5. yhteisen vuoden aloitukseks ajattelin tehdä pienen kertomuksen omasta b4:sta. Sain auton vanhemmilta 18v syntymäpäivä lahjaksi. Autohan on ollut jo vuosituhannen alusta meidän taloudessa. Auton historiakin on tiedossa ja olen auton 3. omistaja. Auto on ostettu paikallisen huonekaluyrityksen johtajan vaimon kauppa-autoksi, joten lisävarusteet ovat jääneet kaikki melkeinpä ruksimatta. Koneena toimii perusvarma 2.0 ABK ja vetotapakin on vajaa.
Autohan ei hirveen kauan minulla pysynyt "vakiona", vaan pitihän sitä nyt vähän laitella :) Ensimmäisenä autoon tuli humppalaitteistoa, sit alkoi ulkonäkö jutut kiinnostamaan ja lopulta se sitten madallettiin, runsaasti. Perus juttujen lisäksi isompia remontteja ei ole tehty.
Alustana toimii ta-technixin kiinteästi madaltava alusta jota on laikattu. Coileja olen suunnitellut, mutta pienten selvittelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että teetättämällä saa ainoastaan järkevän alustan tuohon.
Muutoksia:
Vanteita on käynyt alla muutama sarja. Nyt alla viihtyy 3SDM 0.05 vanteet koossa 16x9" et20. Mielestäni sopivat auton tyyliin oikein mukavasti.
Talven aikana tehtäviä parannuksia ja muutoksia:
Rs2 valot ja coupe puskuri on mietinnän alla, mutta jotenkin tykkään tuosta muumikeulasta. Aika näyttää mihin suuntaan lähdetään rakentamaan!
Autohan ei hirveen kauan minulla pysynyt "vakiona", vaan pitihän sitä nyt vähän laitella :) Ensimmäisenä autoon tuli humppalaitteistoa, sit alkoi ulkonäkö jutut kiinnostamaan ja lopulta se sitten madallettiin, runsaasti. Perus juttujen lisäksi isompia remontteja ei ole tehty.
Alustana toimii ta-technixin kiinteästi madaltava alusta jota on laikattu. Coileja olen suunnitellut, mutta pienten selvittelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että teetättämällä saa ainoastaan järkevän alustan tuohon.
Muutoksia:
- V6-keula
- Kilventelineen tasotus keulasta
- Kalvot valoissa
- Jenkkiparkit
- Takavalojen sävytys
- Ta-technix iskarit ja lyhennetyt jouset
Vanteita on käynyt alla muutama sarja. Nyt alla viihtyy 3SDM 0.05 vanteet koossa 16x9" et20. Mielestäni sopivat auton tyyliin oikein mukavasti.
Talven aikana tehtäviä parannuksia ja muutoksia:
- Keulan kaikki kulutusosat: koiranluut, puslat, alapallot ja raidetangon päät
- Alustaratkasuiden uudelleen miettimistä
- Puskureiden maalaus
- Pohjapanssari
Rs2 valot ja coupe puskuri on mietinnän alla, mutta jotenkin tykkään tuosta muumikeulasta. Aika näyttää mihin suuntaan lähdetään rakentamaan!
Comment