Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannattaa melkein testata tuo 5-lovisen kestävyys. Voi hyvinkin tuossa rata-ajossa kestää ja jos levee niin onhan noita tarjolla hyvin ja eikä kalliita ole. Eikös tq03:kin ole vetänyt koko uransa ajan 01a 5-lovisella? Tuskin tarvetta millekkään hirveille kytkinpommeille sielä on ;)

    Comment


      Perimätiedon mukaan siinä 500Nm nurkilla alkavat antautua, saattaa antautua muutenkin kuin paikaltaan lähtiessä. Painoetua on 01e askiin nähden pari-kolmekymmentä kiloa.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja zorza05 Näytä viesti

        Oliko jollain clubilaisella 2.7Bitin jatkeena a4:sen 5- vaihteinen laatikko? Mites, kestääkö se voimaa vai suosiolla ässän laatikko?
        Mulla on Passatissa edelleen orkkis 5-v laatikko käytössä. Reilut 30tkm:ä ajettu remmin kanssa ja nyt n. 2tkm:ä 2.7bittinä. Ahtoja 4000rpm => 1.53bar. Ainakin toistaiseksi on kestänyt. Mittarissa kohta 330tkm:ä.

        Comment


          Useammassa autossa 01A kestänyt yli 600Nm ja joissakin taas ei ole kestänyt.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja zorza05 Näytä viesti
            Mikko, mulla muuten on jo turbot hankittuna ;) Sen setin ostin mistä vinkkasit.
            Millaiset ostit?

            Comment


              Ihan perus setti. Huolletut rs4 ahtimet, imuputket ja pakosarjat. Koko paketin hinta 1000£, joten ostin valmiiksi hyllyyn. Ja kun tehotavote ei kuitenkaan ole kuin 450-500max, niin pitäisi viinan kera riittää.

              Täytyy koittaa nyt ensin tuolla omalla laatikolla. Kestää, jos kestää. Se tuntuu muuten niin hyvältä ja eihän sillä ole ajettukkaa, kuin vaivaiset 230tkm.

              Comment


                01E on myös hidas vaihtaa vaihdetta ja sen saa rikki yrittämällä vaihtaa liian nopeasti (mikä kierrosaikaa yrittäessä voi helposti käydä).

                Comment


                • Tietääkö täälä oikiasti edes kukaan mikä niistä 01a lootista menee ensimmäisenä rikki vai onko tämäkin mutuilua vaan :P ?

                  Comment


                    Hampaat lähtee.

                    Comment


                      On niitä kai muutama koeponnistettu. R'ompen lootasta meni viime kesänä kolmosen rattaat sileeksi.

                      Comment


                        Tähän olis nyt varmaan ihan kohtuullista vastata että toveri silppus niitä askeja väännön kans kolme jo silloin ku Tane ei ollu vielä nähy untakaan audista. :)

                        Comment


                          Itse ole sorvannut kakkosen, kolmosen ja nelosen. 316hv hurjalla voimalla. Veikkaan väännön esiintymistä matalemmilla kierroksilla syypäänä, joten isompi ahdin korjaa tämänkin ongelman.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                            ..että toveri silppus niitä askeja väännön kans kolme
                            Eikö tuohon saa vahvempia rattaita? Vaihteiden välitykset tuntuu ainakin sopivilta, vain kutonen puuttuu.

                            Comment


                              Mahtaa tulla äkkiä paljon kalliimmaksi kuin 01E-loota. Siinä samalla saa sen kuudennen vaihteen, joten miksi pitäisi pitää kiinni 01A:sta?

                              Comment


                              • Ei taida riittää pelkkä loota. Kardaani menee myöskin ja perä, jos S4:sta vaihtaa. Dieselistä löytyy sitten sama perävälitys. Entäs vetareiden laipat?

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                  Mahtaa tulla äkkiä paljon kalliimmaksi kuin 01E-loota. Siinä samalla saa sen kuudennen vaihteen, joten miksi pitäisi pitää kiinni 01A:sta?
                                  Kevyempi ja selvästi mukavampi kädelle.

                                  Comment


                                  • Mr.Crossfire; :D

                                    No nii, kaippa tämmösiä puheita jo voi sitten uskoa, mutta zorza05; aja eka se 01a "siliäksi" testiemiels :-) Ei täälä oo kellää videoo, että 01e menis ajos rikki niin nää vaan näitä puheita "JOO kaveri kans veti kakkoselta puhtaltimen kautta kutoselle ja pääakselin rattaat siliäksi" juttuja :D. Uusiksi menee kardaani ja takaperän välitys. 4.11 välitystä löytyy näistä manuaali a4 b5 2.6 v6 quattroosta kuin myös 2.4 30v quattroosta. Tässä 2.8 30v pitäis olla sama välitys kuin a4 b5 1.8t quattros eli se 3.89.

