Noilla a6:sen alatukivarren reikiä käytettäessä camber tulee noin 4asteeseen ja silloin ei riitä enää vetareissa pituus. Itsellä on käytössä taaemmat a6:n paikalla ja etummaiset a4:n paikoilla jolloin camber noin 2,5astetta ja etuakseli pykälän edempänä. Omasta mielestä toimii niin aika hyvin, mutta ainahan vois olla parempi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 harraste"kilpuri"
Collapse
X
-
Etuakseli edempänä tai siis napa. Tulee enemmän casteria, joka taas antaa lisää dynaamista camberia mutkaan käännettäessä, tämä on positiivinen asia.
Comment
-
Juurikin siis napa. Ja samalla napaan nähden koneen paino hiukan muuttaa kun tuo on kuitenkin hyvin keulapainoinen koneen sijoituksen takia. Tais kuitenki napa siirtyä sen 3-5cm eteenpäin. Ja tuolla asetuksella veturin pituus vielä riittää. Kaikki kolme vaihtoehtoa on tullu kokeiltua ja tuo on niistä vaihtoehdoista ollut paras.
Comment
-
Nyt on pyörät suunnattu ja eteen tuli tuolla kikalla kamberia se 2,5° ja caster on 7,3°. Mikähän mahtaa olla caster vakiona b5 audissa? Aika eteenhän tuo rengas menee, mutta ei se ainakaan tuossa koossa kiinni ota. Tai radallahan sen vasta huomaa jos se johonkin hankaa.
Katsotaan jos jo seuraavilla ratapäivillä pääsisi kokeilemaan miltä auto käytännössä tuntuu.
Comment
-
Ittellä ei ollu mitään ongelmaa enää, kun laatikon ja vetarin väliin tuli 10 vai 15mm spaceri. Eikä tuo ongelma ollut omassa kun kuskinpuolen vetarin kanssa. Ja tuokin ongelma oli aika vähäinen verrattuna A6 setappiin nähden. Sillä tais juuri päästä kerran ahveniston ympäri kun ulkopää oli irronnut. :)
Comment
-
Äkkiseltään voisi kuvitella olevan sen verta pidemmät. Ei oo koskaan ollu sellasia käsissä. Lyhyemmän paikalle oli toisen puolen pidempikin jo aika sopivan mittainen. Oliko se nyt et kuskin puoli oli hiukan pidempi. Eli sinänsä ei tarvitsisi kuin kuskinpuolelle pidemmän jos a6:sessa on pidemmät.Viimeksi muokannut Michi; 22.5.2015, 01:11.
Comment
-
Jostain varaosasivustolta sain tällaiset mitat;
A6
vasen = 632,6
oikea = 654
A4
vasen 611
oikea 632,5
Molemmissa olisi eroa se ~21mm. Eli olisikohan se juuri sen verran kun laittaa molemmat tukivarret A6 reikiin? Eli pärjäisi silläkin, kun heittää oikealta vasemmalle oman vetarin ja laittaa A6:sen vetarin apukuskinpuolelle.Viimeksi muokannut zorza05; 22.5.2015, 09:27.
Comment
-
Eikös A6 (4B) ja A4 (B5) käytä samoja apurunkoja, samoja alatukivarsia ja samoja olka-akseleita (ainakaan mitä nopeasti aktesta pläräsin) joten ainoat erot olisi juurikin nuo tukivarsien kiinitysreijät ja vetareiden pituus. Eli jos molemmat tukivarret siirtäisi ulompiin reikiin, voisi A6 vetareita käyttää aivan huoletta (tietysti ohjauskulmat karkaisi aika hurjiksi). Mutta jos vain siirtäisi taaemmat varret ulompiin reikiin, saattaisi A6 vetarit olla liian pitkät.
Comment
-
Eihän siinä sitten sellaista pääse käymään, että vetonivel kääntyisi ikäänkuin "ylikulmaan" kun ohjaus on tapissa? Se voi kanssa olla aika murhaa tuolle akselin päälle.
Comment
-
Kun mistään ei suoraan sopivia vetareita löytymyt, niin päädyin vaihtamaan omat a4:sen vetarit ristiin ja apukuskin puolelle sorvautin oman spacerin. Näin sain tehtyä 35mm levittävän lätyn, johon sai tehtyä omat kierteet ja pultattua laatikkoon kiinni. Ei tarvinnut pelata pidempien pulttien kanssa.
Ainakin silmälle soma camber kulma. Täytyy vielä käydä säätämässä/mittauttamassa mitä sieltä tuli.
Comment
Comment