Tajusin ettei siinä autossa ole pakoputkistoakaan paikalla. Tullaan siis puomin päässä toppatakki päällä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 quattro No-tronic
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Koska tästä nyt tulikin näköjään kertomus tiptronic laatikon purkamisesta niin dumppaan tähän väliin kaiken aiheeseen liittyvän materiaalin jota netistä olen löytänyt. Varsinaisen alkuperäisen vian selvitys on tuloillaan mutta tällä hetkellä prioriteetti on aika matala. Projektina tämä alkaa olemaan tässä. Työvaiheet olisivat vielä tuoreessa muistissa jos joku haluaa jotain kysyä, jos ei niin joutaa vaikka lukottamaan.
Tubessa on eräällä tyypillä erittäin hyviä videoita ZF laatikoiden korjaamisesta kiinnostuneille. https://www.youtube.com/channel/UC_V...tIsfG1pKpXHUog
Comment
-
No joo, kallein mahdollinen vika tuollaiseen autoon. Toisaalta, tälläkin hetkellä nettiautossa on 9 sivua C5 A6 koppaisia myynnissä että ei tässä nyt valtavaa menetystä ole tapahtunut. Jos nyt jotain jo oppi niin ilman omaa nosturia ei kannata oikein alkaa tekemään. Paljon enemmän työtä on laatikon irrotuksessa ja asennuksessa kuin laatikon sisäkalujen kunnostuksessa.
Comment
-
Mulle tuli vastaava tapaus, 1998 vuoden sedan A6 quattro. Laatikko luista vaihtaessa, kesällä ei juuri huomannut, mutta talvella kyllä huomasi. Kesän mittaan olin käynyt jarrut läpi ja muutoinkin tutkiskellut autoa. Vajaa 300tkm ajettu täydellä huoltokirjalla ja kohtuullisilla varusteilla, niin päätin pelastaa sen. Itse kun ei osaa automaatteja purkaa ja kasata, niin toiseksi paras vaihtoehto oli Recrolta laatikko Liettuasta.
1700e sisältäen rahdit tänne ja risa takaisin. Laatikolle 24kk takuu tai 100tkm. Dynossa ajettu. Laatikko vaihdettiin läheisellä F40 pajalla ja ihan hyvin sekin meni. Samalla vaihdettiin kaikki huohutusletkut ja moottorin lämpötila-anturi. Vanha laatikko meni takaisin Recrolle ja sieltä tuli viestiä, että analysoineet glykolia öljyissä -> hätäiseen uusi syyläri ja takuu jatkui ilman huomautuksia. Onneksi ilmoittivat tuon, ettei pilannut heti uutta laatikkoa
Kaikenkaikkiaan kannatti teettää tuo remontti. Mutta siinä mielessä, että itse ajaa tuolla muutaman vuoden. Olisi sen pajan työn säästänyt jos olisi vaihtanut laatikon itse. Ei vaan ole yhtä paljon kokeilumieltä kuin kaimalla.
Nyt voikin odotella mikä menee seuraavaksi rikki. Toivon, että pari vuotta pääsisi kun uusii vielä katalysaattorit, jotka kaima lupasi edullisesti myydä.
Uusi laatikko ei tuplannut auton arvoa kuitenkaan... =)
Comment
Comment