                                    Olisikohan tuola 01a :P ? https://www.youtube.com/watch?v=q5MUJ4n4I_4
                                    Viimeksi muokannut Tanehau; 1.10.2015, 15:20.

                                    Comment


                                      01E sokeus iski :) Tosiaan kardaani ja perä sekä vetaritkin pitäisi vaihtaa. Ja onhan se hieman kankea 01A:han verrattuna, mutta vahva ;)

                                      Comment


                                        01A laatikoita alkaa löytymään jo pilvin pimein purkuautoista että sen puoleen ei oo murhetta vaikka joku ratas joskus alkais suttaamaan.

                                        Comment


                                        • Ja löytyy mukavemmalla 4:55 perävälitykselläkin

                                          Comment


                                            Mikä noissa 01A laatikoissa aiheuttaa sitten tuon rattaiden hajoamisen? Ainakin 02A laatikossa vr6:sen perässä ongelmaksi muodostuu kuoren eläminen -> rattaat erkanee toisistaan vähäsen ja tämän takia ne menee entiseksi. 02A laatikkoon on ainakin olemassa tälläinen palikka jonka pitäisi nostaa kestävyyttä jonkun verran: http://www.usrallyteam.com/index.php...oducts_id=1049

                                            Jos tuossa 01A laatikossa on tuota samaa ongelmaa niin olisikohan siihen joku tuollainen vastaava palikka olemassa?

                                            Comment


                                              Ja sitä kutospykälää ei Suomen radoilla edes tarvi missään, ellei saa koko askia välitettyä tosi lyhyeks.

                                              En osaa kännykällä näköjään editoida postia, noh. Epäilen että tuo kuoren eläminen on se juurisyy 01a hajoamiseen. Mun mielestä 01e ei ole niin paljon järeämmillä sisäkaluilla muuten, mutta siinä on se askin kuoren keskiosa rautaa. Näinollen akselit pysynee paremmin paikallaan.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 1.10.2015, 20:32. Perustelu: Viestit yhdistetty

                                              Comment


                                              • Millaista "systeemiä" olette käyttänet 01a:ssa, ettei vaihteiden vaihtaminen ole kuin kaivurilla ajaisi? Eli onko lyhennintä ja lyhyttä keppiä?

                                                Comment


                                                  Kepin välitykset lyhyemmäksi ja kunnon öljyt laatikkoon.

                                                  Mahtaakohan yhdestäkään vakioaskista löytyä kunnollisia välejä suomen radoille? Tai no varmaan löytyy jos autossa on tarpeeksi voimaa koko kierros alueelle. Mutta sitten aski ei enää kestäkkään? Viis kiloeuroa pöytään ja välitetty suorakytky tilaukseen ? + lukot
                                                  Viimeksi muokannut ^^BeBe; 1.10.2015, 18:42.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                    ..mutta siinä on se askin kuoren keskiosa rautaa. Näinollen akselit pysynee paremmin paikallaan.
                                                    Oisko mahdollista Mr:n tehdä vahvempi versio, jos osat toimitetaan?

                                                    Comment


                                                      Aika teoreettiset on mahdollisuudet. En ihan niin vaativiin koneistuksiin aio lähteä tällä taitotasolla/työkaluilla enkä tiedä olisiko se edes taloudellisesti järkevää.

                                                      Omassa vessassa on 034 motorsportin vaihdevälin lyhennin, sillä oon pärjänny tähän asti.

                                                      Comment


                                                        Ei taida Suomesta löytä järkevää ratkaisua tämän suorakytkentään. Vai tietääkö joku?

                                                        Kait se on hankittava aluksi short shifter ja koitettava miten tämä 01a kestää. Onko tähän laatikkoon moisia jäykistelevyjä, mitä 54mmyn linkissä oli? Tai onko niistä oikeasti hyötyä, vaikka olisikin.?

                                                        01A:ta sai kyllä ronskistikkin vaihtaa tuolla radalla, taas kun 01E:n kanssa piti olla vähän "varovaisempi". Sitä en tiedä oliko varovaisuus oikeasti laatikosta johtuvaa, vai oliko se vain psykologinen ilmiö :)

                                                        Comment


                                                          Pitkittäiskoneen askissa vahvistukset pitäisi tehdä askin sisään, sinne keskiosaan jos meinaa. Ei ihan niin simppeli juttu kuin tuossa poikittaisessa askissa.

                                                          Comment


                                                            Tuolta kannattaa kysellä suorakytkentä asioita.
                                                            https://www.asiakastieto.fi/yritykse...4411/yleiskuva

                                                            Tälläkin foorumilla on useampi asioinut tuolla.

                                                            Comment


                                                              Eiköhän lampola tee askiin ku askiin rattaat. Joskus lukenut jostain SF-pyörä nimisestä paikasta joka tekis myös. Välityksien kanssa saa sitten pohtia sopivaa kompromissia. Esim ahvenistolla taitaa 200kmh olla aika tiukassa koppiautoilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X