Bit a4:sella ajanut ja tuntuu toimivan ihan mukavasti. Aluksi molemmat EGT: antoivat vikakoodia ja moottorinohjaus oli vikatilassa. Puolan piirilevyt tilalle ja taas potkii varsin mukavasti.

                                  Jos vaan kaikki onnistuu, niin yritetään ohjelmoida vielä auto tämän vuoden puolella noille (rs4) ahtimille ja etanolille sopivaksi.

                                  Katsastukseen kerkesin hakemaan jo dyno- laput ja kaikki mielestäni tarpeelliset, kunnes soitin katsastuskonttorille ja aloin aikaa varaamaan: Auton pitää kuulemma vastata myös voimansiirron osalta S4 audia, joten toistaiseksi taitaa leimaaminen jäädä haaveeksi? Tarjosin myös, että otetaan 170kw ja pidetään vertailumoottorina ACK konetta, mutta vertailumoottori pitää olla per*le mallisarjan tehokkain ja tehoja ei saa pudottaa muutakuin ahtimet poistamalla. Ajellaan sitten puuhakilvillä niin kauan kun vakio voimansiirto kestää... Kun ainut vaihtoehto taitaa olla voimansiirron vaito s4:sta vastaamaan?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Olikos tämä Euro2? Eikös sen pitäisi mennä omavalmisteena? Prujuihin se max 140 jotain kW, eli vertailu ACK:n. Ei pitäisi olla mitään sanomista.

                                    Oikestaan ihan ensin vaihtaisin konttoria. Menee minusta ihan kiusanteoksi tollainen. Eihän se voi tietää, jos olet vaikka ässään vaihtanut A4:n laatikon ja perän. Miten se yht'äkkiä on kynnyskysymys.. Euro4-vehkeissä sillä on tietty peruste tyypityksen päästöihin liittyen, mutta siinäkin tapauksessa tuo tuntuu lähinnä niuhottamiselta.

                                    Comment


                                    • Kyllä tuo voimansiirtovaatimus kuulostaa ihan katsurin itse keksimältä. Tuossa omassa 4.2:ssa ei mitään semmosta vaadittu, kunhan alusta ja jarrut vastasivat ässää. Ja tämä riitti siis suoraan tuossa poikkeuslupahakemuksessa, mihin varmasti olisi tuo vaatimus lisätty.

                                      Comment


                                      • Jos tarjosit autoa 265hv ja S4:n tiedoilla, niin katsuri on oikeassa. A6 2.7bit AJK 169kw ei anna aihetta mihinkään muutoksiin. Pelkät paperityöt.

                                        Comment


                                          Edellyttää vähintään 169kw vertailumallin. Vasta tehokkaimman saa ylittää 20%, mutta välimallien tehon ylittäminen pompauttaa vertailumallin aina seuraavaksi tehokkaampaan.

                                          Omavalmisteinen keinotekoisesti laiskistettuna on kuulemani mukaan nykyään hankalampi toteuttaa kuin ennen ja niitä papereita trafissa myös syynätään.

                                          Voimansiirron voi käsittääkseni vaatia, mutta siitä on käytännön tapauksia puolesta ja vastaan eli kaiketi vahvasti katsurin tulkinnan mukaan mennään.

                                          Comment


                                            http://www.trafi.fi/filebank/a/14434...13_maarays.pdf

                                            http://www.trafi.fi/filebank/a/14434...ttamisesta.pdf

                                            Tuosta alemmasta linkistä löytyy seuraavanlainen teksti:
                                            Kohdasta 2.1 on poistettu myös tarpeettomina ja epäselvinä vaatimukset voimansiirron muutta-misesta, jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista. Myös epämääräinen nykyvaatimus, että "muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet" vastaavat vertailumoottorilla varustettua ajoneuvoa, on poistettu, koska se ei tuo lisäarvoa kohdan 1.4 yleisvaatimuksiin. Tämän sijasta on täsmennetty, että akseliston tulee vastata vertailumoottorilla varustettua ajoneuvoa. Kumottavan rakennemuutospäätöksen vaatimus, että voimansiirron ja jarrujen tulee vastata vertailumoottoril-la varustettua ajoneuvoa, on pidetty ennallaan.

                                            Comment


                                            • Sun auto on vissiin -97? Silloin se on Euro2. Euro3 tuli 2/98. Lähde: https://www.audi.de/de/brand/de/kund...che-daten.html

                                              Tuo muutoskatsastus riippuu täysin konttorista ja mielestäni sun case on mahdollinen kunhan vain löydät sopivan katsurin. Muutoskatsastin oman 1.8t toiselle ahtimelle ja kaksi eri katsastusmiestä totesi: "jos tehot nousee alle 20% nykyisestä, ei tarvita mitään alustanmuutoksia". Homma hoitui pelkällä tehonmittaustodistuksella.

                                              Sun tapauksessa 142kW + 20% = 170,4kW joten 169kW moottori pitäisi mennä pelkillä paperitöillä.

                                              Kun luetaan oikein lakia, niin homma menee niinkuin porkkis sanoi, että vasta tehokkaimman mallin saa ylittää 20%, ja välimalleissa pienikin ylitys nostaa heti seuraavaan teholuokkaan.

                                              Comment


                                                On tosiaan Euro 2. Käyttöönotettu 12/96.

                                                Teholaput on penkitetty suurinpiirtein s4 vakio tehoille, jonkun hevosvoiman alle. Tarvitaan siis laput AGB ja ACK teknisistä eroista (maahantuojan/merkkiliikkeen leimalla) jarrujen, alustan ja voimansiirron osalta. Voihan se olla, ettei katsastusmies huomaisi/ välittäisi vaikka veisi tuolla 01a laatikolla. Riippuu niin paljon katsastusmiehestä.

                                                Kw:n TUV laput pitäisi riittää alustasta, mutta ne on tilattu a4 malliin niin niissä ei muistaakseni ole mainintaa s4:sesta. .? Jos jollakulla on s4 kw 3 alustan TUV- laput, niin saa ilmoittautua :)

                                                Comment


                                                • Kyllä mä kysyisin vielä parilta muultakin katsurilta mielipidettä ennen kuin alat isommin mitään ostelemaan. Luulisi että tuo minun swappi toimisi jonkinlaisena mallina siitä mitä tarvii ja mitä ei. Kuitenkin trafikin jo tuon "siunannut".
                                                  Tehotkin on yli vakion Ässän.

                                                  Comment


                                                    Hanakasti nykyään tarttuvat esim. siihen, että mistä koneesta kannet on kotoisin. Josko tuota bitukkaa esim. alivirittäisi hiukan vaparin kansilla...

                                                    Comment


                                                      Joo tuohan onkin aika hyvä konsti :) Tarkistaako ne kansista moottorikoodin, vai miten se todetaan?

                                                      Comment


                                                        Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi).
                                                        Trafin ohjeistusta lainaten.

                                                        Eli 121kw kannet ja penkkilaput 140kw, niin voitaisiin käyttää vertailumoottorina a4 ACK:ta. Ko? Se kansi ei olisi huonompi vaihtoehto muutenkaan :) tosiaan kiinnostaisi, että miten katsastusmies varmistaa paikoillaan olevan kannen?
                                                        Viimeksi muokannut zorza05; 4.11.2016, 19:39.

                                                        Comment


                                                          Moottorikoodin katsovat joo, eipä siihen oikein muuta konstia taida olla.

                                                          Comment


                                                            Entäpä 2.4 30v kannet? ;)

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                                                              Kyllä mä kysyisin vielä parilta muultakin katsurilta mielipidettä ennen kuin alat isommin mitään ostelemaan.
                                                              Juurikin noin. Isoja tulkinta eroja varmasti löytyy ja moottorikoodia (jonka voi poistaa ja modata) ei kaikki edes tarkasta, kun paperit on "kunnossa". Nyt kannattaisi käyttää aikaa harrastajaystävällisen katsurin hakemiseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X